Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mensen met een stafford zijn aso's!!

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Mensen met een stafford zijn aso's!!

Ongelezen bericht door Lief »

mum schreef:Eigenlijk wel jammer dat veel mensen er zo over denken, t zijn zulke lieverds meestal, en ik moet toegeven; om 7 uur smorgens tref je mij ook aan met mn australianbroekje en airmax classics en het liefst ook nog een capuchon op om mijn staff uit te laten en dan kan ik er enigzins aso uit zien.......
Ik moet zeggen, die kleding hangt bij mij al niet in de kast, dus de vergissing zou niet eens gemaakt kunnen worden...

Ik wordt vaak raar aangekeken als ik een staffie uitnodig om eens lekker te komen knuffelen met mij. Je ziet het type aan de andere kant van het lijntje denken; doe ik zo mijn best om eng te zijn, prikt die kakmadam er zo doorheen :denken: :engel:
Mekkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mekkie »

De3staffies schreef:
mum schreef:Nee die capuchon is bedoeld om mijn ongekamde haar te verbergen en als het regent doe ik er van die toffe groene kaplaarzen bij, mijn man zegt dat ik op ma flodder lijk dan
Nou geloof het of niet, zo noemen ze mij ook wel, alleen heb ik van die mooie laarsjes met bloemetjes :cheer:
Zo loop ik in de zomer in rokje en kaplaarzen door de stal, krijg ik ook standaard die opmerking.

als ik met Fritz naar training ga, trek ik meestal mijn roze laarzen aan, om het aso gedrag van mijn hond te compenseren :oeps:
Afbeelding
melmops
Actief
Mijn ras(sen): Super lieve American Staffordshire Terriër, Tys en Zwarte Kater, Kattemans
Contacteer:

Ongelezen bericht door melmops »

vivke1965 schreef:Ik zou graag de omgekeerde wereld willen meemaken...Dat de hond zijn baasjes uitkiest bedoel ik dus.....
Ben echt benieuwd wat daar uitkomt !!!

Denk dat die tokkies en aso's dan zitten opgescheept met een opwindkonijntje van bekend batterijenmerk.... :cool2:
http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... g87E_Q&t=1" onclick="window.open(this.href);return false;

:lol1:
Afbeelding
Je zorgen maken, is de verkeerde kant op fantaseren
mum

Ongelezen bericht door mum »

Mekkie schreef:
De3staffies schreef:
mum schreef:Nee die capuchon is bedoeld om mijn ongekamde haar te verbergen en als het regent doe ik er van die toffe groene kaplaarzen bij, mijn man zegt dat ik op ma flodder lijk dan
Nou geloof het of niet, zo noemen ze mij ook wel, alleen heb ik van die mooie laarsjes met bloemetjes :cheer:
Zo loop ik in de zomer in rokje en kaplaarzen door de stal, krijg ik ook standaard die opmerking.

als ik met Fritz naar training ga, trek ik meestal mijn roze laarzen aan, om het aso gedrag van mijn hond te compenseren :oeps:
Ach wij hoeven toch geen indruk te maken op anderen maar ik ga zo even naar de stad, even een wat vrouwelijker regenlaars kopen
De3staffies
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire terrier

Ongelezen bericht door De3staffies »

Mekkie schreef:
De3staffies schreef:

O ik dacht al dat we ma flodder konden toevoegen aan de Johny's en Anita's, maar dat is dus niet ras gebonden?? :D
Afbeelding

Twinkeltje bedankt!!!
vivke1965
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel (knuffelbuffels)

Ongelezen bericht door vivke1965 »

melmops schreef:
vivke1965 schreef:Ik zou graag de omgekeerde wereld willen meemaken...Dat de hond zijn baasjes uitkiest bedoel ik dus.....
Ben echt benieuwd wat daar uitkomt !!!

Denk dat die tokkies en aso's dan zitten opgescheept met een opwindkonijntje van bekend batterijenmerk.... :cool2:
http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... g87E_Q&t=1" onclick="window.open(this.href);return false;

:lol1:
Here's to little dogs and the goddamned revolution! :lol1: :cool2:
Groetjes, Viv

Afbeelding
"Once you have a poodle everything else is a dog"
"Foefertje...always on my mind"
vaddie
Actief
Mijn ras(sen): Geen voorkeur, heb nu twee vuilnisbakkies.

