Hanneke bedoeld volgens mij om ná het eten iets heel lekkers te geven, anders eet hij natuurlijk alleen het hele lekkere opsandra&sammy schreef:Ik ga dat eens proberen, iets er boven op leggen wat hij extra lekker vindt, kijken of daardoor het eten wat spannender vindt.Hanneke2 schreef:En voor honden die echt met lange tanden staan te eten noem ik nog maar een keer dat een 'toetje' helpt. Jack heeft in het begin een tijdje heel slecht gegeten, en als zijn bak leeg was kreeg hij iets heel lekkers. Na een paar keer terug sturen naar zijn bak snapte hij prima dat alles op moest voordat het lekkers kwam.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tobben met eten...
Moderator: moderatorteam
- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Tobben met eten...
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- sandra&sammy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shih Tzu/Malteser
- Aantal honden: 1
Ja....YvetteJ schreef:Hanneke bedoeld volgens mij om ná het eten iets heel lekkers te geven, anders eet hij natuurlijk alleen het hele lekkere opsandra&sammy schreef:Ik ga dat eens proberen, iets er boven op leggen wat hij extra lekker vindt, kijken of daardoor het eten wat spannender vindt.Hanneke2 schreef:En voor honden die echt met lange tanden staan te eten noem ik nog maar een keer dat een 'toetje' helpt. Jack heeft in het begin een tijdje heel slecht gegeten, en als zijn bak leeg was kreeg hij iets heel lekkers. Na een paar keer terug sturen naar zijn bak snapte hij prima dat alles op moest voordat het lekkers kwam.

Sammy 31-08-2010
-
Mojuan
- Zeer actief
Sorry als het al gezegd is (heb niet alle reacties gelezen)
Maar Ecostyle vitaal vers is geen nieuw product, het is een al lang bestaand product in een nieuw jasje.
Hiervoor heette het nml Nature Diët, en ik heb het ook geregeld aan onze honden gegeven, zij vonden het érg lekker.
Hopelijk is je probleem snel opgelost.
Ik kan me goed voorstellen hoe vervelend het is als je hond niet wil eten.
Zelf heb ik er ook ervaring mee, maar bij ons had het een oorzaak.
Toen wij overstapten op vers at Julia eindelijk gewoon, en sindsdien eet ze goed.
Zij heeft problemen met granen/gluten, dus ze wilde steeds niet eten omdat ze zich er ziek door voelde
Maar dat lijkt bij jou absoluut niet het probleem te zijn.
Maar Ecostyle vitaal vers is geen nieuw product, het is een al lang bestaand product in een nieuw jasje.
Hiervoor heette het nml Nature Diët, en ik heb het ook geregeld aan onze honden gegeven, zij vonden het érg lekker.
Toen wij overstapten op vers at Julia eindelijk gewoon, en sindsdien eet ze goed.
Zij heeft problemen met granen/gluten, dus ze wilde steeds niet eten omdat ze zich er ziek door voelde

- sandra&sammy
- Zeer actief
Oh? Dus het bestond al. Op hun site staat vanaf oktober verkrijgbaar. Ik ging er dus vanuit dat het sinds afgelopen oktober verkrijgbaar was. Maar het belangrijkst....Sammy vindt het lekker. En nee, 100% zeker weet ik het natuurlijk niet, maar dat Sammy niet eet komt niet omdat hij ziek is, hij is gewoon verwend, denk ik....Paulala schreef:Sorry als het al gezegd is (heb niet alle reacties gelezen)
Zij heeft problemen met granen/gluten, dus ze wilde steeds niet eten omdat ze zich er ziek door voelde![]()

Sammy 31-08-2010
-
Inc
Verwend, inderdaad. Dus als enige geef je hem wat je in huis haalt, en eet hij het met 10 minuten niet op, jammer dan. Gaan ze heus niet dood van hoor
Heb hier ook twee slechte eters, die missen regelmatig een maaltijd 
- mariaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): australian shepherd
Ik zou zelf nooit brood/blik geven als hij zijn maaltijd laat staan, honden zijn slim en anticiperen zéér snel 
Dan kun je nog beter kiezen om de volgende maaltijd brood/blik te geven, bij wijze van spreken...
Een hond gaat niet dood van 1 maaltijd overslaan, als hij een hele dag of twee dagen niet eet zou ik pas iets anders gaan verzinnen.
Niet te veel aandacht aan besteden, je maakt er anders zelf een verwende hond van
Dan kun je nog beter kiezen om de volgende maaltijd brood/blik te geven, bij wijze van spreken...
Een hond gaat niet dood van 1 maaltijd overslaan, als hij een hele dag of twee dagen niet eet zou ik pas iets anders gaan verzinnen.
Niet te veel aandacht aan besteden, je maakt er anders zelf een verwende hond van

- Mekkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Fritz krijgt dat ook af en toe hoor, beter verwend dan verwaarloosdMoon schreef:Mirto is ook af en toe een slechte eter, erg vervelend idd.![]()
Daardoor neigt hij steeds naar tè mager. Vorige week was ik het ook zat (kon weer de ribbetjes en knobbels op zijn rug tellen) en heb een blik vlees gekocht. Flinke kwak ervan door zijn smuldier en hij at zijn hele bak leeg.. Dan maar verwend, ik wil geen hond waar de botjes van uitsteken
.
Dan krijgt ie een lekker pakje kattenpaté of een stuk kabeljauw door zijn brokjes geroerd.
Verder krijgt ie smuldier vlees compleet en pens compleet en af en toe hart of een rodi schijfje of een penslap.
Als ik hem een week alleen maar smuldier geef, is ie gauw uitgeten.. Hij gaat toch niet elke dag hetzelfde eten

- Mekkie
- Zeer actief
Als hij niet te schraal is kan dat makkelijk idd. Als ie honger krijgt gaat een gezonde hond vanzelf eten..mariaa schreef: Een hond gaat niet dood van 1 maaltijd overslaan, als hij een hele dag of twee dagen niet eet zou ik pas iets anders gaan verzinnen.
Heb je trouwens wel uitgesloten dat hij niet eet omdat hij gestressed is??
Hier is het hazen rammeltijd dus heeft Fritz het te druk om te eten..

- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
Hee, da's een goeie tip! Krijgt hij dat 'overheerlijke blikvoer' niet er doorheen maar er naHanneke2 schreef:
En voor honden die echt met lange tanden staan te eten noem ik nog maar een keer dat een 'toetje' helpt. Jack heeft in het begin een tijdje heel slecht gegeten, en als zijn bak leeg was kreeg hij iets heel lekkers. Na een paar keer terug sturen naar zijn bak snapte hij prima dat alles op moest voordat het lekkers kwam.
Gr. Marijke

- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
Ik zal wel overbezorgd zijn, maar Mirto bijvoorbeeld, ís al schraal. Én hij is een heel energieke hond die tijdens de wandelingen (en ik wandel veel..) volkomen uit zijn bol gaat. Als hij dan geregeld maaltijden overslaat, zie ik hem vermageren. Ik ben me ervan bewust dat ik iets in stand hou en hem verwen, maar om nu mijn poot stijf te houden en hem zo te laten vermageren kan ik niet aanzienMekkie schreef:Als hij niet te schraal is kan dat makkelijk idd. Als ie honger krijgt gaat een gezonde hond vanzelf eten..mariaa schreef: Een hond gaat niet dood van 1 maaltijd overslaan, als hij een hele dag of twee dagen niet eet zou ik pas iets anders gaan verzinnen.
Gr. Marijke

- sandra&sammy
- Zeer actief
Gelukkig dus nog meer honden die van afwisseling houden. In de dierenwinkel werd beweerd dat dat een hond echt niet uitmaakt. Ik ben anders van mening.....bij Sammy komt het volgens mij echt door hetzelfde eten......Mekkie schreef:
Als ik hem een week alleen maar smuldier geef, is ie gauw uitgeten.. Hij gaat toch niet elke dag hetzelfde eten

Sammy 31-08-2010
- Mekkie
- Zeer actief
Dat zeg ik àls hij niet te mager is.Moon schreef:Ik zal wel overbezorgd zijn, maar Mirto bijvoorbeeld, ís al schraal. Én hij is een heel energieke hond die tijdens de wandelingen (en ik wandel veel..) volkomen uit zijn bol gaat. Als hij dan geregeld maaltijden overslaat, zie ik hem vermageren. Ik ben me ervan bewust dat ik iets in stand hou en hem verwen, maar om nu mijn poot stijf te houden en hem zo te laten vermageren kan ik niet aanzienMekkie schreef:Als hij niet te schraal is kan dat makkelijk idd. Als ie honger krijgt gaat een gezonde hond vanzelf eten..mariaa schreef: Een hond gaat niet dood van 1 maaltijd overslaan, als hij een hele dag of twee dagen niet eet zou ik pas iets anders gaan verzinnen.
Dat uit zijn bol gaan tijdens wandelingen schaar ik bij Fritz al onder stress, dan is hij te hyper en te onrustig, dan is er teveel te zien en heeft hij geen tijd voor een gewone maaltijd..

