Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De jachthondenclub

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

De jachthondenclub

Ongelezen bericht door Cash »

Wij kwamen vanochtend de jachthondenclub weer eens tegen.
Ik verbaas mij daar toch wel over hoor, hoe die honden maar als gekken door de struiken/bossen schieten en iedereen met hond tot last zijn. Onderwijl staat er dan ergens, totaal uit zicht, een baas op een fluitje te tieren wat niet helpt....
Wij liepen daar met Cash en Charlie en zaten op een bankje bij een groot veld. De ene na de andere jachthond kwam aangevlogen. Ging allemaal prima hoor, Cash die keek zijn ogen uit want ze kwamen overal vandaan leek het wel....
Maar goed, wij willen verder lopen. Charlie zat aan de lijn. En dan verhinderd een van die jachthond reuen (zo'n hond als die Ranetje heeft :lol1: ) dat Charlie door kan lopen. Die vond Charlie schijnbaar nogal lekker ruiken en werd steeds ruwer (poten om hem heen klemmen e.d.) met Charlie. Uiteindelijk ging charlie maar op de grond liggen waarop ik hem bij zn nek weggeduwd heb, wat niet in 1x lukte.... na de 2ex wat harder wegduwen en "Schiet op nu! WEG jij!" begreep hij de boodschap....

Maar goed, ik vind het ergens toch wel redelijk asociaal dat je je honden maar zo laat gaan. Niemand die ziet wat er gebeurd bij ons van die jachthondenmensen.... ze staan alleen maar als idioten te fluiten.....
Het ziet er allemaal heel ongecontroleerd uit.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Re: De jachthondenclub

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Daarom zitten ze waarschijnlijk op cursus. Om controle te krijgen.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik verbaas mij altijd over dit soort verhalen van jachttrainingen, en ik herken er ook nooit zoveel in :19:
Lopen al die honden dan los? :denken:
Ik vind de locaties waar getraind wordt soms wel wat vreemd gekozen overigens, als ik het soms zo lees.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Cash
Zeer actief

Jaap* schreef:Ik verbaas mij altijd over dit soort verhalen van jachttrainingen, en ik herken er ook nooit zoveel in :19:
Lopen al die honden dan los? :denken:
Ik vind de locaties waar getraind wordt soms wel wat vreemd gekozen overigens, als ik het soms zo lees.
Ze lopen los ja.
En wat nu precies de bedoeling is ontgaat mij ook hoor.
Ze schieten echt gewoon maar wat in de rondte. Ik heb nou nie thet idee dat die honden ergens mee bezig zijn , met een spoor ofzo.
We hebben echt even staan kijken (nou ja, zaten op het bankje) en je hoort allemaal gefluit en honden langsschieten. :19:
Ik moet zeggen dat toen wij terugkwamen ze serieuzer bezig waren. Tenminste, toen zag ik duidelijk dat de honden een spoor aan het uitwerken waren. Maar die reageerden ook totaal niet op onze aanwezigheid.

Nou ja, ik snap deze locatie ook niet zo goed. Het is een drukke locatie, zeker op een zonnige zondagochtend (was zo rond 12:00 uur).
De geleiders staan dan wel keurig bij het speciale losloopveld maar die honden rennen verderop waar officieel de hond vast moet.
AfbeeldingAfbeelding
Veenmug
Zeer actief
Mijn ras(sen): ESS

Ongelezen bericht door Veenmug »

Herken ook niets van dit verhaal maar goed heb ook maar een jaar of 12 jachthondentraining gedaan met meerdere honden, op meerdere plaatsen. Weet wel dat er maar 1 hond ingezet wordt op een opdracht, in principe is de rest aangelijnd. Als een idioot fluiten is van de zotte, wat wil je ermee bereiken. Denk dan ook wat jij gezien hebt niets met jachtttraining te maken had.
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik ben altijd heel benieuwd of "zo'n hond als ranetje heeft" ook echt "zo'n hond" is :wink: :mrgreen:

Waar was deze "trainingsgroep"?

