Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Loslopende honden

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Loslopende honden

Ongelezen bericht door Judith »

Soms, heel soms kan ik echt boos worden.

Gisteravond ging ik Diesel uitlaten hier gewoon in de wijk. Helaas is het hier zo ongeveer een ongeschreven regel dat je je hond los laat lopen. Ik vind het bloed irritant, Diesel loopt altijd aangelijnd. Er zijn een aantal honden die wel heel goed onder appel staan en dus niet op mij en Diesel afrennen, maar gewoon met de baas mee lopen en niet op of om kijken. Dat vind ik prima.

Gisteravond kom ik iemand tegen met een flatcoat, deze hond loopt los. De baas fluit naar de hond en die rent dus terug naar de baas. Dus ik dacht nog die luistert goed. Vervolgens loop ik verder, en wat doet die hond, die stormt op Diesel af om hem vervolgens af te blaffen, aan te vallen en op te jagen. Sta ik daar met Diesel aan de lijn rondjes te vliegen omdat Diesel weg wilt. De baas is aan het telefoneren dus die doet niets. Ik met mijn benen die hond weg houden en proberen door te lopen. Gelukkig houd die hond het eindelijk voor gezien en loopt verder, maar die baas heeft de hele tijd niets anders gedaan dan telefooneren. :S:

Vervolgens loop ik door en zie ik een stabij los lopen. Ik was al lichtelijk geirriteerd van die andere hond, en ik wilde een andere route lopen. De baas van deze stabij staat met zijn armen over elkaar een beetje naar zijn hond te kijken. Ik loop verder, op een afstand van 20 meter van deze hond. Die hond neemt een sprint en rent op Diesel af, ook blaffend, grommend en half happend. En toen was ik echt over de zeik, en die baas blijft in eerste instantie ook gewoon met zijn armen over elkaar heen staan. Dus ik probeer weer die hond met mijn benen bij Diesel weg te houden en door te lopen. En ineens zag die baas wel het licht en komt naar zijn hond toe gerend om er vervolgens een zachte sorry uit te spreken.

Sorry hoor, ik kan mij hier zoooo kwaad om maken. Het is gewoon een aanlijnplicht gebied, maar nee hoor iedereen vind het wel makkelijk als de hond los loopt.
Gelukkig is Diesel nog leuk naar andere honden, maar ik was de sjaak geweest als Diesel dus wel had gebeten. Dan is het vooroordeel weer bevestigd dat ik een vecht hond heb.
Hou g*tver je hond gewoon bij je als die niet luistert, ik wil gewoon rustig mijn avond rondje met Diesel lopen zonder dat Diesel aangevallen wordt door loslopende honden.

Ik was wel trots op Diesel, hij heeft geen snauw gegeven, hij probeerde alleen weg te rennen en af en toe een grom zo van, en nou oprotten. :I:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Re: Loslopende honden

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik roep altijd ver van tevoren of de baas de hond bij zich houdt. Of ik loop om, afhankelijk van de baas. Van een aantal weet ik dat ze loslopen maar ze niet naar mijn honden komen. Niks mis mee natuurlijk.

Helpt roepen naar de baas niet?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Judith
Zeer actief

Zoek stok! schreef:Ik roep altijd ver van tevoren of de baas de hond bij zich houdt. Of ik loop om, afhankelijk van de baas. Van een aantal weet ik dat ze loslopen maar ze niet naar mijn honden komen. Niks mis mee natuurlijk.

Nope, ze staan een beetje naar de lucht te staren als ik wat roep.

Ik heb bij beide bazen geroepen even hun hond bij zich te houden, nou volgens mij kon ik net zo goed tegen de mooie lucht roepen.

