Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tumor aan tepel.
Moderator: moderatorteam
-
De3staffies
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): American Staffordshire terrier
- Aantal honden: 2
Tumor aan tepel.
Ik ben net met de staffies bij de dierenarts geweest, want ze zijn nu 9 en 10 jaar oud en de kwaaltjes komen. Nu moest Candy ook bloedprikken ivm der schildklierproblemen dus ik dacht ik doe alle kwalen even in 1 keer. Buddy heeft in zijn bek een bultje naast zijn kiezen onder zijn tong, en daar zat ik behoorlijk over in moet ik zeggen. Nou na een beste worstelpartij kon de da het zien en dat viel mee, maar als het ging bloeden moest het weggehaald worden. Een hele opluchting dus.
En dan nu Candy, die heeft een bultje sinds kort in der tepel waar vloeistof uit komt, en jawel!! Mis... Het schijnt een beginende tumor aan der tepel te zijn, en als ie groter word moet ik bellen en halen ze het weg. Dat weg halen had nu nog geen zin, omdat ik er zo snel bij ben en dat er dus nog eigenlijks nog niks weg te halen valt.
Zijn er mensen hier die dit hebben meegemaakt met hun hondje hier, ik heb geen idee wat ik hiermee aan moet. En ben behoorlijk in de piepzak....
En dan nu Candy, die heeft een bultje sinds kort in der tepel waar vloeistof uit komt, en jawel!! Mis... Het schijnt een beginende tumor aan der tepel te zijn, en als ie groter word moet ik bellen en halen ze het weg. Dat weg halen had nu nog geen zin, omdat ik er zo snel bij ben en dat er dus nog eigenlijks nog niks weg te halen valt.
Zijn er mensen hier die dit hebben meegemaakt met hun hondje hier, ik heb geen idee wat ik hiermee aan moet. En ben behoorlijk in de piepzak....

Twinkeltje bedankt!!!
-
mariabel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin
Re: Tumor aan tepel.
Ik heb een teckel bij wie een tumor bij de tepel is weggehaald.. ik heb haar nu 1 1/2 jaar en het is nog bij de fokker gebeurd.. ik kijk regelmatig , zij is nu 11 jaar.. en ik zie niets terugkomen..
vroeger bij mij thuis hadden we een teckel die er meerdere had..d aar zijn ze ook steeds weggehaald.. zij heeft nog jaren geleefd..is uiteindelijk wel aan kanker overleden..
vroeger bij mij thuis hadden we een teckel die er meerdere had..d aar zijn ze ook steeds weggehaald.. zij heeft nog jaren geleefd..is uiteindelijk wel aan kanker overleden..
- dagmar88
- Zeer actief
Bij mijn poes is rond haar 16e een melkkliertumor weg gehaald en zij heeft daarna nog bijna 5 jaar rond gehuppeld.
-
De3staffies
- Zeer actief
Ok, gelukkig wat positief nieuws. Het enigste wat ik hoorde en dus onthouden heb, is dat het altijd kwaadaardig is, ben dus echt even helemaal de weg kwijt.mariabel schreef:Ik heb een teckel bij wie een tumor bij de tepel is weggehaald.. ik heb haar nu 1 1/2 jaar en het is nog bij de fokker gebeurd.. ik kijk regelmatig , zij is nu 11 jaar.. en ik zie niets terugkomen..
Ik ben nu blij om te lezen dat als ze het weg halen, dat ze dan nog een tijdje mee kan. Ze had gelukkig ook verder geen bulten in der liezen, dus misschien ben ik er wel zo op tijd bij. Weet je toevallig ook of zo een tepel snel dikker kan worden?, want bij Candy voelde ik het zo'n 5 weken terug voor het eerst en gelukkig is het niet dikker geworden.

Twinkeltje bedankt!!!
-
De3staffies
- Zeer actief
Ik zou eerst hier niks neer zetten, maar ben blij dat ik dat wel heb gedaan.. Ik ben weer een beetje uit mijn dip weg, na deze positieve berichten!!dagmar88 schreef:Bij mijn poes is rond haar 16e een melkkliertumor weg gehaald en zij heeft daarna nog bijna 5 jaar rond gehuppeld.
Thanks!!

