Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

zware hartruis, zeer vergroot hart en erg lek

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

zware hartruis, zeer vergroot hart en erg lek

Ongelezen bericht door Browny »

mijn moeder heeft een maltezer van 12,5 jaar oud en heeft dus bij de entingen te horen gekregen dat ze een hele zware hartruis heeft. ze heeft entingen gehad met kennelhoest en harttabletten meegekregen. en na dat dierenarts bezoekje is de boel gaan exploderen en is ze heel erg ziek geworden :N: daarvoor huppelde ze nog vrolijk rond alleen wat eerder moe :ugh:

vandaag is er een echo gemaakt en daaruit blijkt dus dat haar hart heel erg vergroot is en erg lek!
maandag wordt er een foto gemaakt of er ook vocht bij te vinden is.

de dierenarts heeft gezegd dat ze er niet aan lijdt nu de erge zieke periode voorbij is en nu heeft ze hart tabletten en plas tabletten en antibiotica gekregen en is het afwachten hoe ze het op de medicijnen doet of dat het hartje er binnenkort mee ophoud :(

ze hoest wel af en toe en omdat de vaten dan dichtknijpen krijgt ze soms een blackout van 2 sec. ofzo dan kan ze omvallen en even raar doen. maar ze heeft geen pijn.

het is een bikkel van een hondje en eigenlijk nooit iets raars gehad. als de medicijnen aanslaan zegt de dierenarts dat ze er nog 2 maanden mee kan halen maar ook 1 of 2 jaar. maar kan ook volgende week afgelopen zijn :jank:

ze mag niet ver wandelen of inspannen, dus ze gaat tot de hoek of in de tuin haar behoefte doen en omdat ze wel geniet van wandelingen mag ze mee in de hondenbuggy waar ze heerlijk in gaat liggen.

heeft iemand hier misschien ervaring mee? (niet te hopen) :ugh:
en iemand hier nog aanvullend raad/advies ofzo??
Afbeelding
indiera
Zeer actief

Re: zware hartruis, zeer vergroot hart en erg lek

Ongelezen bericht door indiera »

Ja maar dan met een pup van 10 weken oud , bij de controle van 8 weken bij de dierenarts kwam er ook een ruis te voorschijn, dit kwam van het lekkende hartje vandaan, opereren was maar 20 procent kans , dus dat vond ik niet te doen ,dus toen op de tabletten, helaas ging dat maar 2 weken goed , toen lag hij in de bench en kon niets meer, tja inslapen was het enige en dat hebben we ook gedaan, ik weet dit wilde je niet horen ,maar als het hartje lekt dan is het bijna niet te doen,

sterkte gewenst voor de komende tijd
Afbeelding
Browny
Zeer actief

indiera schreef:Ja maar dan met een pup van 10 weken oud , bij de controle van 8 weken bij de dierenarts kwam er ook een ruis te voorschijn, dit kwam van het lekkende hartje vandaan, opereren was maar 20 procent kans , dus dat vond ik niet te doen ,dus toen op de tabletten, helaas ging dat maar 2 weken goed , toen lag hij in de bench en kon niets meer, tja inslapen was het enige en dat hebben we ook gedaan, ik weet dit wilde je niet horen ,maar als het hartje lekt dan is het bijna niet te doen,

sterkte gewenst voor de komende tijd
bedankt! en dat klinkt niet best nee :jank: , maar toch bedankt voor je afschuwelijke ervaring te delen :roos:
Afbeelding
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Nawosh »

Ons eerste hondje, een poedeltje, had het ook (al wel erg lang geleden).
Ze kreeg regelmatig een injectie met vochtafdrijvers en kon er dan weer een tijdje tegen.
Uiteindelijk heeft ze het nog een jaar, anderhalf jaar uitgehouden. Toen kwamen we op een
dag thuis en stond ze te snakken naar adem. We hebben haar toen in laten slapen, ze is bijna
11 jaar geworden
Groetjes, Marjan
lida1956
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Riesenschnauzer 2x, dwergschnauzer, teckel, boomer, Westy, asbak

Ongelezen bericht door lida1956 »

Ik wil je geen valse hoop geven, maar wij kregen een aantal jaren geleden een bouvier van ca 8 jaar oud. De da zei: die heeft een stevige hartruis, daar doen we niets meer aan maar laat hem maar rustig z'n gangetje gaan, geen verdreven lange wandelingen ed, dan kan hij misschien nog een paar maanden mee. Vorig jaar heb ik hem moeten laten inslapen omdat z'n lichaam niet meer kon. We hebben hem bijna 5 jaar gehad en echt iedere keer zei de da weer: dat hart is niet goed, die redt het niet lang meer. Uiteindelijk is hij dus 13 jaar geworden, wat ik een prima leeftijd vind voor een bouvier en hij is niet doodgegaan aan z'n hartklachten. Lida
Inc