Edit: ik kon bij de eerste hond geen andere route kiezen. Bij de andere hond had ik al een andere route gekozen maar kwam de hond alsnog achter mij aan.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Vervelend inderdaad. Ik had het laatst toen ik er 's nachts uit moest met Bram. Kom ik natuurlijk weer zo'n loslopende K stabij tegen. En een eigenaar die vraagt 'o is ze loops?'. Nee l*l, je reu komt al fixerend op mijn aangelijnde reu aflopen :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Ja, dat is stront vervelend. :ugh: :roos:
Ik ben zó blij dat Jakko steeds beter word in het negeren van honden, dat scheelt echt een hoop.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Ik vind het ook stikvervelend. Onlangs stormde er een loslopende dalmatier op me af, ik had Diesel aan de lange lijn maar ik had ze al van ver gezien waarop ik hem kort bij me hou. Komt dat beest grommend en borstelend tegen Diesel blaffen maar net buiten zijn bereik en Diesel werd helemaal pissig en begon ook te blaffen. Komt na een paar minuutjes een meid van mijn leeftijd naar me toe gewandeld, 'is het een teef of een reu?' Want mijne kan niet met reuen!' Ja hallo wat denk je zelf?? Ze had niet eens een riem bij dus moest ze hem vasthouden tot ik ver genoeg was omdat ie me anders achterna ging. Hou dan toch je hond vast als ie niet met reuen kan, of wacht tenminste tot je het hebt kunnen vragen aan de baas... Ik had haar nog nooit gezien maar nu wandelt ze er bijna altijd :(
Afbeelding
Judith
Zeer actief

Kijk honden die loslopen en goed onder appel staan en gewoon bij de baas lopen vind ik prima. Of een stukje verder maar geen aandacht aan andere honden schenkt
Maar niet die ongeleide projectielen die ondanks dat je weg loopt of omloopt je alsnog achterna gezeten wordt.
En dan een baas erachter die de lucht interesanter vind.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Oh ik haat bazen die niet reageren als je ze wat vraagt of die zich niks interesseren voor wat er met/tussen de honden gebeurt. Woest word ik daarvan :boos:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Nanna schreef:
Frenk schreef:Oh ik haat bazen die niet reageren als je ze wat vraagt of die zich niks interesseren voor wat er met/tussen de honden gebeurt. Woest word ik daarvan :boos:
Ik geef de hond in quaestie een schop ;-) Opgelost. Moet je kijken hoe goed ze de volgende keer hun k..joekel bij zich kunnen houden als ze je zien :ok: Of hoe goed die hond jou herkent en het niet in zijn bolle kop haalt om nog eens grauwend aan te komen zetten :mrgreen:
:cool2: Je denkt toch niet dat ik ga staan wachten of er nog wel iets gaat gebeuren? Ik neem ook het heft in eigen hand en jaag een vervelende hond linea recta terug naar z'n baas. Maar het blijft mega-vervelend dat iemand niet reageert als je vriendelijk iets vraagt.
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik vind eigenlijk dat op dit forum toch best veel mensen zitten die erg snel kwaad worden, als ik met mijn honden aan de lijn loop komen er zo vaak honden buurten en soms doet zo hond ook weleens lelijk nou zo wat, ze krijgen wel een snauw terug van mijn honden. En als ze echt heel erg lelijk naar mijn honden toe zijn geef ik de honden wel een snauw zijn ze zo weg.

Een poos terug kwam er ook een hond achter mijn meiden aan, de eigenaresse zat in een scootmobiel en had geen riem bij zich, ik was op weg naar huis en zij is gewoon met me mee gereden en toen ik de lift in ging kon ze haar hond pakken.
En vanochtend liep ik naar het bos kwam diezelfde hond weer op mijn honden af, nou was het vlak bij de ingang van het flat waar die mevrouw woont, en die mevrouw had weer geen riem bij zich ben ik gewoon even met haar meegelopen haar flat in daar kon ze de hond pakken ik weer naar buiten. Ik vraag me altijd af waarom je nou zo boos moet worden als er een hond op je hond af komt.

Waar ik wel pissig om wordt is dat mensen overal hun etensafval laten slingeren waardoor ik af en toe twee van mijn honden kwijt ben, nou ja, ik ben ze niet kwijt want weet wel waar ze ongeveer zijn, maar het duurt soms wel een kwartier voordat ze terug komen. ik blijf namelijk niet wachten op ze en ga ze ook niet halen tenminste meestal toch niet, als ik teveel rotzooi zie liggen ga ik wel kijken, maar ja, dan moet ik uitkijken dat die andere twee die dan wel bij me blijven ook niet gaan lopen vreten.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