Twinkeltje bedankt!!!
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Op die leeftijd zou ik er ook niks meer aan doen. Pasha heeft er ook, die is 10 dus die blijven zitten. Als ze nou een jaar of 5 geweest was, had ik ze weg laten halen.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
De3staffies
- Zeer actief
Dus als ze het weghalen, kunnen ze weer terug komen? Ik ben wel blij om te lezen dat ook zij nog 4 jaar heeft geleefd met deze diagnose.. Ik zag al helemaal voor me dat Candy er heeeeeeeeel snel niet meer zou zijn.Nanna schreef:Ik heb een teckel gehad die met 12 jaar aan een melkkliertumor geopereerd werd (hele melklijst weggehaald). Zéér pijnlijke operatie. Het jaar erop zat er weer een tumor. Houdoe.
Lekker laten zitten. Er kwamen steeds meer van die sfeervolle tumoren bij totdat ze een hele verzameling had
Ze is uiteindelijk op haar 16e aan ouderdom overleden.![]()
Simone heeft nu ook een tumortje; zit er al twee jaar of zo. Lekker laten zitten, ik doe er niets meer aan.

Twinkeltje bedankt!!!
-
De3staffies
- Zeer actief
Ok, ik zal het de dierenarts voorleggen als ik der weer kom, als het dus wel dikker is geworden. Want ik wil alleen het beste voor mijn meisje, en dus geen overbodige operatie.nathalie schreef:Op die leeftijd zou ik er ook niks meer aan doen. Pasha heeft er ook, die is 10 dus die blijven zitten. Als ze nou een jaar of 5 geweest was, had ik ze weg laten halen.

Twinkeltje bedankt!!!
- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
als het mijn dier was geweest had ik eerst een longfoto laten maken voor de metastasen. Als daar niets gevonden word zou ik opereren. liefst de hele melkklierlijst zodat de kans dat het terugkomt het minst klein is. dit ligt uiteraard aan de conditie en leeftijd van mijn dier
Natuurlijk kan het terug komen maar dat hoeft niet.

-
De3staffies
- Zeer actief
Er zijn laatst foto's gemaakt, ik zal eens vragen of daar ook wat mee gedaan kan worden. Ik weet niet precies waar allemaal van, maar het zag er goed uit zeiden ze toen. Wat zijn metastasen?? Candy heeft last van der schildklier, maar sinds dat ze aan de medicijnen zit gaat het super met haar. Ondanks haar bijna 10 jarige leeftijd, doet ze het verder goed.EschaenStefanie schreef:als het mijn dier was geweest had ik eerst een longfoto laten maken voor de metastasen. Als daar niets gevonden word zou ik opereren. liefst de hele melkklierlijst zodat de kans dat het terugkomt het minst klein is. dit ligt uiteraard aan de conditie en leeftijd van mijn dier

Twinkeltje bedankt!!!
- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
Metastasen zijn uitzaaiingen.
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
- Contacteer:
- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Het hondje van mijn ouders is pas ook geopereerd aan melkkliertumoren. Je kon het langs buiten niet zien maar de DA heeft het gevoeld bij de jaarlijkse checkup. Geopereerd, tepel weg gehaald, melklijst weg gehaald en 5 tumoren verwijderd. Het was goedaardig maar de kans dat het terugkomt is groot. Ze moet nu elk half jaar op controle, en ik weet niet of mijn ouders haar nog eens laten opereren als het blijft terug komen. Ze gaat er niet dood van maar als het te groot wordt kan ze er wel last van krijgen. Hondje is bijna 10 en als de tumoren niet te groot worden blijft ze dus gewoon lekker rondlopen.
-
De3staffies
- Zeer actief
Mijn da zei dat het mooi was dat er nog geen echte bult zat, en wat er zat zat van buiten dus onder haar vel zat geen bult. Als ik dus voel dat het dikker word, ga ik gelijk terug en zal ik alles wat hier staat aan haar voorleggen.
@Stefania, waar zaten die andere tumoren dan? want net als bij Candy was er dus niks van te zien, maar als ik jou verhaal lees kunnen er dus wel elders nog tumoren zitten..
@Stefania, waar zaten die andere tumoren dan? want net als bij Candy was er dus niks van te zien, maar als ik jou verhaal lees kunnen er dus wel elders nog tumoren zitten..

