Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond wel eens ontsnapt?
Moderator: moderatorteam
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
- Aantal honden: 3
Re: Hond wel eens ontsnapt?
Ontsnappen doen ze hier niet. Ook geen reden toe. Ik zet ze 's nachts gewoon naar buiten en dan staan ze 10 min later zelf weer voor de deur 

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Nou gewoon heel simpel, omdat ie altijd achter slot en grendel zit. Dwz. de hond die nooit mag ontsnappen. Geloof mij ,als je maar serieus genoeg overtuigd bent van het gevaar dan ontsnapt ie gewoon nooit. Tenzij iemand de poort openbreekt en vervolgens de kennel, dat zou natuurlijk kunnen. Maar ik geloof niet dat er iemand bestaat die zo gek zou kunnen zijn om dat te proberen. Daarnaast nooit onaangelijnd buitenshuis in de wijk loopt, nooit onaangelijnd van de auto naar de woning/tuin/kennel en andersom loopt. Er geweldig appel opzit en hij niet jaagt. Dus ja, ik durf dat wel te garanderen.Miranda schreef:
Hoe mensen kunnen garanderen dat hun hond nooit of te nimmer zal kunnen ontsnappen is mij een raadsel.
Heb sowieso nooit honden gehad die weg wilden lopen ook al staat alles open, ze blijven altijd bij me in de buurt. De enige keer dat er dus een hond (Cento) voor de deur liep was er dus niemand thuis.
Gr. Aniek

- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
- Aantal honden: 1
- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Je kan dat simpelweg niet garanderen. Voor hetzelfde geld knapt de lijn en denkt hij deze keer, tot ziens!Budkes schreef:Nou gewoon heel simpel, omdat ie altijd achter slot en grendel zit. Dwz. de hond die nooit mag ontsnappen. Geloof mij ,als je maar serieus genoeg overtuigd bent van het gevaar dan ontsnapt ie gewoon nooit. Tenzij iemand de poort openbreekt en vervolgens de kennel, dat zou natuurlijk kunnen. Maar ik geloof niet dat er iemand bestaat die zo gek zou kunnen zijn om dat te proberen. Daarnaast nooit onaangelijnd buitenshuis in de wijk loopt, nooit onaangelijnd van de auto naar de woning/tuin/kennel en andersom loopt. Er geweldig appel opzit en hij niet jaagt. Dus ja, ik durf dat wel te garanderen.Miranda schreef:
Hoe mensen kunnen garanderen dat hun hond nooit of te nimmer zal kunnen ontsnappen is mij een raadsel.
Heb sowieso nooit honden gehad die weg wilden lopen ook al staat alles open, ze blijven altijd bij me in de buurt. De enige keer dat er dus een hond (Cento) voor de deur liep was er dus niemand thuis.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Dat denkt ie niet, maar ook dat kun je gerust garanderen, door elke keer de lijn te controleren en de musketon en de halsband. En de boel regelmatig te vervangen. Ja geeft een hoop werk en stress, maar dat heet gewoon je verantwoordelijkheid nemen.sTefaniA schreef:Je kan dat simpelweg niet garanderen. Voor hetzelfde geld knapt de lijn en denkt hij deze keer, tot ziens!Budkes schreef:Nou gewoon heel simpel, omdat ie altijd achter slot en grendel zit. Dwz. de hond die nooit mag ontsnappen. Geloof mij ,als je maar serieus genoeg overtuigd bent van het gevaar dan ontsnapt ie gewoon nooit. Tenzij iemand de poort openbreekt en vervolgens de kennel, dat zou natuurlijk kunnen. Maar ik geloof niet dat er iemand bestaat die zo gek zou kunnen zijn om dat te proberen. Daarnaast nooit onaangelijnd buitenshuis in de wijk loopt, nooit onaangelijnd van de auto naar de woning/tuin/kennel en andersom loopt. Er geweldig appel opzit en hij niet jaagt. Dus ja, ik durf dat wel te garanderen.Miranda schreef:
Gr. Aniek

- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Oke dan, wat als de lijn uit je hand schietBudkes schreef: Dat denkt ie niet, maar ook dat kun je gerust garanderen, door elke keer de lijn te controleren en de musketon en de halsband. En de boel regelmatig te vervangen. Ja geeft een hoop werk en stress, maar dat heet gewoon je verantwoordelijkheid nemen.
