Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond krijgt "aanvallen" wie herkent dit?
Moderator: moderatorteam
- Esther1963
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog en Stabyhoun
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Re: Hond krijgt "aanvallen" wie herkent dit?
Het is nu een dag later? Zijn er al bloeduitslagen? En hoe is het nu verder met hem? Nog meer aanvallen gehad?
Esther en d'r beestenboel

- Maantje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beagle
mijn oude jack,had epelepsie en ook deze klachten,zou het kunnen zijn.

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
Succes in Utrecht, ik hoop dat ze vinden wat er mis is en ook dat dat niks ernstigs is 

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Zuurstofgebrek misschien. Tsuki heeft dit ook af en toe.
Dit was wat de DA zei, toen ik dacht dat het epilepsie was.
Dit was wat de DA zei, toen ik dacht dat het epilepsie was.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Had hij deze klachten pas toen hij oud was?snuf schreef:mijn oude jack,had epelepsie en ook deze klachten,zou het kunnen zijn.
Want dat begrijp ik een beetje uit je posting.
In dat geval had hij vrijwel zeker geen primaire epilepsie.
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
Bij mensen doen ze een eeg onderzoek, je krijgt dan elektroden op je hoofd. En daarmee kunnen ze meten hoe je hersenen reageren op verschillende dingen. Stroboscooplicht etc.MaaikePerla schreef:Bij mensen is het te zien in de hersenen na een aanval geloof ik.Blijft wel het feit dat epilepsie niet aan te tonen is bij honden. geen idee hoe ze dat bij mensen doen? Bij honden ga je in ieder geval al het andere uitsluiten en dat samen met klinische symptomen komt dan vaak uit op 'idiopatische epilepsie'
Bij elke aanval sterft er een klein stukje hersen af.
-
The Alpha Bitch
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik heb nu zo`n 3 weken geleden mn hondje zo aangetroffen in de tuin. Compleet stijf, op dr rug liggend. Ik heb haar opgepakt en dr tong uit dr bekkie getrokken, die was blauw! pupillen vergroot en geen ademhaling. ( ze was zo`n 3 min buiten) Ik heb dus geen geshake of raar gedrag gezien vooraf. heb dr hartje gevoeld en die klopte zeer langzaam. Intussen da gebeld en af en toe lucht in dr neusje geblazen. Ze kwam met een min of 2/3 weer langzaam bij. Ik heb dr bloed laten prikken en laten testen en daar kwam niks uit. Alles helemaal oke. DA dacht toch epeleptie, maar die blauwe tong en geen ademhaling waren vaag vind ik! Tot nu toe geen aanvallen meer gehad goddank! Dit gaat over een chi en naakthond x van 2 jaar oud.
If i trow a stick...... will you leave????
- ranetje
- Zeer actief
Wat is er getest in het bloed?The Alpha Bitch schreef:Ik heb nu zo`n 3 weken geleden mn hondje zo aangetroffen in de tuin. Compleet stijf, op dr rug liggend. Ik heb haar opgepakt en dr tong uit dr bekkie getrokken, die was blauw! pupillen vergroot en geen ademhaling. ( ze was zo`n 3 min buiten) Ik heb dus geen geshake of raar gedrag gezien vooraf. heb dr hartje gevoeld en die klopte zeer langzaam. Intussen da gebeld en af en toe lucht in dr neusje geblazen. Ze kwam met een min of 2/3 weer langzaam bij. Ik heb dr bloed laten prikken en laten testen en daar kwam niks uit. Alles helemaal oke. DA dacht toch epeleptie, maar die blauwe tong en geen ademhaling waren vaag vind ik! Tot nu toe geen aanvallen meer gehad goddank! Dit gaat over een chi en naakthond x van 2 jaar oud.
Kijk eens voor info op http://www.epilepsiebijhonden.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Verdere informatie kan je daar eventueel op het bijbehorende forum vragen als je je hebt geregistreerd.
-
Petra68
- Actief
- Mijn ras(sen): yorkshire terrier
Bij chihuahua's is bekend dat ze een soort aanval kunnen krijgen.
Het is dan net of ze stikken en als je dan de neus even afsluit dan gaat het weer over.
Er is een woord voor -reversal sneezing-
Mijn york heeft regelmatig last van epilepsie aanvallen, ze verstijfd dan helemaal.
Gaat slijmen, dit duurt ongeveer 4 minuten, dit gebeurt vaak als ze zichzelf veel te druk
heeft gemaakt.
Gister gingen we op visite, toen kreeg ze er 2 achter elkaar. Heeft ook met de stress van de tekorte nagel
te maken.
Ik ben benieuwd hoe het afloopt met de chihuahua
Het is dan net of ze stikken en als je dan de neus even afsluit dan gaat het weer over.
Mijn york heeft regelmatig last van epilepsie aanvallen, ze verstijfd dan helemaal.
Gaat slijmen, dit duurt ongeveer 4 minuten, dit gebeurt vaak als ze zichzelf veel te druk
heeft gemaakt.
Gister gingen we op visite, toen kreeg ze er 2 achter elkaar. Heeft ook met de stress van de tekorte nagel
te maken.
Ik ben benieuwd hoe het afloopt met de chihuahua

