Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Een kindje van Buddha

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

mum

Een kindje van Buddha

Ongelezen bericht door mum »

Een vriendin van mij fokt geregeld met Amstaffies, nu is haar eigen reu te oud en vroeg ze mij of ze Buddha miss mocht lenen, en dan niet voor dekgeld maar een eerste keus uit het nest, wat vinden jullie? Doen of laten?
De eventuele pup wil ik zelf houden
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Re: Een kindje van Buddha

Ongelezen bericht door wendy71 »

Hoe oud is je reu?
Ben je van plan de benodigde gezondheidsonderzoeken bij hem te doen, en de teef, heeft zij ook die onderzoeken laten doen die behoren bij de amstaff?
Zijn beide dieren in het bezit van een stamboom?, Vullen ze elkaar aan op bepaalde punten?
Zomaar wat vraagjes.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
mum

Nee niks van dat alles, Buddha heeft geen boom en haar teef ook niet, ik zou wel zelf evt testen laten uitvoeren op de pup, mijn kleine schat wordt deze maand acht maanden, dus we hebben het hier echtover de toekomst, mijn man wil er btw geen tweede stafford bij, een hondje van een klein ras vindt hij wel oke.
Maar laten dekken voor dekgeld vond hij wel oke, maar dat vind ik dus niet goed omdat het dan meteen commercieel word, ik zou zelf wel graag twee hondjes willen omdat ze dan ook elkaar hebben maar iets zegt me op dit moment niet doen.
Buddha heeft de nodige problemen en is ook nog niet volwassen mentaal, lichamelijk miss wel maar op mentaal vlak moet hij nog veel leren en zien
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

Niet doen :wink:

Hij is te jong
Heeft geen stamboom
Marktplaats staat vol met zulke puppen
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

Ik zou het niet doen, persoonlijk ben ik geen voorstander van de manier van fokken zoals jij het voorstelt.
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik zeg laten :ok: De asiels zitten vol met dit soort kruisingen. Waarom zou je er nog meer bij maken.
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

kitty2 schreef:Niet doen :wink:

Hij is te jong
Heeft geen stamboom
Marktplaats staat vol met zulke puppen
Juist dit dus ,er worden zoveel staffies aangeboden ,ze goed kwijt raken lijkt me een bijna onmogelijk taak.
Ik zou het niet doen in in ieder geval.
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

alm@ schreef:Ik zeg laten :ok: De asiels zitten vol met dit soort kruisingen. Waarom zou je er nog meer bij maken.

Ja maar ja maar :mrgreen: , een puppie van je eigen hond is zo leuk.. :hmmm: , is het natuurlijk ook :wink: mits eea op de juiste manier gebeurt en dat is hier duidelijk niet aan de orde.
Afbeelding
mum

Ik ga het laten, hoewel hij een prachtige hond is denk ik niet dat ik gelukkig hiervan zou worden, maar ja die vriendin van, ik weet dat ze nu heel krap zit en geld van de pups goed kan gebruiken maar toch voel ik mij er slecht bij, ik ga het laten dus, er zijn vast genoeg andere gekken die dit zouden doen.
En nog even dit; Mijn man wil het voor dekgeld evt wel doen maar zal helaas de hond uit mijn dode koude handen moeten wrikken voor ik dit toesta, mp staat vol met dit soort aanbiedingen en ik begrijp dat niet.
Jaren geleden heb ik mijn poes laten steriliseren omdat ik al wist dat ik haar kindjes nooit weg kon geven en wss zou eindigen als the crazy old cat lady.
Kit
Erelid

Hola, als je voor het geld fokt ben je helemaal fout bezig, kun je beter een andere baan gaan zoeken ofzo.