Het is onmogelijk om te zeggen dat je hond nooit kan ontsnappen. Zelfs de beste, meest oplettende hondeneigenaar is ook een mens en mensen maken fouten. Ik ben ook een keer gestruikeld en de lijn floepte uit mijn hand omdat Diesel schrok en naar voren sprong. Ook het appel kan je niet garanderen, want een hond is een hond en geen robot. Jij kan wel zeggen dat ie onfeilbaar luistert, maar als dat zo was dan moest ie in de eerste plaats al niet aan de lijn.
- Budkes
- Zeer actief
Ik ben zelfs wel eens een keer gestruikeld tijdens een charge, maar no way dat ik de lijn los liet, werd een metertje door gesleurd met de nodige straateczeem tot gevolg, maar ik liet niet los. Ben een keer met de fiets over de kop geslagen, knie kapot, heup gekneusd, vast in het fietsframe, maar echt niet dat ik de riem los liet. Heb de lus dan ook een aantal keren om mijn hand dan de pols en dan weer de hand geslagen.sTefaniA schreef:Oke dan, wat als de lijn uit je hand schietBudkes schreef: Dat denkt ie niet, maar ook dat kun je gerust garanderen, door elke keer de lijn te controleren en de musketon en de halsband. En de boel regelmatig te vervangen. Ja geeft een hoop werk en stress, maar dat heet gewoon je verantwoordelijkheid nemen.Of zijn je vingers permanent verkrampt zodat er niks meer uit kan...
Het is onmogelijk om te zeggen dat je hond nooit kan ontsnappen. Zelfs de beste, meest oplettende hondeneigenaar is ook een mens en mensen maken fouten. Ik ben ook een keer gestruikeld en de lijn floepte uit mijn hand omdat Diesel schrok en naar voren sprong. Ook het appel kan je niet garanderen, want een hond is een hond en geen robot. Jij kan wel zeggen dat ie onfeilbaar luistert, maar als dat zo was dan moest ie in de eerste plaats al niet aan de lijn.
En dat ie aan de lijn zit is dus de dubbele controle. Maar goed ik ga hier niet oeverloos lopen lullen wat er allemaal wel kan of niet kan gebeuren. Geloof me als je zo'n portret als Mikey aan de lijn hebt dan laat je echt niets aan het toeval over,
maar het zou natuurlijk zo kunnen zijn dat er net een meteoriet op onze aarde valt en dat ie net de riem doorklieft tussen mijn arm en de hond. Wat dat betreft heb je gelijk. Maar ik zou mijn adem niet inhouden tijdens het wachten daarop.
Gr. Aniek

-
S@ndr@
- Zeer actief
de lijn laat ik ook niet los.Ik heb getuigen!
toch is er tijdens een verbouwing wel eens eentje ontsnapt
DuCain toen hij nog best redelijk schattig was.
Niets menselijks is me vreemd en veroordelen om dat soort dingen doe ik niet aan.
Ben ook altijd een van de eerste die zegt dat shit happens
toch is er tijdens een verbouwing wel eens eentje ontsnapt
DuCain toen hij nog best redelijk schattig was.
Niets menselijks is me vreemd en veroordelen om dat soort dingen doe ik niet aan.
Ben ook altijd een van de eerste die zegt dat shit happens
- Budkes
- Zeer actief
Eens, ik hou er ook niet van om mensen te veroordelen om ongelukjes.
Gr. Aniek

-
chrico
- Zeer actief
Lijn loslaten doe ik in het dagelijks leven ook niet
maar het is mij wel een keer gebeurd waardoor ik direct elastiek ben gaan zetten in alle lange lijnen. 20 meterlijn, hond helemaal voor, haas schiet tussen de hond en mij in weg en weg was de hond, 20 meter achter mij, noodlanding met buikschuiver en dat redde mijn menselijke lijf niet die klapper.
