Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond wel eens ontsnapt?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Hond wel eens ontsnapt?

Ongelezen bericht door Tiny »

Gelukkig nooit ontsnapt vanuit huis wel een keer Jeda buiten laten zitten :oeps: Gelukkig bleef ze zeer beledigd voor de deur zitten en heeft het maar een paar minuten geduurd.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Suuz! »

Tiny schreef:Gelukkig nooit ontsnapt vanuit huis wel een keer Jeda buiten laten zitten :oeps: Gelukkig bleef ze zeer beledigd voor de deur zitten en heeft het maar een paar minuten geduurd.
:lol: :lol: :lol: Ik zie het zo voor me.... dat smoelwerk van een beledigde Jeda.... :wink:
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pemba »

Het is mij in een jaar of 18 1 keer overkomen. Iedereen was in de tuin, ook de honden. Ik wilde de tuin uit om even boodschappen te gaan doen. Glipt er eentje langs mijn benen. En omdat we er toen 2 jonge honden hadden met maar een half jaar leeftijdsverschil ging de ander ook mee. Veel meer aandacht voor elkaar dan voor de baas. Na een kwartier hadden we de heren weer gevonden, in een spoortunnel. Je moet dit meegemaakt hebben om te weten wat er dan door je heen gaat, daar krijg je nachtmerries van.
Afbeelding
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

P!nki schreef:
Tiny schreef:Gelukkig nooit ontsnapt vanuit huis wel een keer Jeda buiten laten zitten :oeps: Gelukkig bleef ze zeer beledigd voor de deur zitten en heeft het maar een paar minuten geduurd.
:lol: :lol: :lol: Ik zie het zo voor me.... dat smoelwerk van een beledigde Jeda.... :wink:
Ja beledigd zijn kon ze heel goed :N: :mrgreen:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
m@r@
Actief

Ongelezen bericht door m@r@ »

Nee .
Laatst gewijzigd door m@r@ op 11 sep 2021 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Pemba schreef:Het is mij in een jaar of 18 1 keer overkomen. Iedereen was in de tuin, ook de honden. Ik wilde de tuin uit om even boodschappen te gaan doen. Glipt er eentje langs mijn benen. En omdat we er toen 2 jonge honden hadden met maar een half jaar leeftijdsverschil ging de ander ook mee. Veel meer aandacht voor elkaar dan voor de baas. Na een kwartier hadden we de heren weer gevonden, in een spoortunnel. Je moet dit meegemaakt hebben om te weten wat er dan door je heen gaat, daar krijg je nachtmerries van.
Een vriendin van me haar twee franse bullen zijn zo overreden door de trein :( De kinderen hadden het hek open gelaten en de twee honden op de loop, en ze hebben ze naast het spoor terug gevonden... Verschrikkelijk om dat mee te maken, en moet je nagaan wat een schuldgevoel die arme kinders hadden...
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Bij mijzelf nooit, maar bij mijn ouders regelmatig.

Jamey is als pupje zijnde ene paar keer onder de poortdeur door geglipt (en wij maar niet snappen hoe ze toch in het gangetje kwam), en ook door de coniferen die er toen nog stonden naar de buren toe. Dat de buurman een spartelende Jamey omhoog hield: "zijn jullie een pup kwijt?".

Cara is ook al 2 keer onder de poort door geglipt, aangezien mijn vader ervan overtuigd was dat het niet meer zou passen.

Gelukkig zijn ze geen van beiden weglopers, Jamey gaat piepen, Cara keffen. En achter is er een gangetjes systeem waar de achtertuinen op uit komen, niet direct een weg dus gelukkig. Ondertussen is de poortdeur weer helemaal gebarricadeerd zodat Cara er niet uit kan.

Met de voordeur bij mijn ouders is er nooit iets misgegaan, die grenst (na de voortuin) aan een drukke weg.
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

dhlover schreef:Ik heb wel regelmatig andermans honden terug naar huis gebracht. :roll:
Dat is het voordeel als je veel buiten loopt. Werkelijk iedereen die een Golden vindt komt naar ons. "Zijn jullie..... eh oeps (zien ze 2 honden mij vergezellen aan de deur).... nee, jullie zijn geen hond kwijt".
Maar ik weet altijd wel welke Golden het wel is en waar die woont, dus dan breng ik samen met de vinder de hond naar zijn huis.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

