Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Recidiverende wegloper UPDATE+foto's voor Ranetje

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

stefanie
Zeer actief

Re: Recidiverende wegloper UPDATE+foto's voor Ranetje

Ongelezen bericht door stefanie »

Grrrr, wat een gezeur allemaal zeg.
Allerlei instanties aan de telefoon gehad en iedereen begrijpt me maar niemand kan wat doen. :roll:
Uiteindelijk de dierenambulance gebeld en die staat blijkbaar meteen in contact met Amivedi want ze wisten het al. Snapten niet dat ik belde want ze kwamen de hond niet ophalen aangezien bekend is welke hond het is dus ik mag gewoon de eigenaar bellen. Ontzettende hork trouwens van de dierenambu. Zij kunnen ook bellen maar dan komt die vent de hond hier ophalen en daar zit ik niet op te wachten.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Kun je hem niet naar een asiel in een andere gemeente brengen?
Lijkt mij niet helemaal normaal, dat een hond meegegeven wordt wanneer de baas niet wil betalen, en nu maken ze het jouw probleem...
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Heb je vervoer?
Dan zet je de hond af bij het asiel.

Of, als je het adres weet van de baas, zet je hem daar uit de auto voor de ingang van zijn huis.
Het lijkt er op dat ze bij het asiel willen dat je de hond gewoon weer laat lopen?
Laatst gewijzigd door ranetje op 21 mar 2011 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Marina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marina »

Als je de hond leuk vind. gewoon bij je houden en maar zien waar het schip strand.

of anders terug brengen.

wel raar dat ze er jou mee laten ziten.

Ik zou het zelf wel weten :wink:
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
stefanie
Zeer actief

Hij blijkt na veel stampij te betalen. Maar aangezien ze weten welke hond het is, komen ze hem niet ophalen.
Asiel is nu dicht en de troela die ik aan de telefoon had van de dierenambu, werkt daar. Dat gaat dus niet werken ben ik bang. Zodra ze met de chipper komen, weten ze genoeg.
Ik heb het adres van die man dus ben bang dat er niks anders op zit dan hem zelf naar huis te brengen...
Dazzle
Actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Dazzle »

Ach Stef, vanavond breng je hem terug en morgen loopt hij er weer :roll:
Hij zei vorig jaar al dat Astor in januari gecastreerd zou worden maar nog steeds niet gebeurd.
Ik heb hem ook telkens achter me aan en helemaal nu Dazzle loops is.
Heel soms heb ik er zo genoeg van dat ik Danco los laat en dan is Astor via de sloot zo thuis :mann:
stefanie
Zeer actief

Tara schreef:Politie bellen, die man laat toch elke keer zijn hond zonder toezicht door het bos struinen?
En dan gooi je het gewoon op overtreding van de FF-wet, artikel 16, lid 3.
:klaar:
De politie heb ik inderdaad ook gebeld maar ik werd nog net niet uit gelachen. Voor gevonden honden is Amivedi en de dierenambu. De politie heeft hier niks mee te maken. Ik begon dus over het loslopen en dat dat toch een overtreding is. Maar dat had ik toch verkeerd begrepen want die wet gaat op als je samen met je hond aan het wandelen bent en de hond loopt los daar waar het niet mag.
Dazzle schreef:Ach Stef, vanavond breng je hem terug en morgen loopt hij er weer :roll:
Hij zei vorig jaar al dat Astor in januari gecastreerd zou worden maar nog steeds niet gebeurd.
Ik heb hem ook telkens achter me aan en helemaal nu Dazzle loops is.
Heel soms heb ik er zo genoeg van dat ik Danco los laat en dan is Astor via de sloot zo thuis :mann:
Nou, heb hem dus net thuis gebracht. Mijn hemel, wat een stupide mensen.... :80:
Op mijn kloppen op de deur werd niet open gedaan. Dan maar op het raam. Ook geen succes. Andere raam dan maar. Vent zat op de bank en ik zag hem achterom kijken naar het raam dus ik liep weer naar de deur. Gaat het raam naast de deur open en daar staat zijn vrouw. Dus ik zeg dat ik een hond bij me heb die van hun is. En wat zegt ze, terwijl ze de lijn overneemt, in oost europees accent? "zo, hebben jullie lekker gewandeld?" :piew:
Ik heb dus gezegd dat hij weer eens was weg gelopen en dat ze de hond en de omgeving een plezier zouden doen als ze hem binnen hielden en niet lieten weglopen. Dat het niet de bedoeling is dat honden zomaar overal loslopen. Zegt ze dat andere mensen toch ook hun honden laten loslopen. :roll: Ja, natuurlijk maar dan wel met de baas erbij. Gezegd dat hij over straat loopt en in het bos andere honden lastig valt. Dat het vervelend is dat ie honden lastig valt kon ze wel begrijpen.
En dan de hele tijd met een big smile erbij staan en net doen alsof er toch helemaal niks aan de hand is. Ik werd steeds pissiger en op een gegeven moment ben ik weg gelopen en moest de hond door het raam naar binnen springen. :roll:
ranetje
Zeer actief

