Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kleding voor het hondje!
Moderator: moderatorteam
Re: Kleding voor het hondje!
Als het nodig is of prettig voor de hond om een of andere reden,oke, maar verder vind ik het aankleden een hondonwaardig fenomeen!!! 

Dat dus.alm@ schreef:Niet echt hédekjes, jasjes e.d. vind ik prima zolang het een nuttige funktie heeft
Maar honden aankleden omdat het leuk is vind ik walgelijk.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Jullie halen er aldoor uitzonderingen bij om je vooroordeel te kunnen bevestigen. Beetje rare manier van discussiëren.koentje schreef:Als het nodig is of prettig voor de hond om een of andere reden,oke, maar verder vind ik het aankleden een hondonwaardig fenomeen!!!

Mensen fokken honden die soms bescherming tegen de weersomstandigheden nodig hebben.
En als je dat niet doet vind ik dat behoorlijk hondonwaardig.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Zolang het funktioneel is heb ik er geen problemen mee;Max heeft afgelopen winter voor het eerst van zijn leven een jas aan gehad tijdens de koudste dagen.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik vind honden aankleden omdat het leuk is helemaal niet walgelijk, sterker nog ik doe het zelf ook
Kenzo krijgt voor de grap weleens een boevenshirt en bijpassende sokken aan, hij vindt het best en ik lig in een deuk.
En Nova met een roze prinsessenjurk lijkt mij enorm schattig
Nova heeft ook een jasje voor achterop de scooter, dat is ook echt wel nodig maar ik heb wel gekeken voor een jasje wat haar leuk stond. En wees gerust, zodra we met de scooter bij het bos gearriveerd zijn gaat het jasje uit en mag ze door de modder rennen 

Kenzo krijgt voor de grap weleens een boevenshirt en bijpassende sokken aan, hij vindt het best en ik lig in een deuk.
En Nova met een roze prinsessenjurk lijkt mij enorm schattig

lets have fun schreef:Zo'n jurkje hindert de hond inderdaad niet. Wat de hond wel hindert is dat er vaak een hele onnatuurlijke manier van omgaan met de hond bij hoort. Hondje wordt voortdurend gedragen, is tasjes gepropt, betutteld en als een baby behandeld. Hondje kan niet lekker hond zijn want dan worden de kleertjes vies. Dat soort dingen. Het dragen van kleertjes is daar vaak een onderdeel van.Jaap* schreef:Tja, ik weet niet hoor. Wat hindert het![]()
Ik vind het soms wel storend hoe mensen met honden omgaan, maar dat is dan gedragsmatig.
Een hond aankleden is mijn 'ding' niet, maar veel hondensporten zijn dat ook niet. Om dezelfde reden.
Je hebt gelijk als je zegt dat de hond geen last heeft van alleen een kek jurkje. Jammer genoeg is dat meestal niet het enige. Dat is wat ik bedoelde. Die cultus er omheen. Dat vind ik heel naar voor de hond.
Nou, ik denk dat een wel last heeft van dat stomme jurkje, hij kan niet bij zijn vacht, kan zich niet schoonmaken.
Een hond moet gewoon hond zijn. Dan neem je maar lekker een pop.
lets have fun schreef:Zo'n jurkje hindert de hond inderdaad niet. Wat de hond wel hindert is dat er vaak een hele onnatuurlijke manier van omgaan met de hond bij hoort. Hondje wordt voortdurend gedragen, is tasjes gepropt, betutteld en als een baby behandeld. Hondje kan niet lekker hond zijn want dan worden de kleertjes vies. Dat soort dingen. Het dragen van kleertjes is daar vaak een onderdeel van.Jaap* schreef:Tja, ik weet niet hoor. Wat hindert het![]()
Ik vind het soms wel storend hoe mensen met honden omgaan, maar dat is dan gedragsmatig.
Een hond aankleden is mijn 'ding' niet, maar veel hondensporten zijn dat ook niet. Om dezelfde reden.
Je hebt gelijk als je zegt dat de hond geen last heeft van alleen een kek jurkje. Jammer genoeg is dat meestal niet het enige. Dat is wat ik bedoelde. Die cultus er omheen. Dat vind ik heel naar voor de hond.
Nou, ik denk dat een wel last heeft van dat stomme jurkje, hij kan niet bij zijn vacht, kan zich niet schoonmaken.
- melmops
- Actief
- Mijn ras(sen): Super lieve American Staffordshire Terriër, Tys en Zwarte Kater, Kattemans
- Contacteer:
Het is "Een" manier van discussiëren...Marjoleine schreef:Jullie halen er aldoor uitzonderingen bij om je vooroordeel te kunnen bevestigen. Beetje rare manier van discussiëren.koentje schreef:Als het nodig is of prettig voor de hond om een of andere reden,oke, maar verder vind ik het aankleden een hondonwaardig fenomeen!!!![]()
Mensen fokken honden die soms bescherming tegen de weersomstandigheden nodig hebben.

