Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kleding voor het hondje!

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

melmops
Actief
Mijn ras(sen): Super lieve American Staffordshire Terriër, Tys en Zwarte Kater, Kattemans
Aantal honden: 1
Contacteer:

Kleding voor het hondje!

Ongelezen bericht door melmops »

Waarom honden kleertjes aandoen? Dat doe je je hond toch niet aan! In mijn ogen beschouwen mensen de honden als kinderen die, er erg genoeg, niet gekomen zijn.... Maar leent een hond zich hiervoor..??
http://farm2.static.flickr.com/1089/694 ... 9c.jpg?v=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Je zorgen maken, is de verkeerde kant op fantaseren
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Re: Kleding voor het hondje!

Ongelezen bericht door alm@ »

Niet echt hé :ugh: dekjes, jasjes e.d. vind ik prima zolang het een nuttige funktie heeft :wink:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Afbeelding

:pffff:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Maylala »

Roos heeft een jas voor als het heel hard regent, anders zit ik 2 dagen met een natte stinkhond. Vind het wel een grappig gezicht ook, zo'n grote stoere hond met jas, en dan loopt die kleine in z'n blote kont ernaast. :mrgreen:

Verder ben ik er ook niet zo van als het geen functie heeft.
Afbeelding
melmops
Actief
Mijn ras(sen): Super lieve American Staffordshire Terriër, Tys en Zwarte Kater, Kattemans
Contacteer:

Jaap* schreef:Afbeelding

Oke... :lol1: dat is functioneel, als het koud is buiten.... ik doelde meer op echte kleding... jurkjes, pakjes, overhemdjes, broekjes en schoentjes... :engel:
Afbeelding
alm@
moderator

Jaap* schreef:Afbeelding

Ben je aan het breien geslagen Jaap? :mrgreen: Felix staat er wel enigszins bescheten op :N:
Afbeelding
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Volgens mij ging het hier niet over functioneele jasjes :wink:

Ik hou er ook niet van als hondjes als aankleedpop worden gebruikt. Het gaat volledig voorbij aan het hond zijn. Vaak gaan dat soort mensen ook op een hele aparte manier met hun hond om waarbij alleen hun eigen behoeften worden vervult en er volledig aan voorbij wordt gegaan aan wat een hond nodig heeft om gelukkig te zijn. Triest.
Jaap*
Zeer actief

alm@ schreef:Ben je aan het breien geslagen Jaap? :mrgreen: Felix staat er wel enigszins bescheten op :N:
:F:
Felix is wel eens op bezoek op het werk van mijn eega. En een bewoonster heeft deze trui eens voor hem gemaakt :wink:
Omdat ze alleen lapjes kan breien zijn het allemaal aan elkaar genaaide lapjes, die flap aan de onderkant zit met een paar hele grote jasknopen vastgeknoopt :cool2:
Hij heeft hem alleen aan als het 's nachts heel koud is in de tent. Anders wordt ik steeds wakker gemaakt door een bibberende hond :boos:
Z'n staart zit door een gaatje in de achterkant. Heel koddig, en een breitechnisch hoogstandje lijkt me :smile:
melmops
Actief
Contacteer:

lets have fun schreef:Volgens mij ging het hier niet over functioneele jasjes :wink:

Ik hou er ook niet van als hondjes als aankleedpop worden gebruikt. Het gaat volledig voorbij aan het hond zijn. Vaak gaan dat soort mensen ook op een hele aparte manier met hun hond om waarbij alleen hun eigen behoeften worden vervult en er volledig aan voorbij wordt gegaan aan wat een hond nodig heeft om gelukkig te zijn. Triest.

Heel triest.... hier nog een ander voorbeeldje... over bescheten op de foto staan gesproken... :ugh:
http://www.hondenmarktplaats.nl/var/ads ... gigant3jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

Tja, ik weet niet hoor. Wat hindert het :19:
Ik vind het soms wel storend hoe mensen met honden omgaan, maar dat is dan gedragsmatig.
Een hond aankleden is mijn 'ding' niet, maar veel hondensporten zijn dat ook niet. Om dezelfde reden.
laura86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese Stabij en 2 Aussies
Contacteer:

Ongelezen bericht door laura86 »

Ik ben wel eens boos toegesproken. Hoe ik met mijn pup naar buiten durfde te gaan zonder jas :boos:

Jullie snappen natuurlijk dat mijn honden vanaf dat moment altijd een jas aan krijgen als we naar buiten gaan :Q:
lets have fun

Jaap* schreef:Tja, ik weet niet hoor. Wat hindert het :19:
Ik vind het soms wel storend hoe mensen met honden omgaan, maar dat is dan gedragsmatig.
Een hond aankleden is mijn 'ding' niet, maar veel hondensporten zijn dat ook niet. Om dezelfde reden.
Zo'n jurkje hindert de hond inderdaad niet. Wat de hond wel hindert is dat er vaak een hele onnatuurlijke manier van omgaan met de hond bij hoort. Hondje wordt voortdurend gedragen, is tasjes gepropt, betutteld en als een baby behandeld. Hondje kan niet lekker hond zijn want dan worden de kleertjes vies. Dat soort dingen. Het dragen van kleertjes is daar vaak een onderdeel van.

