Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jogger trapt pup dood

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

krullie
Zeer actief

Re: Trimmer trapt pup dood

Ongelezen bericht door krullie »

de mensen worden steeds ongevoeliger en agressiever. :ugh:
hier reed een fietser over mijn jack heen.
en gewoon doorrijden he. :M:
ik snap de mensen echt niet hoor. :(
aman.en.don
Zeer actief
Mijn ras(sen): mechelse herder, daro
border collie, skyler
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door aman.en.don »

:boos: :M: :devil: :tong: :cry: :mep:
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Die trimmer mag die hond natuurlijk niet schoppen! Maar als ik zie hou vreselijk veel honden hier achter hardlopers aanvliegen...
laura86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese Stabij en 2 Aussies
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door laura86 »

:80:

Ik wordt ook misselijk van die reacties daaronder. "Had je hem maar moeten aanlijnen". Zijn we in het vervolg dan ook onschuldig als we een voetganger doodrijden op een plaats waar je niet mag lopen :denken:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Idioot :devil: :piew:

Natuurlijk zijn die mee rennende honden niet fijn, maar van die sporters die denken dat ze het alleenrecht op de wereld hebben,
word je ook helemaal getikt (wielrenners, joggers, enz.). En dit slaat natuurlijk helemaal nergens meer op :devil:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

agressieve trimmer trapt pup dood

Ik zie echt nergens staan hoe die man op agressieve wijze die pup gericht doodgetrapt heeft.
Het is verschrikkelijk, om zo je hondje te verliezen, maar om nou te doen alsof die vent lekker bovenop de pup heeft staan springen en schoppen totdat pupje niet meer bewoog...
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

Caro. schreef:Idioot :devil: :piew:

Natuurlijk zijn die mee rennende honden niet fijn, maar van die sporters die denken dat ze het alleenrecht op de wereld hebben,
word je ook helemaal getikt (wielrenners, joggers, enz.). En dit slaat natuurlijk helemaal nergens meer op :devil:
Ik word ook gek van de mensen met honden die denken dat ze alle rechten hebben ;)
Natuurlijk is deze actie niet goed te praten. Maar wat als dat pupje op een hondagressieve hond afvloog en daardoor dood ging? Dan hadden we allemaal wel gezegt, tsja, honden aanlijnen als je een aangelijnde hond tegen komt...
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

verschrikkelijk zeg, het zal je maar gebeuren :jank:

ik dacht overigens aan de topictitel dat je een hondentrimmer bedoelde, geen hardloper, gelukkig was dat niet waar
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Jippie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chinese Naakthond, Peruaanse Naakthond Middenslag, Poedel Middenslag, Podenco.
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Jippie »

Las het net! Denk dat ik niet goed was geworden :devil:

Valt me wel vaker op dat idd joggers/wielrenners zo aso zijn! Ga dan lekker op de loopband of spinnen als je geen zin hebt om mogelijk een obstakel tegen te komen..!
Afbeelding
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

Wtf belachelijk.
:devil:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

doet die boerenlul dan ook weer gewoon omdat het kan he,( klein hondje) kan me best voorstellen dat het irriteert als je 3 keer per hardloopbeurt een hond achter je aan krijgt, ( en ja ze hadden hem bij zich moeten houden voor zijn eigen veiligheid) aan de andere kant hij mag het bij Gil proberen hoor. :engel: :Q:
ben bang dat er dan een andere afloop aan de hand is.
dat van die honden trimmer dacht ik ook hoor :lol:
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

YvetteJ schreef:verschrikkelijk zeg, het zal je maar gebeuren :jank:

ik dacht overigens aan de topictitel dat je een hondentrimmer bedoelde, geen hardloper, gelukkig was dat niet waar
hahahaha ik dus ook.
Vond het al zo apart.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

de reactie van de man is niet echt euh....handig zeg maar. Maar ik lees nergens dat hij net zo lang heeft staan trappen tot het hondje dood was. 'het hondje kwam onder de voeten van de trimmer' en was dood. Dan is het niets meer dan een dom ongeluk wat kan gebeuren met honden die nog niet geleerd hebben om niet achter mensen aan te rennen. En meteen het grote nadeel van kleine rassen; ze zijn erg kwetsbaar.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Nou, hij maakte wel een zijwaartse beweging. Vind ook wel dat je op moet letten dat je hond niet achter joggers aangaat maar die mevrouw vroeg nog of hij even wilde stoppen zodat zij haar hondje kon pakken en dat deed meneer niet. Kleine moeite toch om een beetje rekening met elkaar te houden.

Ik schop ook geen schoolkinderen die liever via de kortste weg fietsen en dan via het voetpad gaan. Kan ik ook wel zeggen moet je maar op het fietspad gaan fietsen en ze dan een rot zet geven zodat ze van hun fiets vallen.