Was gelukkig op een groot veld in een natuurgebied maar wel met een 80 km weg in de buurt :N:
Ontsnappen is hier ook een keer gebeurd. Nikan en Lu waren aan de wandel in de haven omdat mijn dochter de deur niet goed afgesloten had. Beide stonden voor een kroeg te wachten om naar binnen gelaten te worden
Was gelukkig op een groot veld in een natuurgebied maar wel met een 80 km weg in de buurt :N:
Ontsnappen is hier ook een keer gebeurd. Nikan en Lu waren aan de wandel in de haven omdat mijn dochter de deur niet goed afgesloten had. Beide stonden voor een kroeg te wachten om naar binnen gelaten te worden
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
De3staffies
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): American Staffordshire terrier
- Aantal honden: 2
Ja 2 keer (was ik even vergeten) Angel een keer vanuit de tuin, hekkie snel open, hondje nog sneller weg!! Toen heb ik een uur door de buurt gerent (met vuurrood hoofd) en iedereen lag helemaal krom van het lachen, Angel stak me de gek aan door elke keer me aan te kijken als ze in een andere straat was. En als ik dan naar der toe rende, roets weg was ze weer! Gelukkig heb ik haar kunnen pakken, en ben ik met 20 kilo onder mijn arm naar huis gelopen.
De tweede keer waren Angel en Buddy hem s'nachts gesmeerd, dat was wel lachen, want toen reed er politie door de buurt en die zaten heel verbaast te kijken dat twee meiden hard hollend door de buurt vlogen
Later snapten ze het, en moesten er smakelijk om lachen.Na een half uur gerent te hebben, kregen we ze te pakken.. En was het bedtijd!!
De tweede keer waren Angel en Buddy hem s'nachts gesmeerd, dat was wel lachen, want toen reed er politie door de buurt en die zaten heel verbaast te kijken dat twee meiden hard hollend door de buurt vlogen

Twinkeltje bedankt!!!
- aman.en.don
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mechelse herder, daro
border collie, skyler - Aantal honden: 2
mijn oude hond is ook wel eens ontsnapt. eerste keer heb ik geen idee hoe hij buiten is gekomen. door de voordeur, gallerijdeur en portiekdeur. buuf belde aan, volgens mij rent je hond achter op het veld. ik nog nee dat kan nooit. toch maar even kijken en ja hoor, daar liep bo
heb het ook nog eens gehad dat het vriendje van toenmalig stiefzoontje de voordeur open had laten staan toen die was komen spelen. bo weer ontsnapt. toen was hij alleen een angstbijter en viel de witte herder van de buren dan ook aan. schrik zat er goed in al beet bo echt nooit door. wel met het schaamrood op de wangen 100 keer excuses aangeboden.
heb het ook nog eens gehad dat het vriendje van toenmalig stiefzoontje de voordeur open had laten staan toen die was komen spelen. bo weer ontsnapt. toen was hij alleen een angstbijter en viel de witte herder van de buren dan ook aan. schrik zat er goed in al beet bo echt nooit door. wel met het schaamrood op de wangen 100 keer excuses aangeboden.
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Je kunt ook nooit garanderen dat het jou niet gebeurt maar daarom is het dan juist verstandig om rekening te houden met je raskeuze in combinatie met je woonomgeving.Dus bv geen extreme waakhond in een drukbevolkt gebied of in een stad.
Het is mij, zoals ik al aangaf, nog nooit gebeurd maar dat wil niet zeggen dat het morgen niet raak kan zijn. Het enige gevaar hier zou zijn dat de honden worden aangereden of meegenomen en dat vind ik al heftig genoeg.
Het is mij, zoals ik al aangaf, nog nooit gebeurd maar dat wil niet zeggen dat het morgen niet raak kan zijn. Het enige gevaar hier zou zijn dat de honden worden aangereden of meegenomen en dat vind ik al heftig genoeg.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
inderdaad.Budkes schreef:Nou gewoon heel simpel, omdat ie altijd achter slot en grendel zit. Dwz. de hond die nooit mag ontsnappen. Geloof mij ,als je maar serieus genoeg overtuigd bent van het gevaar dan ontsnapt ie gewoon nooit. Tenzij iemand de poort openbreekt en vervolgens de kennel, dat zou natuurlijk kunnen. Maar ik geloof niet dat er iemand bestaat die zo gek zou kunnen zijn om dat te proberen. Daarnaast nooit onaangelijnd buitenshuis in de wijk loopt, nooit onaangelijnd van de auto naar de woning/tuin/kennel en andersom loopt. Er geweldig appel opzit en hij niet jaagt. Dus ja, ik durf dat wel te garanderen.Miranda schreef:
daarom heeft lola al een paar keer de mogelijkheid gehad uit te breken en sam heeft die mogelijkheid nooit gehad en zal die nooit krijgen.