Je hebt gelijk als je zegt dat de hond geen last heeft van alleen een kek jurkje. Jammer genoeg is dat meestal niet het enige. Dat is wat ik bedoelde. Die cultus er omheen. Dat vind ik heel naar voor de hond.
melmops
Actief
Contacteer:

lets have fun schreef:
Zo'n jurkje hindert de hond inderdaad niet. Wat de hond wel hindert is dat er vaak een hele onnatuurlijke manier van omgaan met de hond bij hoort. Hondje wordt voortdurend gedragen, is tasjes gepropt, betutteld en als een baby behandeld. Hondje kan niet lekker hond zijn want dan worden de kleertjes vies. Dat soort dingen. Het dragen van kleertjes is daar vaak een onderdeel van.

Je hebt gelijk als je zegt dat de hond geen last heeft van alleen een kek jurkje. Jammer genoeg is dat meestal niet het enige. Dat is wat ik bedoelde. Die cultus er omheen. Dat vind ik heel naar voor de hond.
Precies! Ze behandelen de honden als mensenkinderen. Vaak worden dit ook van die bijtertjes! Oooh wat doetepoetie nu weerie? Oetepoetepoete wat een stoutie ben je toch...! En hop het tasje in met jou! Anders wordt je overgooiertje viesjes! :blah: :scratch:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

lets have fun schreef:

Nu vul je vanalles zelf in :wink:
Je hebt het over twee verschillende zaken die je zelf voor het gemak even aan elkaar koppelt om een vooroordeel voor jezelf te bevestigen.
Ik snap wel wat je bedoeld, maar het feit dat een hond kleertjes worden aangetrokken is het minst irritante in die situatie.
Je zou dan eerder moeten spreken van mensen die niks snappen van honden, ze als een accessoire zien, en ze óók nog aankleden.
Anders trek je mensen die hun hond wel eens een jas of trui aantrekken (en dat gebeurt meestal funtcioneel) mee in een negatief verhaal :wink:
melmops
Actief
Contacteer:

Jaap* schreef:
lets have fun schreef:

Nu vul je vanalles zelf in :wink:
Je hebt het over twee verschillende zaken die je zelf voor het gemak even aan elkaar koppelt om een vooroordeel voor jezelf te bevestigen.
Ik snap wel wat je bedoeld, maar het feit dat een hond kleertjes worden aangetrokken is het minst irritante in die situatie.
Je zou dan eerder moeten spreken van mensen die niks snappen van honden, ze als een accessoire zien, en ze óók nog aankleden.
Anders trek je mensen die hun hond wel eens een jas of trui aantrekken (en dat gebeurt meestal funtcioneel) mee in een negatief verhaal :wink:
Had al aangegeven dat ik dus niet het functionele bedoel! Zie mijn eerdere reactie.... Het is dus niet voor het gemak twee verschillende zaken aan elkaar koppelen, het is juist onlosmakelijk met elkaar verbonden... helaas... Zoals al aangegeven, mensen beschouwen in mijn ogen de honden als kinderen, maar leent een hond zich hiervoor? :engel:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

Je opent een topic over hondenkleren, maar je wilt het eigenlijk hebben over mensen die hun hond als een kind behandelen.
Waarom open je dan niet gewoon een topic over mensen die hun hond als een kind behandelen :19:
**Nancy**
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie's

Ongelezen bericht door **Nancy** »

Hier krijgen ze ook geen kleding aan,
hooguit met Carnaval een boerenzakdoek om de nek.

Maar in de winter krijgen ze na een training of op behendigheids-wedstrijd (na een rondje) wel een jasje aan.
Maar dat is meer om te zorgen dat de spieren niet te snel afkoelen.
Afbeelding
melmops
Actief
Contacteer:

Jaap* schreef:Je opent een topic over hondenkleren, maar je wilt het eigenlijk hebben over mensen die hun hond als een kind behandelen.
Waarom open je dan niet gewoon een topic over mensen die hun hond als een kind behandelen :19:
Omdat ik stuite op afbeeldingen van honden met kleertjes aan! En dacht hoe zielig.... hoe denken anderen daar over... denken die ook ; mensen die dat doen zien hun honden als mensen kindertjes? KLEERTJES....zijn geen dekjes, of regenbescherming(jas) althans dat is niet wat ik voor ogen heb.