En als ik last heb van een hond die mijn honden volgt geef ik die hond ook geen trap. En als ze mij volgen ook niet, werd van het weekend nog natgespiest door een hond van een ander, geef ik die hond ook geen trap voor.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Kelev de oude
Actief
Mijn ras(sen): 1 Kruising whippet
2 Galgo's
en een onduidelijke kruising

Ongelezen bericht door Kelev de oude »

Machie schreef
Ik word ook gek van de mensen met honden die denken dat ze alle rechten hebben ;)
Natuurlijk is deze actie niet goed te praten. Maar wat als dat pupje op een hondagressieve hond afvloog en daardoor dood ging? Dan hadden we allemaal wel gezegt, tsja, honden aanlijnen als je een aangelijnde hond tegen komt...
Een puppie doodtrappen?? Welke dolgedraaide trimmer heeft er nu last van een puppie?
Dan ben je toch diep gestoord? Je schopt toch ook geen baby?

Ik verwacht ook niet van honden dat zij puppy's doodbijten. En dat doen zij ook niet. Een puppy is per definitie in de hondenwereld net zo onkwetsbaar als een baby in de mensenwereld.
Iemand die een baby kwaad doet behoort achter vuistdikke tralies.
Een hond die een puppy doodbijt is gek en mag nooit meer los.

Dit voorval heeft niets maar dan ook totaal niets te maken met hondeneigenaren die denken dat zij alle rechten hebben.
Dit raakt de ethiek van de menselijke moraal.
Wij zijn gehouden het kwetsbare te beschermen, ook al is het van een andere soort.

Ik ben er niet bij geweest dus wat de precieze toedracht is weet ik niet. Misschien is de trimmer
over het hondje gestruikeld en ongelukkig terecht gekomen. Dan nog is zijn reactie bot en gevoelloos, en eigenlijk mensonwaardig.
Als het werkelijk opzet is geweest, dan is die persoon zwaar ziek.
kiek
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Frans bulletje
Spaans vuilnisbakje

Ongelezen bericht door kiek »

Wat vreselijk..

Beetje rekening met elkaar houden en even stoppen is niet zoveel moeite toch :devil:
Machie
Zeer actief

Ik zeg toch ook dat dit niet goed te praten is ;)

Ik weet niet wat het pupje deed he, misschien beet ie wel in de voeten van de trimmer (doen er voldoende) Of wat het een man met angst voor honden (ook die zijn er voldoende)

Ik probeer alleen een beetje nuance aan te brengen in het verhaal. Dit had natuurlijk nooit mogen gebeuren en de reactie over hond aanlijnen is niet bepaald vriendelijk nee. Maar je hond mag ook niet achter hardlopers aan rennen vind ik....
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

kiek schreef:Wat vreselijk..

Beetje rekening met elkaar houden en even stoppen is niet zoveel moeite toch :devil:
Vind ik ook. Ik rem ook af voor kinderen die ineens oversteken, zeg ik ook niet moet hij/zij daar maar niet lopen, trouwens rem voor alles af wat ineens voor mijn fiets oversteek.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Ik ben trimmer, wielrenner en hondeneigenaar.

Ja je dient je hond aan te lijnen, maar niets praat het horkerige gedrag van de hardloper goed.
Gewoon weglopen en nog nasnauwen ook! Ik had niet ingestaan voor mezelf.
En dat ten overstaan van kinderen....
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Machie schreef:

Totaal geen vergelijking: een mens kan beredeneren en de gevolgen van zijn daden overzien, een hond handelt in een reflex / uit een instinct.

Ik vind dit alle perken te buiten gaan en stomweg niet goed te praten. Nee, een hond mag niet achter trimmers aan, maar de doodstraf hiervoor, lijkt mij nogal ver gaan.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

En ik lees dus niet of het al dan niet in een losloopgebied was.
Was dat wel het geval, dan gaat dit hele geneuzel over aanlijnen niet op.

En verder is het hoe dan ook een horkerige reactie van die trimmer, of het nou opzet was of niet.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Ayurveda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayurveda »

och wat erg! :jank:

tuurlijk had het hondje beter aangelijnt kunnen blijven, maar die mensen wilde het misschien eventjes poberen op een stil stukje of wat dan ook. Het is een dier, een ongelukje kan gebeuren! Maar dan vind ik het een groot schandaal van een volwassen man die beter hoort te weten als er nog gevraagd wordt even te wachten dan gewoon door te rennen en het beestje tussen de benen te nemen!