bij lola ben ik op de een of andere manier makkelijker. bij sam staat altijd alles in het teken van deuren, sluizen en hem hier houden.
nu dénkt hij er ook niet over om de wijde wereld te verkennen en lotje wel. maar sam zou die kans niet krijgen en die kleine terrorprinses wel

-
29996D
Hier nog nooit. Als er honden langlopen vinden ze dat vreselijk interessant, maar ze hebben er nog nooit over nagedacht om uit te breken. En dat is makkelijk, er staan alleen coniferen en gaas van 40 cm hoog.
- vania
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
- Aantal honden: 4
hier is tot hier toe alleen zena een keertje ontsnapt toen er niemand thuis was
ik stond in ploegen te werken, had de honden net eten gegeven, vertrek naar het werk, krijg ik om 6uur van mijn vriend telefoon met de vraag waarom Zena los op het erf liep en de poort open stond
geen idee, later zagen we dat de ene kant van haar ren, de draad compleet omgeplooid was en dat 1 van de bokken in Zena's ren stond en Zena daar dus overgekropen was, sindsdien bestaan de rennen volledig uit kennelpanelen, smorgens hoorde ik van de overbuurvrouw dat Zena heel de straat geteroriseerd had :N: blaffen en grommend op mensen af, dreigen om aan te vallen, maar elke keer weer terug het erf op lopen :N:
Darko is een keertje "ontsnapt", maar dat was eerder een inschattingsfout van mij, ik loop van het erf over de oprit recht de velden in, hier naast is een cremerie, het was zomer dus best druk bij de buren en Darko luisterd anders enorm goed, dus Guapa aan de riem (die durfde toen wel eens vervelend te gaan doen bij mensen) en Darko los mee, nog nooit was hij "gaan lopen" en nu besliste meneer ff dat die 2 "chichi" dames die op hun zondagsgekleed wel een "knuffel" van hem kregen, ik geroepen maar meneer vond die dames leuker, dus ben hem maar gaan ophalen, stonden de dames nog rondjes te draaien met als resultaat dat Darko mee draaide en dat ik hem niet gelijk te pakken kreeg (moest ook nog zien dat Guapa niet vervelend begon te doen) dus ff gevraagd of ze stil wilde staan, zodat ik hem kon pakken, me verontschuldigt en eerst naar huis geweest voor een riem en dan pas gaan wandelen, sindsdien gaat hij (net als de rest) voor die 5 meter aan de riem, toch zeker in de zomer
ik vind dat het went om alles "dicht" te houden, zo is Shadow hondagressief (ook naar onze eigen andere honden) en moet ik eerst altijd ff checken of de rest wel vast zit voor ik met Shadow naar buiten kan, overlaatst was ik "vergeten" dat de rest nog buiten liep en wilde Shadow mee naar buiten nemen (riemen, halsbanden en zo liggen in de schuur) toen Darko ineens nog voor de achterdeur stond, toen was Shadow rap terug binnen
4 van de 5 gaan in principe niet echt lopen als de poort open staat, ze durven wel eens snel te gaan plassen tegen de palen van de weide, maar gaan niet de oprit af, Zena doet dat wel, dus is het altijd eerst ff checken of alles wel dicht is voor zij los gaat
ik stond in ploegen te werken, had de honden net eten gegeven, vertrek naar het werk, krijg ik om 6uur van mijn vriend telefoon met de vraag waarom Zena los op het erf liep en de poort open stond
