Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden trucjes.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Daphnaaa
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Parson russell terriër

Honden trucjes.

Ongelezen bericht door Daphnaaa »

Hey allemaal,

Ik heb een Parson Russell Terrier (mengelmoesje, want hij komt uit het asiel en daar zeiden ze dat het een PRT was, maar nu hebben we ook een ras PRT en ze zijn heel anders) en daarmee doe ik graag kunstjes. Niet alleen krijgt hij hierdoor veel meer zelfvertrouwen, ook vindt hij de aandacht super leuk!

Nu heb ik alleen een vraag;
Weten jullie misschien nog wat kunstjes die ik hem zou kunnen leren? Ik heb een filmpje op YOUTUBE geupload met de kunstjes die hij al kan, omdat ik niet weet hoe ik het anders aan jullie kan laten zien ;). Nu ben ik ook bezig met hem te leren buigen, dat hij af en toe al 'perongeluk' doet, maar hij vindt het niet zo fijn als ik hem bij zen buikje omhoog hou, dus dat gaat 'em niet worden denk ik.

Naja ik hoop dat jullie nog tips, tricks en ideeën hebben! Ik hoor het graag :)

xxx Daphne

ps, dit is de link van het filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=CKsJycbAsns
Parson Russell Terriër: Kleine slimme hondjes, met een mega lief en zachtaardig karakter!
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Aantal honden: 1

Re: Honden trucjes.

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Je kan hem leren springen, blaffen, rondje draaien, voetjes vegen, touch, iets met zijn bek vasthouden, mank lopen, door je armen springen, kruipen, een kast opendoen, de post halen, dood vallen, ...
Afbeelding
Daphnaaa
Vaste gebruiker

oke! Ja daar zitten wel leuke ideeën bij!! :D ik zal vanavond is proberen!

En dingen met zen bek vasthouden doet hij niet ;( want hij kan ook nog niet zo heel goed spelen omdat hij dingen niet graag in zen bek houdt :p dus spelen voor hem is dingen verscheuren en beetje in je handen bijten ;)

Maar heel erg bedankt! Ik zal het vanavond proberen en dan zal ik wel laten weten of het lukt(A)
Parson Russell Terriër: Kleine slimme hondjes, met een mega lief en zachtaardig karakter!
Ήυs

Ongelezen bericht door Ήυs »

Leuk hondje voor doggydance :ok:
thianda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooiker

Ongelezen bericht door thianda »

lief hondje :I:

Sjappie kan :

Zit
af
rol
blijf
spreek (blaffen)
draai
mooi (opzitten)
kruip
poot
tik (met zijn poot ergens opslaan)
spring (over een stok)
kusje
door een hoepel springen (heb momenteel geen hoepel meer)
dood

En nog wel meer maar ik kan er even niet opkomen. Als je een voorbeeld filmpje wil zien moet je even vragen.
Afbeelding
Made by: Adjani & Tyson
Daphnaaa
Vaste gebruiker

Dankje! Het is echt een schatjee :I:

Ik zal nu is beetje gaan oefenen! Kusje kan hij trouwens ook! :) en wat houdt dat doggydance in? Is dat zo iets dat je op muziek beetje beweegt en dat de hond dan door je benen zigzagt, op zen achterpoten gaat staan en achteruit loopt in de maat bijv?
Klinkt wel leuk!

heel erg bedankt voor jullie reacties!! Ik ga het nu eventjes proberen :D

xxx
Daphnaaa
Vaste gebruiker

Jaaa de knapperd kan ook draaien en touch! :P Touch heb ik geprobeerd met een afstandsbediening. Misschien kan ik hem ooit leren men tv uit te zetten op bevel :p

Nu nog even verder oefenen.

Nog meer ideeën zijn van harte welkom!!

Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Izzy kent nog niet veel 'nutteloze' trucjes. Maar we hebben haar rollen aangeleerd en nu wil ik haar leren schamen, pootjes over d'r ogen zeg maar.
Afbeelding
Daphnaaa
Vaste gebruiker

Hihi, ja dat kan mijn hondje ook! (bovenaan, eerste bericht, staat een link van een filmpje waarin hij oa schaamt).

Dat is echt super schattig! Helaas zijn de meeste kunstjes die hij kan niet echt goed voor hem, bijvoorbeeld pootje. In de natuur is dat gedrag waarmee ze zeuren en eigenlijk leren wij ze daarom te zeuren om eten ;) maar toch blijven het leuke trucjes vind ik om het een hond te leren.

Ik heb eigenlijk ook nog wel een leuke vraag misschien. Waarvoor leren jullie je hond eigenlijk trucjes?

