Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond wel eens ontsnapt?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Hond wel eens ontsnapt?

Ongelezen bericht door blondie »

Ik vind de reacties op een bepaald topic wel wat overdreven dus ik vroeg me af (MUK :engel: ) wie zijn hond was wel eens ontsnapt uit huis in een onbewaakt ogenblik?
Geloof dat ik mijn ontsnapping ook wel eens had neergezet.
Afgesloten voortuin dacht ik, deur open en ik was beneden even wat aan het pakken. Finn staat me kwispelend bij de trap op te wachten binnen en ik roep Bluf (die ik net een paar weken had), ik hoor niets zie niets, rondje huis niets en buiten ook geen Bluf :jank: Ben met Finn park in gegaan om te gaan zoeken want thuis was ze niet. Besefte me dat het helemaal niet logisch was om Finn mee te nemen en keerde terug naar huis, hoorde een ambulance/politie bij het winkelpleintje en zweet brak me uit. Buuf op de hoek komt huis uitgelopen "ik ben Bluf kwijt :N: buuf" Nee hoor zei ze... "die loopt achter alleen in de tuin en dacht al dat er iets niet klopte .. zij zo zonder toezicht en Finn er niet bij"
Hoe ze de voortuin uit is gekomen heb ik een vermoeden van (inmiddels uiteraard opgelost), en er zit een gat ergens bij de grote gemeenschappelijke afgesloten tuin achter en daar waren toen ook kinderen met een bal aan het spelen (ze bleek er niet heen te zijn gegaan, ook al is ze ballengek)
Ben benieuwd naar meer gevallen van houdinies?
Supernova
Zeer actief

Re: Hond wel eens ontsnapt?

Ongelezen bericht door Supernova »

Dat is hier nog nooit gebeurd, en dat kan ik met Kenzo ook echt niet maken :wink: Mocht Nova ontsnappen is er niks aan de hand maar zij zal eerder voor de deur gaan zitten piepen dan weglopen. Eerlijk gezegd begrijp ik ook niet dat er zoveel honden kunnen ontsnappen, dan moet er toch beter opgelet worden. Ik vraag me dan ook af of dat ook zovaak zal gebeuren als ze een hond hebben die kinderen/mensen/honden aanvalt :denken:
Gajes

Ongelezen bericht door Gajes »

Ja al me honden zijn wel eens ontsnapt.
of los gekomen uit de halsband tuig.
gelukkig nooit wat gebeurd verder
Dianavdberkt
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

OH hou maar op Connie. Hier al veel vaker gebeurt. Eerst Petze als pup. Die is op een of andere manier meegeslopen met onze zoon de voordeur uit. Niet alleen er uit maar ook weer erin en zo klein als ze was is ze naar boven geklauterd. Wij uren zoeken en ik paniek tot ik haar in de slaapkamer vond waar ze op haar dooie gemak rond liep te struinen zich van geen kwaad bewust.

Faust is bij de laatste ronde blijkbaar weer net zo vrolijk naar buiten gegaan zonder dat we het in de gaten hadden en heeft de nacht buiten bij de voordeur doorgebracht. :oeps: :oeps: :oeps:

Vlerk ging op 4 maanden leeftijd achter een kat aan en was niet meer te vinden. zoeken tot je een ons weegt maar geen Vlerk meer te vinden. Wij huilend in bed omdat we onze pup kwijt waren. midden in de nacht hoorde ik een raar geluid beneden en zag opeens iets door de ruit bij de voordeur. ik de deur open en ja hoor Vlerk was er weer.

Vip is zelfs 2 x weg geweest. Zodra er iets gebeurde waar ze van schrok peerde ze hem. normaal kon je haar dan altijd weer terug roepen maar die twee keer niet. 1e keer is ze een halve dag weggeweest en de tweede keer 3 dagen. Mensen van divrse fora zijn ook overal aan het zoeken geweest. Via een forum lid een tip gekregen Amivedi te bellen omdat ze daar een soort van een duitsertje gevonden hadden en ja hoor. iemand had haar opgevangen en haar gewoon 3 dagen gehouden voor de hond te melden als gevonden huisdier.

