Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gatverdamme Diesel

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Aantal honden: 1

Gatverdamme Diesel

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Ik was net zo trots op hem :jank:
Als ik de boodschappen uit haal heb ik een hysterische Diesel rond me, want er zou weleens wat in die zakken kunnen zitten dat voor hem is! Elke tas wordt tot op de bodem besnuffeld en uitgeladen als ik niet goed oplet, dus ik was het zat en heb hem een pakje stroopwafels in zijn mond gestopt. Dus ik zeg 'pak het mee' en hij draagt het voor me naar de keuken :D Daarna nog geprobeerd met een zak chips en een doosje koeken. Zo is ie toch nog nuttig! :wink:

En toen verdween hij... Ik heb het altijd te laat door maar als hij stilletjes verdwijnt dan spookt hij wat uit. Dus ik ga kijken, zit ie braaf in zijn mandje :scratch: Hmmm verdacht...
Na een paar minuten ga ik nog eens kijken en wat blijkt.. Hij moet blijkbaar de zak aardappelen open geprutst hebben en hij had een aardappel gestolen, die hij zo te zien heel haastig verorberd had. TE haastig, want alles lag lekker voorgekauwd terug in zijn mand :kotz: Wou ie het nog terug opeten ook. Baaah

Kan ik nog aardappelkots gaan opruimen. :evil:
Afbeelding
Ayka-Zira-Honey
Zeer actief

Re: Gatverdamme Diesel

Ongelezen bericht door Ayka-Zira-Honey »

hier zijn ze gek op rauwe aardappels...

en als ik ze schil krijgen ze altijd wat van de schillen..
Afbeelding
groetjes van Ayka,Zira en Honey
sTefaniA
Zeer actief

Ayka-Zira-Honey schreef:hier zijn ze gek op rauwe aardappels...

en als ik ze schil krijgen ze altijd wat van de schillen..
Ja hij krijgt hier ook af en toe een schil. Blijkbaar zijn ze onweerstaanbaar :19:
Afbeelding
Supernova
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Supernova »

Ik vind het wel slim van Diesel :smile2:
Ik zou de honden alleen geen schillen meer geven, rauwe aardappel is giftig.
sTefaniA
Zeer actief

Denise. schreef:Ik vind het wel slim van Diesel :smile2:
Rauwe aardappel is niet giftig, enkel als ze te lang in het licht liggen worden ze groen, en dan zijn ze giftig. Eigenlijk is alles wat groen is aan een aardappelplant giftig, dus het loof, stengel, ... De bessen zijn ook giftig!
En natuurlijk bespoten aardappelen, daar zijn de schillen wel giftig van.
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Vies beest :pffff:
Afbeelding
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Hier ook een aardappel jatter. Nu het weer mooi weer is en ze buiten zijn moet ik altijd goed oppassen dat de deur naar de schuur dicht is. Anders jatten ze aardappels.
Ik heb al eens bij de DA gezeten omdat Spikey van de rare gele poep had :N:
Had hij gewoon een hele grote aardappel gegeten.
Afbeelding
gevni havanezers
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

:smile: Wat een sufferd, ik zou voor de stroopwafels gegaan zijn als ik hem was :smile:
Meesterlijke actie! ''Je wilde toch dat ik hielp vrouwtje?" :Q:
RIP Cena :roos:
    Supernova
    Zeer actief

sTefaniA schreef:
    Rauwe aardappel is niet giftig, enkel als ze te lang in het licht liggen worden ze groen, en dan zijn ze giftig. Eigenlijk is alles wat groen is aan een aardappelplant giftig, dus het loof, stengel, ... De bessen zijn ook giftig!
    Ja dat van dat groene en het loof geld voor mensen.

Aardappelen : aardappel vergiftiging komt zowel bij mens als hond voor. Rauwe aardappelen, zeker aardappelschillen, spruiten zijn zeer giftig voor de hond.
    Opmerking ; gekookte of gepureerde aardappelen zijn goed voor de hond, zelfs vrij voedzaam en verteerbaar. Let wel op NIET gekruid!!

Bron: http://www.pugs.nl/giftig-voedsel.html" onclick="window.open(this.href);return false;
    gonnie
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Inderdaad, aardappelschillen zijn giftig voor de hond en niet alleen als ze groen zijn.

Er zijn wel meer dingen giftig voor de hond die wij wel kunnen eten. Chocolade mogen ze ook niet en dan is de pure chocolade de ergste.

Uien zijn ook giftig voor honden. Op internet kan je een hele giflijst vinden waar honden niet tegen kunnen. Zo zijn druiven ook helemaal niet goed voor honden. En krenten dus ook niet en rozijnen ook niet.
    Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
    Groetjes Gonnie.
    Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
    Mekkie
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Mekkie »

Denise. schreef: Aardappelen : aardappel vergiftiging komt zowel bij mens als hond voor. Rauwe aardappelen, zeker aardappelschillen, spruiten zijn zeer giftig voor de hond.
    Opmerking ; gekookte of gepureerde aardappelen zijn goed voor de hond, zelfs vrij voedzaam en verteerbaar. Let wel op NIET gekruid!!

Bron: http://www.pugs.nl/giftig-voedsel.html" onclick="window.open(this.href);return false;
    Maar goed dat hij het dus weer uitgekotst heeft :pffff:
    :smile: :smile: :smile:

Fritz heeft eens met een rotte nageboorte gedaan, die lag geherkauwd in de garage :kotz: :kotz: :kotz:
    Afbeelding
    sTefaniA
    Zeer actief

Denise. schreef:
    sTefaniA schreef:
    Ja dat van dat groene en het loof geld voor mensen.

Aardappelen : aardappel vergiftiging komt zowel bij mens als hond voor. Rauwe aardappelen, zeker aardappelschillen, spruiten zijn zeer giftig voor de hond.

Ja ik ken dat stukje, maar vind maar eens een andere bron waar staat dat aardappelen giftig zijn.
    Op de rest van het internet staat dat enkel de groene delen giftig zijn, door de aanmaak van solanine. En dat is giftig voor hond en mens, maar zolang het niet groen is kan het geen kwaad.

De aardappel behoort tot de nachtschadefamilie, net als de tomaat, de paprika en de tabak. De groene delen van de aardappel zijn dus giftig. Net als andere leden van de nachtschadefamilie bevat de plant alkaloïden. Aardappelplanten kunnen naast knollen ook bessen vormen, welke in tegenstelling tot die van de tomaat zeer giftig zijn!

Daarnaast kunnen de knollen ook giftig zijn door een hoog gehalte aan solanine. Daardoor zijn zetmeelaardappels van bepaalde rassen niet geschikt voor menselijke consumptie. Ook als aardappelen tijdens het bewaren worden blootgesteld aan licht stijgt het gehalte aan solanine. De knollen worden groen en zijn daarna ongeschikt om te eten.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Aardappel" onclick="window.open(this.href);return false;
    Afbeelding
    gonnie
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

http://www.hondenplaza.nl/infoplanten

Hier kan je het ook vinden en als je even op Google zoekt wat giftig is voor honden kan je heel wat vinden.
    Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
    Groetjes Gonnie.
    Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
    Supernova
    Zeer actief

sTefaniA schreef: Ja ik ken dat stukje, maar vind maar eens een andere bron waar staat dat aardappelen giftig zijn.
    Er zijn veel meer bronnen waarin staat dat aardappelen giftig zijn, en die zijn echt niet moeilijk te vinden.
    Maar goed je moet zelf weten wat je aan Diesel geeft, ik zou het risico niet durven nemen.
    Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”