Onze hond Caylo werd verdacht van leverontsteking, maar omdat de bloedwaardes vreemd waren en niet overeenkwamen en de hond niet goed reageerde op eiwit, zijn we naar oisterwijk gereden.
Daar zit een internist die Caylo nog eens helemaal heeft onderzocht, met echo, bloedonderzoek en echoscopie.
Ik gaf zelf al aan dat ik twijfelde aan de diagnose leverontsteking.
En na het bloedonderzoek en de echo deed zij dat ook.
Zij dacht meer aan de darmen, ze wilde een endoscopie doen en biopten pakken.
Alles werd goed overlegd dat was erg prettig en we gaven toestemming want we wilde niet naar huis voor dat nu alles duidelijk was.
Toen ze van binnen keken bleek al snel dat hij veel voedsel in zijn buik had ondanks dat hij nuchter was, dit was al heel raar.
En even verderop kwam het antwoord er zat een dikke bult aan het einde van de maag die het gat naar de darmen of zoiets dicht hield voor een groot deel.
De bult kon een goedaardige poliep zijn, maar hij ging toch echt meer uit van een kwaadaardige tumor.
Er zijn een paar biopten gepakt, van de bult en ook van de darm en weefsel rondom.
Dit word nog allemaal onderzocht door een patholoog op dit moment en we wachten op de uitslag.
Daarbij lijkt hij eiwitten te verliezen via de darmwand en dit kan met elkaar samen hangen.
De bult zit wel op een gunstige plek voor weg te halen, maar het is best een knaap.
Ze hadden de hele endoscopie geflimd en we kregen een uitgebreide uitleg hierbij, wat erg prettig is.
Ik schrok van de grote van de bult en mijn nare onderbuikgevoel werd bevestigd.
Nu is het afwachten of het kwaadaardig is wat hij ook dacht en of het weefsel rondom ook aangetast is, dan is het natuurlijk een slechte prognose
Als het goedaardig is kunnen ze een omleiding of zoiets maken, maar er hangt nu veel van de uitslag van de biopten af.
Ik wil niks liever dan dat die hond beter word, maar zie het op dit moment allemaal niet meer zo rozekleurig.
Iemand hier bekend mee?