Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Een kindje van Buddha

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita
Aantal honden: 1

Re: Een kindje van Buddha

Ongelezen bericht door Minhie »

Goed dat je hebt besloten om het niet te doen :ok:
en wat betreft je vriendin, ik kan me ergens goed voorstellen dat je het zielig vind, maar het is een keuze om bij iemand te blijven die slaat. Het is daarnaast een keuze om geen baan te hebben en je hond te misbruiken voor geld. Wat ik wel zielig vind, zijn die kinderen. Die hebben geen keuze in dit verhaal.
Afbeelding
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

mum schreef:Tja, zij is niet van mij, ik beslis niet over wat zij eet en hoe ze leeft, en idd heb ik meelij met mijn vriendin maar als ik niks om haar hond zou geven zou ik het niet hier vragen, anderen moet je behandelen zoals je zelf graag behandeld wil worden en als iemand mij om hulp vraagt zal ik proberen om te helpen waar ik kan, maar het is niet aan mij om te beslissen of haar teef weer een nest krijgt dat gebeurt toch wel of ik ik het nu wil of niet het enige waar ik hier kan beslissen is of ik hieraan mee wil werken en het antwoord is nee
Tja Nanna ik heb het ze al zo vaak gezegd; Zoek een baan en dump die loser
Weet je, ik ken zulke mensen ook zoals die vriendin van jou en heb ze ook een tijd onder mijn "vriendenkring" geschaard, maar weet je?
Zulke mensen KUN je niet helpen, ze zuigen je leeg en het is gewoon een gebed zonder eind...Je kunt er niks mee en je kunt er niks aan doen, ze vinden op de een of andere vage manier hun leventje wel lekker veilig, hoe bizar ook en daarom zei ik ook eerder, blijf er verre van...

Ondanks dat ik zelf toen ook al een uitkering had, kwamen ze bij mij voor geld of andere zaken, ik ben ook wel eens in de fout gegaan om boodschappen mee te nemen of geld te geven, maar je bereikt er gewoon niks mee. Het is nooit genoeg en het moet altijd meer...
mum

Ongelezen bericht door mum »

klinkt erg herkenbaar miss moet ik eens niet proberen om het leed van de wereld op mn schouders te nemen
Ja Nanna daar heb je gelijk in bevestigd weer eens alle vooroordelen maar haar twee oudsten zitten bij mijn jongste in de klas en ik zie haar sowieso elke dag bij school.

Zo en nu gaan we baden en dan wandelen met Buddha ben benieuwd hoe zn drol eruit ziet na zn eerste keer prinsbrokken
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

mum schreef:klinkt erg herkenbaar miss moet ik eens niet proberen om het leed van de wereld op mn schouders te nemen

Precies, je wordt er zelf alleen maar verdrietig en naar van, wat je ook doet, er komt toch geen verbetering, ik heb wel geleerd dat te laten, een poging is oke hoor, maar zie ik al snel geen verandering is het voor mij klaar :wink:
De3staffies
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire terrier

Ongelezen bericht door De3staffies »

Van zulke mensen als jou vriendin krijg ik de rillingen over de rug, en word ik eerlijk gezegd ook een beetje misselijk!!
Over de rug van een hond geld verdienen vind ik zo laag bij de grond, en hoe slecht ik er ook voor zou staan. Dat is voor mij dus geen optie!!
Ik heb ooit een keer een (ongelukje) nestje gehad, nou als je het allemaal goed wil doen, kost het je ook nog eens geld..
En er komt ook nog bij dat als je Buddha wel zou laten dekken, dat ie dan later als ie loopse teefjes ruikt, ook nog eens heel mooi kan ''zingen'' :D
Afbeelding

Twinkeltje bedankt!!!
mum

Drol was looking good peepz
Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Wat een illustratief topic is dit, in het kader van deze
http://www.hondenforum.nl/plaza/discuss ... 12621.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

mum schreef:Ik ga het laten, hoewel hij een prachtige hond is denk ik niet dat ik gelukkig hiervan zou worden, maar ja die vriendin van, ik weet dat ze nu heel krap zit en geld van de pups goed kan gebruiken maar toch voel ik mij er slecht bij, ik ga het laten dus, er zijn vast genoeg andere gekken die dit zouden doen.
En nog even dit; Mijn man wil het voor dekgeld evt wel doen maar zal helaas de hond uit mijn dode koude handen moeten wrikken voor ik dit toesta, mp staat vol met dit soort aanbiedingen en ik begrijp dat niet.
Jaren geleden heb ik mijn poes laten steriliseren omdat ik al wist dat ik haar kindjes nooit weg kon geven en wss zou eindigen als the crazy old cat lady.
Pure broodfok dus :kotz:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Mijn enige reactie bij dit topic: :80: & :kotz:
Afbeelding
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