En pas nog Bertje weg. De poort ging opeens open en iemand schoof een hond naar binnen. Wij hadden al iets van: wat gebeurt daar verdorie nu. Bleek het dus Bertje te zijn. Was op een of andere manier de poort uitgegaan. Zelf open maken is zijn vak dus dat zal het wel geweest zijn. Is een kwartiertje op zijn gemak aan het wandelen geweest. Een van de buren zag m lopen en bracht m netjes terug. hihihih

Dus hier zijn sinds jaren tussendeuren op slot. Nu dus ook de poort deur vergrendeld en op slot. Op dat van Bertje na is het gelukkig tig jaren geleden dat er een hond is weggelopen.
We hebben puur geluk dat we al die weglopers weer terug kregen. pfffffffffffffffffffffff. het schaamrood staat op mn kaken als ik dit stukje weer teruglees.
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

nope nog nooit.
5 honden gehad tot nu toe.
en nog nooit ontsnapt of uitgebroken.
ook geen halsband of tuig geknapt.
gelukkig niet.
er zit op de achterpoort een slot.
voor een schuifje.
en de voordeur gaat pas open als het hekje dicht is.
(en nee mijn honden doen niemand kwaad en gaan nergens op af).
Tamaskan
Zeer actief
Mijn ras(sen): wolfhonden
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tamaskan »

Sommige mensen doen echt een hoop om te voorkomen dat hun hond ontsnapt en er zijn altijd mensen die ondanks dat vinden dat het te maken heeft met onoplettendheid. Echter weet ik uit eigen ervaring dat dit laatste echt niet altijd het geval is en honden soms dingen uit kunnen halen die je gewoonweg niet verwacht.

Op zo'n manier is nml onze Midas wel eens ontsnapt. Wij waren een weekend weg( echt na jaren eens een keertje)en zoals gewoonlijk liet de vaste oppas(toevallig broer van mijn man) die hier de honden doet als wij dus langer dan 6 uur van huis zijn, de honden uit enz. Tot daar totaal geen probleem. Nu dachten zij en vrienden van ons ons te willen verrassen om voordat wij thuis kwamen de boel lekker schoon te maken(gezien hier toch ook in onze afwezigheid nog 4 honden, 3 katten,5 vogels en een aqarium zijn)
Uit voorzorg omdat Midas bang is voor mensen die hij niet vaak ziet had de oppas ze dus bij ons achter in de tuin gedaan die geheel omzet is voor de honden en aan 3 kanten zeker twee en halve meter hoog is en de muur aangrenzend op het huis van de buren twee meter hoog. Nu zou je dus denken dat dit toch een aardige ommuring is om de honden binnen te houden.

Nou dit vond Midas dus geheel niet. Hij was het zat dat er "vreemde" in zijn huis waren en dat zijn baasjes er niet waren dus besloot hij maar om eens te kijken of die er al aan kwamen. Zo sprong hij met gemak op het twee meter hoge dak van de buren en ging er mooi vandoor. Oppas meteen in paniek gezien Midas bang is voor mensen en dus bang was dat hij misschien in paniek onder een auto zou lopen enz dus belde ons meteen op.
Wij natuurlijk hals overkop alles afgebroken en op weg naar huis.
Gelukkig zag ik hem al snel na aankomst en ook hij was duidelijk opgelucht en ging lekker met me mee naar huis alsof er niets gebeurd was.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Dianavdberkt schreef:OH hou maar op Connie. Hier al veel vaker gebeurt. Eerst Petze als pup. Die is op een of andere manier meegeslopen met onze zoon de voordeur uit. Niet alleen er uit maar ook weer erin en zo klein als ze was is ze naar boven geklauterd. Wij uren zoeken en ik paniek tot ik haar in de slaapkamer vond waar ze op haar dooie gemak rond liep te struinen zich van geen kwaad bewust.