Vorige week had ik toch zo iets achterlijks. Ik kwam 2 Labs tegen, zeiknat, man liep al een riem naar hun kop te gooien. Ik draaide gelijk om want Olaf is nog steeds niet oke met loslopende honden. Zwarte Lab ging Delphi lopen vervelen. Wilde haar dekken, Delf was al 2 weken niet meer loops dus dan weet je het wel. Ik liep snel door, zij riepen hun hond en ik dacht dat ze hem wel op kwamen halen. Delphi bleef ook steeds stilstaan, wist niet wat ze er mee moest.
Kijk ik achterom, zie ik die mensen verdwijnen om de hoek. Loopt die rothond natuurlijk helemaal mee naar huis. Geloof je toch niet????
Thuis gekomen heb ik snel de honden naar binnen gedaan en geprobeerd de Lab te vangen.
Dat lukte, baasjes waren nergens te bekennen. Dierenambulance maar vast gebeld, of ik hem wilde komen brengen. Nou, dat dacht ik niet, hond was zeiknat.....
Op een ander stuk in de wijk vond ik de baasjes. Dat ging een beetje mis he, vroeg ik. Ja, we dachten dat hij wel zou komen als we ons verstopten :Q: Zo'n hormonaal geval komt gelijk dan...
En volgende week begint de cursus weer, hier kun je zo goed oefenen.....
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Gisteren kwam mijn man terug met de honden, had hij 2 lekkere modderafdrukken op zijn borst staan.
Hij was in het aanlijngebied een loslopende boxer tegen gekomen :-?
Heerlijk als andermans hond rondjes om je eigen honden heen rent.
Afbeelding
gonnie
Zeer actief

Nanna schreef:
gonnie schreef:Ik vind eigenlijk dat op dit forum toch best veel mensen zitten die erg snel kwaad worden
Ik word niet snel kwaad hoor ;-) Met een buurtende hond zit ik ook niet; mijn eigen honden zijn hondsociaal dus dat lost zichzelf in 98% van de gevallen wel op. Ik treed alleen aan als er een hondagressieve debiel aan komt denderen want ik laat mijn honden niet bijten :neenee:

Het valt ook meestal wel mee, mijn honden zijn als ze aan de lijn lopen haast nooit gebeten, wel als ze los lopen, maar goed mijn honden zijn aan de lijn nogal territoriaal en pikken dan ook niet alles en denk dat andere honden dat best wel door hebben.
Er komt weleens als ik ze in het bos net aangelijnd heb om naar huis te gaan een hond op ze af denderen, maar die blaft alleen maar en een keer heeft ze wel een klein knauwtje gegeven aan Jarah, maar die is zelf weleens blaffend op die andere hond afgerend en sinds die tijd loert die andere hond op Jarah. Maar als ik tegen die hond waarschuwt luistert ze wel dus vind het niet zo erg als ze zo aan komt denderen.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

gonnie schreef:Ik vind eigenlijk dat op dit forum toch best veel mensen zitten die erg snel kwaad worden, als ik met mijn honden aan de lijn loop komen er zo vaak honden buurten en soms doet zo hond ook weleens lelijk nou zo wat, ze krijgen wel een snauw terug van mijn honden. En als ze echt heel erg lelijk naar mijn honden toe zijn geef ik de honden wel een snauw zijn ze zo weg.

.
ja maar ik loop met een hond agressieve hond... dan zit je dus echt niet te wachten op honden die 'ff' komen buurten.
En dan heb ik gewoon, zoals het hoort, mijn hond aan de lijn maar kan wel zorgen dat de buurtende hond geen schade oploopt....

Als ik met Cash of Woopy loop zal het mij ook een rotzorg zijn.
Tenzij het een volle grote reu is die al fixerend en sluipend op Cash afkomt. Dat heb ik paar weken terug meegemaakt. Zo'n enorme bullmastiff reu, intact die strak loerend naar Cash aan kwam sluipen. En waarvan de baas niks in de gaten had.
Gelukkig riep hij hem terug toen ik zei dat hij zn hond godver bij zich moest roepen want dat dit verkeerd zou gaan....
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Cash schreef:
gonnie schreef:Ik vind eigenlijk dat op dit forum toch best veel mensen zitten die erg snel kwaad worden, als ik met mijn honden aan de lijn loop komen er zo vaak honden buurten en soms doet zo hond ook weleens lelijk nou zo wat, ze krijgen wel een snauw terug van mijn honden. En als ze echt heel erg lelijk naar mijn honden toe zijn geef ik de honden wel een snauw zijn ze zo weg.