Hier geregeld wielrenners en hardlopers met die weer op het fietspad waar ik langs en half op loop (t enigste stukkie gras hier) en tot nu toe hebben ze altijd netjes rekening met me gehouden! Als de hondjes los lopen en ik zie ze aankomen roep ik ze bij me en laat ik ze zitten. Maja dat heb ik ook eerst moeten oefenen hoor! dit was verdories nog een baby! :piew:
Afbeelding
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

Belachelijk zeg, wat een idiote kerel :devil:
Heel triest voor de kinderen en ouders die er bij waren :(
MJ
Zeer actief

Ongelezen bericht door MJ »

Caro. schreef:
Machie schreef:

Totaal geen vergelijking: een mens kan beredeneren en de gevolgen van zijn daden overzien, een hond handelt in een reflex / uit een instinct.

Ik vind dit alle perken te buiten gaan en stomweg niet goed te praten. Nee, een hond mag niet achter trimmers aan, maar de doodstraf hiervoor, lijkt mij nogal ver gaan.
Helemaal eens !
Debiele actie. :piew:
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Wat een harteloze hufter... :devil: :S:

Dat zou hij eens met bijvoorbeeld een Rottweilerpup van die leeftijd moeten proberen, BAH..
Afbeelding
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Kelev de oude schreef:Machie schreef
Een puppie doodtrappen?? Welke dolgedraaide trimmer heeft er nu last van een puppie?
Dan ben je toch diep gestoord? Je schopt toch ook geen baby?

Ik verwacht ook niet van honden dat zij puppy's doodbijten. En dat doen zij ook niet. Een puppy is per definitie in de hondenwereld net zo onkwetsbaar als een baby in de mensenwereld.
Iemand die een baby kwaad doet behoort achter vuistdikke tralies.
Een hond die een puppy doodbijt is gek en mag nooit meer los.

Dit voorval heeft niets maar dan ook totaal niets te maken met hondeneigenaren die denken dat zij alle rechten hebben.
Dit raakt de ethiek van de menselijke moraal.
Wij zijn gehouden het kwetsbare te beschermen, ook al is het van een andere soort.

Ik ben er niet bij geweest dus wat de precieze toedracht is weet ik niet. Misschien is de trimmer
over het hondje gestruikeld en ongelukkig terecht gekomen. Dan nog is zijn reactie bot en gevoelloos, en eigenlijk mensonwaardig.
Als het werkelijk opzet is geweest, dan is die persoon zwaar ziek.
Helemaal mee eens. Een onwaarschijnlijk walgelijke actie van die vent. En dan nog laf wegrennen ook, baaahhhh :evil:
Hayley84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Hayley84 »

Ja je bent verantwoordelijk voor je hond maar kom op... hou eens wat rekening met elkaar, het is al zo druk hier.
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Natuurlijk hoort een hond niet achter een trimmer aan te gaan. Maar jemig... waar praten we over.
Een pup van een paar kilo!

Ik geloof dat ik even lichtelijk ontoerekeningsvatbaar zou worden.....
Kelev de oude
Actief
Mijn ras(sen): 1 Kruising whippet
2 Galgo's
en een onduidelijke kruising

Ongelezen bericht door Kelev de oude »

Machie schreef:Ik zeg toch ook dat dit niet goed te praten is ;)

Ik weet niet wat het pupje deed he, misschien beet ie wel in de voeten van de trimmer (doen er voldoende) Of wat het een man met angst voor honden (ook die zijn er voldoende)

Ik probeer alleen een beetje nuance aan te brengen in het verhaal. Dit had natuurlijk nooit mogen gebeuren en de reactie over hond aanlijnen is niet bepaald vriendelijk nee. Maar je hond mag ook niet achter hardlopers aan rennen vind ik....
Een man met angst voor honden? Kan die niet beter op een atletiekbaan gaan rennen waar honden niet zijn toegestaan?
Jij probeert nuance aan te brengen en dat is een loffelijk streven. Maar het doodschoppen van een pup valt niet te nuanceren. Dat is doodgewoon misdadig.
En ik vind ook dat een hond niet achter trimmers aan mag rennen. Maar dit is een pup.
Die wordt niet geboren met die zelfbeheersing. Dat moet hem even worden bijgebracht, en dat duurt een aantal weken. In die tussentijd geld zijn baby-stadium als excuus.

Een kind dat spelend achter zijn bal aanrent, en op de rijweg beland, mag ook niet overreden worden. Ook al is spelen op de rijweg niet toegestaan. (Je hebt in de rechtbank heel wat uit te leggen als je een spelend kind aanrijdt)
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Wat een idioot. En dan nog, al was het maar een dom ongeluk ( lijkt me dat hij dan wel flink stevig heeft getrapt, een pup is wel klein, maar ligt niet zomaar in tweeën ) dan had hij hoe dan ook zijn spijt kunnen betuigen, ipv gewoon weer verder rennen. Ik jog zelf veel, en komen dan ook wel eens honden 'meelopen', dan rem ik gewoon af, en let op waar ik loop, zeker bij zo'n klein dier. Vind het echt heel erg triest....
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”