1 x in dik 7 jaar, als pup.
Felix is nooit een wegloper geweest die loert op een kans, maar als er een deur of hek openstaat gaat hij wel de buurt afstruinen.
Het erf is afgesloten en toen we aan het verbouwen waren hebben we ook maar meteen een deelbare voordeur laten maken :mrgreen:
Dat kan ik iedereen aanraden, je kunt je zaakjes aan de deur afhandelen zonder dat mensen de indruk krijgen dat ze misschien wel binnen kunnen komen, en je hoeft je niet druk te maken over tussen de benen doorschietende pups.
Toen ik klein was liepen er genoeg honden los door het dorp en deed niemand daar spannend over, nu kan dat niet meer en ik zou het zelf ook niet willen. Veel te gevaarlijk.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Ja 1 keer in de afgelopen 25 jaar.
Werd ik gebeld door de buurvrouw op mijn werk, zegt ze; "Kan het zijn dat Cento buiten loopt?"
Ik: "Weet ik niet, ik ben niet thuis." Zij:"Ja hoor, dat is hem, ik weet wel dat Cento niet in 7 sloten tegelijk loopt, maar ik zal hem toch maar even ophalen voor je, voor het geval er een vrachtwagenchauffeur niet snapt dat hij met oogcontact maken bedoelt dat het de bedoeling is dat je als chauffeur even voor hem stopt."
Zij heeft hem toen weer even naar huis gebracht.
En ze kende hem goed want dat doet ie inderdaad. :N: De chauffeur van een naderende auto strak aankijken en zodra hij oogcontact heeft steekt ie over, die arrogante Duitser. :smile:

Weet tot op de dag van vandaag niet hoe hij weg is gekomen.
Gr. Aniek

Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

blondie schreef:Ik vind de reacties op een bepaald topic wel wat overdreven dus ik vroeg me af (MUK :engel: ) wie zijn hond was wel eens ontsnapt uit huis in een onbewaakt ogenblik?
Geloof dat ik mijn ontsnapping ook wel eens had neergezet.
Afgesloten voortuin dacht ik, deur open en ik was beneden even wat aan het pakken. Finn staat me kwispelend bij de trap op te wachten binnen en ik roep Bluf (die ik net een paar weken had), ik hoor niets zie niets, rondje huis niets en buiten ook geen Bluf :jank: Ben met Finn park in gegaan om te gaan zoeken want thuis was ze niet. Besefte me dat het helemaal niet logisch was om Finn mee te nemen en keerde terug naar huis, hoorde een ambulance/politie bij het winkelpleintje en zweet brak me uit. Buuf op de hoek komt huis uitgelopen "ik ben Bluf kwijt :N: buuf" Nee hoor zei ze... "die loopt achter alleen in de tuin en dacht al dat er iets niet klopte .. zij zo zonder toezicht en Finn er niet bij"
Hoe ze de voortuin uit is gekomen heb ik een vermoeden van (inmiddels uiteraard opgelost), en er zit een gat ergens bij de grote gemeenschappelijke afgesloten tuin achter en daar waren toen ook kinderen met een bal aan het spelen (ze bleek er niet heen te zijn gegaan, ook al is ze ballengek)
Ben benieuwd naar meer gevallen van houdinies?
Word ik geroepen? :mrgreen:

