Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jogger trapt pup dood

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: Jogger trapt pup dood

Ongelezen bericht door gonnie »

Carmen schreef:Wat een afschuwelijk verhaal
Natuurlijk is het irritant, maar ik heb toch andere verwachtingen in het leven nml dat als
...mijn peuter toch de straat opschiet een auto geen extra gas geeft
.....ik in een kort rokje loop ik niet verkracht wordt
....mijn pupje nog niet helemaal luistert hij niet doodgeschopt wordt

Het is een feit dat alles wat leeft zich onvoorspelbaar kan gedragen en ik verwacht dat mensen daar mee om kunnen gaan anders ga je maar op een onbewoond eiland wonen. Irritatie is geen vrijbrief voor criineel gedrag
Vind ik ook.

Ik word elke dag zowat van mijn sokken gereden door automobilisten die haast hebben en door het rode stoplicht rijden. Maar pak ook geen steen of i.d. om naar die auto te gooien en ben dan toch best wel geïrriteerd, gebeurd namelijk elke dag een paar keer, en het voetgangers stoplicht staat maar zo kort op groen dat als je net aan de overkant bent de auto's alweer gaan rijden.

Als ik iedereen moet gaan trappen waar ik me aan irriteer heb ik daar een dagtaak aan, vanochtend heb ik me weer boos gemaakt, het bos lag alweer vol met etensresten omdat mensen graag buiten eten en dan lekker weglopen en de rotzooi laten staan en liggen.

Misschien moet ik vanavond dan die mensen maar even gaan trappen als ze er weer bezig zijn. :S: :S:
Is natuurlijk onzin ik ga niemand trappen, en vind dat ook niet nodig als ik weleens last van iemands hond hebt.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Het is toch ook gewoon geven en nemen hoor.
Ik heb hier (noorden des lands) vrijwel nooit gezeik vanwege de honden of de kinderen.
Ik loop iedere ochtend bij een meer, het eerste gedeelte loopt een fietspad doorheen. Halverwege buigt dat fietspad af en kunnen wandelaars een zandpaadje op.
In het weekend is het daar gewoon druk met fietsers of andere wandelaars.
Het is voor mij een kleine moeite mijn honden even bij te roepen als er een fietser/jogger/wandelaar langs komt.
Andersom stoppen zij even als ik ze te laat pas zie. Nooit geen getier of gevloek naar elkaar.... maar gewoon een "goedenmorgen!".
Ik krijg daar juist ook altijd leuke opmerkingen als ze de honden zien zwemmen of rennen "nou die kunnen hier wel lekker hun ei kwijt he?".

Net als met andere hondeneigenaren. Ik lijn Hera aan en zij doen hetzelfde. Zien ze mij te laat en komt hun hond toch op Hera af, dan is dat voor mij heel erg balen maar geen reden om furieus te worden.
Andersom geven zij mij ook vaak zat de ruimte en lopen zij een keertje om of gaan iets verderop staan ballen ipv vlak bij mij.

Bij mijn ouders (westland) ervaar ik dat echt heel anders. Ik kan daar vaak totaal niet rekenen op een beetje begrip van andere honden eigenaren als ik aangeef dat Hera agressief is.
Ik doe daar ook alleen maar de pies/poep rondjes ....
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Re: Trimmer trapt pup dood

Ongelezen bericht door Gollum »

Kelev de oude schreef:
Machie schreef:Ik zeg toch ook dat dit niet goed te praten is ;)

Ik weet niet wat het pupje deed he, misschien beet ie wel in de voeten van de trimmer (doen er voldoende) Of wat het een man met angst voor honden (ook die zijn er voldoende)

Ik probeer alleen een beetje nuance aan te brengen in het verhaal. Dit had natuurlijk nooit mogen gebeuren en de reactie over hond aanlijnen is niet bepaald vriendelijk nee. Maar je hond mag ook niet achter hardlopers aan rennen vind ik....
Een man met angst voor honden? Kan die niet beter op een atletiekbaan gaan rennen waar honden niet zijn toegestaan?
Jij probeert nuance aan te brengen en dat is een loffelijk streven. Maar het doodschoppen van een pup valt niet te nuanceren. Dat is doodgewoon misdadig.
En ik vind ook dat een hond niet achter trimmers aan mag rennen. Maar dit is een pup.
Die wordt niet geboren met die zelfbeheersing. Dat moet hem even worden bijgebracht, en dat duurt een aantal weken. In die tussentijd geld zijn baby-stadium als excuus.

