Tara schreef:Politie bellen, die man laat toch elke keer zijn hond zonder toezicht door het bos struinen?
En dan gooi je het gewoon op overtreding van de FF-wet, artikel 16, lid 3.

De politie heb ik inderdaad ook gebeld maar ik werd nog net niet uit gelachen. Voor gevonden honden is Amivedi en de dierenambu. De politie heeft hier niks mee te maken. Ik begon dus over het loslopen en dat dat toch een overtreding is. Maar dat had ik toch verkeerd begrepen want die wet gaat op als je samen met je hond aan het wandelen bent en de hond loopt los daar waar het niet mag.
Dazzle schreef:Ach Stef, vanavond breng je hem terug en morgen loopt hij er weer
Hij zei vorig jaar al dat Astor in januari gecastreerd zou worden maar nog steeds niet gebeurd.
Ik heb hem ook telkens achter me aan en helemaal nu Dazzle loops is.
Heel soms heb ik er zo genoeg van dat ik Danco los laat en dan is Astor via de sloot zo thuis

Nou, heb hem dus net thuis gebracht. Mijn hemel, wat een stupide mensen....
Op mijn kloppen op de deur werd niet open gedaan. Dan maar op het raam. Ook geen succes. Andere raam dan maar. Vent zat op de bank en ik zag hem achterom kijken naar het raam dus ik liep weer naar de deur. Gaat het raam naast de deur open en daar staat zijn vrouw. Dus ik zeg dat ik een hond bij me heb die van hun is. En wat zegt ze, terwijl ze de lijn overneemt, in oost europees accent? "zo, hebben jullie lekker gewandeld?"
Ik heb dus gezegd dat hij weer eens was weg gelopen en dat ze de hond en de omgeving een plezier zouden doen als ze hem binnen hielden en niet lieten weglopen. Dat het niet de bedoeling is dat honden zomaar overal loslopen. Zegt ze dat andere mensen toch ook hun honden laten loslopen.

Ja, natuurlijk maar dan wel met de baas erbij. Gezegd dat hij over straat loopt en in het bos andere honden lastig valt. Dat het vervelend is dat ie honden lastig valt kon ze wel begrijpen.
En dan de hele tijd met een big smile erbij staan en net doen alsof er toch helemaal niks aan de hand is. Ik werd steeds pissiger en op een gegeven moment ben ik weg gelopen en moest de hond door het raam naar binnen springen.