- Mekkie
- Zeer actief
Ik ga er altijd vanuit dat de gemiddelde dierenwinkel medewerk(st)er uitgaat van de gemiddelde labrador.. Laten wij nou net ver boven gemiddeld zijnsandra&sammy schreef:Gelukkig dus nog meer honden die van afwisseling houden. In de dierenwinkel werd beweerd dat dat een hond echt niet uitmaakt. Ik ben anders van mening.....bij Sammy komt het volgens mij echt door hetzelfde eten......Mekkie schreef:

-
Mojuan
- Zeer actief
sandra&sammy schreef:Oh? Dus het bestond al. Op hun site staat vanaf oktober verkrijgbaar. Ik ging er dus vanuit dat het sinds afgelopen oktober verkrijgbaar was. Maar het belangrijkst....Sammy vindt het lekker. En nee, 100% zeker weet ik het natuurlijk niet, maar dat Sammy niet eet komt niet omdat hij ziek is, hij is gewoon verwend, denk ik....
Ja, het product bestaat al jaren.
Maar eerst was het van een andere producent met een ander merk.
Het heette eerst Nature Diët, maar Ecostyle heeft het product 'gekocht' en nu heeft het dus een andere naam.
Voor het merk Ecostyle is het idd vanaf Oktober verkrijgbaar ja, dat klopt.
Maar daarvoor dus al jaren onder een andere naam/merk.
Het is trouwens best goed spul hoor, gezonder dan menig merk brok

-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Gelukkig heb ik hier een stel vreetzakken. Al is dat ook niet altijd leuk want in het bos lopen ze zich ook vol te vreten.
Hier hebben ze hun eten in twee seconden op.
Hier hebben ze hun eten in twee seconden op.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- sandra&sammy
- Zeer actief
Aha, op zich wel fijn om te weten dat het al jaren op de markt is. Lijkt me betrouwbaarder dan een heel nieuw product. Fijn te horen dat het wel een goed product is, het is namelijk weer heel anders dan bijvoorbeeld smuldier. Maar Sammy vindt het lekker. Gisteravond Renske geprobeerd, vindt hij ook lekker. Is ook wel een beetje dezelfde samenstelling als EcoStyle. Zal ook wel goed spul zijn dan denk ik.Paulala schreef:sandra&sammy schreef:Oh? Dus het bestond al. Op hun site staat vanaf oktober verkrijgbaar. Ik ging er dus vanuit dat het sinds afgelopen oktober verkrijgbaar was. Maar het belangrijkst....Sammy vindt het lekker. En nee, 100% zeker weet ik het natuurlijk niet, maar dat Sammy niet eet komt niet omdat hij ziek is, hij is gewoon verwend, denk ik....
Ja, het product bestaat al jaren.
Maar eerst was het van een andere producent met een ander merk.
Het heette eerst Nature Diët, maar Ecostyle heeft het product 'gekocht' en nu heeft het dus een andere naam.
Voor het merk Ecostyle is het idd vanaf Oktober verkrijgbaar ja, dat klopt.
Maar daarvoor dus al jaren onder een andere naam/merk.
Het is trouwens best goed spul hoor, gezonder dan menig merk brok
Nu ligt er Duck op de aanrecht op kamertemperatuur te komen....ben erg benieuwd wat hij daar van vindt.....

Sammy 31-08-2010
-
Mojuan
- Zeer actief
Er schijnen ontzettend veel honden heel goed te reageren op Renske.
Kwa samenstelling is het idd goed spul.
Maar helaas werden mijn honden er heel erg ziek van.
Ik heb het 1x gegeven, nooit meer.
De ene had vreselijke misselijkheidsaanvallen, en de ander ging aan de waterpoep.
Nu moet je je geen zorgen gaan maken hoor, want mijn honden zijn echt uitzonderingen, ik lees heel veel zeer positieve berichten over Renske.
Kwa samenstelling is het idd goed spul.
Maar helaas werden mijn honden er heel erg ziek van.
Ik heb het 1x gegeven, nooit meer.
De ene had vreselijke misselijkheidsaanvallen, en de ander ging aan de waterpoep.
Nu moet je je geen zorgen gaan maken hoor, want mijn honden zijn echt uitzonderingen, ik lees heel veel zeer positieve berichten over Renske.