Een kind dat spelend achter zijn bal aanrent, en op de rijweg beland, mag ook niet overreden worden. Ook al is spelen op de rijweg niet toegestaan. (Je hebt in de rechtbank heel wat uit te leggen als je een spelend kind aanrijdt)
Precies! :ok:
ralf
Actief

Ongelezen bericht door ralf »

Bij dergelijke zaken moet je wel oplettten met de geloofwaardigheid van het verhaal...alleen het slachtoffer wordt hier gehoord.

Als een hond in mijn enkels bijt, geef ik die ook een schop.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

ralf schreef:Bij dergelijke zaken moet je wel oplettten met de geloofwaardigheid van het verhaal...alleen het slachtoffer wordt hier gehoord.

Als een hond in mijn enkels bijt, geef ik die ook een schop.
:wink: Doe je best zou ik zeggen in mijn geval; maar ik kan me niet voorstellen dat je je door een pupje van een paar kilo zo bedreigd voelt dat je het nodig vindt om te schoppen.
ralf
Actief

Ongelezen bericht door ralf »

Ik zou het niet doen, maar mensen die sowieso vies zijn van honden, kunnen fel reageren.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Mensen irriteren zich soms al dat je bestaat, of dat je met je hond op straat dúrft te komen :19: Ook al kijkt jouw hond die hele jogger niet eens aan.
Ik merk wel dat als je ten minste laat merken dat je er iets aan wilt doen dat je veel meer begrip krijgt.
Maar goed als er iemand een van mijn honden een schop geeft zal ik diegene eens laten zien hoe aso een staffordeigenaar kan zijn.
Pauline
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse herder
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pauline »

bennie schreef: Om op de kind vergelijking terug te komen, zolang een kind te jong is om over de stoep te rennen, stop je hem in een buggie of houdt je het handje vast, je wilt immers niet dat die onder een auto komt. Waarom gaan mensen wel zo verantwoord met kinderen om, en zo onverantwoord met pups denk ik dan... Want wat voor t********r die trimmer wel niet is, het begon met een hondje dat onvoldoende werd beschermd.
Maar dit was geen auto die eraan kwam, en die met geen mogelijkheid meer op tijd kon remmen. Dit was een meneer die zo nodig rennend wilde passeren. De mensen van het hondje vroegen hem of hij even wat rustiger wilde lopen, dan konden ze hun hondje voor hem aan de kant doen. Maar nee, dat wilde meneer niet, die stampte liever lekker over hondje heen. Dat verwacht je als normaal mens toch niet?
Een klein kind kan ook mensen in de weg lopen en er geen erg in hebben dat er iemand langs wil. Dan ga je er als vader of moeder ook naartoe om je kind aan de kant te halen, en dan verwacht je toch ook dat de passant even wacht en niet het kind een rotschop geeft omdat die paar tellen wachten er niet vanaf kan.

@Wilma: mijn reactie was ook niet geplaatst door de televaag, was toch ook netjes genoeg
Inc

Ongelezen bericht door Inc »

Ik ben ondertussen wel benieuwd of dit in een losloop gebied was ja of nee. :denken:
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Pauline schreef:Een klein kind kan ook mensen in de weg lopen en er geen erg in hebben dat er iemand langs wil. Dan ga je er als vader of moeder ook naartoe om je kind aan de kant te halen, en dan verwacht je toch ook dat de passant even wacht en niet het kind een rotschop geeft omdat die paar tellen wachten er niet vanaf kan.

Ik heb vanmorgen nog een loslopend kindje onder mijn hoede genomen.Toch maar niet gewacht tot een of andere snelheidsduivel het nodig vond erover heen te rijden.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Inc schreef:Ik ben ondertussen wel benieuwd of dit in een losloop gebied was ja of nee. :denken:
Voor wat het ertoe doet ik geloof dat ze hier waren als ik afga op dit bericht
http://www.tctubantia.nl/regio/noordoos ... rimmer.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

En hier staat iets over het hondenbeleid daar. Ik weet niet waar de mensen zaten met de pup, triest is en blijft het.

http://www.hethulsbeek.nl/info/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Hier heb ik totaal geen last van de joggers, ze houden vaak in en sukkelen er dan langs.
Heb er nog geen hond achteraan zien rennen of blaffen.
In het weekend is het nu te druk dan gaat mijn hond er niet meer los, maar dat is meer voor de fietsers.
Het vervelende is dat er veel fietspaden zijn en bijna geen looppaden.
Vooral in het weekend vliegen de racefietsen je om de oren.
Dus morgen gaan wij ook fietsen, we passen ons aan :engel: :ok:
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Re: Trimmer trapt pup dood

Ongelezen bericht door Frenk »

Machie schreef:Ik word ook gek van de mensen met honden die denken dat ze alle rechten hebben ;)
Natuurlijk is deze actie niet goed te praten. Maar wat als dat pupje op een hondagressieve hond afvloog en daardoor dood ging? Dan hadden we allemaal wel gezegt, tsja, honden aanlijnen als je een aangelijnde hond tegen komt...
Nou nee.. Dan had ik gezegd dat je met een hond die meteen andere honden doodbijt niet zonder muilkorf moet gaan rondlopen.

