Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe reageert jouw hond op bezoek/vreemde mensen in huis?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Annemiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriers
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Hoe reageert jouw hond op bezoek/vreemde mensen in huis?

Ongelezen bericht door Annemiek »

Een beetje zo :gjump:
Het is hier 1 groot feest als er visite komt!
Afbeelding

Groetjes Annemieke
Supernova
Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

Kenzo reageert op vreemd bezoek niet vriendelijk. Hij blaft/gromt en borstelt. Meestal houdt hij op als ik zeg dat het genoeg is maar soms moet ik het toch wel 2 keer zeggen :engel: Bij bezoek dat maar eventjes binnen komt ben ik wat minder streng. Bezoek wat regelmatig komt wordt enthousiast begroet. Zeker als de oma's binnen komen dan is hij heel erg blij.

Nova reageert alsof ze jaaaren heeft zitten wachten op aandacht :jank: Vooral vrouwen vind ze heel erg leuk :cheer:
Kirby reageert ook vriendelijk op bezoek maar iets minder enthousiast dan Nova. (Maar dat vind ik helemaal niet erg :tongue: )
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

In eerste instatie zijn ze waaks en blaffen ze...

Als de visite ze negeert dan voelen ze zich veilig en komen ze een keer kijken en snuffelen, dan kan er ook een keer voorzichtig geaaid worden. Hoe langer ze genegeerd worden hoe relexer ze worden, dan gaan ze ook ergens liggen. Van mensen die vaker komen kunnen ze ook meer hebben.
Als de visite de honden wil aaien of te rechtstreeks benaderd dan kunnen ze grommen/lip op trekken.

Buck kan mensen ook wel eens heel zachtjes in de kuiten bijten ( net als schapen drijven) als ze spontaan door het huis lopen of langs hem lopen :mrgreen:
Dolly heeft meestal weining interesse in vreemde mensen maar ik vertrouw ze niet mee omdat ze kán snappen als ze er ineens klaar mee is, zonder dat ze vooraf een duidelijke waarschuwing geeft, en Sybil vind vreemde mensen zoiezo erg spannend. Het zijn dus geen gezellige honden voor andere mensen :ugh: , alleen als ik het allemaal goed kan begeleiden dan loopt het wel goed.
Dus meestal doe ik ze in de bench als er visite komt, dat ik voor mezelf en de visite een stuk fijner :ok:
Afbeelding
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Hera is van mening dat al het bezoek speciaal voor haar komt. Dat het lang verloren vrienden zijn. Vreselijk enthousiast. En zolang ze niet even een beetje aandacht heeft gehad blijft ze 'zeuren' .... ik vraag dus ook altijd of mensen haar even een aai over de bol willen geven. En bij mensen die bang zijn of honden niet zien zitten doe ik haar even in de tuin.

Woopy is niet zo blij met bezoek. Die blijft wat angstig daarin. Hij gaat snel onder de eettafel staan grommen. Doet verder niks en als bezoek hem negeert is het zo over.

Cash is absoluut niet leuk met mannelijk bezoek als ik alleen ben. Hij gaat dus in de bijkeuken. Als mannelijk bezoek rustig binnen is en op de bank zit is het verder prima. Maar het moment van binnenkomen en groeten kan hij woest worden.
Mag uiteraard niet, dat lijkt mij logisch. maar goed.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Noah denkt: Feestjuhhhhhhhh :cheer: :cheer: :cheer: :engel:
Visite wil altijd spelen aaien en gek doen
Perry en Noah

Afbeelding
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Jazz en Jules vinden alle mensen leuk, zijn ook totaal niet waaks.Begroeten mensen enthousiast.
Nacho boeit het niet, die blijft lekker op zn plek liggen :mrgreen:
Afbeelding
josefiep
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kathie, een kruising Puli!

