Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mika update: spalk er af!

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Liselore
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua, Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 6

Re: Mika update: niet goed en dringend supplementen vraagje!

Ongelezen bericht door Liselore »

Lief dat je er naar vraagt!

Komende donderdag zit hij 3 weken in de spalk, nog drie weken te gaan. Hij is inmiddels wel aan zijn derde spalk toe, op de een of andere rare manier ziet het er bij hem na een uur al uit alsof de spalk er al een half jaar omzit :19: Ik begin ook te twijfelen aan de raszuiverheid van het ventje, kwispelend bij de da naar binnen, braaf op zijn zij gaan liggen en praktisch in slaap vallen als ze zijn nieuwe spalk zetten, haha!
Het meeste last heeft hij volgens mij van zijn tenen, de huid ertussen begint kapot te gaan. Als hij een nieuwe spalk krijgt wordt dat ook even met honingzalf ingesmeerd, maar als zijn poot weer ingepakt is kan je er niet meer bij . . .

Het is wel een ontzettend luie draak aan het worden . . . hij vindt het wel best, paar ieniemienie rondjes per dag en dan weer snel de bank op om verder te slapen . . . ik geloof dat ik het er moeilijker mee heb dan hij, haha!

Bij jullie alles weer genezen, of blijft het sukkelen?
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Re: Mika update: 3 weken spalk, nog 3 te gaan!

Ongelezen bericht door Podenji »

nou wat een gedoe weer zeg :( hopelijk gaat het nu echt de goede kant op en blijft dat zo gaan!!!
barry zijn kap is er af, het zit mooi dicht, wel een litteken maar op de rest van zijn poot zit al weer een soort haar :lol1:
hij verstapt zich nog wel snel met die pols, dus hij mag nog niet zo veel los, maar hij vermaakt zich zo ook prima geloof ik, sinds het " gesprek" met hem , legt hij zich er gewoon bij neer en als hij dan wel losloopt luistert hij ook erg goed, iets dat ik niet verwacht had :lol1:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Liselore
Zeer actief

Re: Mika update: 3 weken spalk, nog 3 te gaan!

Zie je berichtje nu pas :ugh: Ik ben afgelopen week begonnen met de trimopleiding, en ben heel de week bezig geweest om 'proefhondjes' te zoeken die een dagje mee mogen naar de cursus, vandaar . . .

Wat een sukkelaars hebben we toch, haha! Het is maar goed dat ze zo lief zijn! Ik ga morgen de da weer bellen, meneer moet weer een nieuwe spalk . . . ik snap niet hoe hij geacht wordt om twee weken met zijn spalk te doen, hij loopt hem gewoon kapot. Maar goed, we moeten nog een ruime twee weken, dus komende week nog een keer, en dan nog 1 denk ik, en dan gaan we kijken hoe het er voor staat.

Maar volgens mij heb ik wat gemist, wat voor gesprek heb je met Barry gehad?? Ben benieuwd, misschien is het ook wat voor Mika, kan ik hem uitleggen dat je niet, ik herhaal, NIET bij het prikkeldraad moet komen!
Liselore
Zeer actief

Re: Mika update: controle + fysiotherapie vraagje

Gisteren weer voor een nieuwe spalk naar de da, en eens even goed gekeken hoe het er voor stond. Het is wel wat beter geworden, maar niet zo veel beter als ze gehoopt had. Er zit nog steeds te veel 'speling' op zijn sprong-gewricht.

De da begon over fysiotherapie. Heeft iemand hier ervaring mee? Krijg je dan ook oefeningetjes meer voor thuis? En heeft iemand enig idee van de kosten (uiteraard niet het allerbelangrijkste, maar de teller staat inmiddels rond de 2000 euro . . . de gezondheid van mijn honden is het allerbelangrijkste en niet in geld uit te drukken, maar ik zal toch binnenkort wat voorzieningen moeten gaan treffen)?

Mijn arme mannetje . . . net 1 jaar geworden en dan helemaal niks mogen . . . :jank:
Wenda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Wenda »

Is hydrotherapie geen optie?
Wel een dure hobby hoor maar vaak wel snel resultaat.
Groetjes van Wenda, Coop en Ziva
Liselore
Zeer actief

Daar heb ik ook al aan zitten denken (haha, denk wel dat we al 5 sessies verder zijn voor meneer genegen is om het water in te gaan . . . het blijft toch een ridgeback :tongue: ). Lijkt me dé manier om alles weer wat sterker te krijgen zonder dat het zwaar belast wordt.

Het valt me wel op dat hij op het moment echt verschrikkelijk mager lijkt, gewoon omdat zijn spieren niets te doen hebben. En hij was echt helemaal top fit toen het gebeurde, wat gaat die afbraak onwaarschijnlijk snel . . .
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Liselore schreef:Daar heb ik ook al aan zitten denken (haha, denk wel dat we al 5 sessies verder zijn voor meneer genegen is om het water in te gaan . . . het blijft toch een ridgeback :tongue: ). Lijkt me dé manier om alles weer wat sterker te krijgen zonder dat het zwaar belast wordt.

Het valt me wel op dat hij op het moment echt verschrikkelijk mager lijkt, gewoon omdat zijn spieren niets te doen hebben. En hij was echt helemaal top fit toen het gebeurde, wat gaat die afbraak onwaarschijnlijk snel . . .
Mijn hond krijgt een combinatie van fysiotherapie en hydrotherapie. Hij houdt ook niet overduidelijk van water, maar de hydrotherapie gaat wel heel goed. Eerst leggen we wat snoepjes op de 'lopende band' die in de 'bak' zit. Die gaat Sam dan zoeken en dan sluiten we de deuren. Langzaam wordt het water dan gevuld terwijl hij er in staat tot een bepaald peil. Dat vindt Sam meestal even eng, piept dan even wat, maar dan laten we hem gewoon lopen, hij moet zich daar dan op concentreren.