Twinkeltje bedankt!!!
- Annemiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriers
- Contacteer:
Bij onze labrador thuis zijn ook de hele melkklieren verwijdert. Ze was toen 8 ze is op een maand na 13 geworden.

Groetjes Annemieke
- sTefaniA
- Zeer actief
De DA zei dat ze dat pas kon zien als ze open was, dus ik vermoed ergens in de buikholte. Mijn ouders hadden zelf onmogelijk kunnen zien of voelen dat er een tumor zat. Maar de DA kon het wel voelen al wist ze dus niet zeker hoe groot ze waren maar ze voelde ze wel zitten.De3staffies schreef:Mijn da zei dat het mooi was dat er nog geen echte bult zat, en wat er zat zat van buiten dus onder haar vel zat geen bult. Als ik dus voel dat het dikker word, ga ik gelijk terug en zal ik alles wat hier staat aan haar voorleggen.
-
De3staffies
- Zeer actief
Ik ben blij met deze positieve berichten, toen ik zostraks thuis kwam dacht ik dat ik mijn meisje snel kwijt zou raken. Nu heb ik weer hoop dat ze ondanks deze diagnose nog een tijdje bij ons zal zijn...Annemiek schreef:Bij onze labrador thuis zijn ook de hele melkklieren verwijdert. Ze was toen 8 ze is op een maand na 13 geworden.

Twinkeltje bedankt!!!
- vosse
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Poedels
Het ligt eraan of alles wel weg gehaald wordt of weg gehaald kán worden.
Ik zal het hele pakket laten verwijderen en daar geen jaar meer mee wachten.
Ik zal het hele pakket laten verwijderen en daar geen jaar meer mee wachten.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Volgens mij is een melklijst weghalen een flinke en pijnlijke operatie hoor.. Niet zomaar iets wat je even laat doen..

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Heb bij Bijou ook een keer een mammatumor laten verwijderen een paar jaar terug, nu heeft ze er weer een heleboel wel een stuk of vier op een kluitje en dan dan vier verspreid over de buik. Een keer kwam er een tumortje uit haar vulva die heb ik wel laten verwijderen want daar had ze natuurlijk last van en die bloedde ook. Die kan ook weer terug komen zei de dierenarts.
Aan de tumortjes die ze nu heeft doe ik niks meer omdat ze al haast elf jaar is en de meeste mammatumoren zijn goedaardig. Tama heeft er nu ook eentje en Nikkie heeft er twee maar ik laat er niks aan doen.
Aan de tumortjes die ze nu heeft doe ik niks meer omdat ze al haast elf jaar is en de meeste mammatumoren zijn goedaardig. Tama heeft er nu ook eentje en Nikkie heeft er twee maar ik laat er niks aan doen.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
De3staffies
- Zeer actief
Zoals ik al eerder schreef, de da kan nu op dit moment met de tepel niet veel (als ik het allemaal goed heb onthouden door de stres), want ik ben er zo op tijd bij, dat er nog geen echte bult/tumor vorming is. Zolang als het zo is als het nu is, moest ik gewoon afwachten. En als ik het goed heb begrepen was dat ook omdat het een behoorlijke ingreep is, maar als die nodig is komt ie er ook!!
Daar komt bij dat Candy net herstellende is van een schildklier probleem, de waardes van haar schildklier (ik hoop dat ik het zo goed zeg) waren 2.3 en ze is dus net echt doodziek geweest. Vandaag moest ze weer bloedprikken, vorige maand waren de waardes nog ongeveer 8 en ze moeten boven de 14 zitten als ze uit de gevarenzone is. Het is dus ook nog eens zo, dat ze wel 100% gezond moet zijn om zo'n grote operatie aan te kunnen.
Daar komt bij dat Candy net herstellende is van een schildklier probleem, de waardes van haar schildklier (ik hoop dat ik het zo goed zeg) waren 2.3 en ze is dus net echt doodziek geweest. Vandaag moest ze weer bloedprikken, vorige maand waren de waardes nog ongeveer 8 en ze moeten boven de 14 zitten als ze uit de gevarenzone is. Het is dus ook nog eens zo, dat ze wel 100% gezond moet zijn om zo'n grote operatie aan te kunnen.