Ongelezen bericht door josefiep »

Even hysterisch en met een hoop lawaai... :mrgreen: en dan mag ze de visite begroeten en als dat klaar is, is het ook klaar. Dan moet ze weer stil en rustig zijn.
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

Narda kan wel waaks zijn. Als er iemand aanbelt of op de deur klopt blaft en gromt ze wat. Als de deur opengaat is alles vergeven en vergeten en is ze enthousiast. Ze komt rustig naar visite toegelopen en kwispelt wat af, dan gaat ze ergens liggen en komt soms om een aai vragen.. Ik heb het haar snel afgeleerd om heel enthousiast te zijn. Hoeft gewoon niet, ze mag best blij zijn, maar zo overenthousiast dat ze zichzelf en de visite onderhand voorbij loopt hoeft nou ook weer niet.. ;)
De3staffies
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire terrier

Ongelezen bericht door De3staffies »

Ze gaan even kijken, verwachten wel een aai, en gaan dan weer verder waar ze mee bezig waren :D
Afbeelding

Twinkeltje bedankt!!!
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

De herders willen alledrie als eerste weten wie er binnenkomt :N: Shima vraagt (lees eist vriendelijk doch opdringerig) aandacht als ik niet ingrijp, Zanthe snuffelt alleen even aan de kleren en wacht dan op een afstandje tot men zit. Vind ze de mensen aardig, dan gaat ze nader kennismaken, zo niet dan blijft ze op een paar meter afstand. Jade kijkt naar Shima en Zanthe en kopieert beider gedrag, ligt er maar net aan wie bij haar staat op dat moment Zanthe of Shima.
Als het bezoek bijna naar huis gaat hoor je wat gestommel en dan komt Jaron slaapdronken de bench uit om te zien wie er is. Die heeft doordat hij voor 90% doof is niet gemerkt dat er visite is en aangezien hij bijna 24 uur per dag slaapt de laatste tijd, heeft hij ze ook niet zien binnenkomen. :roll:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Gina begroet binnenkomende mensen netjes, controleert of ze misschien een koekje hebben, vindt het leuk om even geaaid te worden en verdwijnt dan weer.
Jan zit in zn bench verwoed te blaffen als er bezoek komt en mag er pas uit als hij stil is en het bezoek zit. Dan gaat ie ook even kijken op zn Jans (en dat is iets minder beschaafd dan op zn Gina's) hoeft meestal geen aai en ook geen koekje en gaat daarna ook weer zn eigen ding doen.
Buiten vinden ze mensen niet interessant behalve als er iemand met een buggy aankomt, daar wil Gina nogal eens graag haar neus insteken omdat ze stapelgek met kinderen is. Maar dat mag ze niet van me ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Mary
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Mary »

Als ik in de gang met iemand sta te praten dan staat Davey in de kamer te blaffen.
Niet vanuit agressie maar meer zo van die komen voooooooooooooooooooooooor MIJ :cheer: :cheer: :cheer:
Na een uitbundige begroeting en 200 rondjes lopen met een speeltje, is het goed en gaat hij liggen.
Afbeelding
I.M. Matje/Mahatma 05-08-1999 / 28-08-2009
Mijn maatje en schurkie
*Petra*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier en de Hollandse Herdershond Langhaar
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door *Petra* »

ze blaffen alle 8, maar als ik genoeg roep zijn ze over het algemeen stil.
de tibetanen gaan dan verder uit hun plaat met blij zijn en willen alle aandacht.
en de nizinny's kijken vreemden net zo hard de deur weer uit, dan dat ze zijn binnen gekomen.
Hun vinden vreemden mensen niks aan en blijven ook alert als de visite langer blijft.
Onze Dobry selecteerd heel erg, als hij iemand niet mag dan zal dat ook niet meer veranderen en dan blijft hij heel zachtjes vanuit zijn tenen grommen(meestal breng ik dan de nizinny's naar boven, Dobry is dan ook niet meer stil te krijgen, ze zullen trouwens nooit bijten.), als hij besluit dat hij iemand wel mag kunnen ze hem ook rustig aaien, want dan komt hij ook even aandacht vragen.