Ongelezen bericht door Inc »

Ik vind het raar dat een DA een hondje met dergelijke problemen gaat enten :denken:
Browny
Zeer actief

@nawosh
ze heeft inderdaad ook een vochtafdrijvende injectie gehad, we houden nog een beetje hoop erin dat ze nog even kan genieten van het hondenleven :roos:

Ik vond het ook raar dat ze nog kennelhoest heeft gekregen en was er helaas niet bij, ik ben gaan uitzoeken of ze het wel mocht hebben met een hartruis. en blijkt dat ze dan juist geen kennelhoest 'mogen' krijgen. we zijn verhaal gaan halen dat ze daarna zo slecht ging en de da die haar had geent verbaasde zich dat ze dat had gegeven :scratch: en later zei ze dat, dat inderdaad de trigger kon zijn :( en heeft ze in haar dossier gezet dat ze het absoluut niet meer mag hebben.. beetje te laat en we laten haar als ze nog langer mee mag gaan niet meer enten.. ze heeft nu namelijk 10 jaar elk jaar alle entingen gehad :ugh:
die zelfde dierenarts wou haar trouwens ook al een spuitje geven :jank: maar me moeder wou eerst een echo en foto etc. laten maken en second opinion en daar kwam dus een hele andere diagnose uit :hmmm:

zonder al deze poespas had ze het zelf nog vrolijk uitgezongen tot het hartje hetzelf had begeven ben ik bang :N:
Afbeelding
yuri36
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising poedel/maltezer
dwergpoedel

Ongelezen bericht door yuri36 »

Tegen zo'n dierenarts zou je eigenlijk een klacht moeten indienen.
HaddockandFriends
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mopshond Haddock en Poolse schone Suki.
Contacteer:

Ongelezen bericht door HaddockandFriends »

Knuffel, vind het zo erg he! Maar wat een klungel van een dierenarts zeg!! Fijn dat er nu echt goed naar gekeken wordt!
Wil jou en je ma alsnog veel sterkte wensen! En je weet me te vinden he!!!
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Browny schreef:Ik vond het ook raar dat ze nog kennelhoest heeft gekregen en was er helaas niet bij, ik ben gaan uitzoeken of ze het wel mocht hebben met een hartruis. en blijkt dat ze dan juist geen kennelhoest 'mogen' krijgen.
ze had geen enkele enting mogen krijgen, als het goed is staat dat ook in de bijsluiter die de DA heeft, dat enkel gezonde honden geent mogen worden....

maar goed, das water naar de zee dragen, het is gebeurd, ze is er ziek van geworden, hoop dat ze er nu toch weer wat bovenop krabbelt en nog een lekker leventje mag hebben.
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Shendor heeft ook hartproblemen, hij heeft DCM (google is je vriend). Het kan ieder moment afgelopen zijn, maar hij kan ook nog een jaar mee, daar is niets over te zeggen. Zijn medicatie werkt wel erg goed.
Als je vragen hebt stuur je maar een pb.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Browny
Zeer actief

crutz schreef:
Browny schreef:Ik vond het ook raar dat ze nog kennelhoest heeft gekregen en was er helaas niet bij, ik ben gaan uitzoeken of ze het wel mocht hebben met een hartruis. en blijkt dat ze dan juist geen kennelhoest 'mogen' krijgen.
ze had geen enkele enting mogen krijgen, als het goed is staat dat ook in de bijsluiter die de DA heeft, dat enkel gezonde honden geent mogen worden....

maar goed, das water naar de zee dragen, het is gebeurd, ze is er ziek van geworden, hoop dat ze er nu toch weer wat bovenop krabbelt en nog een lekker leventje mag hebben.
Dat dus! inderdaad jammer achteraf het geval, maar van een dierenarts zou je beter moeten weten..
ze heeft vandaag mijn moeder wel netjes gebeld dat ze het rapport binnen heeft gekregen van de andere dierenarts. en dat ze echt begaan is met het hondje en bezorgd of ze genoeg medicatie voor haar in huis had :roos: hiermee heeft ze het weer een beetje goed gepraat bij mijn moeder. maar ik kom daar echt niet meer met mijn hond, misschien wat overtrokken van mij maar ik was/ben echt woest en ze hebben het bij mij verpest :ugh:

bedankt allemaal voor jullie reacties en delen van ervaringen. ik hoop er het beste van en dat ze nog even mag genieten tot het haar tijd echt is :roos:
Afbeelding
Browny
Zeer actief

Re: zware hartruis, zeer vergroot hart en erg lek *update

*update:

Met omaatje gaat het onverwachts goed! het is ongelofelijk maar ze is weer redelijk opgeknapt, al is ze uiteraard nog wel anders door haar slecht hartje.
ze gaat nu veel mee in de buggy en daar geniet ze volop van! zo kan ze toch langer mee naar buiten en dat vind ze heerlijk..
zo geeft ze nu zelf aan buiten wanneer ze weer in de buggy wilt en binnen staat ze tegen de buggy op te springen als ze naar buiten wilt :E:
we kunnen nu langzaam afscheid nemen en naar het moment toe leven dat het hartje er (hopelijk) vanzelf uiteindelijk mee ophoudt als het haar tijd is..
uit de foto's is gekomen dat het hart erg groot is en daardoor wilt ze af en toe niet eten misschien omdat dit tegen de maag drukt?
op de plas tabletten doet ze het ook goed :ok:
Afbeelding
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

Whiskey hebben we 2 weken terug laten inslapen voor het zelfde probleem :ugh:
we kwamen er achter omdat hij vocht vasthield, hij had geen lek hart maar wel heel groot
ook blackouts, enz.. medicijnen gekregen maar het hielp maar ff ook een keer vocht afgetapt maar dat mocht ook niet baten.

ik hoop dat het bij jullie beter gaat,

hij heeft na dat het vastgesteld is nog wel 4 mnd geleefd.
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
Browny
Zeer actief

StormenRoxy schreef:Whiskey hebben we 2 weken terug laten inslapen voor het zelfde probleem :ugh:
we kwamen er achter omdat hij vocht vasthield, hij had geen lek hart maar wel heel groot
ook blackouts, enz.. medicijnen gekregen maar het hielp maar ff ook een keer vocht afgetapt maar dat mocht ook niet baten.

ik hoop dat het bij jullie beter gaat,

hij heeft na dat het vastgesteld is nog wel 4 mnd geleefd.
ow bah wat naar :roos: zal vervelend voor je zijn om zo'n gelijke verhaal terug te lezen :(
bij Gizmo zeiden ze ook kan 2 weken houden maar ook een paar maanden en misschien 1 jaar, het is dus niet te zeggen hoe lang het werkt.. ze heeft geen pijn (anders was de beslissing ook al genomen) en de black outs heeft ze gelukkig ook niet meer omdat ze het minder benauwd heetf (afkloppen)
Afbeelding
gemini6
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 boomertjes

Ongelezen bericht door gemini6 »

Ik duim dat het nog lang goed mag blijven gaan
Browny
Zeer actief

gemini6 schreef:Ik duim dat het nog lang goed mag blijven gaan
Dankje!
we zijn al blij dat we meer tijd hebben om rustig aan het idee te kunnen wennen (voor zover dat kan :ugh:). lijkt wel of ze zelf nu meer geniet van alles.
de andere hondjes hebben het ook in de gaten en de roedel leiderschap wordt nu langzaam overgenomen door de jongste (7 jaar), heel apart om dat te zien hoe dat wordt geregeld.. ook wordt het onderling allemaal goed geaccepteerd.
Afbeelding
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

Inc schreef:Ik vind het raar dat een DA een hondje met dergelijke problemen gaat enten :denken:
Dat dacht ik nou ook, en dan ook nog een kennelhoest als ik het goed las?
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
cybert2
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 nepBasset Door, 1 Jack Russel Saar, en 1 Frans Bulldogje (met neusje) Abbby
Aantal honden: 3

Re: zware hartruis, zeer vergroot hart en erg lek *update

Ongelezen bericht door cybert2 »

Browny schreef:*update:

Met omaatje gaat het onverwachts goed! het is ongelofelijk maar ze is weer redelijk opgeknapt, al is ze uiteraard nog wel anders door haar slecht hartje.
ze gaat nu veel mee in de buggy en daar geniet ze volop van! zo kan ze toch langer mee naar buiten en dat vind ze heerlijk..
zo geeft ze nu zelf aan buiten wanneer ze weer in de buggy wilt en binnen staat ze tegen de buggy op te springen als ze naar buiten wilt :E:
we kunnen nu langzaam afscheid nemen en naar het moment toe leven dat het hartje er (hopelijk) vanzelf uiteindelijk mee ophoudt als het haar tijd is..
uit de foto's is gekomen dat het hart erg groot is en daardoor wilt ze af en toe niet eten misschien omdat dit tegen de maag drukt?
op de plas tabletten doet ze het ook goed :ok:
Misselijkheid gaat gepaard met hartproblemen. Geniet nog van haar, hopelijk nog een hele tijd maar NOOIT meer een inenting erin maar dat weet je al.
Groet, Janine
Browny
Zeer actief

MirandaH schreef:
Inc schreef:Ik vind het raar dat een DA een hondje met dergelijke problemen gaat enten :denken:
Dat dacht ik nou ook, en dan ook nog een kennelhoest als ik het goed las?
klopt, dat was ook de trigger :ugh:

@ cybert2

oke bedankt, dat verklaart het dan! nee dat gebeurt echt niet meer, is nu ook in haar dossier gezet dat ze het niet meer mag hebben
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”