Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Xavi kwijt

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2
Contacteer:

Xavi kwijt

Ongelezen bericht door Irisz »

Je maakt mij niet snel boos, maar momenteel heb ik de adrenaline heeeeel hoog zitten!
Ik woon in een super gezellige wijk, met 1 groot nadeel. 100.000 honden, waarvan 90.000 kutkeffertjes en 90% daarvan loopt uiteraard los.
Niet 1% luistert, dus dat komt regelmatig tot vervelende situaties.

Vanmorgen was het 2x raak. Ik liep met mijn honden aangelijnd langs het kanaal en ik hoor in de verte iemand fluiten, dat betekent al niet veel goeds. Een flinke reu komt ineens tussen de struiken uit, met zijn haren al omhoog en loopt dreigend op ons af. Ik trok de honden mee en liep zo snel mogelijk de andere richting uit, maar Xavi vond het bereinteressant, wurmde zich uit zijn halsband en ging kijken. Reu wilde op Xavi rijden, Xavi rent achter mij aan en die hond volgt ons.
Luna losgelaten, die heeft hem weggejaagd en ik vervolgde mijn weg, lichtelijk geirriteerd.

Toen kwam ik langs een flat met een groot plantsoen ervoor met een groot bord "HONDEN AANGELIJND". En wat loopt er? Juist, een loslopende hond. Uiteraard luistert hij voor geen meter en komt als een mafkees blaffend op ons af gerend en gaat rondjes om ons heen rennen. Ik werd half over het veld gesleept en moest Xavi's riem loslaten. De hond stortte zich met veel bombarie op Xavi en joeg hem weg, richting straten. Een paar tellen later komt die hond terug, zonder Xavi.
Xavi was weg. De eigenaar kijkt een keer rond en loopt gewoon weg!!!!

Ik heb overal gezocht. Onze vaste routes, vaste plekjes, grote wegen afgelopen, geroepen, Xavi was echt weg.
Na een kwartier liep ik jankend door de wijk en besloot Luna naar huis te brengen om daarna verder te zoeken.
Een oudere dame uit de buurt had het zien gebeuren en kwam helpen, super lief. Ik heb Loens naar huis gebracht en net toen ik weer naar buiten wilde gaan, begon Luna heel hard te blaffen bij de achterdeur.
En ja hoor, onder de tuindeur zag ik 4 bruine pootjes. Klaas binnengelaten, die zat helemaal onder het mos en kwijl.
Maar godzijdank, hij is weer thuis en heeft niks. Ik weet niet of ik nu moet janken, boos moet zijn of blij.
Als je bedenkt wat er allemaal niet kon gebeuren (hij is minimaal 3 straten overgestoken) en dat allemaal doordat een ander geen verantwoordelijkheid neemt voor zijn hond. Wat is dat toch voor een omgekeerde wereld?!

De volgende keer laat ik in ieder geval Luna los in plaats van Xavi, want die zal ik nooit kwijt zijn, maar dat is altijd achteraf gepraat.
Ben nu heel erg blij dat Xavi weer thuis is, maar daarbij gruwelijk kwaad op alle malloten hier die het doodnormaal vinden om midden in een woonwijk hun (niet-sociale) hond op aangelijnde honden af te laten rennen.

Xavi heeft gelukkig niks en is het alweer vergeten, onverstoorbaar jong... :love:
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Re: Xavi kwijt

Ongelezen bericht door Kit »

brrrrr Tuigje aan zodat ie zich niet meer uit z'n band kan wurmen?
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Gotver de gotver :devil: :devil: , zwaar irritant!
Je mag van geluk spreken Iris, ik wil niet weten wat er hád kunnen gebeuren. :roos:
Ik kan me voorstellen dat je erg geschrokken en boos bent. :J: , rustig aan meid, al met al is het met een sisser afgelopen.
Echt ontzettend balen als mensen het aanlijngebod in de wijk negeren.
Ik maak me altijd uit de voeten als ik onaangelijnde honden bij ons in de wijk zie, komt gezeik van, geheid.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

kitty2 schreef:brrrrr Tuigje aan zodat ie zich niet meer uit z'n band kan wurmen?
Ja, kan. Maar ik moest de riem nu sowieso loslaten. Hij rende met halsband en riem door de wijk, dus dat hand niet veel uitgemaakt. Er hangt in ieder geval een penning aan met zijn naam en mijn telefoonnummer.
Maar het is toch van de zotte dat ik maatregelen zou moeten nemen voor mij WEL luisterende honden, omdat anderen maar wat aanklooien???
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Kit
Erelid