Wat gaat ze dan doen als er iets met de teef fout gaat?
alm@
moderator

Ik ben bang dat je vriendin een ander 'slachtoffer' gaat uitzoeken als het om de centjes gaat :ugh: vertel haar maar dat de kans groot is dat ze een aantal pupjes niet kwijtraakt. En dan?
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

Blij om te horen dat je niet gaat meewerken aan dergelijke broodfokkers praktijken. :ok:
mum schreef:, maar ja die vriendin van, ik weet dat ze nu heel krap zit en geld van de pups goed kan gebruiken .
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

alm@ schreef:Ik ben bang dat je vriendin een ander 'slachtoffer' gaat uitzoeken als het om de centjes gaat :ugh: vertel haar maar dat de kans groot is dat ze een aantal pupjes niet kwijtraakt. En dan?
En dat ze misschien een torenhoge dierenartsrekening krijgt als alles niet zo vlekkeloos gaat als ze nu denkt. Lees het 'fok-forum' maar, er gaat geregeld van alles (kostbaar) mis.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Kit
Erelid

Jemig dat je dat bedenkt ook, fokken voor de centen, misschien doe ik iets niet goed? Ik heb een mooie reu, twee minder mooie maar stiklieve teven, hmmmzzzz, misschien moet ik toch maar wat nesten gaan fokken, kan ik in iedergeval een andere auto kopen..

( Dit was dus sarcastisch bedoeld he, ff voor de duidelijkheid :pffff: )
mum

Ik denk niks, even voor de duidelijkheid; Laatst vertelde ze mij dat er bij elk nest dezelfde man een pup koopt, dus ik vraag hoeveel honden die man dan intussen had, geeneen, na een maand verkocht hij ze weer door omdat hij het blijkbaar toch niet kan. Dus ik zeg vol verbazing; Aan zo iemand verkoop je toch geen pup meer? Hij betaalt ervoor dus waarom niet? was het antwoord, ik stond met mijn oren te klapperen, op dit moment wil ik eigenlijk niet dat er ooit pups van Buddha rondlopen en ik ga het dus ook niet doen en ik hoop niet dat ze erover door blijft gaan, zelfde verhaal in geval van fokken voor geld, de pups komen meestal niet bij de beste baasjes terecht, ik zie het hier in de buurt zo vaak, een jongetje van 9 jaar heeft een staffie, leuk beestje op zich maar ik denk dat de jongen bij het uitlaten niet genoeg overwicht heeft, van de moeder moet hij de hond uitlaten want het is zijn hond. Alweer zon voorbeeld van kinderen de hond laten verzorgen
Zulke types zijn ook meteen de reden dat ik Buddha altijd in het buitengebied tussen Tilburg en Goirle uilaat, ik heb geen zin in problemen
mum

alm@ schreef:Ik ben bang dat je vriendin een ander 'slachtoffer' gaat uitzoeken als het om de centjes gaat :ugh: vertel haar maar dat de kans groot is dat ze een aantal pupjes niet kwijtraakt. En dan?
Zo vervelend maar waar, ze raakt ze altijd kwijt, ik probeer haar echt te overtuigen dat dit niet de weg is, en aan broodfok praktijken wil ik niet meewerken das niet echt zen

En een nieuwe auto kopen? Een nieuwe tweedehands auto zou wel kunnen, laatste keer had ze 10 pups en die gingen voor 500 euro weg
Kit
Erelid

mum schreef:
En een nieuwe auto kopen? Een nieuwe tweedehands auto zou wel kunnen, laatste keer had ze 10 pups en die gingen voor 500 euro weg

Daar koop je tegenwoordig ook een splinternieuwe voor hoor :wink:
Ik zou echt verre van zo'n "vriendin" blijven
alm@
moderator