.
ja maar ik loop met een hond agressieve hond... dan zit je dus echt niet te wachten op honden die 'ff' komen buurten.
En dan heb ik gewoon, zoals het hoort, mijn hond aan de lijn maar kan wel zorgen dat de buurtende hond geen schade oploopt....

Als ik met Cash of Woopy loop zal het mij ook een rotzorg zijn.
Tenzij het een volle grote reu is die al fixerend en sluipend op Cash afkomt. Dat heb ik paar weken terug meegemaakt. Zo'n enorme bullmastiff reu, intact die strak loerend naar Cash aan kwam sluipen. En waarvan de baas niks in de gaten had.
Gelukkig riep hij hem terug toen ik zei dat hij zn hond godver bij zich moest roepen want dat dit verkeerd zou gaan....
Idd, toen James er nog was had ik ook last van mensen die hun hond lieten loslopen waar het niet mocht. Dan had ik wel een hond die aan het flippen was en die andere hond bleef dan lekker om James heendraaien.
In het bos vroeg ik ook altijd of ze hun hond even bij zich wilde houden en dat doen de mensen ook gewoon..
Mijn andere honden zijn sociaal, maar ik wil ook niet dat zon lomp beest op mijn kleintjes af komt rennen als ze aan de lijn zitten. Vooral die irritante reuen die ff willen ruiken daaronder :hmmm:
Hier in de buurt zijn het altijd van die mega lompe labradors die loslopen en ze snappen ook nog eens niets van de hondentaal en blijven maar doorgaan :Q:
Afbeelding
Judith
Zeer actief

Een poos terug kwam er ook een hond achter mijn meiden aan, de eigenaresse zat in een scootmobiel en had geen riem bij zich, ik was op weg naar huis en zij is gewoon met me mee gereden en toen ik de lift in ging kon ze haar hond pakken.
En vanochtend liep ik naar het bos kwam diezelfde hond weer op mijn honden af, nou was het vlak bij de ingang van het flat waar die mevrouw woont, en die mevrouw had weer geen riem bij zich ben ik gewoon even met haar meegelopen haar flat in daar kon ze de hond pakken ik weer naar buiten. Ik vraag me altijd af waarom je nou zo boos moet worden als er een hond op je hond af komt.

Waar ik wel pissig om wordt is dat mensen overal hun etensafval laten slingeren waardoor ik af en toe twee van mijn honden kwijt ben, nou ja, ik ben ze niet kwijt want weet wel waar ze ongeveer zijn, maar het duurt soms wel een kwartier voordat ze terug komen. ik blijf namelijk niet wachten op ze en ga ze ook niet halen tenminste meestal toch niet, als ik teveel rotzooi zie liggen ga ik wel kijken, maar ja, dan moet ik uitkijken dat die andere twee die dan wel bij me blijven ook niet gaan lopen vreten.
Zoals ik al schreef wordt ik niet snel boos en denk ik 9 van de 10 keer ach laat maar gaan.
Maar als ik op 1 avond 2 mensen tegen kom met een loslopende hond en ik bij allebei de bazen geroepen heb even hun hond bij zich te houden en deze mensen reageren niet. En dat allebei de honden grommend en grauwend op mijn hond afkomen. Dan kan ik mij daar boos over maken ja.
Het is een AANLIJN gebied, verplicht aangelijnd. Dan vind ik dat als ik met mijn AANGELIJNDE hond mensen tegen kom met een loslopende hond die, en niet luisterd en op mijn hond afstormt, dat ik mij daar boos over mag maken.
Ik vind gewoon dat als je NIET in een losloopgebied loopt, je je hond maar bij je moet houden. Of het nou aan de riem is of dat je je hond onder appel hebt staan kan mij niet schelen, als je hem maar bij je houdt. Als het 1x gebeurt dat de hond je aandacht ontsnapt, kan ik ook nog in komen, kan een keer gebeuren. Maar het zijn keer op keer dezelfde honden met dezelfde bazen.