Je hebt ook helemaal gelijk hoor, dat is ook van de zotte, ik heb hier mijn buurman die het gewoon verrekt zijn klier aan de lijn te houden.
Ik heb voor mezelf besloten dat ik me er niet meer druk over ga maken, als Zen hem grijpt is het niet meer mijn probleem, ik heb mijn honden ten alle tijde aangelijnd, hij nooit...Ik heb hem nu vaak genoeg gewaarschuwd en gevraagd of ie hem in iedergeval in de straat aangelijnd wil houden..

Nou hup aan de koffie jij, tijd om even bij te komen :J:
Sarah5
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
Berner Sennen x Beagle

Ongelezen bericht door Sarah5 »

Hmm misschien de politie eens tippen, een dagje boetes uitschrijven helpt meestal wel :ok:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

lekker dan :ugh:

ik kom vaak over de brug langs dat veld bij de sluis en zie daar nooit iemand en wilde daar binnenkort met sam heengaan maar dat gaan we dus maar niet doen :neenee:
Afbeelding
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Shit man wat zul je geschrokken zijn. :ugh: Hier gebeurt het niet zo heel veel dat er van die onachtzame hondenbazen zijn die hun hond zo los laten lopen maar als het gebeurt dan kan ik wel enorm razend worden.
Afbeelding
29996D

Ongelezen bericht door 29996D »

Bah, vervelend inderdaad.
Maar het is wel fijn dat hij uit zichzelf direct naar huis terugkeert.
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

kitty2 schreef: Nou hup aan de koffie jij, tijd om even bij te komen :J:
Laat ik dat maar eens doen. Heb het werk gebeld dat ik een half uurtje later ben. Even koffie en een ontbijtje.. :wink:
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

massam schreef:lekker dan :ugh:

ik kom vaak over de brug langs dat veld bij de sluis en zie daar nooit iemand en wilde daar binnenkort met sam heengaan maar dat gaan we dus maar niet doen :neenee:
Daar mag je nu niet meer komen. Ze gaan de sluis verbreden en zijn daar al begonnen met afgraven e.d. Veld is ook afgezet.
Maar ook al mocht het wel, ik raad het af! :wink: Op dat veld liep al helemaal alles los wat 4 poten had.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
aman.en.don
Zeer actief
Mijn ras(sen): mechelse herder, daro
border collie, skyler

Ongelezen bericht door aman.en.don »

echt heel erg vevelend zulke mensen :boos:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Irisz schreef:
massam schreef:lekker dan :ugh:

Daar mag je nu niet meer komen. Ze gaan de sluis verbreden en zijn daar al begonnen met afgraven e.d. Veld is ook afgezet.
Maar ook al mocht het wel, ik raad het af! :wink: Op dat veld liep al helemaal alles los wat 4 poten had.

maar goed dat ik het niet af heb laten hangen van mijn wekelijkse blik op dat veld...
Afbeelding
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Jeetje Iris :80: Wat zul jij geschrokken zijn. Geef Xavi maar een dikke :J:

Gelukkig lopen ze hier in de wijk aangelijnd. Een enkele niet, maar die staan goed onder appél.
Afbeelding
Kit
Erelid

Irisz schreef:
kitty2 schreef: Nou hup aan de koffie jij, tijd om even bij te komen :J:
Laat ik dat maar eens doen. Heb het werk gebeld dat ik een half uurtje later ben. Even koffie en een ontbijtje.. :wink:
:ok:
laura b
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel

Ongelezen bericht door laura b »

Gelukkig is Xavi veilig thuis gekomen!
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Ongelooflijk weer dit. Wat heb je toch een grote verzameling idioten op deze wereld. Als je hond zoiets doet, dan kan je toch op z'n minst even je excuses aanbieden??? Om maar niet te zeggen helpen zoeken??? :piew: :piew:

Gelukkig is het goed afgelopen en is je brave Xavi naar huis gelopen, maar je moet er inderdaad niet aan denken wat er had kunnen gebeuren. Bah, ik walg echt van dat soort mensen (zit me gewoon plaatsvervangend op te winden hier).
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
Ink
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Jack Russell Terrier, genaamd Loekie

Ongelezen bericht door Ink »

Jemig wat een verhaal! Kan me goed voorstellen dat je even helemaal over de zeik was!
Wat een idioot zeg, en dan ook nog gewoon weglopen alsof er niks gebeurd is, hij had toch op z'n minst even sorry kunnen zeggen of, nog beter, helpen zoeken. :piew:

Nou ja, gelukkig is het nu goed afgelopen. Geef Xavi maar een dikke knuffel, en ik hoop dat de koffie inmiddels al een beetje kalmerend geholpen heeft!
Afbeelding

Life is what happens to you, while you're busy making other plans - John Lennon
Syllvero

Ongelezen bericht door Syllvero »

Fijn dat Xavi weer terug is.

Hier lopen ook veel honden los die absoluut niet luisteren.
Veel van deze honden zijn ook nog eens niet sociaal en ik heb al een paar keer meegemaakt dat een andere hond die wel aangelijnd was werd gebeten.
Beike helaas ook, hij was toen aangelijnd.
Ook is Beike al een aantal malen aangevallen, wel zonder letsel, maar de hond dook er wel boven op.
Meerdere honden worden op de buurt lastig gevallen door loslopende honden ( velen daarvan zijn dus ook nog eens niet sociaal).
Ik durf Beike niet eens meer los te laten in de buurt, ben veel te bang dat er dan wat gebeurd.
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Irisz schreef:De volgende keer laat ik in ieder geval Luna los in plaats van Xavi
Ben jij gek. Gewoon zèlf fors uithalen, hetzij met je riemen of gewoon een enorme schup verkopen. Moet jij zien hoe goed ze de volgende keer die klotehond bij zich kunnen houden. :mrgreen:
Ik had het echt graag gedaan, maar ik had het bijzonder druk om 80 kilo hond in de hand te houden. :ugh:
Maar als ik hem ooit tegenkom wanneer ik maar 1 hond bij me heb, weet ik wel wat ik doe.
Mocht deze situatie nog een keer voorkomen, laat ik wel Luna los. Die is echt niet gediend van dit soort ge-etter en zal die hond aardig op zijn flikker geven. Ik wil alleen eigenlijk niet dat ze leert om andere honden weg te jagen, dus vandaar dat ik dit keer voor Xavi koos, ten koste van hem. :-(
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Volgende keer op voorhand al brullen naar de eigenaar dat ze die hond vast moeten houden. Zijn ze helemaal bedonderd.

Of, als je weet waar ze wonen, even aan deur gaan om te bedanken dat je hond nu aangereden is en bij de dierenarts ligt. Kijken wat ze zeggen :mrgreen:
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Ayurveda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayurveda »

Jeetje dat is rot!
Sommige mensen hebben zon bord voor hun kop!
net als de 2 die hier loplopen en altijd in mijn honden hangen waarna ik ze vervolgens weg moet schoppen, en de volgende dag lopen ze er gewoon weer :oohja:

Gelukkig dat Xavi niks is overkomen!
Afbeelding
De3staffies
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire terrier

Ongelezen bericht door De3staffies »

Vreselijk zulke eigenaren, en kan me voorstellen dat je zo ongerust/boos was...
Ik had het laatst met een vrouw en een loslopende keeshond, komt dat beest hard keffend op mij afrennen. Ik til Buddy aan zijn tuig op en zeg ik er wat van, zegt ze: Ik kan er toch niks aan doen dat jou hond mijn hond dood bijt??? Sommige mensen :oohja:
Afbeelding