Ik leer hem voornamelijk trucjes zodat hij bezig is, hij zelfverzekerder wordt en vooral positieve aandacht krijgt! Ook als het niet lukt probeer ik enthousiast te blijven en zodra hij een stukje vooruit gaat wordt hij zelf ook helemaal blij door mijn reactie.

Ik ben benieuwd waarom jullie hem/haar kunstjes leren!
Kelev de oude
Actief
Mijn ras(sen): 1 Kruising whippet
2 Galgo's
en een onduidelijke kruising

Ongelezen bericht door Kelev de oude »

Daphnaaa schreef:
Ik leer hem voornamelijk trucjes zodat hij bezig is, hij zelfverzekerder wordt en vooral positieve aandacht krijgt! Ook als het niet lukt probeer ik enthousiast te blijven en zodra hij een stukje vooruit gaat wordt hij zelf ook helemaal blij door mijn reactie.

Ik ben benieuwd waarom jullie hem/haar kunstjes leren![/b]
"Kunstjes en trucjes" zoals pootjes geven en doodliggen leer ik mijn honden niet.
Ik vind dat in strijd met de "hondelijke waardigheid".
Dat is een puur gevoelsmatige afwijking van mij. Ik vel geen oordeel over mensen die hun hond wel kunstjes willen leren. Als ze het goed doen is het alleen maar fijn voor de honden, en beleven zij er groot plezier aan.

Toch heb ik met veel van mijn honden "gewerkt". Als zij eenmaal goed onder appel stonden, probeerde ik hun specifieke talenten te ontwikkelen, zodat zij speur of reddingswerk konden doen.
De bedoeling is hetzelfde als wat jij aangeeft. Want het maakt de hond niet uit of hij moet leren om te rollen op commando, of dat hij een voorwerp moet adopteren. In beide gevallen wordt hij geestelijk bezig gehouden, en dat voorkomt dat het op den duur een suffe slome duikelaar wordt waar verder niets bij zit.
Daarom sturen wij onze kinderen ook naar school. Ook zij moeten allerhande zaken leren, waaronder "kunstjes en trucjes". Het houdt de nieuwsgierigheid levend, en bevorderd de sociale vaardigheid die wij nodig hebben om te overleven
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Omdat ze het leuk vindt.
Fien is van een ras dat al eeuwenlang als circushondje gebruikt werd en ze vindt dat soort dingen erg leuk.
Omrollen en zo doe ik niet omdat ze erg zacht is van aard.
Maar dit soort dingen vindt ze geweldig!
http://www.hondenforum.nl/plaza/fotohoe ... 12503.html" onclick="window.open(this.href);return false;
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Daphnaaa
Vaste gebruiker

@ Kelev; Ja inderdaad ik snap uw punt! Als mijn hondje niet zo bang was had ik hem ook liever deze dingen geleerd. Maar nu is agility en gewone trucjes zoals rollen een goede oplossing! Misschien als hij ooit nog zelfverzekerder en minder bang wordt dat ik hem nog iets kan leren van reddingswerk of speurhond. Tot nu toe moet hij eerst maar is wat beter leren zwemmen! Sinds vorig jaar ( we hebben hem nu 3jaar) zwemt hij een beetje! Het begon met pootje baden en nu heel soms doet hij 3slagen in het water en gaat hij snel weer naar een stukje waar hij met zen pootjes op de grond kan! Het ziet er heel grappig uit :lol1:

@ Marjolein; Wat een leuke foto's! Ja ik vind gewoon dat iedereen moet doen wat hij/zij denkt wat goed is voor zijn/haar hond! Elke hond is tenslotte anders. Toch vind ik het leuk om te horen dat iedereen er iets anders over denkt :)
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Naast de gewone commando's die handig en nuttig zijn in het dagelijks leven merk ik dat onze honden het heerlijk vinden om op een speelse manier wat trucjes te leren, waarbij de beloning ( een enthousiast baasje wat knuffelt en koekjes uitdeelt) aanspoort tot nog meer inzet.
Vooral Sancho ( net als Fien een Havanezer) doet alles met enorm veel plezier en daar geniet ik dan ook weer van.
Daar doen wij het dus voor :wink:
Simonne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Yorkshire Terrier

Ongelezen bericht door Simonne »

Kijk eens op You Tube bij "Kikopup".
Daar staan een heleboel leuke filmpjes met honden truckjes.
Groetjes,
Simonne

Afbeelding

"Men kan om het even welke stomme dingen tegen een hond zeggen, hij zal je altijd aankijken alsof hij wil zeggen: "oh mijn hemel, hij heeft gelijk, daar zou ik nooit op zijn gekomen".
Daphnaaa
Vaste gebruiker

@Marie-Josée; Jaa daarvoor doe ik het ook! Leuk om te horen dat uw honden er ook zoveel plezier bij hebben! :)

@ Simonne; Okee ik zal is kijken! Heel erg bedankt! :smile1:
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Daphnaaa schreef:Hihi, ja dat kan mijn hondje ook! (bovenaan, eerste bericht, staat een link van een filmpje waarin hij oa schaamt).