Net als Jaap* kan ik me helemaal niets voorstellen bij jouw beschrijving. :denken:
En ik heb toch echt al heel wat verschillende trainingsgroepen meegemaakt.
Tenzij ze niet aan het trainen waren maar pauze hielden (hoewel dat bij onze trainingen absoluut niet gebeurt met alle honden ongecontroleerd los :roll: ) maar dan loop je ook niet constant te fluiten :scratch:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Jaap*
Zeer actief

Veenmug schreef:Denk dan ook wat jij gezien hebt niets met jachtttraining te maken had.
Dat lijkt mij ook een beetje.
Hier zijn maximaal twee honden tegelijk los, om te wennen aan de afleiding van andere werkende honden in de buurt. Maar dan hebben die twee honden allebei iets te doen.
Als het een beginnersgroep is, en er begrijpelijkerwijs nog niet zoveel structuur in zit :wink: , snap ik al die loslopende honden niet.
Kortom, ik snap er niks van.
29996D

Ongelezen bericht door 29996D »

Veenmug schreef:Herken ook niets van dit verhaal maar goed heb ook maar een jaar of 12 jachthondentraining gedaan met meerdere honden, op meerdere plaatsen. Weet wel dat er maar 1 hond ingezet wordt op een opdracht, in principe is de rest aangelijnd. Als een idioot fluiten is van de zotte, wat wil je ermee bereiken. Denk dan ook wat jij gezien hebt niets met jachtttraining te maken had.
Dat dus, er zijn bij jachttrainingen nooit meer dan twee honden los en er wordt zeker nooit door elkaar gefloten. Wel een erg raar clubje hoor :denken:
Cash
Zeer actief

ranetje schreef:Ik ben altijd heel benieuwd of "zo'n hond als ranetje heeft" ook echt "zo'n hond" is :wink: :mrgreen:

Waar was deze "trainingsgroep"?

Net als Jaap* kan ik me helemaal niets voorstellen bij jouw beschrijving. :denken:
En ik heb toch echt al heel wat verschillende trainingsgroepen meegemaakt.
Tenzij ze niet aan het trainen waren maar pauze hielden (hoewel dat bij onze trainingen absoluut niet gebeurt met alle honden ongecontroleerd los :roll: ) maar dan loop je ook niet constant te fluiten :scratch:
Het was in Hoogezand. Ik kom ze daar wel vaker tegen hoor maar dan zijn ze duidelijk bezig met uitwerken van sporen. Vaak waarschuwt de trainer dan ook dat er daar en daar een geurspoor ligt e.d.
Ik geloof dat er 5 of 6 honden rond renden. Er waren er 2 die bij elkaar rende.
Het fluiten klonk trouwens anders als toen we op het eind terug kwamen en we 2 honden bezig zagen.
Die reu leek in ieder geval heel erg op jouw hond. :lol1:

We waren ze op het parkeerterrein ookal tegengekomen. Maar toen was de groep veel groter en zaten er ook weimaraners bij. Die hebben we niet meer gezien. Mogelijk een andere groep ofzo?
AfbeeldingAfbeelding
Cash
Zeer actief

Jaap* schreef:
Veenmug schreef:Denk dan ook wat jij gezien hebt niets met jachtttraining te maken had.
Dat lijkt mij ook een beetje.
Hier zijn maximaal twee honden tegelijk los, om te wennen aan de afleiding van andere werkende honden in de buurt. Maar dan hebben die twee honden allebei iets te doen.
Als het een beginnersgroep is, en er begrijpelijkerwijs nog niet zoveel structuur in zit :wink: , snap ik al die loslopende honden niet.
Kortom, ik snap er niks van.
ze liepen wel allemaal in van die groene jasjes. :mrgreen:

Of zouden die honden wel aan het werk zijn geweest en vonden ze onze honden interessanter? :idea:
AfbeeldingAfbeelding
ranetje
Zeer actief

Er waren gewoon te veel honden tegelijk los.
Dat gebeurt nooit in een jachttrainingsgroep.
Tenminste niet in de groepen die ik heb meegemaakt en dat zijn er in de loop der jaren toch wel heel wat geweest :wink:
We trainden ook wel eens in recreatiegebieden.
ook daar waren de honden vast.
Op een of twee na die aan het werk waren.