De tibetanen blijven ook het liefst in de buurt van de visite en de nizinny's zoeken na ongeveer een minuut of 10 een plekje waar ze gaan liggen(meestal bij Henk of mij in de buurt)
Afbeelding

een dag niet gelachen om je hond, is een verloren dag.
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Cash schreef:Hera is van mening dat al het bezoek speciaal voor haar komt. Dat het lang verloren vrienden zijn. Vreselijk enthousiast. En zolang ze niet even een beetje aandacht heeft gehad blijft ze 'zeuren' ....
Alsof je Lynn omschrijft.....
Ik denk dan ook dat ze straks al die kraamvisite onwijs gezellig gaat vinden! :cheer:
Afbeelding
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

Romis blaft boos maar zodra de visite rustig zit gaat hij rustig liggen.
Nawosh dreigt met moord en doodslag en gaat dus naar achteren.
Bij bekend bezoek verdringen ze zich om de aandacht.
Groetjes, Marjan
annemick
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door annemick »

Als de deurbel gaat is ze er altijd eerder dan ik :cheer: ze blaft er nooit bij, feestje, ze gaat nog snel haar tennisbal halen en is niet meer weg te slaan bij het bezoek als ze aandacht van ze krijgt. Tegenwoordig gaat ze wat sneller erbij liggen maar houdt alles in de gaten, als bezoek het lastig vindt, lukt het wel om haar naar haar mand te sturen maar bij elke bewegening van bezoek hoor je' klop klop klop' van haar staart.
St. Martin is haar favorite feestdag volgens mij, om de paar minuten wordt er aangebeld door zingende kinderen, dan heeft ze het niet meer en valt bijna om van het kwispelen :lol1: liefst 20x op zo'n avond :piew:
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Hier reageren ze uberhaubt niet op visite, gewoon helemaal niet. Komt regelmatig voor dat mensen hier al een tijd zitten en dan ineens een Duitse Herder en een Jack Russell ontdekken, ergens in de kamer. Ook bij monteurs/verhuizers etc. reageren ze absoluut niet. Behalve bij hele bekende visite die altijd wat lekkers voor ze meenemen, daar komen de heren nog wel voor in beweging. :mrgreen:
Gr. Aniek

Afbeelding
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Frederiek »

Daar zijn nogal wat gradaties in, maar altijd enthousiast. Hoe bekender het bezoek, hoe blijer Hades is. Een meteropnemer krijgt kwispels en wordt getest op de mogelijkheid tot knuffelen, goede vrienden krijgen 'the full works'. Bij twee mensen is hij zo gruwelijk door 't dolle heen van blijheid dat hij nog wel eens met vier pootjes in de vensterbank wil springen, en dat is met zijn formaat praktisch gezien eigenlijk onmogelijk :N: .
Het mag van mij wel wat minder, zijn mate van enthousiasme bij de willekeurige schilder/meteropnemer/pakjesbezorger is wat mij betreft ideaal.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
kimmeke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaskan Malamute

Ongelezen bericht door kimmeke »

Sanka is er altijd van overtuigd dat ze speciaal voor haar langskomen :cheer: :cheer:
Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...

Afbeelding

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

:roos: vanavond dook de pizzabezorger achteruit nog achter het hek :(
Ik had besteld en het zou een half uur duren, dus was even twintig minuutjes ommetje gaan maken.
Kom thuis telefoon of het huisnummer klopte, ja hoor ik kom net terug met de honden misschien was u al .. tuut tuut opgehangen, staat hij al voor het hek nog voor ik het wist :19:
Tsja dan reageren ze wel vreemde man voor het hek hoppa.. Finn terug op de trap kwam Bluf er nog eens achteraan.. arme man :N:
Rust er weer in, honden af en blijf in de woonkamer, was een stoere meneer hij durfde toch het hekje weer door te komen en de trap op :engel:
Beginnende pizzeria hij moest wel :smile:
(was niet lekker maar moest even proberen, goedkoop en nieuw dus even testen, wel hondproof dus)
Reneey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 Duitse Dog
1 Chihuahua

Ongelezen bericht door Reneey »

kloesje schreef:Hier ook! :D
Visite is feest!!