Jaymz, 10 jaar jong, is een rustige wandelaar. Nooit spelen, hooguit wat snuffelen op zijn tijd. Loopt altijd op de paden (heb ik hem niet geleerd, maar is wel handig) en is hooguit 10 meter voor of achter mij te vinden.
Tijdens onze vakantie (twee weken geleden alweer) had ik met Melanie74 afgesproken om te wandelen. Dus Melanie neemt haar 3 honden mee (3 teefjes, waaronder 2 Tatra's) en ik neem Jaymz mee. Wij lopen het dorp uit en lopen langs een veld met aan de ene kant nog een rijtje huizen. De honden mogen daar los, dus zo gezegd, zo gedaan. Trekt Jaymz ineens een sprint en rent zo de tuin in van iemand daar. :N: Dat doet hij dus nooit (ok, alleen bij bepaalde mensen bij ons in de straat waar die vreselijk verwend wordt). Ik boos achter Jaymz aangerend en hem weer teruggehaald om verder te wandelen. Ik was nog helemaal verbaasd dat hij dit deed en jawel, een paar huizen verderop deed hij het weer! :boos: Gelukkig was er weer niemand thuis, dus hoppa Jaymz aangelijnd tot voorbij het huizenrijtje. Eenmaal op de landbouwvelden aangekomen rent Jaymz ineens zo'n veld op, gevolgd door een van de Tatra's van Melanie. Begint Jaymz haar hond toch uit te dagen om te spelen. Spelbuigingen (en dat met zijn hernia :N: ) en wilde sprongen. Ik wist niet wat ik zag. Later zijn wij weer gaan wandelen op een andere losloopplek en weer neemt Jaymz een sprint. Hij sprint rechtstreeks een schuur in 20 meter verderop want helemaal achterin die grote schuur had meneer kattenbrokken geroken. Jaymz uit de schuur gevist en aangelijnd, want dit kan natuurlijk echt niet. Een stuk verderop op een bergpaadje Jaymz weer losgelaten. En ja hoor, Jaymz begon weer te sprinten. Niet naar de schuur, maar recht van de steile helling naar een beekje (het blijft een waterhond) ook zo'n 20 meter verderop. Mijn man er weer mopperend achteraan (ik niet, ik moest er wel om lachen) en gelukkig haalt mijn man hem in voor het beekje. Jaymz maakte nog een paar schijnbewegingen om toch bij de beek te komen, maar dat haalde niets uit.
Achteraf bleek dat hij dat allemaal had uitgevroten om indruk te maken op een van de dames van Melanie. Zoveel streken heeft hij dus echt nog nooit uitgehaald op een dag.

Geen schokkende ontsnappingen dus, maar die dag was zeker niet zoals het hoort en zoals ik het wenselijk vind.
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Baco nog nooit en Freek ook niet, wel mijn Lakeland Manager, ik zat voor het huis koffie te drinken met visite en we zeiden tegen elkaar, kijk een Lakeland terrier, nou die zie je niet veel zeker hier niet, Hij liep keurig mee met een oudere mevrouw, :80: afijn bleek het Manager te zijn die een ieniemie gaatje in de schutting had ontdekt. :mrgreen:
Afbeelding
Rikoy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rikoy »

Marion. schreef:
dhlover schreef:Ik heb wel regelmatig andermans honden terug naar huis gebracht. :roll:
Dat is het voordeel als je veel buiten loopt. Werkelijk iedereen die een Golden vindt komt naar ons. "Zijn jullie..... eh oeps (zien ze 2 honden mij vergezellen aan de deur).... nee, jullie zijn geen hond kwijt".
Maar ik weet altijd wel welke Golden het wel is en waar die woont, dus dan breng ik samen met de vinder de hond naar zijn huis.
Je voelt je als hondenbezitter toch verantwoordelijk voor andermans hond hè?
Wat je schrijft in een drukke buurt kom je idd veel honden tegen en weet je al gauw waar ze wonen.
Ik wordt zo pissig als het vaak om dezelfde honden gaat. :M:
Ik heb weleens gezegd "dit is de laatste keer" :L: ................maar ja ik kan het niet over m'n hart verkrijgen want stel dat..........
Afbeelding
Marion.

Jaap* schreef:Toen ik klein was liepen er genoeg honden los door het dorp en deed niemand daar spannend over, nu kan dat niet meer en ik zou het zelf ook niet willen. Veel te gevaarlijk.
Hier gaat dat nog prima hoor. Gisteren nog een drijvende BC rond mijn (witte) bus gehad :mrgreen:
Pogingen gedaan om toch stukjes door te rijden, maar uiteindelijk toch maar besloten om lopend naar de voordeur te gaan. Hier laten honden nog steeds zichzelf uit hoor (nee, niet in Doetinchem, maar wel in de kleine dorpjes hier rondom).
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

1x in ons oude huis. Hij was langs het hek, waar een klein beetje ruimte was geglipt. Ik was zelf ook in de tuin, en zie hem ineens langs het hek lopen richting een hele drukke weg. (Daar woonden wij tegenaan). Gauw naar het hek gerend (wat dus dichtzat), en ondertussen al Elmo roepend (Elmo was toen een maand of 5). Het zou te lang duren voordat ik het hek open zou hebben (vrij brede hek), dus er maar overheen gesprongen. Elmo stond toen langs het huis in het gras te snuffelen, en wilde alweer verder kuieren :N: Ik schreeuwde, gelukkig stopte hij, en kon ik hem lokken met een koekje.
Afbeelding
Rikoy
Zeer actief