Laatst gewijzigd door melmops op 10 apr 2011 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Je zorgen maken, is de verkeerde kant op fantaseren
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Nee hooralm@ schreef:Volgens mij praten jullie volledig langs elkaar heen

Ik zeg alleen maar dat je niet over citroenen moet beginnen als je het over knollen wilt hebben

Ik vind een discussie over hoe je met honden omgaat kansloos als het criterium is of je ze wel of geen kleren aandoet en de zieligheidsfactor daarvan.
Een hond die z'n hele leven aan een ketting achter huis ligt is zielig, een hond die wel eens een mutsje wordt opgezet niet per definitie.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- melmops
- Actief
- Mijn ras(sen): Super lieve American Staffordshire Terriër, Tys en Zwarte Kater, Kattemans
- Contacteer:
Waarom honden kleertjes aandoen? Dat doe je je hond toch niet aan! In mijn ogen beschouwen mensen de honden als kinderen die, er erg genoeg, niet gekomen zijn.... Maar leent een hond zich hiervoor..??Jaap* schreef:Nee hooralm@ schreef:Volgens mij praten jullie volledig langs elkaar heen![]()
Ik zeg alleen maar dat je niet over citroenen moet beginnen als je het over knollen wilt hebben![]()
Ik vind een discussie over hoe je met honden omgaat kansloos als het criterium is of je ze wel of geen kleren aandoet en de zieligheidsfactor daarvan.
Een hond die z'n hele leven aan een ketting achter huis ligt is zielig, een hond die wel eens een mutsje wordt opgezet niet per definitie.
Even voor de duidelijkheid, dan hoef je zelf niet terug te lezen, een onderbouwing van mijn topic...

Stelling 1: Waarom honden kleertjes aandoen? Vraag naar meningen van anderen... kan namelijk om verschillende reden zijn.
Stelling 2: In mijn ogen (mijn mening) beschouwen die mensen hun honden als kinderen, die om bepaalde redenen geen kinderen hebben/willen (wat erg genoeg kan zijn) en slaan dus door wat mij betreft, omdat ze de honden mensenpakjes e.d. aandoen.
Stelling 3: Leent een hond zich hiervoor?? Spreekt voor zich lijkt me....
Geen fruit met groente vergelijk....lijkt me.

En ja...een hond aan een ketting achter een huis is veel zieliger! Maar het gaat er hier niet om wat het zieligste is voor een hond.... Dan kan ik nog wel een kast open trekken

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
JuistJaap* schreef:Nee hooralm@ schreef:Volgens mij praten jullie volledig langs elkaar heen![]()
Ik zeg alleen maar dat je niet over citroenen moet beginnen als je het over knollen wilt hebben![]()

- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Eerlijk gezegd stoor ik mij altijd aan mensen die menen dat een ander de hond behandeld als het-kind-dat-ze-nooit-hebben-gekregen. Dat wordt mij ook regelmatig ten laste gelegd, en dan onder andere omdat mijn honden ruim gebruik maken van de bank.melmops schreef:[Waarom honden kleertjes aandoen? Dat doe je je hond toch niet aan! In mijn ogen beschouwen mensen de honden als kinderen die, er erg genoeg, niet gekomen zijn.... :

- xAmberx
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Swiffertje en HH Langhaar
Niet alles hoeft toch persé nut te hebben?
Als iemand dat nou gewoon leuk vindt om zijn/haar hond een keertje in een jurkje te hijsen met bijpassende strikjes? Ik heb de mechelse herder van mijn vorige huisgenoot waar normaal mee getraind werd en uren door het bos sjouwde met het WK ook een oranje T-shirt aangetrokken en een bijpassende cowboyhoed opgezet. Ze vond het leuk dat ik lekker met haar aan het klieren was, had echt niet het idee dat ze zichzelf reuzezielig of onhonds voelde.
Als iemand dat nou gewoon leuk vindt om zijn/haar hond een keertje in een jurkje te hijsen met bijpassende strikjes? Ik heb de mechelse herder van mijn vorige huisgenoot waar normaal mee getraind werd en uren door het bos sjouwde met het WK ook een oranje T-shirt aangetrokken en een bijpassende cowboyhoed opgezet. Ze vond het leuk dat ik lekker met haar aan het klieren was, had echt niet het idee dat ze zichzelf reuzezielig of onhonds voelde.
- melmops
- Actief
- Contacteer:
Een keer gek doen is ook niet het probleem.... Tys wordt ook wel eens in een jurk gehezen door mijn meidenxAmberx schreef:Mij zul je geen jurkjes en tierelantijntjes aan een hondje zien hangen. Ik denk niet dat ze er last van zullen hebben, wél van het vaak bijbehorende gedrag van de baasjesjes. Of last.. Ik denk dat een hondje dat als speelgoedje behandeld wordt, daar ook wel aan went, weet niet beter tenslotte. Maar zelf ik zie liever een chihuahua of klein swiffertje in het bos rennen dan aangekleed op de arm meegenomen worden naar de stad.
Niet helemaal on topic maar wel een beetje; wij krijgen waarschijnlijk een inieminie maltezermixje als logeetje over een paar weken en dan kijk ik stiekem rond naar een halsbandje of tuigje en een lijntje voor het beestje omdat ze nu een roze tuigje met strassdiamantjes om heeft, maar het is gewoon lastig om normále dingen te vinden voor de hele kleintjes :N:

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): maltezer
En toch, en toch, en toch, (het topic is hier al -tig keer voorbij gekomen) de extreme uitzondering die jullie hier beschrijven gaat bijna altijd over gezelschapshondjes. Ik denk dat die gezelschapshondjes 10 keer liever zo behandeld worden dan dat ze 's-ochtends even gauw uitgelaten worden, dan tot half 6 alleen thuis zijn en dan "een lekkere lange wandeling krijgen" en dat dan is het "hele weekend ook nog voor de hond is". Het zijn gezelschapshondjes, die doen niets liever dan bij het baasje zijn. Dat er dan getut wordt zal ze verder worst zijn. Zij weten niet dat ze voor paal lopen en een gezelschapshond heeft in principe genoeg aan korte wandelingen. En nee, mijn maltezers hebben geen tut kleren en ze hebben gewone zwarte Rogz halsbanden met niks erop, om maar zeker te weten dat niemand zich vergist en denkt dat het mutserige rot keffers zijn, want sommige mensen hébben een vooroordelen.....melmops schreef:Een keer gek doen is ook niet het probleem.... Tys wordt ook wel eens in een jurk gehezen door mijn meidenxAmberx schreef:Mij zul je geen jurkjes en tierelantijntjes aan een hondje zien hangen. Ik denk niet dat ze er last van zullen hebben, wél van het vaak bijbehorende gedrag van de baasjesjes. Of last.. Ik denk dat een hondje dat als speelgoedje behandeld wordt, daar ook wel aan went, weet niet beter tenslotte. Maar zelf ik zie liever een chihuahua of klein swiffertje in het bos rennen dan aangekleed op de arm meegenomen worden naar de stad.
Niet helemaal on topic maar wel een beetje; wij krijgen waarschijnlijk een inieminie maltezermixje als logeetje over een paar weken en dan kijk ik stiekem rond naar een halsbandje of tuigje en een lijntje voor het beestje omdat ze nu een roze tuigje met strassdiamantjes om heeft, maar het is gewoon lastig om normále dingen te vinden voor de hele kleintjes :N:maar wat in je hierboven (eerdere bericht ook staat) het gaat om het waarom.... in mijn ogen dus mensen die doorslaan om dagelijks zo met hun hondje om te gaan...en in een tasje te stoppen of zelfs vervoeren in een kinderwagen...
....mja...ik zie die mensen ook niet zo snel naar een bos toe gaan... met hun pollewop in roze joggingpakje en glitter diadeem.