Darko is een keertje "ontsnapt", maar dat was eerder een inschattingsfout van mij, ik loop van het erf over de oprit recht de velden in, hier naast is een cremerie, het was zomer dus best druk bij de buren en Darko luisterd anders enorm goed, dus Guapa aan de riem (die durfde toen wel eens vervelend te gaan doen bij mensen) en Darko los mee, nog nooit was hij "gaan lopen" en nu besliste meneer ff dat die 2 "chichi" dames die op hun zondagsgekleed wel een "knuffel" van hem kregen, ik geroepen maar meneer vond die dames leuker, dus ben hem maar gaan ophalen, stonden de dames nog rondjes te draaien met als resultaat dat Darko mee draaide en dat ik hem niet gelijk te pakken kreeg (moest ook nog zien dat Guapa niet vervelend begon te doen) dus ff gevraagd of ze stil wilde staan, zodat ik hem kon pakken, me verontschuldigt en eerst naar huis geweest voor een riem en dan pas gaan wandelen, sindsdien gaat hij (net als de rest) voor die 5 meter aan de riem, toch zeker in de zomer
ik vind dat het went om alles "dicht" te houden, zo is Shadow hondagressief (ook naar onze eigen andere honden) en moet ik eerst altijd ff checken of de rest wel vast zit voor ik met Shadow naar buiten kan, overlaatst was ik "vergeten" dat de rest nog buiten liep en wilde Shadow mee naar buiten nemen (riemen, halsbanden en zo liggen in de schuur) toen Darko ineens nog voor de achterdeur stond, toen was Shadow rap terug binnen
4 van de 5 gaan in principe niet echt lopen als de poort open staat, ze durven wel eens snel te gaan plassen tegen de palen van de weide, maar gaan niet de oprit af, Zena doet dat wel, dus is het altijd eerst ff checken of alles wel dicht is voor zij los gaat
-
chrico
- Zeer actief
De enige garantie in het leven is dat je dood gaat. Verder is de garantie beperkt.Marie-Josée schreef:Je kunt ook nooit garanderen dat het jou niet gebeurt maar daarom is het dan juist verstandig om rekening te houden met je raskeuze in combinatie met je woonomgeving.Dus bv geen extreme waakhond in een drukbevolkt gebied of in een stad.
Zoals al eerder gezegd, heb je een hond die niet te vertrouwen is die krijgt gewoon de kans niet om te ontsnappen. Ik heb bijna elf jaar een hond gehad die niet de makkelijkste was en die is nooit ontsnapt, daar was gewoon geen gelegenheid voor.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
Ήυs
Wij hebben in de tuin rondom een hoge schutting en alles goed afgesloten en een stevige poortdeur.
Fodor mag niet ontsnappen want is niet bepaald lief naar sommige reuen en weegt 40 kilo
maar het is toch 1x gebeurd. Hij had in 1x door hoe hij met zijn neus het haakje (haak) omhoog kon krijgen en duwde dan de poort open met zijn kop
Ik zat in mijn ochtendjas op de bank toen ik hem op zijn dooie gemak de straat op zag lopen
gelukkig kwam hij meteen terug toen ik met voer rammelde en 'eeeteennn' riep 
We hebben er meteen een schuifklip opgezet. Daarna nooit meer gebeurd, al probeert hij het nogsteeds met zijn neus
Fodor mag niet ontsnappen want is niet bepaald lief naar sommige reuen en weegt 40 kilo
Ik zat in mijn ochtendjas op de bank toen ik hem op zijn dooie gemak de straat op zag lopen
We hebben er meteen een schuifklip opgezet. Daarna nooit meer gebeurd, al probeert hij het nogsteeds met zijn neus
- Maartje
- Zeer actief
Mijn eerste hond ontsnapte alleen als we de auto in aan het pakken waren om op vakantie te gaan. Dan was hij zoek en vonden we hem standaard terug op de achterbank van de auto
Tess wil graag naar buiten en zal dat ook doen als ze een deur open ziet staat. Ook zal ze ontsnappen uit een niet goed afgesloten tuin. Zo is ze bij mijn ouders een keer ontsnapt de brandgang in en heeft ze bij een buurman broodjes van de tui tafel af gepikt :N: . Maar de laatste jaren is het haar niet meer gelukt.
Imke en Abby ontsnappen niet.