Jaap* schreef:Toen ik klein was liepen er genoeg honden los door het dorp en deed niemand daar spannend over, nu kan dat niet meer en ik zou het zelf ook niet willen. Veel te gevaarlijk.
Jaap vroeger was je rijk als je een auto voor de deur had staan. :mrgreen:
Nu staan er minstens 2 of 3 voor het huis. :roll:
Dat is het verschil.
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Daarom is het nu ook gevaarlijker, nouja, zolang ze voor het huis staan niet natuurlijk :mrgreen:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Marion.

dhlover schreef:Je voelt je als hondenbezitter toch verantwoordelijk voor andermans hond hè?
Wat je schrijft in een drukke buurt kom je idd veel honden tegen en weet je al gauw waar ze wonen.
Ik heb weleens gezegd "dit is de laatste keer" :L: ................maar ja ik kan het niet over m'n hart verkrijgen want stel dat..........
Wij hebben geen drukke buurt hoor, en het kan me niets schelen of ik een hond voor de honderdste keer moet terugbrengen. Ik herken alleen wel alle Goldens, en andere mensen (met andere rassen, of geen honden) linken blijkbaar een Golden gelijk aan ons. Daar ben ik wel blij mee trouwens hoor.
Ik weet eigenlijk wel iedere hond hier in de buurt te wonen trouwens. Weet ook beter de namen van de honden dan van de baasjes :mrgreen:
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

billy schreef:Baco nog nooit en Freek ook niet, wel mijn Lakeland Manager, ik zat voor het huis koffie te drinken met visite en we zeiden tegen elkaar, kijk een Lakeland terrier, nou die zie je niet veel zeker hier niet, Hij liep keurig mee met een oudere mevrouw, :80: afijn bleek het Manager te zijn die een ieniemie gaatje in de schutting had ontdekt. :mrgreen:
Och ja zoiets dergelijks heb ik ooit ook eens een keer gehad met Cento. Was ik aan het hardlopen met Cento en kwam ik langs een boerderij waar altijd een Duitse Herder rondliep en ook regelmatig op de openbare weg, genaamd Prins. Kom ik er aan lopen en ja hoor daar stond Prins. Dus ik tegen die herder; "Schiet op, naar huis, vooruit, wegwezen Prins, ga naar je baas." En dan op een meter ervoor hè, staat die hond me heel lodderig aan te kijken, blijkt het mijn eigen Cento te zijn waar ik tegen aan sta te bleren, die was even om een bosje heen gelopen en kwam dus van een kant waarvan ik hem niet verwacht had. :smile:
Gr. Aniek

Afbeelding
xAmberx
Zeer actief
Mijn ras(sen): Swiffertje en HH Langhaar

Ongelezen bericht door xAmberx »

Marion. schreef: Weet ook beter de namen van de honden dan van de baasjes :mrgreen:
Hehe ja zo gaat dat hier ook. "Ehm dinges en dinges.. Jeweetwel, die van Rakker!" :lol1:
kimmeke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaskan Malamute

Ongelezen bericht door kimmeke »

ondanks dat ik 3 verdiepen hoog zit, is Sanka op een ochtend toch ook een keer ontsnapt. Verschil tussen zomer- en wintervacht is bij dit ras groot en had haar tuig nog niet aangepast naar haar zomervacht. Dus is ze een keer hier vlak voor de deur uit haar tuig geraakt en richting de drukke baan gelopen :eek: gelukkig kende ze 'Sanka botje?' toen ook maar al te goed en kwam ze redelijk snel terug toen ik dat riep... Maar man! ik was wel ineens wakker hoor!
Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...

Afbeelding

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/
Rikoy
Zeer actief

Jaap* schreef:Daarom is het nu ook gevaarlijker, nouja, zolang ze voor het huis staan niet natuurlijk :mrgreen:
:smile: :mrgreen: :smile:
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