Faust is bij de laatste ronde blijkbaar weer net zo vrolijk naar buiten gegaan zonder dat we het in de gaten hadden en heeft de nacht buiten bij de voordeur doorgebracht. :oeps: :oeps: :oeps:

Vlerk ging op 4 maanden leeftijd achter een kat aan en was niet meer te vinden. zoeken tot je een ons weegt maar geen Vlerk meer te vinden. Wij huilend in bed omdat we onze pup kwijt waren. midden in de nacht hoorde ik een raar geluid beneden en zag opeens iets door de ruit bij de voordeur. ik de deur open en ja hoor Vlerk was er weer.

Vip is zelfs 2 x weg geweest. Zodra er iets gebeurde waar ze van schrok peerde ze hem. normaal kon je haar dan altijd weer terug roepen maar die twee keer niet. 1e keer is ze een halve dag weggeweest en de tweede keer 3 dagen. Mensen van divrse fora zijn ook overal aan het zoeken geweest. Via een forum lid een tip gekregen Amivedi te bellen omdat ze daar een soort van een duitsertje gevonden hadden en ja hoor. iemand had haar opgevangen en haar gewoon 3 dagen gehouden voor de hond te melden als gevonden huisdier.

En pas nog Bertje weg. De poort ging opeens open en iemand schoof een hond naar binnen. Wij hadden al iets van: wat gebeurt daar verdorie nu. Bleek het dus Bertje te zijn. Was op een of andere manier de poort uitgegaan. Zelf open maken is zijn vak dus dat zal het wel geweest zijn. Is een kwartiertje op zijn gemak aan het wandelen geweest. Een van de buren zag m lopen en bracht m netjes terug. hihihih

Dus hier zijn sinds jaren tussendeuren op slot. Nu dus ook de poort deur vergrendeld en op slot. Op dat van Bertje na is het gelukkig tig jaren geleden dat er een hond is weggelopen.
We hebben puur geluk dat we al die weglopers weer terug kregen. pfffffffffffffffffffffff. het schaamrood staat op mn kaken als ik dit stukje weer teruglees.
En om dit soort gevallen kan ik dan dus lachen, juist omdat er niets ernstigs gebeurd is in de tijd dat een hond weg is... is dat nu zo erg?
kijk als er honden ontsnappen en er worden schapen en lammetjes doodgebeten, kinderen verwond etc. dan is het verschrikkelijk, maar soms gebeuren er toch dingen die je niet voor kan zijn lijkt me en als er dan niets ergs gebeurd is dat een vervelend avontuur waar je lering uit trekt en maatregelen neemt.
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Nee, ik ben vrij zorgvuldig met deuren.
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Nora was daar erg goed in in haar jonge jaren.
Nilo was als pup wel erg goed in ontsnappen uit zn halsband, maar uit huis nooit :ok:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Nee nog nooit.
Afbeelding
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Ja Diesel is al twee keer ontsnapt en dat was allebei de keren de schuld van mijn vriend, en telkens was ik niet thuis. Kwaad dat ik was, niet normaal. Wij wonen vlak aan een drukke weg en het enige wat hij moet doen is overlopen en hij is er aan. De eerste keer waren er hier werkmannen en ik doe Diesel altijd in de bench als er werkmannen binnen en buiten moeten lopen. Die kerels gaan echt niet telkens weer aanbellen om de deur open te doen dus die staat dan gewoon open. Mijn lompe drol van een vriend vergeet dan gewoon dat de hond weleens kan gaan lopen, en dat is dus ook gebeurd. Hij zat 100 meter verder bij de bakker binnen en die heeft hem terug gebracht. De tweede keer was onlangs, mijn vriend was de auto aan het inladen en laat weer doodleuk die deur open staan en Diesel weg. Mijn vriend had het zelfs niet door, totdat hij iemand hoorde roepen 'hou die hond bij je!'. Stond Diesel wat verderop tegen de buurvrouw en haar cane corso te keffen... Pislink word ik er van! Stel je voor dat hij aangereden wordt, een ongeluk veroorzaakt, een andere hond bijt of nooit meer terug komt... Ik ben al blij dat hij niet uit de tuin kan ontsnappen, we hebben een terras met als omheining een twee meter hoge muur en als hij daar door geraakt moet hij de poort nog open krijgen. Mijn vriend liet hem in het begin ook gewoon los lopen in de wijk als ik er niet bij was. Diesel luistert bijlange na niet goed genoeg om tussen de weilanden los te laten, laat staan midden in de wijk tussen de auto's en andere honden. Ik verbaas me er nog steeds over dat hij hem altijd terug kunnen pakken heeft maar nu mag hij alleen wandelen aan de lijn met mijn vriend.
Afbeelding
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