En nee...geen topic over mensen die hun hond als kinderen behandelen, mijn Tys is gevoelsmatig ook mijn kind! Alleen sla ik dus niet door.... Een hond is een hond en een kind een kind......

:lekkerpuh: ;)
Afbeelding
lets have fun

Nee, Jaap ik heb het niet over mensen die hun hond een dek opdoen uit functioneel oogpunt.

Ik heb het over mensen die een chi aanschaffen omdat je die zo leuk aan kunt kleden. Daarmee betrek ik die andere groep niet in mijn verhaal want daar maakte ik al onderscheid tussen. :19:

Het is niet zo dat wanneer ik op straat een aangeklede hond tegen kom ik automatisch denk dat die mensen wel zus of zo zullen zijn. Pas wanneer ik zie dat er daarnaast ook nog apart met de hond wordt omgegaan frons ik mijn wenkbrauwen.
xAmberx
Zeer actief
Mijn ras(sen): Swiffertje en HH Langhaar

Ongelezen bericht door xAmberx »

Mij zul je geen jurkjes en tierelantijntjes aan een hondje zien hangen. Ik denk niet dat ze er last van zullen hebben, wél van het vaak bijbehorende gedrag van de baasjesjes. Of last.. Ik denk dat een hondje dat als speelgoedje behandeld wordt, daar ook wel aan went, weet niet beter tenslotte. Maar zelf ik zie liever een chihuahua of klein swiffertje in het bos rennen dan aangekleed op de arm meegenomen worden naar de stad.

Niet helemaal on topic maar wel een beetje; wij krijgen waarschijnlijk een inieminie maltezermixje als logeetje over een paar weken en dan kijk ik stiekem rond naar een halsbandje of tuigje en een lijntje voor het beestje omdat ze nu een roze tuigje met strassdiamantjes om heeft, maar het is gewoon lastig om normále dingen te vinden voor de hele kleintjes :N:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

lets have fun schreef:Nee, Jaap ik heb het niet over mensen die hun hond een dek opdoen uit functioneel oogpunt.

Ik heb het over mensen die een chi aanschaffen omdat je die zo leuk aan kunt kleden. Daarmee betrek ik die andere groep niet in mijn verhaal want daar maakte ik al onderscheid tussen. :19:

Het is niet zo dat wanneer ik op straat een aangeklede hond tegen kom ik automatisch denk dat die mensen wel zus of zo zullen zijn. Pas wanneer ik zie dat er daarnaast ook nog apart met de hond wordt omgegaan frons ik mijn wenkbrauwen.
Maar dan moet je dat dus gewoon zeggen, dat het daarom gaat.
En niet zeggen: wat vinden jullie nou van kleding voor een hond?

Daar vind ik niet zoveel van namelijk. Mijn kleinste heeft ook twee regenjassen. En ja, ik heb er uitgezocht die ook nog koddig staan.
Dat is overigens wel de hond waaraan laatst gerefereerd als "een van die kleine hondjes die gelukkig lekker hond mogen zijn".

Maar je trekt het aankleden van honden, ook die van mij dus, wel mee in je veroordeling als je de zaak niet duidelijk specificeert.
En melmops doet dat nog veel sterker, die zegt:
melmops schreef:Het is dus niet voor het gemak twee verschillende zaken aan elkaar koppelen, het is juist onlosmakelijk met elkaar verbonden...
Nou, en bedankt. :roll:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
meg1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer

Ongelezen bericht door meg1986 »

**Nancy** schreef:Hier krijgen ze ook geen kleding aan,
hooguit met Carnaval een boerenzakdoek om de nek.

Maar in de winter krijgen ze na een training of op behendigheids-wedstrijd (na een rondje) wel een jasje aan.
Maar dat is meer om te zorgen dat de spieren niet te snel afkoelen.
Boomertje heeft in de winter een fleece overal aan van hurta met daaroverheen een spijkerjasje als het zo koud is als afgelopen winter en ik hem heb laten trimmen. Als hij vacht heeft niet, maar zodra ik het idee heb dat het koud voor hem is, en hij zit te rillen vind ik het tijd om hem iets aan te doen.