En Diesel is een staffordkruising, oftewel potentieel hondagressief. Als er straks een hond komt buurten en Diesel is het een keer zat en hij bijt de andere hond. Dan heb ik weer een agressieve kut vechthond.
Sorry hoor, maar als ik rustig mijn rondje wil lopen met Diesel moet ik mij dan maar schikken aan de ongeleide loslopende honden omdat de bazen geen zin hebben om even een lijntje om hun hond te hangen of hun hond even terug te roepen????
Afbeelding
gonnie
Zeer actief

Ach, ik vind geen enkele hond een kuthond of een klotehond.

Zelfs al worden mijn honden weleens gebeten dan vind ik de andere hond nog geen kuthond of klotehond. Honden zijn dieren en die kunnen weleens bijten.

Mijn hond is weleens gebeten door een hond en heb die eigenaresse nooit verrot gescholden, maar sinds die tijd loert Bijou op die hond, al de eerste de beste keer dat ze die hond tegenkwam na dat bijtincident loopt ze nu achter die hond aan en nou schreeuwt dat mens tegen me, als ik haar zie loop ik de andere kant op, dat ik die teringhond bij me moet houden en daar word ik dan wel kwaad om. Gelukkig gaat het de laatste tijd heel goed en kan ik Bijou op tijd terug roepen. Maar heel af en toe komt het weleens voor dat ik haar veel te laat zie, kan nog steeds niet om hoekjes heen kijken.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
BellaDonna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mixje Bella en Chihuahua Donna

Ongelezen bericht door BellaDonna »

Een hele makkelijke oplossing vind ik zelf: van veraf roepen naar zo'n asociale losloper: pas op, mijn hond heeft schurft, hartstikke besmettelijk!!! Dan roepen ze de losloper echt wel terug :F:
Afbeelding
Chihuahuakennel http://belladonnandi.nl/
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

BellaDonna schreef:Een hele makkelijke oplossing vind ik zelf: van veraf roepen naar zo'n asociale losloper: pas op, mijn hond heeft schurft, hartstikke besmettelijk!!! Dan roepen ze de losloper echt wel terug :F:
Ik heb dat een aantal keren geroepen toen mijn honden echt kennelhoest hadden, hartstikke besmettelijk :mrgreen: . Deed bar weinig bij de echte plaat-voor-de-kop bazen :wink:
Ik heb nu overigens heel weinig last van buurtende honden, gaat altijd wel goed met de honden die ik nu heb. Ik vind het alleen wel irritant als ik gewoon even rustig door wil lopen en dan weer moet gaan staan wachten tot andermans hond klaar is met ruiken onder de staart van die van mij.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Nanna schreef:
Moos schreef:Ik vind het alleen wel irritant als ik gewoon even rustig door wil lopen en dan weer moet gaan staan wachten tot andermans hond klaar is met ruiken onder de staart van die van mij.
Ik loop gewoon door :19:
Ja, ik ook, maar mijn honden niet :jank: Althans, Saar wel (de dans ontspringend :mrgreen: ), maar Vera gaat echt niet doorlopen als er een vreemde hond een beetje dominant staat te doen, god verhoede dat ze die hond zou ontriefen, pfff, het idee alleen al! :roll: :mrgreen: Die ligt dan dus ergens te dweilen op straat (als het even kan in een plas, kan 't haar schelen), wachtende tot de andere hond genoeg heeft geroken en zij "pffffffffff" weer veilig verder kan.
Afbeelding
vivke1965
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel (knuffelbuffels)

Ongelezen bericht door vivke1965 »

Ik vind alles goed...en heb aan geen enkele hond een hekel....WEL aan sommige baasjes...!!
Ik voed mijn hond lekker sociaal op....geen lipjes of tandjes....wel alleen maar snuffelen, staartje wiegel en doorlopen. Ik hou hem (tot hier toe) nog steeds aan de lijn als we gaan wandelen (omdat nog alles wat beweegt en levend is als een GOD beschouwd word...) , en zie aan het baasje meestal al of het goed gezelschap is ja of nee...