Tess wil graag naar buiten en zal dat ook doen als ze een deur open ziet staat. Ook zal ze ontsnappen uit een niet goed afgesloten tuin. Zo is ze bij mijn ouders een keer ontsnapt de brandgang in en heeft ze bij een buurman broodjes van de tui tafel af gepikt :N: . Maar de laatste jaren is het haar niet meer gelukt.
Imke en Abby ontsnappen niet.
-
chaos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
Mijn honden gaan geen enkele drempel over zonder toestemming, of dat bij de buitendeur of de schuttingdeur is, geloof ook niet dat ze de behoefte aan "ontsnappen" hebben, dus in al die twintig jaar is dat nog niet voorgekomen, gelukkig..
Maar ja, het blijven honden, en wij mensen maken fouten dus het kan een keer gebeuren.
Maar ja, het blijven honden, en wij mensen maken fouten dus het kan een keer gebeuren.
- Roompie
- Zeer actief
Hier zijn ze beide zeer erfvast. Mijn achtertuin is helemaal ommuurd maar mijn voortuin niet.
Als ik voor zit en mijn beide honden zijn er ook en ik wil koffie binnen pakken dan zeg ik blijf en ze blijven.
Beide hebben ook geen behoefte om weg te gaan.
3 jaar geleden werd mijn wc opgeknapt door de woningbouw. Ik had mijn kamerdeur dicht met een groot plakaat erop HONDEN BINNEN. DEUR ALTIJD GESLOTEN HOUDEN!
Nu ben ik zeer voorzichtig en had ik de deur dicht getaped met ducktape, just in case.
En ja hoor! Zie ik de klink naar beneden gaan want 1 van die dombo's wilde mij wat vragen en ik hoor hem zeggen 'he die deur wil niet open'.
Dus ik bulder LEES WAT ER STAAT!! en ik loop om, om die vent nog wat meer uit te bekken. Mijn huis, mijn regels potdomme.
Als ik voor zit en mijn beide honden zijn er ook en ik wil koffie binnen pakken dan zeg ik blijf en ze blijven.
Beide hebben ook geen behoefte om weg te gaan.
3 jaar geleden werd mijn wc opgeknapt door de woningbouw. Ik had mijn kamerdeur dicht met een groot plakaat erop HONDEN BINNEN. DEUR ALTIJD GESLOTEN HOUDEN!
Nu ben ik zeer voorzichtig en had ik de deur dicht getaped met ducktape, just in case.
En ja hoor! Zie ik de klink naar beneden gaan want 1 van die dombo's wilde mij wat vragen en ik hoor hem zeggen 'he die deur wil niet open'.
Dus ik bulder LEES WAT ER STAAT!! en ik loop om, om die vent nog wat meer uit te bekken. Mijn huis, mijn regels potdomme.

- Mekkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Bedoel je met ontsnapt dat hij op eigen initiatief naar buiten wandelt om daar rond te struinen of dat hij zich uit een riem of tuig trekt of dat hij met bananen in de oren zijn eigen weg gaat terwijl jij staat te roepen?
In mijn geval op alles ja
In mijn geval op alles ja

-
Da-ki
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita -japans-
ik begrijp het woord ontsnappen helemaal niet.
al doe ik hier alle deuren en ramen open, ze doen geen stap verder dan mijn zijde
al doe ik hier alle deuren en ramen open, ze doen geen stap verder dan mijn zijde

-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Ben is een echte wegloper. Vooral in de begintijd toen we nog niet echt wisten van zijn neigingen tot ontsnappen, is het behoorlijk vaak gebeurd.
Hij deed dan overigens niks, maar ging als een malloot door de straten rennen. Gelukkig is onze wijk erg rustig. Tegenwoordig probeerd hij het minder, maar een deur open laten is nog steeds no option. Apple is nu nog erg erfvast, bij mijn oppasadres hebben ze een niet-omheinde tuin, en daar loopt ze niet weg.
Hij deed dan overigens niks, maar ging als een malloot door de straten rennen. Gelukkig is onze wijk erg rustig. Tegenwoordig probeerd hij het minder, maar een deur open laten is nog steeds no option. Apple is nu nog erg erfvast, bij mijn oppasadres hebben ze een niet-omheinde tuin, en daar loopt ze niet weg.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Bram stond een keer bij de buren in de tuin. Ik was weggegaan via het ene hek (opengelaten) en teruggekomen via het andere hek. Is jaren geleden, ik ben me werkelijk lam geschrokken. Niet omdat Bram iets of iemand iets aan doet, maar ik ben redelijk hysterisch als het gaat om auto's.