Ik denk dat een inbreker nog met veel liefde in huis wordt gelaten :N:
Hier ook bij beide ... visite is echt feest :cheer: Idem buiten, Reus vind alles leuk en aardig en als hij de mogelijkheid heeft/krijgt word hij door iedereen aangehaald en Mozes gaat niet uit zichzelf naar mensen maar als mensen hem willen aaien dan gaat hij er helemaal voor staan
Afbeelding
Ik Kan Niet Loslaten ... Terwijl Ik Je Niet Vast Kan Houden
Als Ik Je Los Kan Laten, Kan Ik Je Niet Meer Verliezen
Jumbo 8-9-1998 / 19-7-2009
Riemsesy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Weim Langhaar†

Ongelezen bericht door Riemsesy »

kasper slaat even aan als de deurbel gaat of iemand klopt
komt iemand binnen dan is 't eerst even ruiken, dan enthousiast doen en gaat dan (als iedereen gaat zitten) aan de voeten liggen van mij of mijn vrouw wanneer ik er niet ben.
Bonjo kerel.. mis je nog elke dag.
* 04-12-2005
† 27-12-2010
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

hier reageren ze allemaal anders:

Shadow blaft soms wel, soms niet als de bel gaat of als er iemand binnen komt, bij bekende gaat hij kompleet uit zijn dak, inclusief springen, draaien, speeltje/botje pakken en lip op trekken (geen zicht maar hij bedoelt het absoluut niet kwaad)
bij onbekende is hij enorm afwachtend, bij vrouwen ontdooit het ijs net iets gemakkelijker als bij mannen, maar meestal wilt hij wel komen maar durft precies niet goed, als de mensen zitten en hem negeren komt hij heel stiekem ff ruiken en beslist dan of de mensen zijn aandacht waard zijn of niet, als hij niet binnen het uur op je schoot hangt, is er iets niet "goed", heel raar maar Shadow weet perfect wat "goede" mensen zijn en "minder goede" mensen zijn, hij heeft er eigenlijk nog nooit niet naast gezeten en door een paar keer zijn "gevoel" te negeren ben ik al serieus met mijn neus tegen de deur gelopen, dus wij gaan praktisch altijd af op Shadow ook toen met de pupkopers

zena slaat altijd aan als er vreemde mensen zijn, als ze achter de poort staan en zij is los, doet ze precies of ze gaat die mensen verslinden :N: maar eens ik er naast sta en een praatje maak met die mensen of ze binnen laat, wil ze alleen maar aandacht

Darko blaft raar of zelden (eigenlijk alleen als er 1 van de teven loops zijn en hij vind dat het tijd word om te eten :piew: ) vind iedereen geweldig, maar blijft wel rustig, hij "eist" wel aandacht op, maar niet op een opdringerige manier

Guapa slaat ook altijd aan, moest tot voor haar nest absoluut niets weten van vreemde mensen, doet niets zolang wij er bij zijn, maar hield ze wel heel goed in de gaten, kwamen ze het erf op zonder dat wij er bij zijn dan loop je gegarandeerd gaten op. sinds haar nest is ze relaxter naar mensen als wij er bij zijn, ze is nog redelijk kieskeurig, maar nu gaat ze "kennis" maken, zijn de mensen goed gekeurd gaat ze "zoeken" of de mensen snoepjes bij hebben :piew: , maar blijft ze altijd wel in het oog houden, als ze hen niet "vertrouwd" heb je pech gehad en kan je doen wat je wilt, maar buiten een grom krijg je er niets van gedaan
als wij niet thuis zijn, of wij zijn binnen en zij loopt buiten kan je absoluut niet op het erf komen want dan valt ze aan, de enige 2 personen die dan wel hier kunnen komen zijn mijn schoonmoeder en haar dochter van 7, zelfs haar vader of mijn schoonbroer, die ze goed genoeg kent, kunnen niet op het erf komen als wij niet thuis zijn en zij los loopt

Jänta vind op de moment alles en iedereen geweldig, ze slaat wel aan, loopt als een woeste stier naar de poort, maar als ze ziet dat er mensen zijn is het allemaal goed, het enige nadeel aan haar is dat ze hapt naar de mensen (doet ze bij ons trouwens ook, we zijn er volop mee bezig dat ze beter een speeltje in haar bek kan pakken dan mijn armen of kleren) ze doet dit trouwens puur om "spanning" kwijt te geraken en helemaal niet agressief (ze hapt en los, hapt weer en lost weer, de meeste mensen doen dan hun armen omhoog, maar dan is het helemaal feest voor haar, gewoon negeren of ff kordaat (wij dus) zeggen dat ze moet ophouden en dan is het klaar
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Lees dat er nog best wel veel honden erg lastig kunnen doen. Dat had ik niet verwacht.
Bij ons reageert Cleo heel erg blij en vrolijk. Die vindt iedereen even lief, of ze nu binnen komen of buiten lopen, liefst bespringt ze iedereen als oude vrienden.