Waar ik een schurfthekel aan heb is dat de hond lekker los mag lopen maar na een snuffeltje of 3 gaat happen en grommen en het baasje dan zegt.. (ach....dat is alleen maar dominant gedrag hoor) ME HOELA !! is opvoeding niks anders !!! Hou toch op zeg.....als je hond niet te vertrouwen is hou hem dan aan de lijn....en zorg dat ALS hij losloopt je ten alle tijde de controle kan overnemen !!! Niet lekker je KUT smsjes loopt te lezen terwijl ik JOU hond onder controle moet krijgen...

neeeeeeeee ik ben niet boooooooooos ....alleen maar beetje verdrietig .... :pffff:
Groetjes, Viv

Afbeelding
"Once you have a poodle everything else is a dog"
"Foefertje...always on my mind"
vivke1965
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel (knuffelbuffels)

Ongelezen bericht door vivke1965 »

:piew: :piew: Het zou verboden moeten worden....en daar bedoel ik dan niet het hondenras mee....
Groetjes, Viv

Afbeelding
"Once you have a poodle everything else is a dog"
"Foefertje...always on my mind"
thianda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooiker

Ongelezen bericht door thianda »

Zoek stok! schreef:Ik roep altijd ver van tevoren of de baas de hond bij zich houdt. Of ik loop om, afhankelijk van de baas. Van een aantal weet ik dat ze loslopen maar ze niet naar mijn honden komen. Niks mis mee natuurlijk.

Als ik dat doe krijg ik te horen : Laat maar los dan doen ze elkaar niks. :oeps:

Ik heb Sjappie ook altijd vast omdat hij gewoon niet met elke reu te vertrouwen is. En dan is het inderdaad super irritant als mensen hun honden niet bij zich kunnen houden. :ugh:
Afbeelding
Made by: Adjani & Tyson
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

thianda schreef:

Als ik dat doe krijg ik te horen : Laat maar los dan doen ze elkaar niks. :oeps:

Ik heb Sjappie ook altijd vast omdat hij gewoon niet met elke reu te vertrouwen is. En dan is het inderdaad super irritant als mensen hun honden niet bij zich kunnen houden. :ugh:
En het was niet jij die ik vandaag tegen kwam met nog een black en tan langharig hondje (iets border collie-achtigs?)erbij in het bos van Beetsterzwaag? :idea: Want die van mij was ook een reu hoor :lol:

Vanochtend ook weer lachen in het bos. Ja ze mogen hier ook niet officieel los, maar in het gebied wordt het gedoogd. Ik liep met nog twee mensen en hun honden. En verderop om een hoekje stond een man met fiets met een andere man te praten. We honden zijn hond die verderop achter een heuvel stond (de hond was ook los) niet gezien. 1 van de mannen waar ik mee liep was 1 van zijn honden uit oog verloren en riep hem, maar de hond kwam niet meteen te voroschijn. Zijn andere hond liep richting de man met de fiets en zijn hond. Dus die verdween ook even uit het oog, maar nadat ik het hem vertelde maakte hij zich niet zo veel zorgen. Zijn andere hond kwam er inmiddels ook weer aan (vermoedelijk in de struiken wat lekker poep staan eten). De man met fiets paseert hond, mijn zijn hond durft niet langs beide honden van de man en de boxer van mijn andere gezelschap (Kay deed in dit verhaal niet mee, die lag verderop op het bouwterrein de boel inde gaten te houden). Dus ik zei tegen de man, waarvan de andere hond even kwijt was dat hij zijn misschien even bij zich moest roepen omdat de hond van de fietser er niet langs durfde. Doet de man en zijn hond komt langzaam aangesjokt (hond met hartkwaal en al wat ouder, dus niet zo snel meer). Waarbij de fietser al ons voorbijlopend/fietsen een opmerking maakt dat onze honden niet los zouden moeten lopen als ze niet luisteren. Echt de arrogantie die afsprong van de fietser daar ergerde me ik aan, maar ik hield mij buiten schot, ondanks dat hij ook mij aansprak, maar goed mijn hond heeft hij nimmer gezien, dus voel ik me niet aangesproken). Er kwam een discussie tussen mijn medewandelaars en de fietser, niet op heftige manier, waarbij zowel mijn medewanderlaars het bij het verkeerde eind hadden (dat ze daar wel los mochten lopen) als dat de fietser erg veroordelend was (import zeker :pffff: , niet dat 1 van ons dat was, maar de arrogantie dat import minder is of zou mogen). De fietser vervolgde zijn weg en we eveneens, zonder verder al te grote problemen. Maar gewoon de situatie was wat bizar.(was het verhaal te volgen? haha)