Uit huis zijn ze hier nog nooit ontsnapt, ondanks kinderen die over de vloer komen. Bryan heeft vanaf jongs af aan geleerd deuren goed dicht te doen en ook vriendjes krijgen dit er gelijk ingestampt.

Helaas zijn Josh en Caoimhe wel eens uit de tuin ontsnapt omdat iemand het leuk vond om af en toe onze schuttingpoort open te zetten. Deze kunnen we vanuit huis niet zien, dus we hebben het 2x niet in de gaten gehad. Frencey, de 'gevaarlijkste' durft gelukkig niet uit de tuin zonder ons dus die blijft braaf zitten waar ze zit.
Beide honden waren vrij snel weer terug want ik hou ze altijd in de gaten als ze in de tuin zitten.
Op de poort hebben we nu 2 sloten, dus hopelijk gebeurt het niet weer.
Groetjes,
Wendy
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Drie of vier keer gebeurd in het eerste jaar dat Cas bij ons was, zagen we hem verder op in de straat zo vreselijk blij en vrolijk rond rennen....... :ugh: Nu weet ik dat veel herplaatsers dit doen, na 6 jaar hoeven we niet meer extreem op het hek te letten, hij zal niet meer weg rennen als we hem dan roepen. Maar opletten doen we uiteraard nog altijd.
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

hier is nog nooit een hond ontsnapt terwijl ze prima over de kleine hekken heen kan springen. Ook kunnen wij de voordeur open laten staan en heen en weer lopen. Onze hond heeft geen behoefte om in 1 keer de deur uit te glippen, gelukkig niet zeg we hebben namelijk een vrij drukke weg vlak voor onze deur.

Bij mijn ex daarentegen... oh jongens wat ben ik kwaad op hem geweest. Zijn hond is gewoon 2X onder de tuinpoort geglipt en aan de wandel gegaan. 1x bij het centrum door de dierenambulance teruggevonden goddank was ze gechipt :N: zo'n 20 km verderop met veel wegen en 1x wat dichterbij. Die waren gewoon boodschappen gaan doen terwijl hondje lief in de tuin liep en makkelijk onder de deur kon glippen. Dit ging trouwens om die praszky, onwijs gevoelige hondjes voor aanvallen van vreemde honden en zeer diefstalgevoelig.
Maar tuin afsluiten en repareren ho maar. Ja een professorisch hekje voor gezet, die was omgewaaid zodat ze voor de 2e x kon ontsnappen.

Het zal deze zomer vast wel weer een paar x gebeuren maar goed, niet meer mijn probleem (begrijp me goed hoor ik houd onwijs van haar maar ze is helaas niet mijn zorg meer)
Afbeelding
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

Uit het huis zelf nooit. Ragyo wel een aantal keer uit de tuin.