Dus een vreemdsoortige groep lijkt me. :U:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Cash
Zeer actief

ranetje schreef:Er waren gewoon te veel honden tegelijk los.
Tenminste niet in de groepen die ik heb meegemaakt en dat zijn er in de loop der jaren toch wel heel wat geweest :wink:

Het lijkt nu net alsof ik uit mijn duim loop te zuigen.
Ik verzin zoiets niet hoor. En aan de groene jasjes en fluitjes te zien had ik het idee dat het wel een jachthondenclub moest zijn. Dat is ook niet zo raar toch?

We hebben er verder ook weinig hinder van ondervonden hoor (op het voorvalletje met Charlie na waar verder ook weinig gebeurde) maar ik verbaasde mij er alleen over.....
AfbeeldingAfbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Cash schreef:

Ik verzin zoiets niet hoor. En aan de groene jasjes en fluitjes te zien had ik het idee dat het wel een jachthondenclub moest zijn. Dat is ook niet zo raar toch?

We hebben er verder ook weinig hinder van ondervonden hoor (op het voorvalletje met Charlie na waar verder ook weinig gebeurde) maar ik verbaasde mij er alleen over.....
nee hoor ik herken het ook, staat hier nog ergens wel op het forum van vorig jaar...
staan als dwazen te fluiten, stuk of 5 honden los die allemaal totaal 0.0 luisteren maar allemaal naar de mijne rennen....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Cash
Zeer actief

malinois schreef:
Cash schreef:

nee hoor ik herken het ook, staat hier nog ergens wel op het forum van vorig jaar...
staan als dwazen te fluiten, stuk of 5 honden los die allemaal totaal 0.0 luisteren maar allemaal naar de mijne rennen....
Mijn reactie op Ranetje is niet zo vriendelijk. Sorry daarvoor. :roos:

Weet je, nu liepen wij daar met Cash en Charly. Niks aan het handje dan. Cash is prima sociaal.
Maar ik liep daar ook veel met Hera. Op het grote veld na moeten honden er gewoon aangelijnd.
Dan is het voor mij dus veel minder grappig als er ineens honden uit de bosjes komen gevlogen waarvan de eigenaar geen flauw benul heeft wat er aan de hand is.
Nu was de eigenaar van die hond die Charlie lastig viel ook nergens te bekennen (ja ik hoorde hem wel) en dan kan ik dus een ander zijn hond van mijn pup af zien te houden.
AfbeeldingAfbeelding
shanty

Ongelezen bericht door shanty »

Dat is vast het zelfde clubje van toen wij daar ook een keer samen waren Estelle. Dat was ook al zo'n zooitje ongeregeld ....
Sepje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Weimaraner
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Sepje »

Jammer, dat dit gebeurd. Ik zat eerst ook op jachtraining, maar pas dus totaal niet tussen die mensen.
Ben dan ook gestopt en heb een andere cursus gevonden. overigens liepen de honden ook bij de jachttraining niet altijd los.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

ik herken het ook wel, en ik woon heel ergens anders.

ik denk dat de honden dan iets moeten doen, maar (gewoon in losloopgebied, erg druk ) stuiten de honden, zonder dat dat gezien wordt op wandelaars met honden, en gaan dan even buurten. de jachthondentrainers dan maar fluiten. . .
ranetje
Zeer actief

Cash schreef:

Nee hoor ik denk helemaal niet dat je het uit je duim zuigt. :wink:

Ik vind het gewoon een vreemde groep omdat ik zoiets totaal niet herken vanuit de groepen waar ik heb getraind.

