Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bekeuring

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Bekeuring

Ongelezen bericht door blondie »

chrico schreef:Wel grappig dat het zo afhankelijk is waar je woont ook al is er veel natuur in je naaste omgeving. Ik moet voor het aanlijngebied mijn auto pakken. Alles binnen loopafstand is losloopgebied of gedoogzone of ik moet door de straten gaan wandelen maar dat vinden de honden weer geen bal aan :mrgreen:
Hier idem, duin mag nu ook niet los, binnenkort strand dus ook pas weer na zeven uur (net nu het weer wat langer licht blijft). Net in het superdeluxe losloopparkje waar ik overstak omdat je nauwelijks elkaar kunt passeren laat staan met drie honden even aan weerszijden van de sloot gesproken met een mevrouw die me ook waarschuwde dat op dat op het braakliggende veld waar ik ze altijd laat rennen ze had gezien dat een paar mensen ook bekeuringen hadden gekregen (echt buitenterrein, mensen die wel eens foto's kijken van mijn duo weten hoe dat veld eruit ziet en hoe vrij dat ligt. En dan gaan ze daar ineens bekeuren :piew:
Nou goed is bij mij dus gedoogzone en vrijloopstukjes, maar die stukjes vanmorgen trof ik er ook nog 1 aan bij toeval, ook weer zo'n smal strookje naast een groot speelveld en naast de rijn waar de honden dan weer niet mochten komen :mrgreen:, prima te doen als het rustig is maar als het spits is wil ik daar niet mijn honden loslaten lopen ook al mag het :mrgreen:
Maar dat strategisch op grote velden gaan staan waar die honden die los lopen voor niemand overlast geven vind ik echt zo irritant en miereneukerig :roll:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

massam schreef:toch bijzonder dat er laatst een topic was van iemand die zei dat er maar 3 losloopgebieden in heel nederland waren en iedereen viel daarover want er waren enorm veel losloopgebieden in nederland en hier gaat het om het eigen hachje en dan is er ineens weer heel weinig :U:

ik vind het vervelend als mensen bekeuringen krijgen maar als dat nog veel vaker voor zou kunnen komen zouden mensen misschien eens rekening gaan houden met losloopgebied of niet.
Maar jij denkt dan ook een beetje in je eigen hachje he?
Overigens zijn hier amper losloopgebieden, en dat heb ik ook al regelmatig aangegeven. Ik zou er de auto voor moeten pakken, en dat doe ik gewoon liever niet. Van de andere kant heeft helemaal niemand last van mijn loslopende honden.
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

nou hier hebben ze ook weer wat moois bedacht, zullen binnenkort wel controle hebben denk ik zo.
ze hebben hier een natuurgebiedje waar je als je de grote route neemt ik een ronde van half uur/3 kwartier kan maken.
u is het officieel geen losloop gebied maar dit word altijd door iedereen gedaan en gedoogd.
nu hebben ze een stuk van de grasveldjes die tegen het natuurgebied aanliggen (waar de kids dus spelen) veranders in loslaatveldje.
het haagje rondom heen daar stappen die van ons met gemak over heen, 2 kanten is er ook een grote opening zodat die honden ook echt niet tussen de haagjes in blijft. en het is zo klein dat voordat ze vaart hebben ze al moeten remmen.
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Marion. schreef:
massam schreef:toch bijzonder dat er laatst een topic was van iemand die zei dat er maar 3 losloopgebieden in heel nederland waren en iedereen viel daarover want er waren enorm veel losloopgebieden in nederland en hier gaat het om het eigen hachje en dan is er ineens weer heel weinig :U:

ik vind het vervelend als mensen bekeuringen krijgen maar als dat nog veel vaker voor zou kunnen komen zouden mensen misschien eens rekening gaan houden met losloopgebied of niet.
Maar jij denkt dan ook een beetje in je eigen hachje he?
Overigens zijn hier amper losloopgebieden, en dat heb ik ook al regelmatig aangegeven. Ik zou er de auto voor moeten pakken, en dat doe ik gewoon liever niet. Van de andere kant heeft helemaal niemand last van mijn loslopende honden.

Idem hier.Geen losloopgebieden in de buurt.
Ik heb er graag een boete voor over om mjn honden los te laten lopen, niemand heeft last van ons.., couldn't care less. :19:
Hier kost een boete overigens 90 euro voor 1 loslopende hond.
En ja, de Boa's zijn ook om 6 uur sóchtends in het bos te vinden. :F: , wij zijn er tot nu toe genadig vanaf gekomen. :ok:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”