uit mijn huis en uit mijn tuin zijn geen van honden ooit ontsnapt.
1 van mijn honden was dermate angstig in het begin dat als ze alleen buiten zou komen dan zou ze niet meer in de buurt van mensen komen, oftewel die zou je nooit meer tepakken krijgen, er zijn hier dus fikse regels ivm de voordeur openen.. hier wordt gesluisd...en wie vergaat de ene deur tesluiten als de andere al open is die doet dat 1x nooit meer want ik wordt dan bloed en bloed link.
Tuin hek zit altijd opslot , alleen ik gebruik de achterkant om naar binnen of naar buiten tegaan en verders niemand, ik vertrouw helemaal niemand... ik woon aan het einde van een poort en mijn schuur blokkerd de doorgaan dus je kan er maar via 1 kant in en uit dus geen mensen die hier achterlangs langslopen maar toch flinke sloten op de deur.
Gelukkig is zij niet meer zo angstig maar de regels zijn nog steeds even strikt en dat blijft ook zo... moet er niet aandenken dat 1 van mijn honden buitenloopt :jank:
Afbeelding
Rikoy
Zeer actief

Marion. schreef:
dhlover schreef:Je voelt je als hondenbezitter toch verantwoordelijk voor andermans hond hè?
Wij hebben geen drukke buurt hoor, en het kan me niets schelen of ik een hond voor de honderdste keer moet terugbrengen. Ik herken alleen wel alle Goldens, en andere mensen (met andere rassen, of geen honden) linken blijkbaar een Golden gelijk aan ons. Daar ben ik wel blij mee trouwens hoor.
Ik weet eigenlijk wel iedere hond hier in de buurt te wonen trouwens. Weet ook beter de namen van de honden dan van de baasjes :mrgreen:
Ik zou ze uiteindelijk ook 100 keer thuis brengen hoor als ik eerlijk ben.
Het gaat mij om de baasjes zelf, die doen er niks of weinig aan om het te voorkomen.
Wel grappig dat ze jullie gelijk linken met een Golden. :mrgreen:
Wij hebben een vrij herkenbare langharige DH, maar die hoeven ze niet thuis te brengen.

Knap dat je de honden bij naam kent. :ok:
Ik herken meestal de hond en koppel daar de bewuste baas aan. :mrgreen:
Namen is niet mijn sterkste punt. :oeps:
Afbeelding
Ayka-Zira-Honey
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayka-Zira-Honey »

op de camping is het regelmatig gebeurd dat een van de kids (in hun jeugd) weer eens het hekje open liet staan... maar dan zaten ze meestal bij de buren koekjes bietsen...

hier is het extra oppassen als ze namelijk de kans krijgen schieten ze de volgende steeg in om de agresieve onopgevoede swiffer van de erg vervelende buurvrouw even te kunnen opknappen....(deze hond ontsnapt bijna wekelijks en probeert dan mijn 2 dames te komen molesteren door het hek heen...) (zit een hele voor geschiedenis aan vast.) met andere honden gaat het hier verder top hoor en geen problemen. ik heb een speeltuin voor de deur en de kids vinden het geweldig als me doggie's komen snuffelen.

de reu van mijn ouders is 2 keer weg gelopen op de camping 1ste keer 80km weg overgestoken het bos in (4 jaar gelee) goed afgelopen. 3mnd gelee deed hij weer een poging maar toen stond mijn nichtje voor zijn neus die hem vriendelijk noch dringend verzocht heeft terug te gaan de tuin in. (beide gevallen was eskar alleen zonder andere honden om zich heen en dan gaat hij zich vervelen en hem smeren, als ayka er is blijft de sul gewoon in de tuin, zelfs als je het hekje open laat staan)
Afbeelding
groetjes van Ayka,Zira en Honey
Marion.