Ik vind het een onbegrijpelijke actie. Ja, natuurlijk is het irritant als honden je lastigvallen, maar om er dan maar bovenop te gaan staan? Ik vind ook zo vaak iets irritant, om maar te zwijgen over andermans onopgevoede kinderen. Mag ik nu dan ook meteen gaan meppen? :S:
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Dat vind ik nou echt wat voor jou, lekker aso kleine kindjes in mekaar trappen omdat je er last van hebt. :D
Frenk
Zeer actief

Wil de hond schreef:Dat vind ik nou echt wat voor jou, lekker aso kleine kindjes in mekaar trappen omdat je er last van hebt. :D
Samen met Nanna. :cool2:
Gewoon bij alles wat ons dwarszit meteen patsboem :mep: met de lange lat. Gebruiken we gewoon haar maat 43 voor :engel:
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Jij ziet dat echt best wel zitten hè? :mrgreen:

Ik zou best eens een videootje van jullie tweetjes willen zien als je zo'n stuk schorriemorrie lek aan het trappen bent. :lol1:
Frenk
Zeer actief

Het is natuurlijk :piew: Waar hebben de meeste mensen hun incasseringsvermogen en verdraagzaamheid toch gelaten?
"ik heb last van een hondje, dus ik verkoop 'm een rotschop. hadden ze 'm maar bij me weg moeten houden :pffff: "
Tot het henzelf overkomt... Dan schreeuwen ze moord en brand..
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Het kan best zo zijn dat hij er per ongeluk op is gaan staan.

En dat is de pest met die telegraaf-stukkies van Nanna, het is alleen maar voer om over te speculeren, want zeg nou zelf, wat is de informatie-waarde van dit soort journalistieke bagger? :ugh:
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Wil de hond schreef:Het kan best zo zijn dat hij er per ongeluk op is gaan staan.
Dat dacht ik ook meteen.
Of er is iets totaal anders gebeurd, maar durfde het bazinnetje daar niet mee thuis te komen.
Kan me echt niet voorstellen dat een jogger die stilstaat zomaar bovenop een hondje gaat staan :19:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Lucky luke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Lucky luke »

Ozet of 'per ongeluk', de man geeft geen enkele blijk van medeleven en dat doet vermoeden dat hij weinig moeite heeft gedaan het hondje te ontwijken.
Met mij zou-ie niet klaar geweest zijn.
Afbeelding
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

1x haast slaande ruzie gehad met een trimmer, omdat pupje rio tegen hem aan sprong in het losloop gedeelte van het kralingse bos. Ik heb hem dus ff haarfijn uitgelegd dat pupjes nog dingen moeten leren en als hij zo'n probleem heeft met loslopende honden, dat hij dan vooral uit de (weinige) losloopgebieden moest blijven :S: mijn meisie Iza de magere scharminkel heeft hem nog ff duidelijk gemaakt dat je van onze roedel af moet blijven :mrgreen: beter zij als ik want ik was in aller state omdat hij mijn kleine vent van 3 maandjes wilde schoppen :S: als hij dat daadwerkelijk had gedaan had ik echt niet voor mezelf ingestaan, hoe durf je om een hond te schoppen :O: nee hoe vervelend het dan kan zijn een hond schoppen zou ik niet kunnen, een mens op zijn bek timmeren oke die kan zich nog verdedigen (in de meeste gevallen) maar een onschuldig pupje :neenee:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Wat een achterlijk gedoe, ik kan me sowieso niet voorstellen dat je een hondje per ongeluk "dood"loopt, maar mocht dat wel zo zijn, dan snap ik niet dat je, als je enig fatsoen in je donder hebt, zo reageert.
Maar de andere kant; Ik loop al 5 jaar lang 3x per week hard, in een gedeelte woonwijk en een gedeelte bos. Ik ben nog nooit gebeten of achterna gezeten door een hond. Dus hoezo hoog irritatiegehalte waardoor zo'n jogger het een keertje zat is. Het is mij in ieder geval in 3900 kilometer nog nooit overkomen. Dus dat valt beslist reuze mee. Heeeel af en toe moet ik een keertje wachten voor iemand met een hond, totdat die hem aan de goede kant heeft of aangelijnd, nou nou poe poe, dat is erg.
Eikel van een hardloper. :kotz:
Gr. Aniek

Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Budkes schreef:ik kan me sowieso niet voorstellen dat je een hondje per ongeluk "dood"loopt, maar mocht dat wel zo zijn, dan snap ik niet dat je, als je enig fatsoen in je donder hebt, zo reageert.
Ik kan me dat best voorstellen, een jonge shi tzu is nog heel erg broos. Sancho is onder zijn haar ook nog angstwekkend teer, als hij iemand tussen de voeten zou komen zou dat best net verkeerd aan kunnen komen. Een rennende volwassen man van pakweg 90 kg?
Maar ik zou me dan doodschamen en niet weten hoe ik het goed moest maken :ugh: Ik vermoed daarom dat deze man ook geen enkele moeite deed het hondje te ontwijken.Van die botterikken heb je helaas genoeg.
Wil de hond schreef:wat is de informatie-waarde van dit soort journalistieke bagger? :ugh:
Geen. Hoogstens voer voor lange discussies :wink:
Soof & Sam
Actief

Ongelezen bericht door Soof & Sam »

Tjeetje wat schandalig. De mensen worden steeds gekker. Ook dierenmishandeling en zo, ik snap dat niet. Mijn motto is: Als je niet van honden houd, laat ze dan met rust! Bedoel ik ben ook geen katten-fan, maar dan strap ik ze nog niet dood als je mee gaan rennen. Of als ze naast me zitten, ik laat ze gewoon met rust....
Wat een idioten bestaan er op de wereld... Jammer... :ugh:
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

De zijwaartse stap van die jogger zegt mij dat het opzet was.
Julia
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Ruwharige dashonden, Schotse herder, Jack Russell en Zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door Julia »

Jogger meldt zich bij de familie van de pup.

http://www.spitsnieuws.nl/archives/binn ... famil.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Julia schreef:Jogger meldt zich bij de familie van de pup.

http://www.spitsnieuws.nl/archives/binn ... famil.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Uit de immer vermakelijke commentaren bij zulks:

Het enigste wat ik hierop zeg is dit, alle hardlopers en wielrenners zijn het zelfde ze hebben allemaal een kenau thuis zitten waarvan ze niks mogen en zodra ze hun geliefde sport uit mogen oefenen, en dat doen ze heel overtuigend dan MOET alles en iedereen die op hun weg komen daarvoor wijken.
Want ze willen maar wat graag onder de plak van moederdevrouw vandaan en daarvoor hebben ze hardlopen en wielrennen en vissen uitgevonden daar kunnen deze kansloze mannen ook ergens hun frustraties kwijt.
Als je ze niet de ruimte geeft die zij opeisen dan zijn de scheldpartijen niet van de lucht of de vechtpartijen en ik heb inmiddels al aardig wat keren met dit bijltje gehakt en ja ik heb een hond en ja die loopt altijd aangelijnd en zelfs dan lopen ze te schelden dat je k*nkerhond heb en dat je op moet k...ren enz enz enz.
En raak ik onder de drukinkt ik dag ut niet wordt er niet warm of koud van, ik zeg altijd dan je heb zeker een teringwijf thuis vandaar dat je buiten een grote bek heb.

Eigenlijk kort gezegd al deze sportsolisten zijn egotrippers met een teringwijf thuis, buiten een grote bek en zodra ze de voordeur beetpakken is het ja en amen knikken en de slaaf uithangen.

RIP voor het hondje en sterkte voor deze familie.

D.I.A.Zepam | 10-04-11 | 16:13

Diazepam heeft vast een teringwijf thuiszitten, denken jullie niet? :mrgreen:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

:smile: :smile: Mijn god, wat heb je er toch een mafkikkers bij; enige nuance is hem in ieder geval totaal vreemd.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

Caro. schreef::smile: :smile: Mijn god, wat heb je er toch een mafkikkers bij; enige nuance is hem in ieder geval totaal vreemd.
Deze dan:

@D.I.A.Zepam | 10-04-11 | 16:13
Volgens mij wordt het weer tijd voor een valiumpje vriend...

Jezus van Nazareth | 10-04-11 | 16:25

Pasen is in aantocht.
Ik zag dit topic trouwens net voor het eerst en las "Jagger trapt pup dood".
:piew:
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”