Uit je beschrijving van de groene jasjes en fluitjes :mrgreen: mag je zeker opmaken dat het om iets als een jachttraining ging.
Ik vind het alleen een rare training :wink:

Ik vind het geen nare opmerking van je hoor.
Kan me best voorstellen dat je je ergert aan zulk gedrag en gedoe met honden die op jouw pup duiken.
Zowel Jaap* als Veenmug als ik vinden het een rare groep.
Dus er zijn kennelijk ook andersoortige trainingsgroepen zal ik maar zeggen, waar wij dus niet mee bekend zijn. :D
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:
Cash schreef:

Nee hoor ik denk helemaal niet dat je het uit je duim zuigt. :wink:

Ik vind het gewoon een vreemde groep omdat ik zoiets totaal niet herken vanuit de groepen waar ik heb getraind.

Uit je beschrijving van de groene jasjes en fluitjes :mrgreen: mag je zeker opmaken dat het om iets als een jachttraining ging.

Kan me best voorstellen dat je je ergert aan zulk gedrag en gedoe met honden die op jouw pup duiken.
Dus er zijn kennelijk ook andersoortige trainingsgroepen zal ik maar zeggen, waar wij dus niet mee bekend zijn. :D
:ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Cash
Zeer actief

ranetje schreef:Ik vind het gewoon een vreemde groep omdat ik zoiets totaal niet herken vanuit de groepen waar ik heb getraind.

Oh maar dat geloof ik direct natuurlijk.
Het vervelende vind ik dat ze min of meer dat gebied zich toe-eigenen en jij je honden aan gaat lijnen om vervelende situaties tegen te gaan.

Ik zat er ook een keer met Sharmayne. Ook op dat bankje. Hondjes waren lekker op het veld aan rennen toen er dus zo'n groep het veld op kwam banjeren en aan de slag gingen met apporteren. Daarop konden wij dus onze honden aanlijnen omdat Mazzel (en toen Bikkel nog) dat bijster insteressant vonden en ik dan ook wel zo ben dat ik niet wil dat ze van mij 'last' hebben.

Maar ik heb daar dus ook weleens gelopen dat mij keurig werd verteld waar de sporen lagen en waarbij ze even ophielden met hun bezigheid tot ik uit zicht was.
Dat vond ik toen heel netjes en zo hoort het denk ik ook.
Ik ben ook helemaal de beroerdste niet. Als ze mij vragen "goh wij zouden graag willen trainen op dat veld, is dat een probleem?" dan vind ik dat prima en hobbel ik verder en wens ik ze nog veel succes.
Maar op de manier zoals deze mensen dat doen komt het gewoon heel asociaal over.
AfbeeldingAfbeelding
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Heel herkenbaar dit. Wij hebben ons vorige week nog lopen verbazen over zo'n groep. Wij liepen gewoon over de wandelpaden, toen er ineens uit het niets een groep jachthonden vanaf het ruiterpad kwamen aanstormen. Het waren er zeker 10. En inderdaad, daar liep ook zo'n groep fluitende mensen achteraan. Eigenlijk vonden wij het gewoon ronduit asociaal. Die honden + mensen liepen over het ruiterpad, dat snap ik al nooit zo goed. Op een gegeven moment renden de honden door het struikgewas, duidelijk achter iets aan. Niemand die de honden terug riep. Uiteindelijk kwamen we ze weer tegen op de parkeerplaats, alle honden los. Duurde gewoon een paar minuten voordat we weg konden rijden, omdat een aantal honden achter onze auto liep te scharrelen. Onze verbazing was groot ;)
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
Cash
Zeer actief

