Ik weet (helaas) hoe halal slachten in z'n werk gaat in het slachthuis, en heb toch liever dat het daar gaat gebeuren.smoekie schreef:dagmar88 schreef:Tegen. Niet omdat ik voor onverdoofd slachten ben, maar omdat mensen met een bepaalde overtuiging zelf aan hun vraag gaan voldoen vrees ik.
Heb liever dat het gecontroleerd gebeurt in een slachthuis, dan drie hoog achter bij Ali in de douchebak.
Maar het gebeurd helemaal niet "gecontroleerd" hoe kom je daarbij? Daar zal niet veel aan veranderen hoor. Gebeurd nu ook zonder enige controle. Ze houden ook nu gewoon een schap vast en snijden het de strot door waarna het minuten lang (soms zelfs wel bijna een half uur) mag gaan liggen spartelen. Maar he tis dan wel halal he![]()
Gewoon verbieden en er een flinke boete opgooien. Geen enkel geloof moet het goedkeuren een dier op een dusdanige manier te laten lijden. En dit kan (hier in NL) een begin van zijnJe moet toch ergens beginnen Dagmar
En ja, het gebeurt nu ook al thuis; maar als er geen halal vlees meer verkocht gaat worden denk ik dat je het tegenovergestelde van inperking van dierenleed in de hand gaat werken.