Dat is echt super schattig! Helaas zijn de meeste kunstjes die hij kan niet echt goed voor hem, bijvoorbeeld pootje. In de natuur is dat gedrag waarmee ze zeuren en eigenlijk leren wij ze daarom te zeuren om eten ;) maar toch blijven het leuke trucjes vind ik om het een hond te leren.

Ik heb eigenlijk ook nog wel een leuke vraag misschien. Waarvoor leren jullie je hond eigenlijk trucjes?

Ik ben benieuwd waarom jullie hem/haar kunstjes leren!

Ik leer mijn hond kunstjes omdat hij en ik dat leuk vinden. Hij leert ook ontzettend snel, dus dan ga je steeds andere dingen verzinnen en voor je het weet kan hij 20 verschillende nutteloze trucjes. Ik probeer ook wel om hem nuttige dingen (voor mezelf dan) aan te leren, bijvoorbeeld als ik thuis kom met de boodschappen mag hij altijd een ding dragen en dan zeg ik 'breng het mee' en dan draagt hij het netjes mee naar de keuken. Dat vind hij geweldig en ik ben blij dat ik geen stuiterende hond rond me heb terwijl ik boodschappen probeer te dragen. Ik ben nu ook bezig met dingen zoals kasten openen/sluiten, schoenen brengen, etc. Het houd hem bezig en hij vind het leuk om te doen en ik ook.
Afbeelding
kimmeke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaskan Malamute

Ongelezen bericht door kimmeke »

Als ik Sanka iets nieuw wil gaan leren dan kijk ik vooral naar wat er voor mij handig kan zijn, niet alleen in omgang met haar zoals achterpoten geven om ze af te drogen, pootjes vegen enz maar ook bv deur sluiten op commando (altijd handig als je je handen vol hebt), opruimen van haar speelgoed, ... Daar haal ik meestal mijn inspiratie.
Waarom doe ik dat? Ik doe dit vooral in de zomer als het te warm wordt om buiten nog fatsoenlijk met haar te kunnen bezig zijn. Dan vind ik dit een goede manier om toch samen iets te doen waar we wat in kunnen afwisselen
Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...

Afbeelding

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/
Simonne
Zeer actief

Wat mijn vorige hond op verzoek kon is "uitschudden".
Heel handig als hij drijfnat was. :D
Groetjes,
Simonne

Afbeelding

"Men kan om het even welke stomme dingen tegen een hond zeggen, hij zal je altijd aankijken alsof hij wil zeggen: "oh mijn hemel, hij heeft gelijk, daar zou ik nooit op zijn gekomen".
Daphnaaa
Vaste gebruiker

Ooo! Hoe heeft u dat geleerd aan uw hondje? Dat uitschudden? Dat klinkt inderdaad wel super handig!
Selena149
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising shih tzu x maltezer

Ongelezen bericht door Selena149 »

Daphnaaa schreef:oke! Ja daar zitten wel leuke ideeën bij!! :D ik zal vanavond is proberen!

En dingen met zen bek vasthouden doet hij niet ;( want hij kan ook nog niet zo heel goed spelen omdat hij dingen niet graag in zen bek houdt :p dus spelen voor hem is dingen verscheuren en beetje in je handen bijten ;)

Maar heel erg bedankt! Ik zal het vanavond proberen en dan zal ik wel laten weten of het lukt(A)
Kan je ook leren hoor :wink: Ik ben hem nu 'pak' aan het leren, omdat ik 'los' erg belangrijk vind, maar hij daarvoor natuurlijk wel iets moet pakken.

Vind dit filmpje een hele goeie:

" onclick="window.open(this.href);return false;

Deze hoort er bij:

" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Daphnaaa
Vaste gebruiker

Oke! Ik zal morgen even kijken als ik het onthoud!! Naja pak doet hij bij mij toch niet, maar los wel! Als we spelen laat hij dan meteen los :D

Heel erg bedankt voor de tips ^^
Simonne
Zeer actief

Daphnaaa schreef:Ooo! Hoe heeft u dat geleerd aan uw hondje? Dat uitschudden? Dat klinkt inderdaad wel super handig!
Honden schudden zich vaak uit als je in hun oor blaast (trucje geleerd van een trimster).
Daar koppel je dan een beloning aan en later een commando.
Heel praktisch als ze dat kunnen. :lol1:
Groetjes,
Simonne

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”