Ongelezen bericht door vaddie »

O ik dacht al dat we ma flodder konden toevoegen aan de Johny's en Anita's, maar dat is dus niet ras gebonden?? :D

Nee helemaal niet. Heb kruising labje en toch nep crocs met een training/joggingbroek...... :lol1:
Telling: 2 honden, 7 konijnen, 2 cavia's, 1 schildpad
Getrouwd op 16/04/2011
Op 15-01-2012 bevallen van een fantastische dochter.
vivke1965
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel (knuffelbuffels)

Ongelezen bericht door vivke1965 »

vaddie schreef:

Nee helemaal niet. Heb kruising labje en toch nep crocs met een training/joggingbroek...... :lol1:
Heeeeee dat heb ik smorgens ook aan bij het eerste rondje....(dussssssssss...poedels en deftige dames klopt ook al niet ?) :cool2:
Groetjes, Viv

Afbeelding
"Once you have a poodle everything else is a dog"
"Foefertje...always on my mind"
Supernova
Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

Als aso's honden hebben dan zijn dat vaak staffords inderdaad. Ze trekken toch bepaalde type mensen aan.
Net zoals met poedels, maar ik ben dan weer niet een typische poedel eigenaar. Loop nooit in roze mantelpakjes :mrgreen:
mum

Nanna schreef:
melmops schreef:Mensen met Teckels zijn aso's!!
Lekker chillen en wijdbeens in je baggy trousers rondstappen met je bijtende en happende frikandel :smile:
Het is waar dat veel teckels bijterig zijn. Koppel maar een pittig karakter aan mensen die de neiging hebben Lotje te verwennen et voilá.
Ik zat er al op te wachten
Mekkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Mekkie »

Denise. schreef:Als aso's honden hebben dan zijn dat vaak staffords inderdaad. Ze trekken toch bepaalde type mensen aan.
Net zoals met poedels, maar ik ben dan weer niet een typische poedel eigenaar. Loop nooit in roze mantelpakjes :mrgreen:
En toch denk ik bij poedels meer aan mensen met waxjassen en van die keurige twee-kleuren-bruin-honden-mensen-laarzen dan aan roze mantelpakjes..
Afbeelding
Mary
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Mary »

Zelf ben ik niet aso maar mijn hond soms wel.
Afbeelding
I.M. Matje/Mahatma 05-08-1999 / 28-08-2009
Mijn maatje en schurkie
mum

Maar wie of wat bepaald dat je aso bent?
Is dat je kleding, je hond, je tattoos?
Ik bedoel ik zie er ook wel eens aso uit maar ik heb maar 1 kleine tattoo, ik heb wel een staff, ben ik nu dan ook maar meteen ingedeeld bij de aso types of zo?
Meestal kijk ik naar mensen hun gedrag en je hoeft echt geen airmaxen te dragen om aso te zijn, aso gedrag vind ik je hond op straat laten kakken en dan snel doorlopen ipv het op te ruimen, of je niet opgevoede hond maar op alles en iedereen los laten.
melmops
Actief
Mijn ras(sen): Super lieve American Staffordshire Terriër, Tys en Zwarte Kater, Kattemans
Contacteer:

Ongelezen bericht door melmops »

mum schreef:Maar wie of wat bepaald dat je aso bent?
Is dat je kleding, je hond, je tattoos?
Ik bedoel ik zie er ook wel eens aso uit maar ik heb maar 1 kleine tattoo, ik heb wel een staff, ben ik nu dan ook maar meteen ingedeeld bij de aso types of zo?
Meestal kijk ik naar mensen hun gedrag en je hoeft echt geen airmaxen te dragen om aso te zijn, aso gedrag vind ik je hond op straat laten kakken en dan snel doorlopen ipv het op te ruimen, of je niet opgevoede hond maar op alles en iedereen los laten.

En dit is het moraal van het verhaal! Zo is het...! Wat is de definitie van asociaal....? Die is er niet, omdat het subjectief en suggestief is. Onze staff past bij ons, omdat we eerlijk, knuffelig, no-nonsens en ondernemende mensen zijn. Karaktereigenschappen die je terug kan vinden in onze hond.
Afbeelding
Je zorgen maken, is de verkeerde kant op fantaseren
De3staffies
Zeer actief

vivke1965 schreef:
vaddie schreef:

Heeeeee dat heb ik smorgens ook aan bij het eerste rondje....(dussssssssss...poedels en deftige dames klopt ook al niet ?) :cool2:
Nou als het dus aan de kleding zou liggen, waren we allemaal aso's.. Of juist niet!!

