Precies. Je kunt niet verwachten dat alle honden sociaal zijn, als je maar zorgt dat jouw hond geen anderen lastig valt. En als dat wel een keer per ongeluk gebeurt, is dit wel de meest asociale manier om dat 'op te lossen'.Miss_Liz schreef:Irisz schreef:Ja, kan. Maar ik moest de riem nu sowieso loslaten. Hij rende met halsband en riem door de wijk, dus dat hand niet veel uitgemaakt. Er hangt in ieder geval een penning aan met zijn naam en mijn telefoonnummer.kitty2 schreef:brrrrr Tuigje aan zodat ie zich niet meer uit z'n band kan wurmen?
Maar het is toch van de zotte dat ik maatregelen zou moeten nemen voor mij WEL luisterende honden, omdat anderen maar wat aanklooien???
Tja helaas werkt het wel zo tegenwoordighier dezelfde ellende oke nu is de mijne ook niet super sociaal maar lijn haar netjes aan zodat ze geen anderen lastig valt.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Xavi kwijt
Moderator: moderatorteam
- Irisz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Xavi kwijt
- iones
- Zeer actief
Helaas zit deze maatschappij vol met aso's en daar krijg je dus vroeg of laat mee te maken. Zorg dat je je hond nog wat beter onder controle krijgt en dat hij niet kan ontsnappen. Dat scheelt je weer een paar grijze haren.
En als het effe (financieel) er uit kan.... verhuis naar een andere buurt waar het rustiger is en waar meer mogelijkheden zijn voor honden om te lopen.
En als het effe (financieel) er uit kan.... verhuis naar een andere buurt waar het rustiger is en waar meer mogelijkheden zijn voor honden om te lopen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
- Aantal honden: 3
Das mooi K*T inderdaad om je hond kwijt te zijn, ik weet wel hoe dat voelt (ooit ontsnapte bon uit de deur).
Maar ik snap niet zo goed hoe het mogelijk is dat hij uit zijn halsband wurmt? Dan zorg je toch dat die een tandje verder staat?
En waarom moest je xavi loslaten? Dat snap ik niet zo goed, ik zal mijn honden nooit zomaar los 'moeten' laten.
Als ik ze niet kan houden, dan ga ik dus niet met meer lopen dan dat ik wel kan houden aan gewicht.
Ik loop overigens met gemak met 5 honden aan de lijn het bos in, maar voor de veiligheid van anderen en zodat ik zeker weet dat ik
nooit niets los hoef te laten omdat ik het niet zou houden omdat ze trekken loop ik 3 om 2 het bos in en laat ze daar los.
Maar ik snap niet zo goed hoe het mogelijk is dat hij uit zijn halsband wurmt? Dan zorg je toch dat die een tandje verder staat?
En waarom moest je xavi loslaten? Dat snap ik niet zo goed, ik zal mijn honden nooit zomaar los 'moeten' laten.
Als ik ze niet kan houden, dan ga ik dus niet met meer lopen dan dat ik wel kan houden aan gewicht.
Ik loop overigens met gemak met 5 honden aan de lijn het bos in, maar voor de veiligheid van anderen en zodat ik zeker weet dat ik
nooit niets los hoef te laten omdat ik het niet zou houden omdat ze trekken loop ik 3 om 2 het bos in en laat ze daar los.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik snap je standpunt wel, maar ik vind niet dat het helemaal zo werkt. Ik kan mijn honden goed houden, want ze weten dat niet mogen trekken. Bij elkaar wegen ze bijna 80 kilo, maar het is nog nooit gebeurd dat ik de controle verloor. Zolang ik niet dat vertrouwen in ze heb, ga ik niet met ze samen wandelen.P!nki schreef:Das mooi K*T inderdaad om je hond kwijt te zijn, ik weet wel hoe dat voelt (ooit ontsnapte bon uit de deur).
Maar op deze situatie reken je gewoon niet. Een hond wil mijn honden 'aanvallen' en Xavi wil vluchten en Luna wil hem op zijn flikker geven. Ik word dus min of meer uit elkaar getrokken. En ja, dan trekken ze, maar ik vind niet dat ik van ze kan verwachten dat ze netjes aan een slappe lijn blijven staan als en een doorgedraaide hond naar hun aan het happen is.
Dus ik moest een van de lijnen los laten om mezelf overeind te houden. Ik had beter voor Luna kunnen kiezen, maar ik 'koos' dus Xavi.
Maar echt, ik train zo ontzettend veel met mijn honden en ze luisteren echt super goed, maar ik vind echt niet dat ik in deze situatie kan verwachten van ze dat ze niet trekken. Xavi was doodsbang en Luna pisnijdig, en terecht.
En dan wat betreft de halsband, dat klopt inderdaad. Maar ook in dit geval, gebeurt me dus nooit.
Maar ik kreeg al de tip van iemand om in de wijk een half-check om te doen omdat die niet zomaar over de kop kunnen schuiven, dus dat gaan we dan maar proberen.
- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat bedoel je precies met het vetgedrukte?iones schreef:Helaas zit deze maatschappij vol met aso's en daar krijg je dus vroeg of laat mee te maken. Zorg dat je je hond nog wat beter onder controle krijgt en dat hij niet kan ontsnappen. Dat scheelt je weer een paar grijze haren.
Ik vind het namelijk wel wonderbaarlijk dat ik mijn honden onder controle zou moeten houden in deze situatie. Dat is gewoon tegen de natuur van de hond in. De 'aanvallende' hond zorgt voor een behoorlijke dreiging, dan gaat gewoon de fight-or-flight respons aan en Luna koos voor het eerste en Xavi voor het tweede.
Wat houdt de controle dan precies in die jij bedoelt? Dat ze rustig moeten blijven wachten in zo'n situatie tot ik het oplos ofzo?
(is overigens niet vervelend bedoeld hoor, maar ik vind het wel wonderbaarlijk dat mensen nu schijnen te denken dat ik mijn honden niet onder controle heb)
Mwah, verhuizen hoeft voor mij nog niet direct. Ik wandel weinig in de wijk want we hebben heel veel bos in de buurt, maar aan af en toe een kort poep- en plasrondje ontkom je niet.
- iones
- Zeer actief
Ik bedoelde alleen maar in zoverre controle, dat ze je niet van de sokken trekken waardoor je ze wel los moet laten.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen