Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

9 - 10 april 2011: Basis dagworkshops A.P.T.

Voor de evenementen die niet in de andere rubrieken passen.
Ook geschikt voor aankondigingen met betrekking tot workshops en lezingen.

Moderator: moderatorteam

Gipsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
Aantal honden: 4
Contacteer:

9 - 10 april 2011: Basis dagworkshops A.P.T.

Ongelezen bericht door Gipsy »

Naar aanleiding van de verschillende aanvragen vanuit Nederland en België voor deelname heb ik besloten om toch nog éénmaal terug naar het Noorden te komen vóór September.

Gelet op het feit dat de aanvragen heel erg verspreid zijn in het land, verzoek ik eerst met deze oproep dat de geïnteresseerden mij willen bevestigen of ze op 9 of 10 april vrij zijn, wie interesse heeft om het bij zich thuis/asiel/opvang (hondmodule) of in zijn stal/manège/thuis (waar paarden aanwezig zijn) te organiseren, welke dag hen het beste uitkomt edm.

Alles valt nu nog aan te passen & te veranderen ! :)

Op basis van alle gegevens die jullie mij toezenden kan ik allen dan tegen volgende week vrijdag as. berichten over de mogelijke locaties van de workshops.

Dit zijn de 2 mogelijke programma's voor 9 en 10 april as.:
Human & Paard
09u30-10u00: Aankomst van de deelnemers. Tijd voor een koffie of thee
10u00–10u30: Theorie Photonic Therapy: Introductie en overzicht, Meridianen, Acupunctuurpunten,...
10u30-11u30: Wetenschap omtrent P.T. ? Doel ? Wat kunnen we bereiken ?
11u30-11u45: Koffie & theepauze
11u45- 12u45: Praktijkgedeelte 1: Hoe vinden we de standaardpunten ? Hoe gebruiken we de torch? In groepjes van 2 aan 2 gaan we aan de slag met hands-on simulaties. Hoe ziet een behandeling van de standaardpunten eruit ?
12u45-13u15: Lunchbreak en mogelijkheid tot het stellen van vragen.
13u15-14u00: Praktijkgedeelte 2: Praktische oefening & toepassing van de standaardpunten (2 aan 2)
14u00-14u30: Introductie in A.P.T. bij paard/pony
14u30-17u30: Praktijk: Beoordeling van het paard ? Welke punten dienen onderzocht te worden en hoe reageert hij bij het betasten ? Waar bevinden zich de standaardpunten ? Belang van de juiste toepassing. De aanwezigen gaan zelf actief aan de slag met het zoeken naar diverse punten, ook die van noodgevallen zoals bij koliek, bloedingen, ... ! Mogelijkheid tot het stellen van vragen.

Human & Hond
09u30-10u00: Aankomst van de deelnemers. Tijd voor een koffie of thee.
10u00–10u30: Theorie Photonic Therapy: Introductie en overzicht, Meridianen, Acupunctuurpunten,...
10u30-11u30: Wetenschap omtrent P.T. ? Doel ? Wat kunnen we bereiken ? Wat is het doel ?
11u30-11u45: Koffie & theepauze
11u45- 12u45: Praktijkgedeelte 1: Hoe vinden we de standaardpunten ? Hoe gebruiken we de torch? In groepjes van 2 aan 2 gaan we aan de slag met hands-on simulaties. Hoe ziet een behandeling van de standaardpunten eruit ?
12u45-13u15: Lunchbreak en mogelijkheid tot het stellen van vragen.
13u15-14u00: Praktijkgedeelte 2: Praktische oefening & toepassing van de standaardpunten (2 aan 2)
14u00-14u30: Introductie in A.P.T. bij hond/kat/konijn/vogel
14u30-16u00: Praktijk: Beoordeling van het dier ? Naar wat kijken we ? Waar bevinden zich de standaardpunten ? Belang van de juiste toepassing. De aanwezigen gaan zelf actief aan de slag om deze punten te zoeken en te vinden ! Mogelijkheid tot het stellen van vragen.

Zoals je kan zien wordt de nadruk op de praktijk gelegd en de hands-on (simulaties) zodat elkeen het vertrouwen kan krijgen dat hij weet wat hij doet en hoe het moet om het beste resultaat te verkrijgen.

Je kan ook slechts 1 module volgen bijvb., zoals de "human" module, en wie deze reeds heeft gedaan in het verleden kan nu ook gewoon pas in de namiddag aansluiten voor de "paard" of "hond" module.