- xAmberx
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Swiffertje en HH Langhaar
Ik denk ook wel dat ze veel liever de hele dag bij hun baasjes zijn, maar geloof dat dat geldt voor elke hond en dat ook gezeldschaphondjes net zo graag lekker een eind naar buiten gaan. Ze zullen vast wennen en zich aanpassen aan minder beweging hoor, en misschien niet de tent afbreken zoals de gemiddelde werkhond als het niet gebeurd, maar activiteit is ook iets wat aangeleerd/aangewend wordt. Meer wandelen, meer conditie, meer energie. En als ik bijvoorbeeld lees over de Havanezer van Marjoleine en de chihuahua van SJM, die zijn toch ook heel erg actief?
Maarja dat had weer minder met het aankleden te maken

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): maltezer
Natuurlijk is lekker rennen/wandelen/snuffelen en zoveel mogelijk bij de baas zijn het leukste voor een hond. Maar als een gezelschapshond mocht kiezen tussen getut, aandacht, verwend worden als een kind, in een tas en kleren aan en daarbij de hele dag bij de baas zijn, óf lange wandelingen maar wel vaak alleen zijn, eventueel met uitlaatservice, dan denk ik toch dat een gezelschapshond voor dat eerste kiest. Dan mogen wij het allemaal met ons verstand een rot gezicht vinden maar ik denk dat die hond er weinig last van heeft, maar dat die wel de liefde en aandacht voelt.xAmberx schreef:Ik denk ook wel dat ze veel liever de hele dag bij hun baasjes zijn, maar geloof dat dat geldt voor elke hond en dat ook gezeldschaphondjes net zo graag lekker een eind naar buiten gaan. Ze zullen vast wennen en zich aanpassen aan minder beweging hoor, en misschien niet de tent afbreken zoals de gemiddelde werkhond als het niet gebeurd, maar activiteit is ook iets wat aangeleerd/aangewend wordt. Meer wandelen, meer conditie, meer energie. En als ik bijvoorbeeld lees over de Havanezer van Marjoleine en de chihuahua van SJM, die zijn toch ook heel erg actief?
- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:

Lekker warm!
Kan je verklappen dat ze een complete garderobe heeft en een eigen haakje aan de kapstok

- Reneey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 Duitse Dog
1 Chihuahua - Locatie: Purmerend
Ze zeggen dat chihuahua's ook swinters jasjes om moeten, enfin ik dus een jasje gekocht Reus was nog onwijs jong en kreeg hem half december dus ook nog is ijskoud.Marjoleine schreef:Mensen fokken honden die soms bescherming tegen de weersomstandigheden nodig hebben.
Arm ding een jasje om ... nou meneer vond het helemaal niks.
Tot op de dag van vandaag heeft hij het jasje misg 2/3 keer aangehad ... loopt ook gewoon buiten als het regent of iets maar jasjes vind hij echt 1000 x niks ... Ken overigens wel begrijpen dat mensen het aan willen doen naar bepaalde weersomstandigheden maar hier dus een hondje die het 'nodig' schijnt te hebben maar er dus niks van wilt weten.
Buiten dat doet hij zijn behoefte ook niet als hij dat jasje aan heeft.