MP staat vol met kruising/stamboomloze staffs . Ik betwijfel het dus of ze haar puppen zo kwijt zal raken.
Mijn oude buurvrouw , ook type aso, dacht ook makkelijk geld te verdienen over de rug van haar arme staff .
Ze heeft het arme beest 3 keer achter elkaar vol laten proppen en die nesten moesten met een keizersnee gehaald worden.
Het eerste nest zat zo vol met wormen dat ze een 1-2 weken bij de dierenarts lagen.
Bij het tweede nest duurde het een eeuwigheid voordat ze alle pups verkocht waren.
En bij het derde nest stond madam ineens bij mij aan de deur of ik haar pup aub bij mijn pas bevallen teef mocht leggen. Moederhond was de dag ervoor weer met een keizersnee bevallen en de wond was open gegaan, waarop de teef bijna is doodgebloed.
Ik heb geweigert om haar puppen bij mijn nest te leggen
. Wel heb ik haar toen een spuitje en wat poedermelk gegeven .Later hoorde ik dat er van het nest van 9 nog maar 3 pups over waren en dat ze ze weer moeilijk verkocht kreeg.

Linda
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
Jane Doe
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terrier

Ongelezen bericht door Jane Doe »

Zeer zeker niet doen!!

Er zijn op het moment zo gigantisch veel x stafford nesten, je ziet door de bomen het bos niet meer..
Tel daarbij de onmogelijke veel herplaatsers op en het plaatje is compleet

Het is zelfs zo erg dat er asiels zijn met een Stafford stop, gewoon omdat ze het aanbod niet meer aan kunnen.

Daarnaast heb je nog met gezondsheidstesten te maken
Ataxie is een opkomend iets wat veel lijders en nog meer dragers blijkt te hebben.
Een hond met Ataxie wil je echt niet hebben, dat doe je niemand aan..

Tel daarbij op HD en je hebt de ergste noemers wel in beeld..

En de MAGtest is er ook niet voor niets.

Echt, echt niet aan beginnen

Ik begin er niet eens met mijn volle stamboom honden, gewoon omdat het aanbod veel en veel te groot is en ik geen pups kan overhouden of terug nemen.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

MonaToetje schreef:Later hoorde ik dat er van het nest van 9 nog maar 3 pups over waren en dat ze ze weer moeilijk verkocht kreeg.

stomme buurvrouw, je moet er ook een boerboel op zetten, zijn ze zo weg :19:

Wat een nare mensen heb je toch ook.
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Ach, die pups kun je zo verpatsen en dan komen ze rond hun eerste verjaardag lekker naar het asiel (na 3 x rondgestuiterd te zijn op MP), zodat we daar weer een magere onopgevoede mafkees van een staff kunnen opvangen en enigszins normaal kunnen krijgen. Als je het leed van de wereld op je schouders wilt nemen, ga maar eens naar een asiel voor vrijwilligerswerk, dan haal je het echt niet meer in je hoofd om op deze manier honden te fokken. Een kwart van onze populatie is staff of staffkruising.

Poeh, werd toch even heel boos bij het 'voor het geld fokken'.
Leane

Ongelezen bericht door Leane »

Wij hebben 1 keer een nestje gefokt alles volgens de regels gezondheidstesten noem het allemaal maar op.

Mijn teef had 9 puppies, 2 dood bij de geboorte en 1tje met 14 dagen. Toen waren er nog 6. Die 6 gingen allemaal met 8 weken naar een nieuw baasje toe. De puppen kosten 900 euro

6 x 900 = 5400 euro

Daar gaan dan alle kosten nog vanaf van enten,stamboom aanvragen, eten voor de pups enz.