Twinkeltje bedankt!!!
-
De3staffies
- Zeer actief
Ik dacht dat de dierenarts zei, dat tumoren in het tepel gebied bijna altijd kwaadaardig waren. Daar ben ik heel erg van geschrokken...Maar als ik de verhalen hier lees, is het natuurlijk niet goed dat ze er zitten maar ze kunnen nog gerust een tijdje mee??gonnie schreef:Heb bij Bijou ook een keer een mammatumor laten verwijderen een paar jaar terug, nu heeft ze er weer een heleboel wel een stuk of vier op een kluitje en dan dan vier verspreid over de buik. Een keer kwam er een tumortje uit haar vulva die heb ik wel laten verwijderen want daar had ze natuurlijk last van en die bloedde ook. Die kan ook weer terug komen zei de dierenarts.

Twinkeltje bedankt!!!
-
&nicole
- Zeer actief
Channa heeft het ook gehad.
toen was ze 13, we hebben haar er toen aan laten opereren,
als het nu nog terug zou komen dan gaan we er niets meer aan doen
maar ze is ook al 18 hoor
ze kunnen der best wel oud mee worden
toen was ze 13, we hebben haar er toen aan laten opereren,
als het nu nog terug zou komen dan gaan we er niets meer aan doen
maar ze is ook al 18 hoor
ze kunnen der best wel oud mee worden
- sTefaniA
- Zeer actief
Onze DA zei ook dat het bijna altijd kwaadaardig is.De3staffies schreef:Ik dacht dat de dierenarts zei, dat tumoren in het tepel gebied bijna altijd kwaadaardig waren. Daar ben ik heel erg van geschrokken...Maar als ik de verhalen hier lees, is het natuurlijk niet goed dat ze er zitten maar ze kunnen nog gerust een tijdje mee??gonnie schreef:Heb bij Bijou ook een keer een mammatumor laten verwijderen een paar jaar terug, nu heeft ze er weer een heleboel wel een stuk of vier op een kluitje en dan dan vier verspreid over de buik. Een keer kwam er een tumortje uit haar vulva die heb ik wel laten verwijderen want daar had ze natuurlijk last van en die bloedde ook. Die kan ook weer terug komen zei de dierenarts.
-
De3staffies
- Zeer actief
Ik heb altijd het idee dat als iets kwaadaardig is, dat de strijd tegen kanker of een tumor snel gestreden is. En als ik dit hier dan allemaal lees, dan is kwaadaardig dus niet altijd gelijk dodelijk?? Of stel ik nou een domme vraag?sTefaniA schreef:Onze DA zei ook dat het bijna altijd kwaadaardig is.De3staffies schreef:Ik dacht dat de dierenarts zei, dat tumoren in het tepel gebied bijna altijd kwaadaardig waren. Daar ben ik heel erg van geschrokken...Maar als ik de verhalen hier lees, is het natuurlijk niet goed dat ze er zitten maar ze kunnen nog gerust een tijdje mee??gonnie schreef:Heb bij Bijou ook een keer een mammatumor laten verwijderen een paar jaar terug, nu heeft ze er weer een heleboel wel een stuk of vier op een kluitje en dan dan vier verspreid over de buik. Een keer kwam er een tumortje uit haar vulva die heb ik wel laten verwijderen want daar had ze natuurlijk last van en die bloedde ook. Die kan ook weer terug komen zei de dierenarts.
@Nicole, 18 jaar..Super!!