1e keer was toen de postbode nog door het hek moest om bij mijn brievenbus te komen. liet het hek openstaan en Ragyo was zichzelf aan het uitlaten op het pleintje nabij. dit is verholpen door het tuinhek te verplaatsen zodat postbode en bezoek er niet meer doorheen hoefde.

2e keer was bij mijn ex die in zijn huis op Ragyo zou passen. ik had hem bezworen Ragyo niet, maar dan ook echt absoluut niet zonder toezicht in de tuin te laten en sowieso het eerste uur niet buiten te laten omdat ie anders achter me aan zou gaan (tuinhekje was laag genoeg om overheen te springen).
ben nog geen 5 min weg en word gebeld dat Ragyo uit de tuin ontsnapt is... meneer dacht dat ik overdreven had en was lekker eigenwijs geweest. goddank dat de drukke weg daar net afgesloten was wegens werkzaamheden, want die was Ragyo al overgestoken.

3e keer kwam een buurtkindje even de tuin in om te babbelen, liet het hek open staan, voor ik er naartoe kon lopen om het dicht kon doen was Ragyo hem al gesmeerd achter een kat aan op straat :devil: en liep ook nog eens tegen een scooter aan.

daarna dacht ik dat ie de laatste 2,5 jaar nooit meer ontsnapt was... tot ik pas geleden een achterbuur sprak, die me vertelde dat Ragyo zich onder het tuinhek door wist te wurmen als hij met zijn hondje langsliep :eek: en dat ze hem al 2x terug over het hek getild hadden. alleen hadden ze dat niet even gemeld, dus ik wist er niks van. ik snap ook echt niet wanneer hij dat gedaan heeft, want hij mag alleen de tuin in als ik thuis ben en meestal blijft ie dan nog binnen als ik binnen ben.
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
xAmberx
Zeer actief
Mijn ras(sen): Swiffertje en HH Langhaar

Ongelezen bericht door xAmberx »

Nog nooit uit huis of tuin, maar dat lag meer aan Ziva dan aan mijzelf. Ik heb een keer in de tuin gegooid terwijl de poort gewoon open bleek te staan, ze vond het niet nodig om weg te lopen blijkbaar want toen ik even later kwam kijken, lag ze lekker in de zon. Had dus iets anders kunnen gaan.

Ik heb wel twee keer met een riem en halsband in mijn hand gestaan. Sky de husky toen we hem in de auto wilden zetten om terug te brengen, die ben ik de hele wijk achterna gerend, gelukkig waren de snoepjes die ik op zak had genoeg om hem even stil te laten staan. En Ziva is een keer heel bang geworden van een grote herder, die floepte ook de halsband uit, kwam wel meteen terug, ze schrok er zelf ook een beetje van geloof ik.

Ik weet niet of ik nou twee dunne koppies trof, maar heb echt niet gezien hoe ik de halsbanden veel strakker kon doen zonder dat het onaangenaam werd voor allebei de honden. Waarschijnlijk zal het nog wel vaker fout gaan bij me, ik ben soms gewoon een beetje warrig, maar ga daarom echt niet stoppen met honden. En ja, natuurlijk zal ik, als ik een hond tref die agressief is naar mensen of andere honden of aan een drukke weg woon, er vast en zeker nog extra goed op letten. Maar waar mensen handelen, gebeuren ongelukken, zelfs bij hondenbaasjes.
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

xAmberx schreef:Nog nooit uit huis of tuin, maar dat lag meer aan Ziva dan aan mijzelf. Ik heb een keer in de tuin gegooid terwijl de poort gewoon open bleek te staan, ze vond het niet nodig om weg te lopen blijkbaar want toen ik even later kwam kijken, lag ze lekker in de zon. Had dus iets anders kunnen gaan.

Ik heb wel twee keer met een riem en halsband in mijn hand gestaan. Sky de husky toen we hem in de auto wilden zetten om terug te brengen, die ben ik de hele wijk achterna gerend, gelukkig waren de snoepjes die ik op zak had genoeg om hem even stil te laten staan. En Ziva is een keer heel bang geworden van een grote herder, die floepte ook de halsband uit, kwam wel meteen terug, ze schrok er zelf ook een beetje van geloof ik.