Tijdens de ochtend doen we module A (Mens) en in de namiddag Paard of Hond ), allen fiscaal aftrekbaar voor zelfstandigen.
Meer info vind je op http://www.advancedphotonictherapy.eu" onclick="window.open(this.href);return false; maar als je nog vragen hebt, stel ze gerust ! evaswhisperingranch@gmail.com

Wie interesse heeft om één van de workshops te "hosten" kan me contacteren zodat ik er meer info over kan verstrekken.
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
Gipsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
Contacteer:

Re: 9 - 10 april 2011: Basis dagworkshops A.P.T.

Wie lid is van de BCND (beroepsvereniging) zal de reactie van J.Kloos hebben kunnen lezen. Voor de anderen: hier het verslagje
"Afgelopen februari ben ik bij een heel interessante workshop geweest. Genoeg om jullie over in te lichten.
Advanced Photonic Therapy. In te zetten bij mens en voor ons erg belangrijk bij dieren.
Deze therapie is, zeker voor ons als natuurgeneeskundigen die geen huiddoorborende handelingen mogen verrichten, een uitkomst. Er wordt gewerkt met een torch (ledlicht op 660nm) waarbij je acupunctuurpunten aanschijnt. Het is de moderne versie van acupunctuur maar dan zonder naalden. Deze workshop werd geleid door Eva S*****. Vol enthousiasme en passie heeft ze ons laten kennismaken. http://www.photonictherapy.be/advanced-photonic-therapy" onclick="window.open(this.href);return false;

Eva geeft in de maand april bij voldoende aanmeldingen nog een paar workshops.
Ik hoop zelf dat ze het einde van het jaar nog meerdaagse cursussen komt geven. We wachten af.

Met deze behandeling kun je een groot aantal ziekten/problemen/situaties aanpakken en dieren verzorgen.

Bijvoorbeeld bij paarden: of het nou kolieken zijn of om bloedingen te stelpen, de prestaties te verhogen of zijn jeuk te verminderen.
Ook voor de hond/kat/cavia/konijn zijn er tal van ziektes/situaties waar de torch van toepassing kan komen of het nou om arthirtis, angst, agressie, diarree of voortplantingsproblemen gaat. Bepaalde zaken kun je natuurlijk niet genezen als ze ongeneesbaar zijn, maar je kan de pijn verlichten en de neveneffecten vermijden doordat je minder medicijnen moet nemen.En je kan adequaat optreden in afwachting van de komst van een dokter/dierenarts.

Het was een kennismaking maar daar zal het zeker niet bij blijven.
Ik ben begonnen om mezelf te behandelen (dat kan natuurlijk ook).
Groeten van Jacqueline Kloos. Kloos to Animals"
Gipsy
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:En ik maar denken dat APT american pitbull terriër betekende ;-)
Het is het niet, maar ze zijn wel van harte welkom :E:
Moniek B.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Moniek B. »

He, jammer. Je geeft de cursussen elke keer als ik iets anders heb :ugh: In dit geval andere opleiding. Had het inderdaad bij de BCND gelezen. Hoop dus dat je nog een keer iets organiseert :lol1:
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
Gipsy
Zeer actief
Contacteer:

Moniek B. schreef:He, jammer. Je geeft de cursussen elke keer als ik iets anders heb :ugh: In dit geval andere opleiding. Had het inderdaad bij de BCND gelezen. Hoop dus dat je nog een keer iets organiseert :lol1:
Kwestie van keuzes maken hé :smile:
Misschien kan één van je collega's deelnemen :mrgreen:
Normaal kom ik maar 1 keer per jaar naar Nederland... t Is al uitzonderlijk dat ik nu een 2de keer kom...en ik laat er mijn WE Parelli Birmingham voor vallen.
Zoals ik zei...keuzes...en als men mij nodig heeft wil ik graag helpen, dus als er genoeg deelnemers zijn om mijn verplaatsingskosten te dekken, kom ik :E:
Gipsy
Zeer actief
Contacteer:

Momenteel zijn er aanmeldingen uit de streek van Rotterdam, Enschede, Overijssel, Anna Paulowna, ..... Overal verspreid dus....
Perfecte locatie is nog niet gevonden....+- midden Nederland.
Iemand een voorstel ? :scratch:
Gipsy
Zeer actief
Contacteer:

En zoals het er naar uit ziet vindt de workshop plaats bij één van jullie :lol1: hier in centraal Nederland :ok:
We hebben enkel nog 2-3 inschrijvingen nodig om de kosten te dekken en dan kan ik op m'n stokkie overvliegen :cheer: :smile:
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

flinke kink in de kabel, de workshop kan dus niet bij mij thuis plaats vinden, iemand een idee voor omgeving midden Nederland?
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Gipsy
Zeer actief
Contacteer:

We zoeken dus iemand die we workshop wil "hosten"...dat kan gewoon in je eigen huis, zonder probleem.