mum schreef:Ik denk niks, even voor de duidelijkheid; Laatst vertelde ze mij dat er bij elk nest dezelfde man een pup koopt, dus ik vraag hoeveel honden die man dan intussen had, geeneen, na een maand verkocht hij ze weer door omdat hij het blijkbaar toch niet kan. Dus ik zeg vol verbazing; Aan zo iemand verkoop je toch geen pup meer? Hij betaalt ervoor dus waarom niet? was het antwoord, ik stond met mijn oren te klapperen, op dit moment wil ik eigenlijk niet dat er ooit pups van Buddha rondlopen en ik ga het dus ook niet doen en ik hoop niet dat ze erover door blijft gaan, zelfde verhaal in geval van fokken voor geld, de pups komen meestal niet bij de beste baasjes terecht, ik zie het hier in de buurt zo vaak, een jongetje van 9 jaar heeft een staffie, leuk beestje op zich maar ik denk dat de jongen bij het uitlaten niet genoeg overwicht heeft, van de moeder moet hij de hond uitlaten want het is zijn hond. Alweer zon voorbeeld van kinderen de hond laten verzorgen
Zulke types zijn ook meteen de reden dat ik Buddha altijd in het buitengebied tussen Tilburg en Goirle uilaat, ik heb geen zin in problemen
Waarom dan de vraag of Buddha mag dekken? :scratch:
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

alm@ schreef:
mum schreef:Ik denk niks, even voor de duidelijkheid; Laatst vertelde ze mij dat er bij elk nest dezelfde man een pup koopt, dus ik vraag hoeveel honden die man dan intussen had, geeneen, na een maand verkocht hij ze weer door omdat hij het blijkbaar toch niet kan. Dus ik zeg vol verbazing; Aan zo iemand verkoop je toch geen pup meer? Hij betaalt ervoor dus waarom niet? was het antwoord, ik stond met mijn oren te klapperen, op dit moment wil ik eigenlijk niet dat er ooit pups van Buddha rondlopen en ik ga het dus ook niet doen en ik hoop niet dat ze erover door blijft gaan, zelfde verhaal in geval van fokken voor geld, de pups komen meestal niet bij de beste baasjes terecht, ik zie het hier in de buurt zo vaak, een jongetje van 9 jaar heeft een staffie, leuk beestje op zich maar ik denk dat de jongen bij het uitlaten niet genoeg overwicht heeft, van de moeder moet hij de hond uitlaten want het is zijn hond. Alweer zon voorbeeld van kinderen de hond laten verzorgen
Waarom dan de vraag of Buddha mag dekken? :scratch:

Mijn gedachte!
Dat zou helemaal niet im frage moeten zijn.
Afbeelding
mum

Oh echt waar, zijn nieuwe auto s zo goedkoop? Ik heb geen rijbewijs en we hebben ook geen auto om onze ecologische voetafdruk te verkleinen doen we alles lopend of op de fiets

En over die vriendin van mij; Ik vind haar zielig, ze heeft 4 kindjes en een man die haar slaat, ze leeft van een uitkering van de soos
ik heb zelf twee kids en die leven echt niet van de lucht en die van haar dus ook niet, ik wil haar graag helpen maar ik zie zelf ook wel dat ze maar in haar slachtofferrol blijft hangen en ik kan dus ook niets doen, ik kan haar geld geven om eten voor de kids te kopen of melk voor de baby maar ik kan niks stuctureel voor haar doen en dat is moeilijk voor mij, aan de andere kant denk ik ook bij mezelf dat ze maar eens met haar vuist op de tafel moet slaan om het voor haarzelf en haar kindjes te verbeteren maar dat doet ze niet.
En het was niet de vraag of Buddha mag dekken, dat beslis ik zelf maar ik wilde eignlijk meer weten hoe jullie hierover denken en zouden doen en daarop heb ik mijn net genomen beslissing grotendeels gebaseerd, ik weet niks over fokken en vele van jullie wel
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

Je wilde het uit medelijden doen begrijp ik?
Zij moet haar eigen zaakjes regelen, dat kan jij niet voor haar doen, helemaal niet door je reu uit te lenen om een nest mee te fokken.
Misschien zou ze kunnen gaan werken? :idea: , brengt nl ook geld in het laatje en je hoeft er geen honden voor te *misbruiken*. :ok:
Afbeelding
Kit
Erelid

mum schreef:Oh echt waar, zijn nieuwe auto s zo goedkoop? Ik heb geen rijbewijs en we hebben ook geen auto om onze ecologische voetafdruk te verkleinen doen we alles lopend of op de fiets

En over die vriendin van mij; Ik vind haar zielig, ze heeft 4 kindjes en een man die haar slaat, ze leeft van een uitkering van de soos
ik heb zelf twee kids en die leven echt niet van de lucht en die van haar dus ook niet, ik wil haar graag helpen maar ik zie zelf ook wel dat ze maar in haar slachtofferrol blijft hangen en ik kan dus ook niets doen, ik kan haar geld geven om eten voor de kids te kopen of melk voor de baby maar ik kan niks stuctureel voor haar doen en dat is moeilijk voor mij, aan de andere kant denk ik ook bij mezelf dat ze maar eens met haar vuist op de tafel moet slaan om het voor haarzelf en haar kindjes te verbeteren maar dat doet ze niet.