Door het raam?
Doet ie zeker vaker :mrgreen:

Misschien maakt hij het raam ook wel open om er uit te springen en te wandelen :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
stefanie
Zeer actief

ranetje schreef:Door het raam?
Doet ie zeker vaker :mrgreen:

Misschien maakt hij het raam ook wel open om er uit te springen en te wandelen :wink:
Nee, bazin trok hem zelf naar binnen. Ze laten hem gewoon lekker buiten op het erf lopen dat niet omheind is.
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

Bel morgen de Dierenbescherming even en vraag dan naar het nummer van een van de afdelings inspecteurs :wink:
ranetje
Zeer actief

stefanie schreef:
Nee, bazin trok hem zelf naar binnen. Ze laten hem gewoon lekker buiten op het erf lopen dat niet omheind is.
Een El Dorado voor Astor :wink:
Als ze hem echt voor de bewaking hebben, dan hebben ze vast niet veel aan hem :mrgreen:

Misschien willen ze 's avonds de deur niet open doen met "vreemd volk" op het erf.
Vreemd is het wel.

Dit is zeker de laatste keer dat je hem vangt?

Nog bedankt voor de foto's :ok:
Afbeelding
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

dit lijkt me helaas een kansloze missie. :ugh:
het is een prachthond zeg.
hoe kan je daar zo nonchalant mee omgaan.
je kan helaas niks doen lees ik.
zelfs ander asiel is geen optie aangezien de hond gechipt is.
pff sommige mensen.
toch raar dat je dan helemaal niks kunt doen om de hond te beschermen.
rare wetten soms.
stefanie
Zeer actief

kitty2 schreef:Bel morgen de Dierenbescherming even en vraag dan naar het nummer van een van de afdelings inspecteurs :wink:
De dierenbescherming heb ik vanavond al aan de lijn gehad. Ze was heel aardig en dacht echt mee. Ze gaf me het advies om de LID te bellen. Zijn die afdelingsinspecteurs ook van de LID?
yvonne dl
Zeer actief

Ongelezen bericht door yvonne dl »

ja de afdelings inspecteurs zijn volgens mij wel van de lid.
Afbeelding

Wanneer je RESPECT hebt voor je dier zal deze ook RESPECT hebben voor zijn baasje,
want LIEFDE geven is Liefde ontvangen
Dazzle
Actief

Misschien kan je iets bereiken via staatsbosbeheer Stef? Die zijn vast niet blij met een jagende hond in het bos.
Die eigenaar jaagt trouwens ook met Astor, ik zie ze regelmatig op zaterdagochtend op de weilanden.
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Misschien een stom idee, maar ik zou er over nadenken om hem bij een asiel iets verderop te brengen. Waar hij niet bekend is..

De eigenaren geven er toch niets om en vinden het wel makkelijk zo denk ik, of juist lastig dat iedereen zich er maar mee 'bemoeid'.
Strega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Strega »

Ik ben bang dat als je hem inderdaad verderop brengt dat die mensen in een mum van tijd weer een pup hebben :ugh: .
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

stefanie schreef:
kitty2 schreef:Bel morgen de Dierenbescherming even en vraag dan naar het nummer van een van de afdelings inspecteurs :wink:
De dierenbescherming heb ik vanavond al aan de lijn gehad. Ze was heel aardig en dacht echt mee. Ze gaf me het advies om de LID te bellen. Zijn die afdelingsinspecteurs ook van de LID?