Toch vraag ik mij dan af waar die herkenning bij een aantal mensen dan vandaan komt?
Jullie zeggen in al die jaren nog nooit dat soort groepen gekend te hebben maar ze zijn er dus schijnbaar wel veel?
Wat zijn dat dan voor jachthondengroepen?
AfbeeldingAfbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Ik herken er ook niets van. Ook hier max twee honden per keer los en zeker niet ongecontroleerd ergens naar toe. En fluiten alleen als het nodig is. Ik ben dus ook benieuwd wat voor jachthondengroepen je nog meer hebt of heb ik per ongeluk de juiste groepen uitgekozen. Weet wel dat er jachthondengroepen zijn waarbij het wat hondonvriendelijker aan toe gaat, maar dat zijn denk ik niet de groepen die jij gezien hebt.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Saschesfloor schreef:Heel herkenbaar dit. Wij hebben ons vorige week nog lopen verbazen over zo'n groep. Wij liepen gewoon over de wandelpaden, toen er ineens uit het niets een groep jachthonden vanaf het ruiterpad kwamen aanstormen. Het waren er zeker 10. En inderdaad, daar liep ook zo'n groep fluitende mensen achteraan. Eigenlijk vonden wij het gewoon ronduit asociaal. Die honden + mensen liepen over het ruiterpad, dat snap ik al nooit zo goed. Op een gegeven moment renden de honden door het struikgewas, duidelijk achter iets aan. Niemand die de honden terug riep. Uiteindelijk kwamen we ze weer tegen op de parkeerplaats, alle honden los. Duurde gewoon een paar minuten voordat we weg konden rijden, omdat een aantal honden achter onze auto liep te scharrelen. Onze verbazing was groot ;)
Eerlijk gezegd denk ik, als ik dit zo lees, niet dat het in dit geval om een 'les' ging... :wink:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Cash schreef:Toch vraag ik mij dan af waar die herkenning bij een aantal mensen dan vandaan komt?
Jullie zeggen in al die jaren nog nooit dat soort groepen gekend te hebben maar ze zijn er dus schijnbaar wel veel?
geen idee, van het voorjaar tot de herfst trainen ze hier wekelijks in openbaar terrein, dus het is echt een groep geen samengeraapt hoopje mensen.
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

Cash schreef:Toch vraag ik mij dan af waar die herkenning bij een aantal mensen dan vandaan komt?
Er zit, naar mijn mening, tweespalt in de trainingsmethode's.
Ik kan het mis hebben, maar ik denk dat er bijv. bij de knjv niet veel consensus is over een eenduidig opleidingsplan en de wijze van uitvoering daarvan.
Ik zag laatst op tv (ik geloof op een belgische zender) ook weer beelden van een jachttraining waarbij een pup aan een touw over water werd getrokken. Of eigenlijk door het water, want meestentijds werd er zo hard aan getrokken dat de pup kopje onder ging, en dus half verzopen aan de andere kant omhoog werd gehesen :ugh:
Zulke dingen gebeuren nog gewoon hoor. En erger.
Gelukkig zijn er ook genoeg, hele serieuze, jachttrainers die de doelen op een wat andere manier bereiken.

Het is misschien een beetje net zoals in de africhting.
Een algemeen probleem is natuurlijk dat mensen grenzen gaan overschrijden als ze wat te geil worden van een te winnen prijs.
En er zit veel verschil in jagers die hun hond opleiden voor de praktijk en mensen die alleen wedstrijden lopen.

Ik heb geen ervaring met rare trainingsgroepen omdat ik ze, en alles wat erbij hoort, mijdt :wink:
Laatst gewijzigd door Jaap* op 10 apr 2011 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
ranetje
Zeer actief