Ik weet niet of ik nou twee dunne koppies trof, maar heb echt niet gezien hoe ik de halsbanden veel strakker kon doen zonder dat het onaangenaam werd voor allebei de honden. Waarschijnlijk zal het nog wel vaker fout gaan bij me, ik ben soms gewoon een beetje warrig, maar ga daarom echt niet stoppen met honden. En ja, natuurlijk zal ik, als ik een hond tref die agressief is naar mensen of andere honden of aan een drukke weg woon, er vast en zeker nog extra goed op letten. Maar waar mensen handelen, gebeuren ongelukken, zelfs bij hondenbaasjes.
Diesel is 1x uit zijn halsband gefloept maar niet weggelopen. Sindsdien heb ik een tuig.
Afbeelding
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

ja hoor, ik ben namelijk niet zo perfect, ik ben een mens en maak fouten.

Alhoewel het hier maar 1 keer is gebeurd en toen had ik er nog "maar" 5 (hussen) 1 pretletter had ineens de kunst van het deuren openen ontdekt en foetsie 5 stuks, waren zo weer terug dankzij mijn geweldige fluitje (heilig ding !)

Oh en het is nog een keer gebeurt in het bos, Kaya opeens echt zomaar ineens foetsie, in 1 rechte lijn het bos in en gewoon echt niet luisteren he :devil: als er 1 luistert is zij het wel maar nergens in geen velden of wegen meer te bekennen :N: snel de rest in de bus gegooid (kon Demon nog net tegen houden die zou er echt achteraan gegaan zijn) en gaan zoeken ...na een tijdje vonden we haar bij het pannekoekenhuisje waar een ouder stel haar pannekoeken zat te voeren ja duhhhhhh :devil: achteraf kon ik er wel om lachen maar toen ff niet :hmmm:
Wat er dat half uur allemaal door mijn hoofd is gegaan :N: ze is dus gewoon een weg over gestoken de tarut :N:
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Nee, nog nooit in een heel leven honden houden.We woonden ook lang aan een vreselijk drukke weg en dan leer je wel opletten.Ik lette niet alelen zelf op maar ook nog op man en kinderen die daar toch wat nonchalanter mee omgingen.
Als ik bewust voor een ras zou gaan wat niet vriendelijk is voor mens of dier dan zou ik nóg beter opletten.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Toevallig gebeurde het 2 weken terug, de 1e keer sinds 10 jaar :boos:
Zo stom, ik stap de deur uit de tuin in, ga 1e hek door en doe 2e hek open. Sta met spullen in mijn hand die zet ik op de grond, draai me om en opeens geen Noah. Ze rende op fietser af en vervolgens hoor ik geblaf en stiert ze op een hond af. Die wilde zijn hond al losklikken maar toen bedacht Noah zich en kwam ze weer terug.
Ik was gewoon vergeten Noah aan te lijnen :ugh: Hoe kan je nou vergeten een hond aan te lijnen????? :jank: Er kwam een auto aan maar even afkloppen, alles is goedgegaan. Maar de schrik, pfff. Snachts sliep ik er echt slecht van!
Perry en Noah

Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Birdy is een paar keer onder de poort doorgegaan toen we ze net hadden. (klein x-pekineesje)
Later nooit meer gedaan.

Daisy en Spike één keer toen we aan het verbouwen waren, aannemer lette even niet op en hield de poort open. We waren nog in de schuur, waar we bivakeerden.
Toen hebben ze een kind laten schrikken. Buurman hoorde Spike blaffen dus ging kijken. Spike wilde spelen met een kind, kind vond het eng, logisch!
Buurman heeft ze terug mee genomen naar ons achter.
Wél wezen praten met de ouders van het kind en excuus aangeboden natuurlijk. Gelukkig pakten ze het netjes op.