@Mum, ik vind een hondeneigenaar aso als ie niet in het belang denkt van zijn hond, of die van een ander. Aangezien dat ik dat wel doe, beschouw ik mijzelf niet als aso. Wel word ik een klein beetje aso als ik een hondeneigenaar tegen kom die aso is, dan knap ik uit mijn velletje en word ik pas weer rustig als ik thuis ben :roll:
Afbeelding

Twinkeltje bedankt!!!
mum

Met een stafford krik je dat ook niet op hoor, ik beschouw mijn schatje als mijn kindje, maar ik snap wat je wil zeggen en nu op naar de stad om eens even een paar niet aso regenlaarsjes te kopen
En kun je er trouwens wel iets aan doen als je in zo een wijk woont, ik bedoel het is toch ook vaak waar je mee omgaat wordt je mee besmet?
Wij wonen namelijk ook in zon soort wijk maar wij hebben een koopwoning en kunnen door de huidige toestand ons huis alleen maar verkopen ver onder de prijs en daar begin ik niet aan, ik zou wel weg willen hoor hier, tokkievolk te over nl hier
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Uhhm. ff denken..
Niet alle mensen met staffies (ed) zijn aso's, maar de meeste aso's lopen wel met staffies (ed)

Zoiets?
De3staffies
Zeer actief

Machie schreef:Uhhm. ff denken..
Niet alle mensen met staffies (ed) zijn aso's, maar de meeste aso's lopen wel met staffies (ed)

Zoiets?
Hier ben ik het helemaal mee eens!! En ook met andere in de volksmond gevaarlijke honden natuurlijk..
Afbeelding

Twinkeltje bedankt!!!
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

je ziet ze wel vaak met een bepaald slag mensen, de amstaffs. maar je meot er ook een beetje doorheen kunnen (en durven) prikken, want vaak zijn die mensen dan toch ook niet zo aso als je in eerste instantie denkt. Hier ook veel antillianen met amstaffs in de buurt. Hangen vaak in een groepje in het park. Niet echt uitnodigend, maar je kan er best een praatje mee maken, en dan zijn ze best vriendelijk vaak. Ze houden in ieder geval hun honden bij zich. Er is er wel 1 wiens honden idd op de stoep schijten en al.. dat vind ik wel een aso, ook al gaat ie verder prima om met die honden. Hij neemt ook een tshirt mee naar het losloopveldje, waar zijn 3 staffs dat dan verscheuren. En dan ligt dus alles onder de stukken t-shirt, dat vind ik wel een beetje aso ja.. ach ja.. Wie weet hoe ze over mij denken :D
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

vivke1965 schreef:
vaddie schreef:

:N: ik ook :N:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

mum schreef:Met een stafford krik je dat ook niet op hoor, ik beschouw mijn schatje als mijn kindje, maar ik snap wat je wil zeggen en nu op naar de stad om eens even een paar niet aso regenlaarsjes te kopen
En kun je er trouwens wel iets aan doen als je in zo een wijk woont, ik bedoel het is toch ook vaak waar je mee omgaat wordt je mee besmet?
Wij wonen namelijk ook in zon soort wijk maar wij hebben een koopwoning en kunnen door de huidige toestand ons huis alleen maar verkopen ver onder de prijs en daar begin ik niet aan, ik zou wel weg willen hoor hier, tokkievolk te over nl hier

misschien zou het helpen niet alles op jezelf te betrekken.

het is een feit dat amstaffs en andere sterke rassen veelal een baas hebben die die hond nodig hebben om hun eigenwaarde op te krikken :U:
Afbeelding
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

oke ik ben best een beetje aso :mrgreen: maar ik heb mijn honden niet als verlening van mijn ego, ik kan ook erg netjes zijn maar zo zie ik er niet uit. Ik maak met iedereen een gezellig praatje, maar ik kan ook vreselijk uit mijn dak gaan. Maar dat doe ik ook met mijn andere rassen want mijn honden zijn me heilig. En daarnaast gaat mijn intresse in honden veel verder als staff's, ik vind echt alle honden leuk. Maar goed schaam me niet hoor, ik ben nou eenmaal zo en mensen denken maar lekker wat ze willen denken :lekkerpuh:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Zoiets?
Deze dus, er lopen er hier teveel rond. Geen herder, Dober of Boef te bekennen.
Haagse Harrie met matje, loopt nu met deze zeer "stoere" hond.
Over een paar jaar zal er wel weer een ander soort hond aan de top staan en lopen er meer leuke mensen met de staffen ed.
:oohja: Ik heb s'nachts een geweldige vechtpet op :wink:
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Zoiets?