Kay is ook niet altijd makkelijk met andere honden(lees bepaalde reuen en bepaalde rassen) en ik probeer hem in ieder geval dicht in mijn buurt te houden als ik twijfel over de situatie. Ik vind het ook niet altijd leuk dat andere loslopende honden niet luisteren en wel voor problemen zorgen. Maar ach na een hal uurtje mokken, laat ik het weer achter mij. Kay is gelukkig een stuk makkelijker dan mijn vorige Basje en dat maakt ook dat ik relaxter met dergelijke zaken om kan gaan. En tja of je nu een hond hebt met een vecht uiterlijk of een lelijke kleine terrier, je krijgt toch wel een naam met een niet sociale hond. Met Bas was ik het meisje met de valse (en zoals je wilt: kut)hond. Ach ja, dan is het maar duidelijk dat men uit mijn buurt moet blijven. Als men het nou maar goed weet, dan heb ik tenminste rust. Wat dat betreft kan je al en stuk rustiger lopen met een valse hond :lol:
Afbeelding
Ayurveda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayurveda »

Tsja het ergste vind ik nog dat de andere bazen dan niks doen!

Kijk hier mogen de honden offcieel ook niet los, maar dat mogen ze zo goed als nergens!!! en het is gewoon een heel lekker stuk gras hier waar ze heerlijk kunnen spelen, dus meerdere honden lopen dan ook los, die van mij ook.

en ja tuurlijk ik let altijd op of er iemand aan komt met een aangelijnde hond (ik loop bovenlangs dus kan alles goed overzien) zo ja dan roep ik ze bij me, maar het is ook een keertje gebeurd dat ik het te laat zag en pulchra vrolijk ging buurten bij een jack (waarvan ik weet dat die vals is) dus ik er ook naar toe (ik weet wel dat pulchra nog nooit wat lelijks gedaan heeft en ik verwacht dit dan ook niet van hem) en ik heb wel heel veel excuus gemaakt! Die hond liep immers (dit keer dan) netjes aangelijnd!

Niks tegen loslopende honden hoor en een foutje kan altijd gebeuren! maar dan verwacht ik ook wel een baas met een snelle reactie, een niet bijtende hond en excuus!

dus ik snap je ergernis zeker, vind het best aso!
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Nanna schreef:
Moos schreef:Ik vind het alleen wel irritant als ik gewoon even rustig door wil lopen en dan weer moet gaan staan wachten tot andermans hond klaar is met ruiken onder de staart van die van mij.
Ik loop gewoon door :19:
Ik ook of het nu los loopt of aangelijnd ik loop altijd gewoon door :lol:
Frenk
Zeer actief

Wat ik bijzonder stom vind zijn mensen die, als hun reu met geheven staart op Frenk afduikt, kirren: "ach, is ze loops?".. En dan op mijn "nee, het is een volle reu" zenuwachtig hun hond weer bij zich proberen te krijgen.... :oohja:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Frenk schreef:Wat ik bijzonder stom vind zijn mensen die, als hun reu met geheven staart op Frenk afduikt, kirren: "ach, is ze loops?".. En dan op mijn "nee, het is een volle reu" zenuwachtig hun hond weer bij zich proberen te krijgen.... :oohja:
Haha, ja, of bij Vera "moet loops worden zeker?" als het nog een maand of 6 duurt :roll: Meestal duikt dat type reu direct na het aflebberen van Vera net zo hitsig bij Saar onder d'r gat en dan kan ik het nooit nalaten om even te melden dat die al jaren gecastreerd is :pffff: :mrgreen:
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Frenk schreef:Wat ik bijzonder stom vind zijn mensen die, als hun reu met geheven staart op Frenk afduikt, kirren: "ach, is ze loops?".. En dan op mijn "nee, het is een volle reu" zenuwachtig hun hond weer bij zich proberen te krijgen.... :oohja:
Ja dat krijg je als je hond er niet echt mannelijk uitziet. Ik heb inmiddels al gehoord dat mijn Kay er nogal vrouwelijk uitziet :roll: en nu begrijp ik dan ook wel die verwarring. Maar mijn Kay is 1 van de weinig echte kerels hier in de buurt :mep:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Mensen denken ook altijd dat Bram een teef is. Hij is te schattig om een volle reu te zijn :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”