Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Schuimbekken door een pad
Moderator: moderatorteam
- Tank
- Zeer actief
Schuimbekken door een pad
Ben me net rot geschrokken. Liep met mijn boomertje buiten, overal zijn padjes hier bezig aan de paddentrek. Voor dat ik er erg in had, had mijn hondje er eentje te pakken. Ik zeg los maar dat was niet nodig want kennelijk smaakt die pad zo goor, hij spuugde hem gelijk uit. Direct daar na begint hij te kotsen en schuimbekken en met zijn kop te schudden. Ben direct naar huis gerend met hem om hem zijn bekkie uit te spoelen, onderweg heeft hij een keer of 4-5 gekotst. Thuis zijn smoeltje onder de kraan gehouden en tegelijk de dienstdoende dierenarts gebeld. Deze gaf aan dat padden giftig zijn (wist ik echt niet) en dat het binnen een half uur over moest zijn anders terugbellen en hij moest melk drinken. Heb hem melk gegeven, wilde hij niet direct, was ook nog erg aan het schuimbekken dus ik ben eerst verder gegaan met bekkie spoelen. Toen wilde hij wel melk, en daarna was het over. Heeft bij elkaar ongeveer 15 min. geduurd. Nu lijkt hij weer helemaal ok, wel iets geschrokken maar gewoon alert en kwispelend en stoeit nu met de andere hond. Hou hem uiteraard goed in de gaten, na wat gegoogled te hebben lees ik dat honden er wel degelijk behoorlijk ziek van kunnen worden. Hoop dat het hierbij blijft!
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Re: Schuimbekken door een pad
Hier worden ook regelmatig padden gevangen
En dan schuimbekken ze ook heel erg, helaas leren ze er niks van, want als ze weer een pad zien is het weer ''feest''
En dan schuimbekken ze ook heel erg, helaas leren ze er niks van, want als ze weer een pad zien is het weer ''feest''

- krullie
- Zeer actief
padden smaken ontzettend smerig.
(neee niet zelf geproeft.
)
als honden eraan likken of ze oppassen gaan ze schuimen omdat het zo
vreselijk smerig smaakt.
meestal is er niks aan de hand en gaat het gewoon weer over.
sommige honden zijn allergisch voor padden en dan kan het slijmvlies opzetten.
maar dat komt niet vaak voor.
melk neutraliseert de smaak.
(neee niet zelf geproeft.
als honden eraan likken of ze oppassen gaan ze schuimen omdat het zo
vreselijk smerig smaakt.
meestal is er niks aan de hand en gaat het gewoon weer over.
sommige honden zijn allergisch voor padden en dan kan het slijmvlies opzetten.
maar dat komt niet vaak voor.
melk neutraliseert de smaak.
- kimmeke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaskan Malamute
- Aantal honden: 1
gebeurt hier elk jaar meerdere keren, ik lig er al niet meer van wakker. Dan staat ze daar als een idioot te kwijlen en smoelen te trekken om me dan zielig te bekijken... Tja, jammer, raap dan niet alles op wat je tegenkomt he 
Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/
- Tank
- Zeer actief
Ik schrok gewoon zo omdat ik het dus nog nooit eerder heb meegemaakt, mijn vorige honden die pakten de padden niet in hun bek als er paddentrek was, dus ik was er niet op bedacht. Het schuimbekken en kopschudden hield inderdaad gelijk op nadat hij melk had gedronken, en volgens mij is ie nu weer helemaal ok, ik merk nu niks raars aan hem. Wat ik net heb gegoogled lees ik dat het wel gevaarlijk kan zijn als een kleine hond of een pup een pad opeet dan komt er veel meer gif in het systeem.
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Ik zou me ook rotschrikken :N: Ik wist ook niet dat het ongevaarlijk was en zat al bij de dierenarts als mij ( nou ja, de hond dan, ik lik niet aan padden) zoiets zou gebeuren :N:
-
dogo4ever
- Zeer actief
Onze Tekila heeft ook een keer een klein padje naar binnen laten glijden. En ook inderdaad schuimen en echt niet lekker worden. Maar als ik nu niet op let, heeft ze ze nog steeds op het menu staan. Onze Pebbles denkt maar aan 1 ding bij het zien van padden: kill, kill, kill. Vorige week kon ik er nog net 1 uit haar bek trekken.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Op die manier zorgen padden ervoor dat ze niet opgevreten worden. Sommige kevers ook trouwens 
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
gemini6
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 boomertjes
- Aantal honden: 2
Mijn boomertje heeft twee jaar geleden aan een dode pad gelikt en begon ook te schuimbekken.
Gelukkig stond ik er helemaal niet bij stil dat ze giftig kunnen zijn.
Gelukkig stond ik er helemaal niet bij stil dat ze giftig kunnen zijn.
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Weer wat geleerd. Otto heeft er wel eens met zijn snufferd boven gehangen, pad sprong weg en ik hoor mezelf nog zeggen: wat een leuk beestje he?
Ik heb wel eens gehoord dat er Zuidamerikaanse soorten padden of kikkers zijn waar mensen aan likken om zeg maar in hogere sferen te geraken
Ik heb wel eens gehoord dat er Zuidamerikaanse soorten padden of kikkers zijn waar mensen aan likken om zeg maar in hogere sferen te geraken

Groetjes,
Sandra
-
nyckle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
Ze hebben daar ook de gifkikker, die als pijlgif wordt gebruikt. Een schrammetje van de pijlpunt en je bent in zulke hoge sferen dat je nooit meer op aarde komt.[Sandra] schreef:Weer wat geleerd. Otto heeft er wel eens met zijn snufferd boven gehangen, pad sprong weg en ik hoor mezelf nog zeggen: wat een leuk beestje he?
-
ralf
- Actief
Paddenslijm is giftig al zijn veel diersoorten hier wel resistent tegen.
Kijk maar eens wat er in Australie is gebeurd nadat ze de reuzepad hebben ingevoerd.
Kijk maar eens wat er in Australie is gebeurd nadat ze de reuzepad hebben ingevoerd.
-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
- Aantal honden: 2
Max heeft ook regelamtig een pad te pakken. Hij laat hem in tegenstelling tot de kikkers wel snel los !
Schuimbekken en kokhalzen en kwijlen als resultaat. Ik pak dan meestal een waterlesje met zo'n bidondop en spoel daarmee zijn bek goed uit. Tot nu toe is dat voldoende gebleken.