Eva vond als pup bezoek heel lastig. Ze werd er gestressed van en kon ook bijten. Omdat ik daar geen zin in heb ging ze in de bench bij bezoek. Dat gaat ze nog steeds. Ze ligt dan in de bench te slapen en blaft vaak niet eens als mensen binnen komen. Hoe ze nu met bezoek is weet ik niet. Ik probeer het niet meer. :wink:
Afbeelding
Tamaskan
Zeer actief
Mijn ras(sen): wolfhonden
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tamaskan »

Hier is het een hoop kabaal van gewoew(mhhh is niet echt blaffen) en gerom als iemand aan de deur staat of ze ze al zien aankomen.
Met dat men door de voordeur is is het voor drie 1 een feest en kunnen bijna niet wachten tot hun hun aandacht van de binnekomer krijgt.
Echter loopt er hier ook 1 rond die vreselijk bang is voor vreemde(heeft te maken met zijn voorgeschiedenis en dat het een hybride is dus zijn geschiedenis versterkt gedrag bezorgd heeft) Toen hij hier pas was vloog hij door het huis met een hoop gegrom enz. Ik heb van meet af aan iedereen opgedragen hem totaal te negeren en zelfs niet aan te kijken( Tja ik weet niet wat het is maar veel hebben juist met dit soort dingen de neiging juist hun aantekijken en "lieve" woordjes te moeten zeggen waardoor bij hun de angst juist alleen maar groter word)
Nu blijft hij gewoon uit de buurt liggen zonder gegrom omdat hij weet dat hij in zijn waarde gelaten word door iedereen die binnen komt.
PattyB

Ongelezen bericht door PattyB »

Bij mensen die ze kent is ze enthousiast.
Bij vreemde mensen is ze afwachtend. Bij de een is ze meteen enthousiast en bij de andere terughouden, bromt en blaft wat. Als ze haar negeren dan is het goed. Buigen ze voorover naar haar toe, dan moet ze niks van hen hebben. Negeren is dan de beste oplossing en dan is het zo over.
melmops
Actief
Mijn ras(sen): Super lieve American Staffordshire Terriër, Tys en Zwarte Kater, Kattemans
Contacteer:

Ongelezen bericht door melmops »

Tyson vindt alles prima! Gelukkig maar, want de hele dag is het hier een komen en gaan van mensen. Het is hier soms net een kroeg... Onze (vier) kinderen slepen ook altijd iedereen mee, Tyson ontvangt iedereen altijd vriendelijk en rustig. Hij blaft eigenlijk nooit, alleen als we hem (of hij ons) uitnodigen om te spelen... :F:
Afbeelding
Je zorgen maken, is de verkeerde kant op fantaseren
Femmel
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femmel »

Hoi hoi! Krijg ik een aai? Krijg ik een koekje?

Zo, nu ga ik weer op de bank liggen hoor!

That's it. Niet extreem blij, niet agressief. Eigenlijk exact zoals ik het wil. :ok:
Groetjes,

Femke

Afbeelding

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Carma schreef:
Cash schreef:Hera is van mening dat al het bezoek speciaal voor haar komt. Dat het lang verloren vrienden zijn. Vreselijk enthousiast. En zolang ze niet even een beetje aandacht heeft gehad blijft ze 'zeuren' ....
Alsof je Lynn omschrijft.....
Ik denk dan ook dat ze straks al die kraamvisite onwijs gezellig gaat vinden! :cheer:
Ohja, Hera stond toen der tijd vrolijk kwispelend naast de box. :cheer:
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Rock haalt bezoek binnen alsof het Sinterklaas is en Reina loopt er wantrouwend rondjes om. Als bezoek eenmaal zit, zoekt ze wel toenadering.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”