Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

2e debutanten/open behendigheid op 30 april bij Speed Almere

Moderator: moderatorteam

Annemarie1961
Vaste gebruiker

2e debutanten/open behendigheid op 30 april bij Speed Almere

Ongelezen bericht door Annemarie1961 »

Op zaterdag 30 april is er voor de tweede keer een debutanten / open / veteranen wedstrijd bij Speed Almere.
De inschrijving is geopend.
Inschrijvingen gaan op volgorde van betaling, waarbij tot 1 week voor sluiting de debutanten voorrang zullen hebben.
De inschrijvingen gaan via onze website (zie hieronder)

Wellicht ten overvloedde: bij de debutanten staan GEEN wip en slalom in het parcours.

http://www.speed-almere.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: 2e debutanten/open behendigheid op 30 april bij Speed Almere

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik ga waarschijnlijk meedoen met Tapas bij de debutanten. :cheer:
SuusBG
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Sheperd

Ongelezen bericht door SuusBG »

ik neem aan dat de A schutting ook niet bij de debutanten staat? :wink:
En wanneer is je hond nog debutant, had geloof ik ergens gelezen dat de hond geen debutant meer is als hij al aan een FHN wedstrijd heeft deelgenomen?
Ik loop met Ginger (en zelf ook trouwens) dit jaar voor het eerst wedstrijden, bij de FHN. 30 januari onze 1e gehad, in de debutanten klasse. Mag ik me dan voor deze wedstrijd nog inschrijven als debutant, of moet ik in de open klasse?
En in de open klasse staan alle toestellen, toch?
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

De A-schutting staat gewoon wel in het debutantenparcours hoor. :wink
Ik denk dat je gewoon nog debutanten kunt lopen als je op 30 april mee wil doen.
Bij de A-klasse staan alle toestellen in het parcours (afhankelijk van welk onderdeel het is, bij de jumping staan sommige raakvlaktoestellen zowiezo niet).
Annemarie1961
Vaste gebruiker

http://www.speed-almere.nl///debutanten2011.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Annemarie1961
Vaste gebruiker

LongFields schreef:De A-schutting staat gewoon wel in het debutantenparcours hoor. :wink
Ik denk dat je gewoon nog debutanten kunt lopen als je op 30 april mee wil doen.
Bij de A-klasse staan alle toestellen in het parcours (afhankelijk van welk onderdeel het is, bij de jumping staan sommige raakvlaktoestellen zowiezo niet).
Bij de jumping staat geen enkel raakvlaktoestel :mrgreen:
SuusBG
Zeer actief

LongFields schreef:De A-schutting staat gewoon wel in het debutantenparcours hoor. :wink
bij FHN staat geen A schutting bij de debutanten hoor :wink: :mrgreen: Maar dus wel bij deze debutanten klasse?
@ Annemarie1961. Daar had ik het inderdaad gelezen. Ik heb dus al wel 1 FHN wedstrijd gelopen met Ginger (onze beide 1e FHN wedstrijd), maarja dat is maar 1 wedstrijd en we hebben nu niet bepaald ineens vet veel wedstrijd ervaring ofzo :mrgreen:
Dus volgens LongFields kan ik mij gewoon inschrijven als debutant?

Even samengevat, als ik het goed begrijp staat er bij deze wedstrijd voor de debutanten WEL A-schutting, maar GEEN wip en paaltjes? En zou ik mij dus wel als debutant mogen inschrijven.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Annemarie1961 schreef:
Bij de jumping staat geen enkel raakvlaktoestel :mrgreen:
Ik wist het niet zeker (heb nog geen wedstrijden gelopen, vandaar) dus ik was wat voorzichtig. :wink:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

SuusBG schreef:
bij FHN staat geen A schutting bij de debutanten hoor :wink: :mrgreen: Maar dus wel bij deze debutanten klasse?
@ Annemarie1961. Daar had ik het inderdaad gelezen. Ik heb dus al wel 1 FHN wedstrijd gelopen met Ginger (onze beide 1e FHN wedstrijd), maarja dat is maar 1 wedstrijd en we hebben nu niet bepaald ineens vet veel wedstrijd ervaring ofzo :mrgreen:
Dus volgens LongFields kan ik mij gewoon inschrijven als debutant?