Anne&Taar schreef:
Saschesfloor schreef:Heel herkenbaar dit. Wij hebben ons vorige week nog lopen verbazen over zo'n groep. Wij liepen gewoon over de wandelpaden, toen er ineens uit het niets een groep jachthonden vanaf het ruiterpad kwamen aanstormen. Het waren er zeker 10. En inderdaad, daar liep ook zo'n groep fluitende mensen achteraan. Eigenlijk vonden wij het gewoon ronduit asociaal. Die honden + mensen liepen over het ruiterpad, dat snap ik al nooit zo goed. Op een gegeven moment renden de honden door het struikgewas, duidelijk achter iets aan. Niemand die de honden terug riep. Uiteindelijk kwamen we ze weer tegen op de parkeerplaats, alle honden los. Duurde gewoon een paar minuten voordat we weg konden rijden, omdat een aantal honden achter onze auto liep te scharrelen. Onze verbazing was groot ;)
Eerlijk gezegd denk ik, als ik dit zo lees, niet dat het in dit geval om een 'les' ging... :wink:
Geen idee.
Eerst honden op een ruiterpad met fluitende mensen er achter :denken:
Waarom zouden die mensen dan fluiten als ze niet trainen?
En vervolgens doen die mensen niks als de honden door de bosjes rennen.
Vind ik ook al vreemd als er eerst gefloten wordt en daarna niet meer terwijl de honden kennelijk verder stormen.

Aangezien trainer geen beschermd beroep is denk ik dat er of iemand op zijn jan-boeren-fluitjes aan het lesgeven is of dat er niet werd getraind maar gewoon nogal stom werd gedaan.
KNJV groepen zijn niet de enige groepen die jachttraining geven en daar is al groot verschil tussen de ene en de andere groep.
Er zijn heel veel mensen die jachttraining geven in een of andere vorm :wink:

Ik word wel steeds nieuwsgieriger naar die groepen :mrgreen:
Kost me te veel tijd om zelf eens te gaan kijken.
Misschien kunnen jullie eens vragen wat voor trainingsgroep het is en of ze een website hebben? :idea: :D

Oh ja en wat voor jachthonden waren dat? @Sachesfloor?

edit:typo
Laatst gewijzigd door ranetje op 10 apr 2011 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Cash
Zeer actief

ranetje schreef:Ik word wel steeds nieuwsgieriger naar die groepen :mrgreen:
Misschien kunnen jullie eens vragen wat voor trainingsgroep het is en of ze een website hebben? :idea: :D

Ik ga het volgende keer vragen.
Dan zeg ik je dat wel via pb want ik heb ook geen zin in gezeik verder.
AfbeeldingAfbeelding
Cash
Zeer actief

Jaap* schreef:
Er zit, naar mijn mening, tweespalt in de trainingsmethode's.
Ik kan het mis hebben, maar ik denk dat er bijv. bij de knjv niet veel consensus is over een eenduidig opleidingsplan en de wijze van uitvoering daarvan.
Ik zag laatst op tv (ik geloof op een belgische zender) ook weer beelden van een jachttraining waarbij een pup aan een touw over water werd getrokken. Of eigenlijk door het water, want meestentijds werd er zo hard aan getrokken dat de pup kopje onder ging, en dus half verzopen aan de andere kant omhoog werd gehesen :ugh:
Zulke dingen gebeuren nog gewoon hoor. En erger.
Gelukkig zijn er ook genoeg, hele serieuze, jachttrainers die de doelen op een wat andere manier bereiken.

Het is misschien een beetje net zoals in de africhting.
Een algemeen probleem is natuurlijk dat mensen grenzen gaan overschrijden als ze wat te geil worden van een te winnen prijs.
En er zit veel verschil in jagers die hun hond opleiden voor de praktijk en mensen die alleen wedstrijden lopen.

Ik heb geen ervaring met rare trainingsgroepen omdat ik ze, en alles wat erbij hoort, mijdt :wink:
Ja het zal idd net zo zijn als bij de africhtingsclubs. Daar heb je ook heel veel verschil tussen zitten.
Ik zag ze overigens niet 'hard' trainen hoor. Maar heb maar een klein stukje gezien.
AfbeeldingAfbeelding
ranetje
Zeer actief

Cash schreef:
ranetje schreef:Ik word wel steeds nieuwsgieriger naar die groepen :mrgreen:

Ik ga het volgende keer vragen.
Dan zeg ik je dat wel via pb want ik heb ook geen zin in gezeik verder.
:ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”