Met 12 weken overlijden er 2 puppies aan een rugaandoening. Die twee puppen zijn voor het overlijden helemaal getest a 300 per pup is 600 euro. Die mensen hebben hun pupgeld terug gekregen plus de crematie is betaald.

2 x 900 pupprijs
2 x 300 dierenartskosten
2 x 150 crematiekosten
= 2700 euro

De overige 4 puppen heb ik toen ook laten testen op die aandoening voor mij eigen en ook voor de eigenaren.

4 x 200
= 800 euro

De twee ouderdieren heb ik ook laten testen op die aandoening

2 x 200 euro
=400 euro

Wat ik dan totaal "verdient" zou hebben is 1500 euro, en als je dan het voer en stamboom aanvragen, entingen er toch nog bij gaat rekenen dan hou je niet heel veel over :wink:

MAAR, dat zijn dan alleen de kosten.. Het ergste is en dat is niet betaalbaar. Het verdriet van de mensen en van ons..Daar kunnen geen duizende euro's tegen op.

Erg leuk dus hoor fokken..
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef:Ja maar Leane, jij handelt het allemaal nog keurig af.
Denk maar niet dat een aso met een nest stamboomloze vechthonden voor het geld dat doet. Dat is via MP de deur uit en oprotten, en garantie bij de vechthond op de binnenplaats.
Denk maar niet dat Charlie met 10 weken nog terug kon :wink:
mum

ik begin er ook niet aan, hoe sneu ik de hele situatie ook vind
Ik wil haar helpen maar ik weet niet hoe ik dat ga doen, ik pas op haar kindjes wanneer zij het nodig vind, ik ga haar niks meer lenen of geven en ik hoop van harte dat ze het zal redden, maar ik kan niet meewerken aan deze broodfokpraktijken, want dat is het ook, hebben jullie echt gelijk in en mijn hond is mij erg lief, beschouw hem als mijn kindje en ik kan zoiets gewoon ook niet toestaan
umajoya
Zeer actief
Mijn ras(sen): Verliefd op Australian Shepherds

Ongelezen bericht door umajoya »

mum schreef:ik begin er ook niet aan, hoe sneu ik de hele situatie ook vind
Ik wil haar helpen maar ik weet niet hoe ik dat ga doen, ik pas op haar kindjes wanneer zij het nodig vind, ik ga haar niks meer lenen of geven en ik hoop van harte dat ze het zal redden, maar ik kan niet meewerken aan deze broodfokpraktijken, want dat is het ook, hebben jullie echt gelijk in en mijn hond is mij erg lief, beschouw hem als mijn kindje en ik kan zoiets gewoon ook niet toestaan
Ik vind dat je goed hebt besloten! (:
Liefs, Uma [Met Mojo en Halo]

Afbeelding
[gemaakt door kiki2000]
mum

Lieve mensen, mijn klomp is nu echt gebroken, die vriendin van mij, die zogenaamd geen doekoes voor eten voor de jong had vertelt mij vandaag zij een Cane Corso hebben aangeschaft, deze heeft een cherryeye(?) en moet daarvoor naar de dokter maar daar is uiteraard geen geld voor, ik ben zo boos dat ik op dit moment wss vuur uit mijn muil spuug, als je al geen geld voor je kids hebt moet je zeker niet nog een grote veelbehoevende hond erbij nemen.
Sorry, als ik werkelijk over de zeik ben ga ik over in Moerstaal maar op dit moment ben ik totally toxic van woede
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Ja, zo gaat dat met die mensen :(

Wat is Moerstaal trouwens?
mum

sranan tongo
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

En laat me raden, de CC is een reu :ugh:
mum

Nee een teefke, zij bengt nog wat doekoes op is de gedachte helaas
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

mum schreef:Nee een teefke, zij bengt nog wat doekoes op is de gedachte helaas
Tweemaal :ugh: :ugh: dan...
mum

sjaak-k schreef:Mijn enige reactie bij dit topic: :80: & :kotz:
Je hoeft niet te reageren, daar kies je zelf voor hoor
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

mum schreef:sranan tongo
Aha! Mi grabu a tori :ok:
mum

thnx, jij begrijpt mijn verhaal bedoel eigenlijk die tori
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Die meid schrapte ik mooi van mijn *vriendinnenlijst*. :kotz: :ok:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”