Verder eigenlijk niet. Ben er heel erg op gebrand dat ze niet weg kunnen. (al zit een ongeluk in een heel klein hoekje)
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ja, met mijn vorige hond. Met een hele zware storm is de poort er letterlijk uit gewaaid.
Ben toen gelukkig door de buurman gebeld en eer dat ik thuis was, was het gelukkig al geregeld door de buren en politie.

Spike stond vooraan de weg en er mochten geen auto's of mensen meer door 'zijn' straat :ugh:

Met Charlie kan ik mij dat echt niet veroorloven.
Geen tuin vind ik wat haar betreft wel prettig; de deur zit altijd op slot en op de knip, ze loopt niet zonder toestemming van de trap en er komt binnenkort een traphekje tussen voordeur en gang.
Laatst gewijzigd door dagmar88 op 13 apr 2011 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Ja hier is dat een keer gebeurd. Michael had de voordeur open laten staan :M: en Kenzo ging samen met Lila naar buiten. Lila was mens agressief en heeft ook de eerste beste voorbijganger gebeten.... Gelukkig met de man zelf op kunnen lossen, maar ik denk dat ik niet uit hoef te leggen hoe woest ik was op Michael. (en nog als ik er weer aan denk :mrgreen: )
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Nee, mijn eigen honden nog nooit. Waar ik bij was althans. Vanavond toen ik thuiskwam van werk, bus aan de overkant van de straat gezet, en Pieter komt de oprit op om te vragen of ik hulp nodig heb met de boodschappen. "Nee, niet nodig", en tegelijkertijd komt Miep met haar speeltje blij naar me toe. Ik hoor een auto aankomen. Dus in een honderdste van een seconde, "Miep, wacht!". Ik was de bus op het slot aan het doen, maar dat heb ik niet afgemaakt ben direct met de boodschappen die ik al in mijn hand had naar wachtende Miep gerend (mevrouw van de auto schrok wel van mijn verschijning achter de bus vandaan, maar ik hoorde dat ik haar nog voor kon zijn). Miepje was braaf gestopt op de plek waar ze was toen ik zei wacht!

Ze zijn wel eens 'uitgebroken' toen we net de zorg hadden voor een 5 maanden oude Golden-pup van de dochter van onze buren. Het ging onweren, ik had de tuindeuren opengelaten. Saar is toen met "haar" pups naar de achterdeur van de buren gelopen omdat ze het niet vertrouwde. Buurvrouw heeft de honden uiteraard opgevangen (haar kleinhond was er ook bij), koekje gegeven, bij ons weer in de keuken gelaten en is in onze keuken blijven zitten tot de honden (en het onweer) weer bedaard waren. Toen heeft ze de schuifpui maar dichtgetrokken.
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Hier is Daan wel eens ontsnapt. De achterdeur stond open en Daan kon gewoon in en uit lopen. Er was toen nog een open verbinding met de tuin van de buren. Hij is daar vrolijk naar binnen gewandeld wat hij wel vaker deed en nadat hij het voerbakje van de kat leeg had doodleuk door hun voordeur die open stond weer naar buiten gegaan. Ik ging even iets uit de auto halen en zag Daan op zijn dooie akkertje door de straat trippelen op zoek naar de volgende deur die open stond.

Ben Daan ook wel eens kwijt geweest, geroepen niks. Ik de tuin van de buren in zag ik hem op zijn rug heerlijk op de bank liggen slapen terwijl de buurman naast hem de krant zat te lezen.
Afbeelding
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen

Ongelezen bericht door Suuz! »

meerdere keren hier hoor ;), waarvan Sorbonne 1 x langs mijn benen glipte terwijl ik een pakketje aanpakte.
Ik achter hem aan, maar hij was natuurlijk veels te snel. Op de fiets door de wijk gaan zoeken (was nog in Lelystad).
Het huilen stond me nader dan het lachen, geen spoor te bekennen van m. Meerdere malen de wijk door gefietst, en
uiteindelijk kwam ik op een pleintje terug, waar ik al geweest was (vlakbij huis) en daar kwam iemand vragen of ik misschien
een hond kwijt was....