Boom heeft hier in totaal 3 dingen; een zwarte hurtta overal, een spijkerjasje met bont (als ik toch iets moet dan maar iets leuks!) en een roze truitje... Ik bouw het na een trimbeurt op met de overal, overgang naar het jasje en als laatste met het truitje. Als hij net is geknipt dan doe ik het met wandelen alleen een jasje, maar op cursus is hij wel wat dikker aangekleed...

Hij heeft ook een bandana, die aan zijn halsband zit, gewoon omdat ik dat schattig vind. Maar daar heeft hij geen last van...
Pinky & Bonnie, I still miss you girls...
melmops
Actief
Contacteer:

Marjoleine schreef:
lets have fun schreef:Nee, Jaap ik heb het niet over mensen die hun hond een dek opdoen uit functioneel oogpunt.

Maar dan moet je dat dus gewoon zeggen, dat het daarom gaat.
En niet zeggen: wat vinden jullie nou van kleding voor een hond?

Daar vind ik niet zoveel van namelijk. Mijn kleinste heeft ook twee regenjassen. En ja, ik heb er uitgezocht die ook nog koddig staan.
Dat is overigens wel de hond waaraan laatst gerefereerd als "een van die kleine hondjes die gelukkig lekker hond mogen zijn".

Maar je trekt het aankleden van honden, ook die van mij dus, wel mee in je veroordeling als je de zaak niet duidelijk specificeert.
En melmops doet dat nog veel sterker, die zegt:
melmops schreef:Het is dus niet voor het gemak twee verschillende zaken aan elkaar koppelen, het is juist onlosmakelijk met elkaar verbonden...
Nou, en bedankt. :roll:
Haha...nee...! Ik veroordeel niemand... maar vind het zielig voor honden die kleertjes aankrijgen... En wat dus onlosmakelijk vebonden is, is dat mensen die doorslaan in een hond als kind behandelen, en daardoor ook aankleden als kindertjes.
Lopen jou honden in roze joggingpakjes? met een diadeempje op het koppie?? Kan het mij niet voorstellen.... :engel:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

melmops schreef:Haha...nee...! Ik veroordeel niemand...
:smile2:
melmops schreef:maar vind het zielig voor honden die kleertjes aankrijgen... En wat dus onlosmakelijk vebonden is, is dat mensen die doorslaan in een hond als kind behandelen, en daardoor ook aankleden als kindertjes.
Lopen jou honden in roze joggingpakjes? met een diadeempje op het koppie?? Kan het mij niet voorstellen.... :engel:
Het is onmogelijk dat iemand z'n hond een feestmuts opzet voor de foto (het moet immers wel op i-net) en daarna met de hond naar het bos gaat begrijp ik?
melmops
Actief
Contacteer:

;)
Jaap* schreef:
melmops schreef:Haha...nee...! Ik veroordeel niemand...
:smile2:
melmops schreef:maar vind het zielig voor honden die kleertjes aankrijgen... En wat dus onlosmakelijk vebonden is, is dat mensen die doorslaan in een hond als kind behandelen, en daardoor ook aankleden als kindertjes.
Het is onmogelijk dat iemand z'n hond een feestmuts opzet voor de foto (het moet immers wel op i-net) en daarna met de hond naar het bos gaat begrijp ik?
Sinds wanneer is je mening uitten iemand veroordelen.... Kom op zeg! :smile: Als iemand het niet zielig voor zn hond vindt, Prima! Alleen in mijn ogen sla je door...als je je hond "mensen" kleding aantrekt, en NOGMAALS, zo denk ik niet over dekjes of regenbescherming (jas). En prima dat je mij citeert, maar niet her en der een zin... citeer dan mijn hele berichten :wink:
Of beter....lees al mijn berichten nog eens goed.... :E:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

Ik lees heel goed hoor :wink:
kimmeke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaskan Malamute

Ongelezen bericht door kimmeke »

ik zie het hier trouwens niet alleen bij de kleine hondjes hoor. Ik kreeg voorbije winter de opmerking dat mijn hond toch best wel een jas aan moest met al die sneeuw, daar sta je dan met je POOLhond... :80:
Ik vind het zelf ook belachelijk als de hond zulke dingen aan moet zonder dat dat enig nut heeft, maar ieder zijn keuze daarin he
Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...

Afbeelding

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/
melmops
Actief
Contacteer:

Jaap* schreef:Ik lees heel goed hoor :wink:
Ik ook.. :wink:
Afbeelding
alm@
moderator

Volgens mij praten jullie volledig langs elkaar heen :smile2:
Afbeelding
koentje

Ongelezen bericht door koentje »

Als het nodig is of prettig voor de hond om een of andere reden,oke, maar verder vind ik het aankleden een hondonwaardig fenomeen!!! :tong:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”