Sam loopt dan ong. 6 a 7 series van een bepaalde tijd, wat per keer wordt opgebouwd. Tussen de series door krijgt hij altijd even wat lekkers.

Sam heeft 3maand niet kunnen lopen op zijn achterpoot en gister zei de fysiotherapie 'je krijgt billen Sam'........., m.a.w. hij krijgt echt weer spieren en kracht. Prachtig om te zien, wat fysiotherapie/hydrotherapie kan doen met een hond, met een zware blessure.
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Liselore schreef:Gisteren weer voor een nieuwe spalk naar de da, en eens even goed gekeken hoe het er voor stond. Het is wel wat beter geworden, maar niet zo veel beter als ze gehoopt had. Er zit nog steeds te veel 'speling' op zijn sprong-gewricht.

De da begon over fysiotherapie. Heeft iemand hier ervaring mee? Krijg je dan ook oefeningetjes meer voor thuis? En heeft iemand enig idee van de kosten (uiteraard niet het allerbelangrijkste, maar de teller staat inmiddels rond de 2000 euro . . . de gezondheid van mijn honden is het allerbelangrijkste en niet in geld uit te drukken, maar ik zal toch binnenkort wat voorzieningen moeten gaan treffen)?

Mijn arme mannetje . . . net 1 jaar geworden en dan helemaal niks mogen . . . :jank:

Lola heeft fysio gehad een aantal weken geleden, ik betaalde 30 euro per keer en de fysiotherapeut heeft mij geleerd haar te masseren, zij heeft last van pijnlijke spieren en arthrose.
Hieronder staat er meer over te lezen:

http://rhodesianridgeback.123forum.nl/p ... t2689.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Sterkte en beterschap met hem :roos: , klote dat zo'n jonge hond niet voluit kan gaan.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Liselore
Zeer actief

Dat valt nog mee, 30 euro per keer. Maar wat de kosten ook zijn, ik doe het sowieso, het moet gewoon helemaal goed komen met hem!

De DA had het ook over hydrotherapie inderdaad, en over zo'n ultrasoon apparaat waarmee ze over zijn spieren en pezen gaan. Hij moet nog een week of twee spalk, en dan zien we wel verder!

Bedankt alvast voor jullie antwoorden!
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Liselore schreef:Dat valt nog mee, 30 euro per keer. Maar wat de kosten ook zijn, ik doe het sowieso, het moet gewoon helemaal goed komen met hem!

De DA had het ook over hydrotherapie inderdaad, en over zo'n ultrasoon apparaat waarmee ze over zijn spieren en pezen gaan. Hij moet nog een week of twee spalk, en dan zien we wel verder!

Bedankt alvast voor jullie antwoorden!

Magneet therapie, heeft Lola ook gehad icm massage.
Als dat alles geen zoden aan de dijk had gezet , had ze op hydrotherapie gemoeten.
Ik ga ze lekker laten zwemmen aankomende zomer!
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

man o man, wat een ellende toch allemaal :roos:
het komt vast wel helemaal goed, maar het valt allemaal niet mee :(
geef hem nog maar een dikke knuffel.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Liselore
Zeer actief

Ga ik doen! Hoe is het met Barry? Kan hij weer een beetje uit de voeten?

Enne, kom ik hout brengen of komen jullie het ophalen :D ? Vond het echt super gezellig!
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Liselore schreef:Ga ik doen! Hoe is het met Barry? Kan hij weer een beetje uit de voeten?

Enne, kom ik hout brengen of komen jullie het ophalen :D ? Vond het echt super gezellig!
met barry gaat het goed, maar ik laat hem daar niet meer los!!
wel bij de plas hier en dat gaat super, gelukkig
hij verstapt zich nog wel vrij snel, maar ja het is ook een beetje een van dik hout zaagt met planken natuurlijk :Q: en de kans is groot dat zijn pols zwak zal blijven, nou ja we zien het wel met coursen later dit jaar, en anders maar geen coursing carriere hoor :U:

hout hebben we wss al via een klant van mij, maarrrrrrr dat sluit het andere natuurlijk niet uit he!!!
en het is nu beter weer en langer licht, wellicht kunnen jouw monsters dan ook meekomen? als Mika dat aankan natuurlijk :scratch:
Liselore
Zeer actief

:cheer: :cheer: Weer even een kleine update: de spalk is eraf, een klein weekje nu, en het gaat volgens mij best goed! Hij mag nu echt helemaal niets meer, steeds hele korte stukjes lopen, en dan weer rust, maar het is voor een goed doel! Hij loopt netjes stabiel, dus de da was redelijk positief. Hij moest alleen weer opnieuw aan de AB, want de huid tussen zijn tenen is helemaal kapot en er komt vuil uit, maar goed, dat geneest wel.

Morgen de eerste keer fysiotherapie, ben benieuwd!

Erg hè, ik ben zo blij als een kind (da heeft wel aangegeven dat het nog alle kanten op kan, maar voorlopig ziet het er goed uit) :cheer:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: Mika update: spalk er af!

Ongelezen bericht door LongFields »

Wat fijn voor jou en voor Mika! :cheer:
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

wat een fijn nieuws :cheer:
Liselore
Zeer actief

Dank jullie wel!!!

@ Podenji: wordt een aanlijnwandeling met Barry en Mika, haha!

Ik vind het zelf wel doodeng hoor, dat pootje is helemaal dun en spierloos, ben steeds bang dat het ineens dubbel knakt :-?
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”