Wat hebben we nodig, tafel & 6 stoelen of zetels waar de mensen zitten kunnen tijdens het theoriegedeelte, in het namiddag bij hond hebben we 2 honden nodig of een hond en sociale kat zodat ik jullie kan uitleggen hoe je de punten zoekt, hoe die te voelen, wanneer en hoe te gebruiken etc....(één van de deelnemers wil 2 kleine franse bulldogjes meebrengen dus je hoeft zelf geen hond thuis te hebben als je er geen hebt).

De "host" mag uiteraard gratis deelnemen aan de workshop :ok:

Wie kan ons helpen met een locatie voor volgende week zaterdag in centraal Nederland want we hebben mensen die van tegen Enschede & Overijssel, dan boven Rotterdam,...komen ?

Alvast dank om mee te denken !

Edit Er is niemand ! die met een torch zal werken of jullie dieren wat dan ook gaat doen....de simulaties doen we onder elkaar (zonder batterijen -) :F: Je hoeft dus geen angst te hebben :E:
Wie meer wil weten kan even kijken op de website of mij pb'en of mailen.
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

In principe kan het bij mij, maar ik heb een hond thuis die niet supersociaal is.
Andere honden kunnen niet mee naar binnen.
Als dat geen probleem is dan zijn jullie welkom.
PB maar even voor meer info.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Gipsy
Zeer actief
Contacteer:

moosje schreef:In principe kan het bij mij, maar ik heb een hond thuis die niet supersociaal is.
Hey Moosje, jij hebt trouwens mijn "Cheyenne" op je site, één van mijn rescuehonden :E:
Ik pb je !

Knufknuf
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Gipsy schreef:
moosje schreef:In principe kan het bij mij, maar ik heb een hond thuis die niet supersociaal is.
Hey Moosje, jij hebt trouwens mijn "Cheyenne" op je site, één van mijn rescuehonden :E:
Ik pb je !

Knufknuf
ik mag er echt geen 5, maar ppfff wat een plaatje zeg :I: :I:
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Gipsy
Zeer actief
Contacteer:

Ik had een heel leuk gesprek met Moosje en het kan daar plaatsvinden ! :cheer: :cheer: SUPER !
Dus op zaterdag 9 april gaan de workshop "Mens" en in de namiddag "Hond" door in Amersfoort.

Inschrijven kan nog tot dinsdag ! voor 1 of beide workshops.
Alle opbrengst (onder aftrek van mijn verplaatsingskosten, huurauto en hotel ) gaat ook ditmaal enkel naar de rescuedieren ! Voor wie doen we het anders ? :ok:
Gipsy
Zeer actief
Contacteer:

Even recapituleren:

Zaterdag vindt de workshop plaats in Amersfoort bij Moosje: s morgens "mens", s namiddags "hond"
Zondag vindt de workshop plaats in Monster in een privéstal: s morgens "mens", s namiddags "paard"

Modules zijn afzonderlijk te volgen.

Meer info op http://www.advancedphotonictherapy.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

In alle modules zijn er nog enkele plaatsen vrij ! het is de laatste keer dat ik naar Ndl. kom tot tenvroegste herfst 2011.

En natuurlijk bezoek ik mijn rescuepaarden (en misschien de rescuehonden :smile: ) dan ook hé.

De workshops zijn 100 % fiscaal aftrekbaar voor de zelfstandigen !
Gipsy
Zeer actief
Contacteer:

Hoi hoi,

Wie nog wil deelnemen aan de "mens" of "mens" en "hond" APT workshop kan best contact opnemen met Moosje van dit forum alwaar de workshop zal plaatshebben.
Ik bereid me immers stilaan voor op het vertrek en vlieg morgenochtend naar Amsterdam ! :engel:
Er zijn nog plekken open, ook op zondag in Monster tegen Den Haag, maar dan doen we 's ochtends de "human" en in de namiddag de "horse" A.P.T. workshop. !

Groetjes en prettig WE iedereen !!! :cheer:
Plaats reactie

Terug naar “Evenementen”