Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tips nodig.. zindelijk!

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

xsharingx
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising chihuahua. teckel

Tips nodig.. zindelijk!

Ongelezen bericht door xsharingx »

Blaze is een fantastische lieverd... en leert erg snel maar zindelijk worden lijkt er niet in te zitten.

Hij houd bij wandelingen alles op, en dan zodra hij binnen is laat hij alles lopen.
Af en toe als de wandeling dus te lang duurt voor zijn blaas laat hij het ook lopen, hij word op dit moment beloont met woorden en een brokje.

De krant is ook een plek waar hij zijn behoefte niet doet, het tapijt is beter. Als dit gebeurd zeg ik niets, til hem op en zet hem op de krant. Als dan de laatste druppels eruit rollen beloon ik dit weer.

Ik hoop dat iemand iets weet, en/of misschien iets leest nu wat ik verkeerd doe.

Het ergst vind ik eigenlijk nog wel dat Blaze zo blij is dat hij thuis is zodat hij het kan/wil laten lopen.

Alvast bedankt.
Liefs.

Afbeelding
Maantje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle

Re: Tips nodig.. zindelijk!

Ongelezen bericht door Maantje »

JA IK ZET SNUF METEEN ALS ZIJ WAKKER IS OF GEGETEN HEEFT OF HEEFT GESPEELT METEEN BUITEN EN ZEI GEEFT HET NU OOK AL ZELF AAN,JE KUNT PROBEREN TOCH WAT VAKER DUS STEEDS EFFE BUITEN TE GAAN STAAN,EN KIJKEN OF IE DAN TOCH MINDER BINNEN GAAT DOEN
Afbeelding
Mary
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Mary »

Ik zou de krant wegdoen. Als hij binnen plast, optillen, buiten zetten en als hij dan buiten verder plast hem de hemel in prijzen, juichen en belonen met het allerlekkerste snackje.
Afbeelding
I.M. Matje/Mahatma 05-08-1999 / 28-08-2009
Mijn maatje en schurkie
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Gewoon standaard momenten naar buiten laten, en dan ook belonen.
En dan geen wandeling maken, want dan is alles veel te interessant, maar gewoon op hetzelfde gedeelte neerzetten. Wandelen moet je echt buiten dat soort dingen om doen in het begin.
Na het eten, slapen en na het spelen, naar buiten. Zorg dat je wat lekkers meeneemt om hem te belonen als hij het buiten doet.
xsharingx
Zeer actief

ja inderdaad, na het eten ga ik meteen de tuin in, laat hem snuffelen en zijn ding doen. Ik laat Axl expres zijn behoefte ook in de tuin doen. Maar als er na 3 kwartier nog niets komt?

Blaze is niet mijn eerste pup, maar weet niet zo goed hoe ik dit aan moet pakken.
Liefs.

Afbeelding
xsharingx
Zeer actief

Ook op momenten dat ik merk dat Blaze moet ga ik met hem naar buiten. Dan gaat hij weer met steentjes spelen. Na een tijd gaan we toch maar weer na binnen en even later gebeurd het weer binnen.
Liefs.

Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Wat ik persoonlijk een fijne methode vind is één speciaal plekje houden voor de plasjes en de poepjes.
Daar doe je dan verder niks met je hondje, hij mag er alleen plassen en/of poepen.
Waarna hij uiteraard enorm beloond wordt :cheer:

Ik zette mijn pup indertijd in mijn zijtuin, daar kwamen we verder nooit en op die manier werd het hem al best snel duidelijk waarom we daar waren.
Ik liet hem ook eerst plassen (en poepen als dat nodig was) voordat ik ging wandelen.
Op die manier genoten we allebei veel meer van de wandeling, de druk om te moeten 'presteren' was er dan vanaf.

Misschien dat zoiets ook helpt bij jouw Blaze?

Oh en binnen op een krant daar begin ik al helemaal niet aan, ik vind dat best verwarrend voor zo'n pup en ook niet echt nodig.
Met een pup sta je nou eenmaal veel en vaak buiten, dat hoort er bij ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Mary
Zeer actief

xsharingx schreef:ja inderdaad, na het eten ga ik meteen de tuin in, laat hem snuffelen en zijn ding doen. Ik laat Axl expres zijn behoefte ook in de tuin doen. Maar als er na 3 kwartier nog niets komt?