Izzie is nog nooit ontsnapt. Sinds ik haar heb, ben ik nog zorgvuldiger. De reden laat zich wel raden volgens mij. Voordat ze naar buiten mogen, check ik eerst of alles dicht zit.
Izzie is nog nooit ontsnapt. Sinds ik haar heb, ben ik nog zorgvuldiger. De reden laat zich wel raden volgens mij. Voordat ze naar buiten mogen, check ik eerst of alles dicht zit.

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
En je kunt je niet voorstellen dat er ook honden zijn die iets zonder hun baas doen?Da-ki schreef:ik begrijp het woord ontsnappen helemaal niet.
Bram zou weg zijn hoor, die gaat mooi even aan de wandel. En gelijk heeft 'ie, het is nou eenmaal een zelfstandig hondje. Izzie zou de boel even bij elkaar drijven op het pad voor ons huis en dan terugkomen. En Tibs zal vast achter haar aan gaan. Ik waag het er maar niet op

Linda, Izzie en Bram
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Hier zijn ze nog nooit ontsnapt.
Marouck is weleens achter een kat aangeschoten toen ik haar uit de auto liet (los) en ze is een keer losgeraakt van de riem toen ik in de winkel was en ze buiten even vast lag. Ze stond me voor de deur op te wachten van de winkel en reageerde zelfs niet op de mensen die haar voorbij liepen.
Ik ben wel ooit bij mijn ouders aangekomen voor een verjaardag en vond daar Snoepie voor de deur.
Die was blijkbaar de deur uitgewandeld toen iemand de visite binnen liet.
Marouck is weleens achter een kat aangeschoten toen ik haar uit de auto liet (los) en ze is een keer losgeraakt van de riem toen ik in de winkel was en ze buiten even vast lag. Ze stond me voor de deur op te wachten van de winkel en reageerde zelfs niet op de mensen die haar voorbij liepen.
Ik ben wel ooit bij mijn ouders aangekomen voor een verjaardag en vond daar Snoepie voor de deur.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- summer07
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso
Bij onze 1e hond hoefde ik niet bang te zijn dat hij ontsnapte. Wij woonde toen boven een winkel en na onze voordeur kwam eerst een gezamenlijke hal, trap en dan de voordeur. Die durfde alleen de trap niet af.
Bij de 2e hond hebben we ook geen problemen gehad. De kinderen en visite deden de deuren altijd goed dicht en helaas werd hij toen zo ziek dat hij niet verder als de tuin kon.
Chica heeft er geen behoefte aan om te ontsnappen. Ik kan alles open laten staan, voordeur, achterdeur, poort, echt niet dat die er aan denkt dat zij voorbij haar denkbeeldige grens van eigendom loopt zonder dat het baasje mee loopt. Die vind het in de buurt van het baasje een stuk gezelliger. Als ik haar "kwijt" ben loop ik bij de buren binnen. Onze buurman is namelijk een Chica dief, daar loopt ze altijd mee naar binnen omdat ze daar koekjes en senioren brokjes krijgt EN op de bank mag liggen. Dat is toch veel lekkerder. Maar als de buurman haar terug stuurd of ik roep haar komt ze gewoon terug wandelen. Het huis van de buren ligt nog binnen haar denkbeeldige eigendomsgrens
Bij de 2e hond hebben we ook geen problemen gehad. De kinderen en visite deden de deuren altijd goed dicht en helaas werd hij toen zo ziek dat hij niet verder als de tuin kon.
Chica heeft er geen behoefte aan om te ontsnappen. Ik kan alles open laten staan, voordeur, achterdeur, poort, echt niet dat die er aan denkt dat zij voorbij haar denkbeeldige grens van eigendom loopt zonder dat het baasje mee loopt. Die vind het in de buurt van het baasje een stuk gezelliger. Als ik haar "kwijt" ben loop ik bij de buren binnen. Onze buurman is namelijk een Chica dief, daar loopt ze altijd mee naar binnen omdat ze daar koekjes en senioren brokjes krijgt EN op de bank mag liggen. Dat is toch veel lekkerder. Maar als de buurman haar terug stuurd of ik roep haar komt ze gewoon terug wandelen. Het huis van de buren ligt nog binnen haar denkbeeldige eigendomsgrens
- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
Hier een keer.