Twinkeltje bedankt!!!
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Ah bah, ik kan me je ongerustheid en alles wat je je dan in het hoofd haalt helemaal voorstellen. Hier ook een keer gebeurd met een boxer die mijn terrier aanviel. Terrier rende nadat ik hem zelf bevrijd had uit de kaken van de boxer ook heel hard vandoor (ik stond nog met duitse herder van mijn zus in andere hand). Gelukkig wist ook die terrier de weg naar huis en was het ook mijn eerste ingeving om naar huis te gaan. Maar als dat bij Luna gebeurd, moet die denk ik net zo hard gaan rennen, dus weet niet of het echt uitmaakt welke hond je los gooit? Nou ja, hopelijk kun je nog een beetje concentreren op je werk vandaan, na al deze adrenaline
Afbeelding
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

gyanty schreef:Ah bah, ik kan me je ongerustheid en alles wat je je dan in het hoofd haalt helemaal voorstellen. Hier ook een keer gebeurd met een boxer die mijn terrier aanviel. Terrier rende nadat ik hem zelf bevrijd had uit de kaken van de boxer ook heel hard vandoor (ik stond nog met duitse herder van mijn zus in andere hand). Gelukkig wist ook die terrier de weg naar huis en was het ook mijn eerste ingeving om naar huis te gaan. Maar als dat bij Luna gebeurd, moet die denk ik net zo hard gaan rennen, dus weet niet of het echt uitmaakt welke hond je los gooit? Nou ja, hopelijk kun je nog een beetje concentreren op je werk vandaan, na al deze adrenaline
Nou ja, het verschil tussen Luna en Xavi is dat Xavi zich de kaas van het brood laat eten en Luna niet. Luna geeft zeer zeker tegengas en hopelijk is dat voldoende om die andere hond uit de buurt te houden. Daarnaast zal Luna niet wegrennen als ze het niet meer weet, maar haar steun bij mij zoeken. Wat dat betreft is Luna een ideale hond in dit soort situaties, want ze zal nooit bijten/gaatjes maken, maar ze maakt wel heel duidelijk haar statement.
Xavi is echt een goedzak eerste klas en in zijn gedrag nog 100% puppy en hij heeft dan ook helemaal niks in te brengen in dit soort situaties. Het was gewoon stom van mij om hem los te laten ipv Luna. :(
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Miss_Liz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldogs

Ongelezen bericht door Miss_Liz »

Irisz schreef:
kitty2 schreef:brrrrr Tuigje aan zodat ie zich niet meer uit z'n band kan wurmen?
Ja, kan. Maar ik moest de riem nu sowieso loslaten. Hij rende met halsband en riem door de wijk, dus dat hand niet veel uitgemaakt. Er hangt in ieder geval een penning aan met zijn naam en mijn telefoonnummer.
Maar het is toch van de zotte dat ik maatregelen zou moeten nemen voor mij WEL luisterende honden, omdat anderen maar wat aanklooien???

Tja helaas werkt het wel zo tegenwoordig :boos: hier dezelfde ellende oke nu is de mijne ook niet super sociaal maar lijn haar netjes aan zodat ze geen anderen lastig valt.
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
Miss_Liz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldogs

Ongelezen bericht door Miss_Liz »

Irisz schreef:

Tja helaas werkt het wel zo tegenwoordig :boos: hier dezelfde ellende oke nu is de mijne ook niet super sociaal maar lijn haar netjes aan zodat ze geen anderen lastig valt.
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Wat zal jij geschrokken zijn zeg :(
Gelukkig is hij weer heelhuids terug :ok:

Hier in de buurt worden ook zo goed als alle (vooral niet luisterende) honden losgelaten, vreselijk irritant is dat :M:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
kayleigh*
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder

Ongelezen bericht door kayleigh* »

Fijn dat het goed is afgelopen. :ok:
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
EstherK
Zeer actief