Wij hebben 1 keer een nestje gefokt alles volgens de regels gezondheidstesten noem het allemaal maar op.
Mijn teef had 9 puppies, 2 dood bij de geboorte en 1tje met 14 dagen. Toen waren er nog 6. Die 6 gingen allemaal met 8 weken naar een nieuw baasje toe. De puppen kosten 900 euro
6 x 900 = 5400 euro
Daar gaan dan alle kosten nog vanaf van enten,stamboom aanvragen, eten voor de pups enz.
Met 12 weken overlijden er 2 puppies aan een rugaandoening. Die twee puppen zijn voor het overlijden helemaal getest a 300 per pup is 600 euro. Die mensen hebben hun pupgeld terug gekregen plus de crematie is betaald.
2 x 900 pupprijs
2 x 300 dierenartskosten
2 x 150 crematiekosten
= 2700 euro
De overige 4 puppen heb ik toen ook laten testen op die aandoening voor mij eigen en ook voor de eigenaren.
4 x 200
= 800 euro
De twee ouderdieren heb ik ook laten testen op die aandoening
2 x 200 euro
=400 euro
Wat ik dan totaal "verdient" zou hebben is 1500 euro, en als je dan het voer en stamboom aanvragen, entingen er toch nog bij gaat rekenen dan hou je niet heel veel over
MAAR, dat zijn dan alleen de kosten.. Het ergste is en dat is niet betaalbaar. Het verdriet van de mensen en van ons..Daar kunnen geen duizende euro's tegen op.
Erg leuk dus hoor fokken..