Even samengevat, als ik het goed begrijp staat er bij deze wedstrijd voor de debutanten WEL A-schutting, maar GEEN wip en paaltjes? En zou ik mij dus wel als debutant mogen inschrijven.
Waarom stuur je niet even een mailtje aan de organisatie, dan weet je het zeker. :wink:
Ik weet dat de mensen die ik vorig jaar op de debutantenwedstrijd bij Speed sprak meer dan 1x debutanten hebben gelopen, dus wat dat betreft denk ik dat je gewoon debutanten kunt inschrijven. Maar ik ben niet van de organisatie.
Annemarie1961
Vaste gebruiker

je bent debutant als je hond nog geen FHN of Cyno wedstrijden hebt gelopen. Je mag zeker meerdere debutantenwedstrijden lopen.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

SuusBG schreef: bij FHN staat geen A schutting bij de debutanten hoor :wink: :mrgreen:
Bij de FHN staan bij de debutanten naar ik begrepen heb wel weer 6 paaltjes in het parcours, dat is bij de wedstrijd bij Speed dan weer niet zo. :wink:
SuusBG
Zeer actief

LongFields schreef:
SuusBG schreef: bij FHN staat geen A schutting bij de debutanten hoor :wink: :mrgreen:
Bij de FHN staan bij de debutanten naar ik begrepen heb wel weer 6 paaltjes in het parcours, dat is bij de wedstrijd bij Speed dan weer niet zo. :wink:
ik heb even een mailtje gestuurd :D
Ja klopt, dat vond ik ook een beetje verwarrend. Want bij de FHN debutanten staan er juist WEL ( 6 ) paaltjes in en GEEN wip en A-schutting. En hier juist waarschijnlijk geen paaltjes en wip maar wel schutting.

Ik wil graag precies weten hoe het zit, dat ik niet inschrijf voor iets wat ik eigenlijk niet wil (wat Ginger bv. nog niet kan), dat zou zonde zijn :wink:
SuusBG
Zeer actief

Ik heb reactie gekregen op mijn mail.
Als het goed is wordt het aangepast op de site, dat je geen debutant bent als je hond al één FHN/cyno wedstrijd heeft gelopen in de A.
En bij de debutanten staat wel een A schutting, laagste stand. En geen wip en paaltjes.

Ik ga niet meedoen, want Ginger beheerst de schutting nog niet (de wip en paaltjes juist wel :F: ) ben net begonnen met 2o2o daarop te leren.
Bedankt allemaal voor de hulp en info in ieder geval :ok:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Het lijkt mij ook wel logisch dat als je al een wedstrijd bij de A hebt gelopen, je dan geen debutant meer bent, maar dat zal wel aan mij liggen dan. :19:

Ik heb me ingeschreven voor 30 april, lekker op mijn eigen cluppie met vertrouwde toestellen, heb er nu al zin in!
Marlon
Actief
Mijn ras(sen): Tervuerense Herder, Chihuahua
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marlon »

Lijkt me wel erg leuk, zeker omdat het dan eerste buiten-wedstrijd zou zijn van het seizoen. Alleen ligt het er voor mij aan of ik vervoer kan krijgen.
Is de laagste hoogte (qua sprongen) bij jullie voor de open 30 (FHN/Toy) of 35 (Cyno/Small) cm?
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

LongFields schreef:Het lijkt mij ook wel logisch dat als je al een wedstrijd bij de A hebt gelopen, je dan geen debutant meer bent, maar dat zal wel aan mij liggen dan. :19:

Ik heb me ingeschreven voor 30 april, lekker op mijn eigen cluppie met vertrouwde toestellen, heb er nu al zin in!
FHN heeft ook een debutantenklasse. Dan loop je dus al wel FHN, maar ik zou het wel vreemd vinden als je dan ineens bij de onofficiële wedstrijden A moet gaan lopen. Je hebt niet voor niets voor FHN debutanten gekozen. Maar ik had ook mijn FHN licentie en liep nog debutantenklasse. Nu heb ik ook een Cyno licentie en schrijf ik me bij onofficiële wedstrijden netjes in de A in ;) Deze ga ik overigens waarschijnlijk niet heen.
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Jacksel schreef: FHN heeft ook een debutantenklasse. Dan loop je dus al wel FHN, maar ik zou het wel vreemd vinden als je dan ineens bij de onofficiële wedstrijden A moet gaan lopen. Je hebt niet voor niets voor FHN debutanten gekozen. Maar ik had ook mijn FHN licentie en liep nog debutantenklasse. Nu heb ik ook een Cyno licentie en schrijf ik me bij onofficiële wedstrijden netjes in de A in ;) Deze ga ik overigens waarschijnlijk niet heen.
Lees nou eens goed waar ik op gereageerd heb:
SuusBG schreef:Ik heb reactie gekregen op mijn mail.
Als het goed is wordt het aangepast op de site, dat je geen debutant bent als je hond al één FHN/cyno wedstrijd heeft gelopen in de A.
Er staat dus toch gewoon dat je debutanten mag lopen zo lang je hond nog niet in de A is uitgekomen bij willekeurig welke organisatie, óf de FHN, óf Cyno. Dus als je alleen nog maar debutantenwedstrijden hebt gelopen, mag je gewoon inschrijven bij de debutanten! Het nut van jouw opmerking ontgaat mij dus helemaal eigenlijk. :19:
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

verkeerd gelezen ;)
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Janneke&Mirtillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basenji
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Janneke&Mirtillo »