Ik snap je punt, maar als ze zich laat slaan heeft ze zelf een probleem, en zelfs van een uitkering kun je 9 van de 10 keer prima rondkomen hoor, ik heb ook een uitkering, ook van de soos, maar als ik debiele uitgaven ga doen kan ik ook niet rondkomen, lijkt me duidelijk, ze zal inderdaad eens flink met de vuist op tafel moeten slaan, sterker nog, als zij honden fokt en er zoveel geld mee verdient, pleegt ze zelfs fraude als ze die inkomsten niet doorgeeft aan de sociale dienst.....

Ik vind haar erg geslepen, jouw reu vragen, geen dekgeld, maar je mag wel een pup, zij kan haar portemonnee dicht houden en is in iedergeval 1 pup kwijt.

Laat je niet misleiden door zielige verhalen, ik denk dat deze dame dondersgoed weet waar ze mee bezig is
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Alles is een keuze. Ook fokken voor geld, ook blijven bij iemand die slaat.
Maar wel de keuze van de persoon die dat zelf doet. En zelfs al wordt ze gedwongen dan is het nog steeds haar keuze dat te accepteren.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
mum

Het is van mij uit wss een soort misplaatst meelij, ik vind het erg voor haar en ik vind ook dat ze het zelf moet doen maar voor die kids vind ik het vreselijk, zij kozen hier niet voor.
Maar dan nog zal ik haar vraag met nee beantwoorden, hoe sneu ik het eigenlijk ook vind allemaal.
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

Ik heb meer meelij met die teef, die zowat elke loopsheid gedekt moet worden om geld in het laatje te brengen..
Afbeelding
mum

ik ook
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

mum schreef:ik ook
Daar lijkt het niet op, je hebt het steeds over hoe zielig je vriendin wel niet is, je denkt er zelfs aan je reu uit te lenen zodat dat teefje wéér een nest krijgt.
Vind je het heel erg dat ik niet geloof dat je zo begaan bent met dat teefje, blijkt nl niet uit je posts.
Maar goed, dat kan aan mijn gekleurde bril liggen.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

mum schreef:Het is van mij uit wss een soort misplaatst meelij, ik vind het erg voor haar en ik vind ook dat ze het zelf moet doen maar voor die kids vind ik het vreselijk, zij kozen hier niet voor.
Maar dan nog zal ik haar vraag met nee beantwoorden, hoe sneu ik het eigenlijk ook vind allemaal.
Nou, dat zou ik haar dan zeggen.
Dat het haar keuze is en dat de kinderen daar de dupe van zijn.

Maar het is wel aan háár er wat aan te doen en niet aan jou.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
mum

Tja, zij is niet van mij, ik beslis niet over wat zij eet en hoe ze leeft, en idd heb ik meelij met mijn vriendin maar als ik niks om haar hond zou geven zou ik het niet hier vragen, anderen moet je behandelen zoals je zelf graag behandeld wil worden en als iemand mij om hulp vraagt zal ik proberen om te helpen waar ik kan, maar het is niet aan mij om te beslissen of haar teef weer een nest krijgt dat gebeurt toch wel of ik ik het nu wil of niet het enige waar ik hier kan beslissen is of ik hieraan mee wil werken en het antwoord is nee
Tja Nanna ik heb het ze al zo vaak gezegd; Zoek een baan en dump die loser
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sas »

Ik heb zelden iemand in twee uur tijd zulke uiteenlopende standpunten in zien nemen :U:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”