Blaze is niet mijn eerste pup, maar weet niet zo goed hoe ik dit aan moet pakken.
Ongeveer 1,5 jaar geleden stond ik met puppemans 3 kwartier in de stromende regen te wachten op een plasje.
Ik wist dat hij moest maar dat wist hij nog niet.
Davey ging gewoon zitten in de regen. Mij aankijken. Steentjes zoeken. Kuiltje graven.Blaadjes zoeken.
Ik zei niets. Helemaal niets. En toen uiteindelijk ja hoor, hij ging plassen en toen kreeg hij pas aandacht en een erg lekker koekie.
Okee je wordt nat en staat te blauwbekken maar ja dat is maar even.
Afbeelding
Mijn maatje en schurkie
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Mary schreef:
xsharingx schreef:ja inderdaad, na het eten ga ik meteen de tuin in, laat hem snuffelen en zijn ding doen. Ik laat Axl expres zijn behoefte ook in de tuin doen. Maar als er na 3 kwartier nog niets komt?

Ongeveer 1,5 jaar geleden stond ik met puppemans 3 kwartier in de stromende regen te wachten op een plasje.
Ik wist dat hij moest maar dat wist hij nog niet.
Davey ging gewoon zitten in de regen. Mij aankijken. Steentjes zoeken. Kuiltje graven.Blaadjes zoeken.
Ik zei niets. Helemaal niets. En toen uiteindelijk ja hoor, hij ging plassen en toen kreeg hij pas aandacht en een erg lekker koekie.
Okee je wordt nat en staat te blauwbekken maar ja dat is maar even.
Ik denk inderdaad dat je die spiraal moet doorbreken. Dus even wat meer geduld, en hem in een prikkelarme omgeving, op een stuk gras zetten, en wachten.
xsharingx
Zeer actief

Nou word het steeds lekkerder weer dus buiten zijn is totaal geen probleem :)

Een speciaal plekje is een goed idee, die heb ik hier ook wel. Ik denk dat ik er morgen gewoon een boek ga lezen tot hij daar zijn behoefte doet. Dit zet er dan ook wat minder druk op, lijkt mij.

Ik snap alleen niet waarom hij zijn behoefte zo graag binnen doet.
Liefs.

Afbeelding
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Misschien aan de lijn houden zodat hij niet al teveel rond kan scharrelen (en dus leuke afleidingen tegen kan komen).

Edit: 'graag binnen doen' is aangeleerd gedrag. Geduld en blijf net zo lang op die plek staan tot Blaze wat doet.
Laatst gewijzigd door Roompie op 07 apr 2011 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Mary
Zeer actief

xsharingx schreef:Nou word het steeds lekkerder weer dus buiten zijn is totaal geen probleem :)

Een speciaal plekje is een goed idee, die heb ik hier ook wel. Ik denk dat ik er morgen gewoon een boek ga lezen tot hij daar zijn behoefte doet. Dit zet er dan ook wat minder druk op, lijkt mij.
:E:
Afbeelding
Mijn maatje en schurkie
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

xsharingx schreef:Nou word het steeds lekkerder weer dus buiten zijn is totaal geen probleem :)

Ik snap alleen niet waarom hij zijn behoefte zo graag binnen doet.
omdat pupjes het in tegenstelling tot ons niet erg vinden plasjes en poepjes binnen te doen.
Voor een hond is dat buiten je behoefte doen één van de vele rare dingen die die figuren op twee benen nou eenmaal willen en die je dan maar doet om ze te vriend te houden én omdat je er een koekje voor krijgt :lol1:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
xsharingx
Zeer actief

In ieder geval alvast bedankt voor de reacties, heb nu weer wat ideeën.

Ben blij dat ik echt nog een hele tijd vrij heb genomen, kan ik nog genoeg oefenen met alles.

En trouwens, wil ook geen seconde missen :)
Liefs.

Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Blaze is dus al erg zindelijk. Alleen de plaats spreekt jou niet zo aan. Dat is alles.
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Idd op de te verwachten plasmomenten buiten zetten en belonen als het goed gaat.
En bij het wandelen net zolang wachten tot hij plast en als hij dat doet roep jij "plasje doen" en beloont hem
Dat kost veel geduld....en bij een teckel engelengeduld.
Liesje_36
Actief
Mijn ras(sen): Kruising Cairn Terriër
Contacteer:

Ongelezen bericht door Liesje_36 »

Ik ben er helemaal geen voorstander van om de hond binnen in huis zindelijk te maken.
Gewoon naar buiten... direct na het slapen, na het eten, na het spelen.
De ene hond is eerder zindelijk dan de andere hond, maar het is een kwestie van consequent zijn & blijven.

Succes... :ok:
groetjes, Liesbeth
mama van Lucas

www.gastouderbureauhappy.nl / info@gastouderbureauhappy.nl

[url=http://www.TickerFactory.com/]
Afbeelding
[/url]

Afbeelding In memoriam: overleden 19 februari 2010
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”