Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ben ik nou erg,

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Gajes

Ben ik nou erg,

Ongelezen bericht door Gajes »

Heb eindelijk naar lang zoeken werk, ben er ook super blij mee.
Maar heb er ook gemengde gevoelens bij mbt Gajes, Sinds dat we hem hebben , ben ik grotendeels altijd thuis, natuurlijk ga ik wel is weg voor langere tijd een uurtje of 6 a 7. Gajes hangt veel aan mij en voor hem is het dus opzich niet erg dat hij het is zonder mij moet stellen, Blits en Bobbie zijn het gewend dat ik ook werk.
Gajes kan niet meer bij de 2 andere honden, alhoewel Gajes dat geweldig zou vinden, maar helaas ze vinden hem te druk en Blits me jack hussel kruising vreet hem op en Bobbie de andere zou het wel prima vinden als Gajes hem zou negeren, maar ja Gajes wilt te graag aardig gevonden worden en gaat dus tot het irritante toe door om te laten zien dat hij best lief is bek likken enzo, dus dat vind Bobbie op een duur niet grappig meer en klapt er ook boven op.
Dus we houden ze apart van elkaar en wordt er gewoon regelmatig gewisseld en krijgen ze allemaal hun aandacht.
Nu ik thuis ben hele dagen gaat dat natuurlijk heel makelijk en is het goed geregeld.
Maar nu zit ik ermee dat ik straks dus 5 dagen in de week een uurtje of 7 van huis ben en hoe moet ik het dan gaan aanpakken , eerst blits en bobbie erbij die zitten al die uurtjes dat ik weg ben gewoon met zijn 2en of eerst Gajes erbij want die zit die uurtjes alleen in de bijkeuken die bijna net zo groot is als de woonkamer, het zal vast wel loslopen als ik weer regelmaat erin heb, zodat ze alle 3 weer evenveel aandacht krijgen van het vrouwtje.
iones
Zeer actief

Re: Ben ik nou erg,

Ongelezen bericht door iones »

Heb je misschien een tuin waarin Gajes zou kunnen verblijven? En maak je nog gebruik van een hondenuitlaatservice? Wonen je ouders misschien in de buurt zodat die hem overdags mee kunnen nemen?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
doggielover

Ongelezen bericht door doggielover »

Hier ook een situatie waarbij we 1 van onze honden apart moeten houden. We lossen dat op door eerst de hond die alleen heeft gezeten bij ons te houden als we thuiskomen, hij is overdag ook gewoon in de huiskamer, na een uurtje of 2 ruilen we hem dan om met de anderen en 's-avonds gaat de hond die alleen is mee naar de slaapkamer waar hij naast mijn bed slaapt. Helaas kunnen we het anders ook niet oplossen. Zijn zus waar hij altijd mee samen was is 2 jaar terug overleden aan kanker en sindsdien is hij dus alleen, hij accepteert helaas ook geen andere hond in zijn buurt. In het weekend (en dat duurt bij ons 3 dagen) hou ik de 3 honden boven tot een uur of 4 en daarna komt hij dan weer naar boven en gaan de 3 naar beneden. Bij mij zit er altijd 1 of de groep van 3 in ons onderhuis waar we een hondenkamer hebben. Ik hoop dit niet meer mee te maken, want het is niet zoals je het graag wilt zien, maar voor nu met 2 oudere honden die elkaar naar het leven staan weet ik het anders ook niet.
Gajes

Ja had het hier ook niet verwacht maar naar een maand of 7 a 8 sloeg bij de jack de vlam in de pan, en was het tot 3 x toe proberen om ze bij elkaar te laten en 2x toe een DA bezoek met de stafford klaar, gelukkig deed Gajes toen niks terug, maar hij is nu 18 maanden en ik denk dat meneer het nu niet meer gaat pikken als de jack er weer op klapt. het is jammer maar helaas. En het ligt helemaal niet aan Gajes want die zou echt dolgraag vriendjes willen wezen .
Zie bv de foto's in de fotohoek met Freggel de vlaamse reus.
Maar goed het is opgelost, hoef pas om 9.00 te beginnen tot 14.00 uur dus rond half 3 weer thuis.
Rond kwart over 8 weg, dus ga gewoon lekker om 6.00 uur opstaan, kan ik eerst even met de 2 oudjes lopen en daarna met Gajes, en als ik thuis kom ook weer even lopen, en dan kan ik gewoon zo'n beetje de normale gang van zaken aanhouden.
doggielover

Ongelezen bericht door doggielover »

Hier ligt het ook aan de Jack R. kruising en niet aan de Duitse Herder, maar goed ze zijn 14 en 10, dus ik ga ze ook niet meer veranderen. En dat mijn DH die kleine opvreet vind ik nu ook weer geen optie :( Weet wel dat ik geen Jack R kruising meer neem, maar dat is een ander verhaal :wink:
Gajes

Mickie schreef:Grote kamerkennel of een deel van de kamer met kennelhekjes afzetten?
Zo zijn ze lekker samen zonder dat ze op elkaar kunnen klappen.
Nou dat gaan we maar niet doen haha, Gajes is gewend om in de bijkeuken te zitten als we weg gaan.
Heeft als pup heel wat gekost, om hem alleen te laten, bench training weet ik veel wat, en toen een x geprobeerd om hem in de bijkeuken te laten als we weg gingen en hij was vanaf minuut 1 stil, dus dat laten we gewoon zo, plus de zekerheid dat ze absoluut niet bij elkaar kunnen, 2 deuren en een traphek er tussen.
En de bijkeuken is bijna net zo groot als de woonkamer en daar gaan we ook door naar buiten en binnen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”