Nope, die vallen weer onder de LID :wink:
stefanie
Zeer actief

Staats bosbeheer is misschien wel een goed idee inderdaad. Zou helemaal fijn zijn als ik de boswachter in het bos tegenkom maar zo vaak zijn ze er helaas niet.
Wat ik een volgende keer zou doen? Ik weet het niet. Aan de éne kant heb ik geen zin om weer alles zelf op te moeten lossen maar aan de andere kant kan ik het ook niet over mijn hart verkrijgen om hem te laten lopen. :ugh:
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Misschien met staats bosbeheer alvast bellen en proberen of het mogelijk is om te regelen dat áls je hem weer hebt, dat zij dan met de hond en waarschuwingen etc. naar de eigenaar gaan.
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

ik vind het maar sneu voor 't beestje hoor.
Hij heeft zo'n lief koppie.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Bandog
Actief
Mijn ras(sen): Bandog

Ongelezen bericht door Bandog »

Ik ken die hond, hij komt op de loopse teven af en blijft dan bv, bij mijn buurvrouw voor de deur zitten janken en tegen het hek pissen.
Ze heeft hem al een keer gehouden tot hij opgehaald werd, maar kom op zulke personen horen geen honden te hebben.
Een hond is zijn baas.
Afbeelding
Dazzle
Actief

Bandog schreef:Ik ken die hond, hij komt op de loopse teven af en blijft dan bv, bij mijn buurvrouw voor de deur zitten janken en tegen het hek pissen.
Ze heeft hem al een keer gehouden tot hij opgehaald werd, maar kom op zulke personen horen geen honden te hebben.
Was dat Jenny?

@Stefanie - ik zie de boswachter vaak 's morgens rond een uur of 8, ik zal hem erover aanspreken als ik hem weer zie. Staatsbosbeheer zal de hond niet ophalen maar misschien wel een flinke boete achterlaten en ik heb zomaar het idee dat de eigenaar van Astor dat heel vervelend vind :wink:
stefanie
Zeer actief

Dazzle schreef:
Bandog schreef:Ik ken die hond, hij komt op de loopse teven af en blijft dan bv, bij mijn buurvrouw voor de deur zitten janken en tegen het hek pissen.
Was dat Jenny?

@Stefanie - ik zie de boswachter vaak 's morgens rond een uur of 8, ik zal hem erover aanspreken als ik hem weer zie. Staatsbosbeheer zal de hond niet ophalen maar misschien wel een flinke boete achterlaten en ik heb zomaar het idee dat de eigenaar van Astor dat heel vervelend vind :wink:
Tja, om 8 uur lig ik nog lekker op één oor dus nu snap ik waarom ik hem nooit zie. :mrgreen:
Dazzle
Actief

Nou Stef, zet je maar schrap vandaag want hij loopt er weer :hmmm:
Dacht ik op zondagochtend om 7 uur een lekker rustig rondje te kunnen maken maar helaas.
stefanie
Zeer actief

Dazzle schreef:Nou Stef, zet je maar schrap vandaag want hij loopt er weer :hmmm:
Dacht ik op zondagochtend om 7 uur een lekker rustig rondje te kunnen maken maar helaas.
Yep, ik heb hem alweer gezien vanmorgen. Heb vannacht gewerkt en liep om 8.10 naar het bos en kwam hem meteen tegen. :ugh:
Toen rende hij snel langs de sloot richting jouw huis. Even later liep hij weer bij het grote veld achterin.
Woensdagavond schrok ik me te pletter toen hij om 23.45 ineens 3 meter achter ons stond. Was de slapende mens vast errug blij mee want Pancho ging natuurlijk uit zijn plaat. :N:
Helaas lukt me het niet om het te pakken te krijgen met de honden erbij. Ik heb namelijk met de achterbuuf wat verzonnen dus als ik hem weer zie ga ik hem weer proberen te grijpen. :batman:
Dazzle
Actief

stefanie schreef: Ik heb namelijk met de achterbuuf wat verzonnen dus als ik hem weer zie ga ik hem weer proberen te grijpen. :batman:
succes :ok: Als je hulp nodig hebt geef je maar een brul :wink:
Dondersteen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondjes

Ongelezen bericht door Dondersteen »

stefanie schreef:
Dazzle schreef:Nou Stef, zet je maar schrap vandaag want hij loopt er weer :hmmm:
Yep, ik heb hem alweer gezien vanmorgen. Heb vannacht gewerkt en liep om 8.10 naar het bos en kwam hem meteen tegen. :ugh:
Toen rende hij snel langs de sloot richting jouw huis. Even later liep hij weer bij het grote veld achterin.
Woensdagavond schrok ik me te pletter toen hij om 23.45 ineens 3 meter achter ons stond. Was de slapende mens vast errug blij mee want Pancho ging natuurlijk uit zijn plaat. :N:
Helaas lukt me het niet om het te pakken te krijgen met de honden erbij. Ik heb namelijk met de achterbuuf wat verzonnen dus als ik hem weer zie ga ik hem weer proberen te grijpen. :batman:

Even offtopic ,ik heb je een pb gestuurd :D
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”