Ik opgelucht, ja, inderdaad, zo'n witte op korte pootjes. Ja knikt mevrouw.... die staat nu bij ons het kattenvoer op te eten.... :oeps: :N: :smile:

Ik ben naderhand nog maar een bakje kattenvoer gaan brengen. Meneer was bij hun dus de tuin ingerend, en via de achterdeur naar binnen
om het kattenvoer op te peuzelen.

Verder waren het kleine ontsnappingen waar ik m vrij snel weer terug had. Bijv. door de verkeerde hond aan te lijnen, naar buiten te lopen
en denken, goh, wat gaat bon toch hard. Oh ja, ik heb elmo aan de lijn. Gek hé :smile: op een holletje er achter aan dus.

Tegenwoordig gebeurt dit minder makkelijk (gelukkig maar, wonen bij een drukke weg). Omdat we nu een tussendeur hebben, en een hek
wat altijd dicht zit. Dus de kans dat ze kunnen ontsnappen is vrij gering.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Rikoy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rikoy »

Nee hier ook nog nooit van de 5 die we hadden/hebben.
Hier is zowel de voor als achtertuin goed dicht gemaakt.
In de voortuin zit een verhoogde poort met slot in en verder is hij dubbel omheind.

Ik heb wel regelmatig andermans honden terug naar huis gebracht. :roll:
Opvallend genoeg heb ik vaker dezelfde honden thuis gebracht. :denken:
Hier wordt ik dan pissig om hè? :M: :M: :M:
Schijnbaar dringt het nog niet door bij die baasjes dat het hier levensgevaarlijk is. :N:

We wonen aan een drukke doorgaande weg waar TE VAAK TE HARD wordt gereden.
Laatst is er nog een DH pup dood gereden.........ontsnapt. :cry:
Afbeelding
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

Kayla is een heuse haudini, dat was in het begin erg wennen en ze is best vaak ontsnapt, ze sloopt benches, opent deuren, schroeft platen los, klimt, de hele truckendoos :mrgreen: . Vooralsnog is dat verleden tijd, maar daar zijn behoorlijk wat veranderingen aan vooraf gegaan. Ik weet nog dat we haar de eerste dag hadden, "goh, kijk op straat loopt net zo'n hond als kayla" en zo is het een tijdje doorgegaan.. Met onze andere honden heb ik die ervaring niet.
Laatst gewijzigd door bennie op 13 apr 2011 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Wij hadden Misty net en ze moest even in de achtertuin van het oude huis blijven. Die was ommuurd en had een soort slotgracht, dus daar kon ze niet uit.hond in de achtertuin, achterdeur dicht en zelf even naar de overbuurman aan de straatkant gegaan.
Deze roept op een gegeven moment: is dat jouw hond niet op de oprit?
Wij stomverbaasd, dat kan niet, die zit in de achtertuin....mevrouw had echter de achterdeur, de tussendeur en de voordeur opengemaakt en zat netjes bij de voordeur van de overbuurman op ons te wachten :denken:
Klinken rechtop zetten is dus echt niet voldoende...hier gaan deuren echt op slot om de honden binnen te houden. Ze gaan niet echt aan de wandel, maar ik houd ze liever heel.
En als er iets interessants aan het andere einde van de straat is nemen ze daar rustig een run naartoe in een onbewaakt ogenblik, om daarna met dezelfde bloedvaart weer terug te komen....
Inc

Ongelezen bericht door Inc »

Nee. En als ze dat doen, is hier niets waar ze kwaad mee kunnen. Zoals rondrennen in een speeltuin met kinderen.

:19:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”