De honden (Chello en Hera) lagen in de tuin. Zoals zovaak.
De buurvrouw komt voorbij met haar hondje en Chello springt blaffend tegen het hek aan, hij deed dat wel vaker. Maar nu schoot het hek ineens open. Ik zat binnen bij het raam en zag het gebeuren waarop ik direct als een idioot HIERRRRRRRRRRRRR bulderde. Hera zou net door het hekje gaan maar op mijn gebulder schrok ze en keerde direct terug de tuin weer in.
Chello kon verder niet zoveel kwaad, die snuffelde evne bij de buurhond en kwam ook weer terug.
Maar sindsdien zit er dus een extra slotje op het hekje zodat hij echt niet meer open kan, hoe hard ze er ook tegenaan springen.
Ik heb trouwens wel een keer gehad dat het hondje van de buren uit hun huis ontsnapte. Ik stond net bij onze voordeur te kletsen met iemand. Dat hondje komt gezellig aanrennen en rent zo ons huis binnen. :N:
Toen was ik wel heeeeeeeel blij met de tussendeur en dat die altijd dicht zit.
De honden (Chello en Hera) lagen in de tuin. Zoals zovaak.
De buurvrouw komt voorbij met haar hondje en Chello springt blaffend tegen het hek aan, hij deed dat wel vaker. Maar nu schoot het hek ineens open. Ik zat binnen bij het raam en zag het gebeuren waarop ik direct als een idioot HIERRRRRRRRRRRRR bulderde. Hera zou net door het hekje gaan maar op mijn gebulder schrok ze en keerde direct terug de tuin weer in.
Chello kon verder niet zoveel kwaad, die snuffelde evne bij de buurhond en kwam ook weer terug.
Maar sindsdien zit er dus een extra slotje op het hekje zodat hij echt niet meer open kan, hoe hard ze er ook tegenaan springen.
Ik heb trouwens wel een keer gehad dat het hondje van de buren uit hun huis ontsnapte. Ik stond net bij onze voordeur te kletsen met iemand. Dat hondje komt gezellig aanrennen en rent zo ons huis binnen. :N:
Toen was ik wel heeeeeeeel blij met de tussendeur en dat die altijd dicht zit.

Cash v Heiligental en Flow.
- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
Vanuit huis en tuin nog nooit! Gelukkig. Maar daar hebben ze beide ook helemaal geen zin in. Daar komt bij dat onze tuin zo klein is dat ik meteen zie of de poort openstaat (wel zo handig) en dat de honden als ze alleen in de tuin zitten alleen maar voor de deur staan dat ze ook binnen willen zijn
we laten poort en voordeur wel eens openstaan als de honden binnen of in de tuin zitten en wij bv even naar de auto moeten of de vuilnisbak weg zetten ook dan blijven ze gewoon braaf in de tuin wachten. Maar ik doe dit voorom wel alleen als ik zie dat er niemand langs de stoep komt lopen want ik zie beide er wel voor aan dat ze besluiten even hun stoep te verdedigen
Jola kan overigens met gemak deuren openen, maar ik sluit vaak genoeg niet eens af als ik het huis uitga, toch heeft ze nog nooit een buitendeur geopend ik geloof dat ze het wel best vind in huis zo.
Uit de riem ja dat wel haha maar dat ligt dus echt aan mij ik kan zo'n chaoot zijn dan denk ik dat ik de riem om gedaan heb of vastgeklickt en dan is dat dus niet zo dus trekken ze alsnog een spint
gelukkig luisteren ze beide redelijk goed dus met een brul staan ze wel weer stil. Dat is best handig als je zo'n kluns bent als ik 
Uit de riem ja dat wel haha maar dat ligt dus echt aan mij ik kan zo'n chaoot zijn dan denk ik dat ik de riem om gedaan heb of vastgeklickt en dan is dat dus niet zo dus trekken ze alsnog een spint