Ik Kan Niet Loslaten ... Terwijl Ik Je Niet Vast Kan Houden
Als Ik Je Los Kan Laten, Kan Ik Je Niet Meer Verliezen
Jumbo 8-9-1998 / 19-7-2009
- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Contacteer:
Kori heeft 7 haakjesBadu schreef:
Lekker warm!
Kan je verklappen dat ze een complete garderobe heeft en een eigen haakje aan de kapstok

Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
-
- Zeer actief
Ik vind het in de meeste gevallen echt te belachelijk voor woorden, tenzij er echt! (en dat is niet al te vaak) een goede reden voor is!

- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Ik hoop niet dat het ooit nodig is dat ik mijn honden jasjes aan moet doen, maar als het dan per se moet kan een dekje nog wel.Ik denk dat ik er meer last van heb dan de hond
Ik denk niet dat honden daarop zitten te wachten maar ze lijden er ook niets van.

Ik denk niet dat honden daarop zitten te wachten maar ze lijden er ook niets van.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Dumas krijgt een regenjas voor de herfst. Ik moet er niet aan denken dat die kleddernat regent en 3 dagen later pas droog is. :N: 

- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Ik hoor dat argument vaker, en nam dat altijd voor kennisgeving aan. Altijd shortstockhondjes gehad. Die zijn droog in een vloek en een zucht.
Maar ik heb nu voor het eerst een langharige hond, die echt een enórm dichte vacht heeft. Ondervacht en bovenvacht. Ja, dat néémt wat water op, zeg :N:
(en ze zwemt ongeveer drie keer per week)
Maar goed uitschudden, een uurtje op haar kleedje laten liggen en daarna goed nadrogen met een handdoek....en ik heb een droge hond.
Dágenlang nat? Serieus? Is er zoveel verschil in langharige honden?
Bij een pulli kan ik me er iets bij voorstellen, maar verder eigenlijk niet.
Maar ik heb nu voor het eerst een langharige hond, die echt een enórm dichte vacht heeft. Ondervacht en bovenvacht. Ja, dat néémt wat water op, zeg :N:
(en ze zwemt ongeveer drie keer per week)
Maar goed uitschudden, een uurtje op haar kleedje laten liggen en daarna goed nadrogen met een handdoek....en ik heb een droge hond.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Dumas is een puliMiranda schreef:Bij een pulli kan ik me er iets bij voorstellen, maar verder eigenlijk niet.

Luca krijgt echt geen jas aan hoor. Die is met een uurtje al aardig droog op zijn borst na. Maar dat droogt wel gewoon

- Reneey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 Duitse Dog
1 Chihuahua - Locatie: Purmerend
Nou ik geloof ook niet dat een hond dagen lang nat kan blijvenMiranda schreef: Maar goed uitschudden, een uurtje op haar kleedje laten liggen en daarna goed nadrogen met een handdoek....en ik heb een droge hond.

En ja een Puli daar durf ik niet over te oordelen, ik ben totaal niet bekend met die vacht.

Ik Kan Niet Loslaten ... Terwijl Ik Je Niet Vast Kan Houden
Als Ik Je Los Kan Laten, Kan Ik Je Niet Meer Verliezen
Jumbo 8-9-1998 / 19-7-2009
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Ik heb een hond die het geweldig vind om aangekleed te worden, helaas voor haar doe ik dat alleen als ze ziek is of net geknipt in de winter
Oh swiffers waren geen honden he?

Oh swiffers waren geen honden he?
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
I stand correctedMachie schreef:Dumas is een puliMiranda schreef:Bij een puli kan ik me er iets bij voorstellen, maar verder eigenlijk niet.

And few will ever climb