Maar wat is nou aso? Wat voor de 1 aso is, is voor de ander niet aso.

Ik zie hier genoeg aso's en menigeen heeft toch echt geen "steffie" hoor :smile: Grootste aso die ik persoonlijk hier ken heeft een JR om maar een "ras" te noemen en een halve koe :19:

Loop ik hier zie ik ook meer dan genoeg "aso's" maar gros wat ik als "aso" bestempel loopt toch doorgaans met een golden/lab om maar wat te noemen die zijn/haar hond gewoon recht voor de deur laat schijten.

Vind het ronduit asociaal als je als weggebruiker je voorganger van de weg wilt drukken omdat deze "te langzaam" op de snelweg tuft (gewoon max snelheid)

dus nogmaals wat the fuck is aso :19:

Bij aso, denkt men hier doorgaans aan een hanna tokkie, aan een sjohnie en anita. Maar dat is grotendeels gebasseerd op het uiterlijk. Kijk je naar de inhoud denk ik dat 90% van het forum (ff alleen hier naar kijkend) wel op de 1 of andere manier asociaal is. En dan nog zonder het zelf te beseffen ook, maar wel heerlijk met die vinger naar dene ander te wijzen (die stef bezitter) :smile:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Zoiets?

Maar wat is nou aso? Wat voor de 1 aso is, is voor de ander niet aso.

Ik zie hier genoeg aso's en menigeen heeft toch echt geen "steffie" hoor :smile: Grootste aso die ik persoonlijk hier ken heeft een JR om maar een "ras" te noemen en een halve koe :19:

Loop ik hier zie ik ook meer dan genoeg "aso's" maar gros wat ik als "aso" bestempel loopt toch doorgaans met een golden/lab om maar wat te noemen die zijn/haar hond gewoon recht voor de deur laat schijten.

Vind het ronduit asociaal als je als weggebruiker je voorganger van de weg wilt drukken omdat deze "te langzaam" op de snelweg tuft (gewoon max snelheid)

dus nogmaals wat the fuck is aso :19:

Bij aso, denkt men hier doorgaans aan een hanna tokkie, aan een sjohnie en anita. Maar dat is grotendeels gebasseerd op het uiterlijk. Kijk je naar de inhoud denk ik dat 90% van het forum (ff alleen hier naar kijkend) wel op de 1 of andere manier asociaal is. En dan nog zonder het zelf te beseffen ook, maar wel heerlijk met die vinger naar dene ander te wijzen (die stef bezitter) :smile:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Wat ik me nou afvraag hè? De mensen hier mét Staffords, zeggen dat zij niet tot de aso's behoren. Maar zouden 'wij' , mensen zonder Staffies, dat nou ook vinden als we 'jullie' in het echt zouden zien? :mrgreen:
De3staffies
Zeer actief

stefanie schreef:Wat ik me nou afvraag hè? De mensen hier mét Staffords, zeggen dat zij niet tot de aso's behoren. Maar zouden 'wij' , mensen zonder Staffies, dat nou ook vinden als we 'jullie' in het echt zouden zien? :mrgreen:
Ik hoop het wel!! :engel:
Afbeelding

Twinkeltje bedankt!!!
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

stefanie schreef:Wat ik me nou afvraag hè? De mensen hier mét Staffords, zeggen dat zij niet tot de aso's behoren. Maar zouden 'wij' , mensen zonder Staffies, dat nou ook vinden als we 'jullie' in het echt zouden zien? :mrgreen:
Ik ram diegene met mijn nike air max op zijn kop die mij een aso durft te noemen, wel op afstand zodat mijn tattoo's en aussie niet onder het bloed raken. Ik hoop uiteraard dat ik een paar gouden tanden eruit mep zodat ik die bij mijzelf kan laten zetten. Uiteraard dit alles zonder mijn matje in de war te brengen. En als diegene dan nog wat durft te mompelen laat ik mijn agressie kuthond los.
Maar verder ben ik niet aso hoor.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

het lijkt mij dat dat van 'wij' afhangt :roll:
Ik wil daar in elk geval niet onder vallen, ik beoordeel mensen nog altijd op hoe ze zijn en niet naar het soort honden dat ze hebben....
iemand die zijn boomertje overal laat schijten en het niet opruimt en het alle andere honden lastig laat vallen zonder dat ie daar iets aan doet is voor mij een grotere aso dan iemand die normaal met zn staffie omgaat en zijn/haar verantwoording neemt.
Wat een non topic is dit weer :ugh:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”