Twinkeltje bedankt!!!
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Zoek maar op internet op mammatumoren dan lees je dat ze vaak goedaardig zijn ze kunnen kwaadaardig zijn. Als elke mammatumor kwaadaardig was werden de honden er niet zo oud mee hoor.
Mijn oudste hond had een tumor aan de zijkant van haar schouder en die heb ik toen laten verwijderen, maar een half jaar later was dat uitgezaaid naar haar bek en moest ik haar in laten slapen dus als een tumor echt kwaadaardig is worden honden er niet oud mee.
Mijn oudste hond had een tumor aan de zijkant van haar schouder en die heb ik toen laten verwijderen, maar een half jaar later was dat uitgezaaid naar haar bek en moest ik haar in laten slapen dus als een tumor echt kwaadaardig is worden honden er niet oud mee.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
De3staffies
- Zeer actief
Mijn eerste staff Jacco had ook kanker in zijn bek, en was idd ook binnen een half jaar weg, dus toen ik vandaag de woorden kwaadaardig en tumor hoorde was ik behoorlijk in zak en as. Ik durf eigenlijk niet zo goed dingen die eng zijn op te zoeken op internet, want dan kom ik altijd dingen of plaatjes tegen die me zo bang maken dat ik mijn hond al bijna aan het begraven ben... Ik ben in elk geval heel erg blij dat ik hier nog positieve dingen te lezen krijg, ik heb in elk geval niet het idee dat ze snel niet meer bij ons zal zijn!!gonnie schreef:Zoek maar op internet op mammatumoren dan lees je dat ze vaak goedaardig zijn ze kunnen kwaadaardig zijn. Als elke mammatumor kwaadaardig was werden de honden er niet zo oud mee hoor.

Twinkeltje bedankt!!!
- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Contacteer:
Ik heb bij mijn twee oudste Cairns ook melkklieren laten weghalen. Bij Nikki waren het er 2 (of 3) die ze hebben weggehaald aan 1 kant vanwege een verdenking. Bij Tessa waren we er ook heel snel bij. Bij haar zijn de melklijsten volledig weggehaald, wel heftig hoor! Ze was nogal slank, dus ze hadden nog maar net aan genoeg huid om haar dicht te maken :N: Het was een zware operatie maar inmiddels zijn we bijna 2 jaar verder en nooit meer iets verdacht gezien. Tessa was toen 8 en dat vind ik voor ons ras te jong om er niets meer aan te doen. Met een beetje geluk gaat ze (vanaf toen gerekend) nog 6 jaar mee.EschaenStefanie schreef:als het mijn dier was geweest had ik eerst een longfoto laten maken voor de metastasen. Als daar niets gevonden word zou ik opereren. liefst de hele melkklierlijst zodat de kans dat het terugkomt het minst klein is. dit ligt uiteraard aan de conditie en leeftijd van mijn dier

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
- Lisette1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
Mijn vorige hondje heeft het ook gehad, die hebben ze op haar 15de nog geopereerd, hele melklijst weggehaald.
Moest wel want de tumor was open gesprongen en als ik niks zou doen dan zou ze letterlijk verkankeren.
Ze is daarna flink opgeknapt en heeft daarna nog 1,5 jaar van het leven mogen genieten.
Moest wel want de tumor was open gesprongen en als ik niks zou doen dan zou ze letterlijk verkankeren.
Ze is daarna flink opgeknapt en heeft daarna nog 1,5 jaar van het leven mogen genieten.
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
-
Ήυs
Jij leest toch nooit de berichten waar 'der' instaat?Nanna schreef:Ik heb een teckel gehad die met 12 jaar aan een melkkliertumor geopereerd werd (hele melklijst weggehaald). Zéér pijnlijke operatie. Het jaar erop zat er weer een tumor. Houdoe.
Lekker laten zitten. Er kwamen steeds meer van die sfeervolle tumoren bij totdat ze een hele verzameling had
Ze is uiteindelijk op haar 16e aan ouderdom overleden.![]()
Simone heeft nu ook een tumortje; zit er al twee jaar of zo. Lekker laten zitten, ik doe er niets meer aan.