Nanna schreef:Mijn honden hebben geen behoefte om te ontsnappen :19: Waaraan?
Als ik binnen zit met de tuindeur open, dan zitten zij ook allemaal binnen. Kan ik de poortdeur openzetten, er is er geeneen die de behoefte voelt om dan weg te schieten om van de verworven vrijheid te profiteren.
Ik heb maar een stel saaie bastaards, geloof ik :smile:
Deze had ik gemist, maar eigenlijk is het hier hetzelfde geloof ik. Ze wíllen niet eens ontsnappen, behalve dan zoals vanavond naar de overkant van de weg omdat ik daar bezig ben.
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Max is nooit ontsnapt en dat kon ook echt niet, want dat was niet best afgelopen.
Er is echter wel eens een oppashond ontsnapt :oeps: Dat beest kon letterlijk alle deuren openkrijgen, dus alle buitendeuren moesten constant op slot. En ja, we komen terug van de avondwandeling en ik vergeet het. Mijn broer kwam een uurtje of wat later terug uit de stad en kwam haar op straat tegen. Dus hij maakte me wakker met "Hee, dat grijze beest logeert toch bij ons? Oké, ik heb haar maar even naar binnen gehaald". Pff, wat was ik opgelucht. Het was de hond van een vriendin, ik weet echt niet wat ik haar had moeten vertellen als we haar hond kwijt geraakt waren.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Marion. schreef:
Nanna schreef:Mijn honden hebben geen behoefte om te ontsnappen :19: Waaraan?
Als ik binnen zit met de tuindeur open, dan zitten zij ook allemaal binnen. Kan ik de poortdeur openzetten, er is er geeneen die de behoefte voelt om dan weg te schieten om van de verworven vrijheid te profiteren.
Ik heb maar een stel saaie bastaards, geloof ik :smile:
Deze had ik gemist, maar eigenlijk is het hier hetzelfde geloof ik. Ze wíllen niet eens ontsnappen, behalve dan zoals vanavond naar de overkant van de weg omdat ik daar bezig ben.
Ik kan ook de deuren open laten staan en als ze dan toch naar buiten lopen om bijvoorbeeld aankomende visite te begroeten is 'UH!' voldoende om ze om te laten keren.

Heel in het begin is Lilo hem wel een keer gepeerd, heeft een rondje pleintje gelopen terwijl ik ongeveer een hartverzakking kreeg, maar liep uiteindelijk weer netjes mee de tuin in. En toen we Jack nog niet zo lang hadden lieten monteurs de buitendeur openstaan en besloot Jack effe een ommetje te gaan maken. Hij was op z'n dooie akkertje op weg naar het park toen ik hem inhaalde en hij had een beetje verbaasd iets van 'Oh? Mag ik niet alleen wandelen?' Nou, nee dus, en nu weten ze dat. :D

Ik denk wel dat als ik alles open liet staan en dan zelf bijvoorbeeld urenlang boven en uit zicht zou zijn, dat het stel effe een rondje door de buurt zou maken. Helemaal niet om weg te lopen of spannende dingen te doen, maar gewoon zoals de katten, effe wat snuffelen hier en daar, overal effe piesen, en dan weer naar huis. Echt weglopen, daar zie ik ze niet voor aan.

edit: De laatste keer op vakantie liepen ze ook allebei los in de niet-afgescheiden 'tuin' van het huisje. Ze wisten precies waar de onzichtbare grens was en bleven gewoon netjes in de tuin. Ik vond dat ook best wel heel luxe, dat ze in dat opzicht toch wel heel betrouwbaar zijn.
Laatst gewijzigd door Hanneke2 op 13 apr 2011 23:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Een keer. Ik had Otto mee naar een cliënt met een hond (Bugsy). Die hond laat een enkele keer zichzelf uit als het hekje van de tuin niet goed dicht zit en deze keer is Otto met hem meegegaan. Ik heb Bugsy geroepen en Otto kwam met Bugsy mee terug.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Ik heb al meer dan mijn halve leven honden, en nooit is er mij eentje ontsnapt.

Skadi is er overigens wel twee keer vandoor gegaan. Een keer bij de fokster, in een absoluut 'hondproof' tuin waar heul veul honden liepen. Toen was ze 12 weken of zo, en ze flikte het pál onder de ogen van de fokster en ons. Wij kwamen aanlopen over de oprit, en ineens stond madam náást ons, ipv ons op te wachten achter het hek. We weten tot op de dag van vandaag niet hoe ze dat geflikt heeft.

En een keer werd ik 's ochtends wakker, loop naar beneden en zie met mijn slaperige hoofd Skadi buiten rondhuppelen :N:
Manlief had 's avonds nog iets in de container gegooid en was vergeten de poort weer dicht te doen. 's Morgens had hij de achterdeur opengezet voor de katten, en madam had de deur naar de bijkeuken maar zelf opengemaakt.

Hoe mensen kunnen garanderen dat hun hond nooit of te nimmer zal kunnen ontsnappen is mij een raadsel. Ik vind het net zoiets als garanderen dat je nooit een auto-ongeluk zult krijgen omdat jij zo'n verantwoordelijke chauffeur bent. Kan best zo zijn, maar dan nóg heb je ook te maken met andere chauffeurs, die wellicht wél fouten maken. Het zal een struisvogelding zijn, vermoed ik. Néé, ben je gék....zoiets gebeurd alleen ánderen!
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”