-
Mojuan
- Zeer actief
Reverse sneezing kennen we hier bijna allemaal wel.Petra68 schreef:Bij chihuahua's is bekend dat ze een soort aanval kunnen krijgen.
En dat zie ik ook niet bepaald als een aanval.
Dit is trouwens niet iets speciaal bij chihuahua's hoor.
Enorm veel hondenrassen kampen hier geregeld mee, ook bij Staffords komt het geregeld voor.
Bulletjes hebben het ook regelmatig, en zo zijn er nog veel meer.

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
is het hart ook gecontroleerd?The Alpha Bitch schreef:Ik heb nu zo`n 3 weken geleden mn hondje zo aangetroffen in de tuin. Compleet stijf, op dr rug liggend. Ik heb haar opgepakt en dr tong uit dr bekkie getrokken, die was blauw! pupillen vergroot en geen ademhaling. ( ze was zo`n 3 min buiten) Ik heb dus geen geshake of raar gedrag gezien vooraf. heb dr hartje gevoeld en die klopte zeer langzaam. Intussen da gebeld en af en toe lucht in dr neusje geblazen. Ze kwam met een min of 2/3 weer langzaam bij. Ik heb dr bloed laten prikken en laten testen en daar kwam niks uit. Alles helemaal oke. DA dacht toch epeleptie, maar die blauwe tong en geen ademhaling waren vaag vind ik! Tot nu toe geen aanvallen meer gehad goddank! Dit gaat over een chi en naakthond x van 2 jaar oud.

-
MaaikePerla
- Actief
- Mijn ras(sen): Herder-Whippet
En? Is er al uitslag??
-
The Alpha Bitch
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ja Da is geweest en heeft hart en longen gecheckt. Ook bloed afgenomen om te kijken of er waardes anders waren en dat was niet het geval. Ze heeft het tot nu toe niet meer gehad gelukkig. Reverse sneezing heeft ze af en toe en dan hou ik idd ff dr neusje dicht en dan is het over. Wat het geweest is weet ik dus niet. Eng was het in ieder geval wel.Hutsje schreef:is het hart ook gecontroleerd?The Alpha Bitch schreef:Ik heb nu zo`n 3 weken geleden mn hondje zo aangetroffen in de tuin. Compleet stijf, op dr rug liggend. Ik heb haar opgepakt en dr tong uit dr bekkie getrokken, die was blauw! pupillen vergroot en geen ademhaling. ( ze was zo`n 3 min buiten) Ik heb dus geen geshake of raar gedrag gezien vooraf. heb dr hartje gevoeld en die klopte zeer langzaam. Intussen da gebeld en af en toe lucht in dr neusje geblazen. Ze kwam met een min of 2/3 weer langzaam bij. Ik heb dr bloed laten prikken en laten testen en daar kwam niks uit. Alles helemaal oke. DA dacht toch epeleptie, maar die blauwe tong en geen ademhaling waren vaag vind ik! Tot nu toe geen aanvallen meer gehad goddank! Dit gaat over een chi en naakthond x van 2 jaar oud.
If i trow a stick...... will you leave????
- ranetje
- Zeer actief
Welke bloedwaardes zijn er nagekeken?The Alpha Bitch schreef:Ja Da is geweest en heeft hart en longen gecheckt. Ook bloed afgenomen om te kijken of er waardes anders waren en dat was niet het geval. Ze heeft het tot nu toe niet meer gehad gelukkig. Reverse sneezing heeft ze af en toe en dan hou ik idd ff dr neusje dicht en dan is het over. Wat het geweest is weet ik dus niet. Eng was het in ieder geval wel.