Mirtillo en ik gaan hier waarschijnlijk ook aan mee doen! Als debutanten uiteraard.. :F: Ben benieuwd wat voor parcour Tillo dit keer gaat verzinnen.. :ugh: :boos: :wink:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Leuk Janneke! :ok:
Pets_Passion
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Mag je als bezoeker je hond meenemen?

Ik ga met Teddy pas in mei beginnen met behendigheidslessen dus voor meedoen is het nog veels te vroeg maar ik wil wel graag alvast wat wedstrijden als bezoeker bijwonen. Dan kan ik vast een beetje sfeer proeven op zo'n wedstrijddag en natuurlijk honden en hun handlers in actie zien.

Aangezien mijn ouders in Almere wonen leek het me leuk om hier naartoe te gaan en dan na de wedstrijd ff bij mijn ouders langs te gaan. Alleen heb ik dan dus wel Teddy bij me.. (uiteraard is Teddy volledig ingeënt en sociaal)

Groetjes Karen
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ja hoor, dat mag. Vorig jaar ben ik ook met de toen net 1 jaar oude Tapas geweest om haar halfzus aan te moedigen en rond te kijken. Dat is geen enkel probleem.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Wat een superleuke dag was het vandaag! Het weer zat natuurlijk enorm mee en ik heb er zelfs een kleurtje van gekregen.
We hebben geen aansprekende resultaten behaald, maar dat had ik ook niet verwacht op onze allereerste wedstrijd. Wel heeft Tapas laten zien dat ze flink de gang erin heeft tijdens het nemen van het wedstrijdparcours, zich niet laat afleiden door de hele entourage om de ring heen en ook niet door de ringhulpen en keurmeester in de ring. Ze is heel alert op mij en doet precies wat ik aangeef. Dat ik hierbij nog wat beginnersfouten maak en niet altijd duidelijk ben heeft ons 2 disken opgeleverd vandaag, en helaas een vroege fout bij het spel (tijd-fout-uit). Bij het spel had ik besloten gewoon zowiezo het parcours af te maken en niet direct na de gemaakte fout naar de finish te racen. De rest van het rondje ging prima.

Wel vermoeiend hoor, zo'n dagje. Al vroeg aanwezig zijn, tent opzetten en hond en jezelf installeren, en dan de ringen in de gaten houden voor wanneer je aan de beurt bent. Verkennen, parcours lopen, anderen kijken, lekker kletsen, veel heen en weer lopen, weer verkennen en parcours lopen, nog meer kletsen en heen en weer lopen, even de hond uitlaten tussendoor, wat eten, weer verkennen en parcous lopen en daarna wachten tot de wedstrijd klaar is.
Voor Tapas was dit een enerverend en druk weekend, gisteren de show in Leiden en vandaag haar eerste wedstrijd. Ik ben hartstikke trots op hoe ze het gedaan heeft en kijk al uit naar de volgende debutantenwedstrijd waar we aan mee gaan doen, op 30 april.
MJ
Zeer actief

Ongelezen bericht door MJ »

Wat onwijs leuk Suzanne....je enthousiasme spettert ook van het scherm af !
Janneke&Mirtillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basenji
Contacteer:

Ongelezen bericht door Janneke&Mirtillo »

Klinkt als een geslaagde dag! Leuk! :ok: Het weer zat ook errug mee! :lol1:
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Heerlijk dagje volgens mij! Goede ervaringen voor jullie beide :ok:

Druk dagje is het zeker zo'n wedstrijddagje en dan heb ik het alleen nog maar als supporter meegemaakt!
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ik zie trouwens dat ik mijn verslag van de benefietwedstrijd nu in het topic heb gepost over de wedstrijd op 30 april.
Hoezo moe.... :smile:
Annemarie1961
Vaste gebruiker

Re: 2e debutanten/open behendigheid op 30 april bij Speed Al

Zag weer een berichtje op de bandlijst voorbij komen dat men nog in kan schrijven, dus maar weer even onder de aandacht brengen
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”