Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.
3 weken geleden zijn hier twee Bengaalkittens geboren. Een black marbled poesje en een seal sepia of seal mink (is nog niet duidelijk te zien, pas als de ogen opkleuren) marbled katertje. Uiteraard is het eerste kitten in de hondenmand geboren en Panna is heel lief en beschermend
Papa Tino (Valentino de Baracoa)
Mama Jarah (Gayzette Sejarah of Didong)
De kittens, de bruin/zwarte is het poesje, de lichtere het katertje.
Laatst gewijzigd door Panna op 08 apr 2011 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.
@Laura: wat gek De foto's staan in een Facebookalbum en over het algemeen kan iedereen die zien.
@Mar: ze is een black tabby. Genetisch zwart met een tabby patroon. Bij katten noemen ze het allemaal weer een beetje anders, heel verwarrend
PattyB schreef:Prachtig!
Hebben de kittens al nieuwe baasjes?
Zijn Bengalen moeilijk 'te houden'?
Sorry voor mijn vragen, ben gewoon nieuwsgierig.
Ja, ze hebben hoogstwaarschijnlijk allebei al nieuwe baasjes, maar ik beslis pas als het wat duidelijker is hoe hun karakter is
Bengalen zijn veel kat, heel veel kat. Eigenlijk zijn het karikaturen van katten. Het ras is ontstaan door het kruisen van een wilde kat, de Aziatische Luipaardkat
en gedomesticeerde katten. De meeste Bengalen zijn vele generaties verwijderd van de wilde voorouders, maar het maakt dat ze erg actief, heel intelligent en echte doorzetters zijn. Ze maken kastjes, koelkasten en deuren open, trekken de WC door omdat ze water zo leuk vinden en springen vanuit stilstand zo op een kast of, zoals hier, boven in de krabpaal. Ze kunnen behoorlijk eenkennig zijn en houden er vaak niet van om opgetild te worden. Het kunnen echte knuffelaars zijn, maar wel op hun eigen initiatief. Ze kunnen behoorlijk 'pesterig' zijn naar andere katten, ze spelen ruw en vaak en veel andere rassen zijn daar niet zo van gediend. Een bengaal alleen houden raad ik altijd af. Ze zijn veel gelukkiger als ze een kattenmaatje hebben, van hetzelfde kaliber dan.
Het is een relatief jong ras en dat maakt dat er veel varieteit qua uiterlijk maar ook karakter is. Ik heb er zelf 5 en ze zijn allemaal anders. 1 is extreem eenkennig, vindt het vreselijk om opgetild te worden maar ligt 's avonds wel vaak op schoot. De twee makkelijkste zijn de ouders van deze kittens. Tino is echt een sul, eigenlijk een Brit in een Bengalenjasje Ook hij is actief en houdt van wilde stoeispelletjes met de andere katten en de honden, maar is echt de rustigste. Jarah is heel actief en speels maar ook de grootste knuffelkont. Ze vindt het heerlijk om op haar rug in mijn armen te liggen en geeft me dan een gezichtmassage
Dit is Houdini Itulah. Het is dat de deur op slot was " onclick="window.open(this.href);return false;
En ze zijn behoorlijk vocaal! " onclick="window.open(this.href);return false;
De Koning is dood, lang leve de Keizer Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Dat model spreekt me ook erg aan trouwens.
De twee jongelui hier hebben dat model niet meer, hoewel Yannes nog wel meevalt (die is haast net als het poesje getekend trouwens).
Maar Yoost vertoont al akelig veel overeenkomst met een piramide :N:
Mijn vorige kater was een kruising bengaal.. zo'n geniaal beest.. kon deuren openen en wilde mee in bad of douchen. En idd wat jij zei heel erg vocaal (die van mij kon Hello zeggen op een gegeven moment XD)
Thanks allemaal! Ik ben echt helemaal verliefd op ze
Mama Jarah bracht net een muis (alle dieren hier krijgen NRV en ook hele prooien) naar de kittens. Ze waren erg nieuwsgierig en het poesje ging er een beetje mee spelen. Zal zo kijken of de foto's gelukt zijn.
@Marjoleine
Het scheelt dat ze ongecastreerd zijn natuurlijk, maar ook mijn twee gecastreerde Bengalen zijn slank. Dat is ook wel een beetje hun model en omdat ze zo actief zijn (en NRV krijgen) worden ze niet snel te dik. Ook al eten ze met z'n 5en zo'n 1,5 kilo per dag :N:
@Nanna
Bengalen krijgen (gelukkig) over het algemeen niet zulke grote nesten. 3-4 is gemiddeld. Al worden er de laatste tijd wel steeds grotere nesten geboren. Ik ben er wel blij mee dat het er maar twee zijn, ben al niet zo'n held met het verkopen van kittens
@Gaby
Grappig is dat he? Nou heeft het katertje ook wel een beter koptype dan het poesje, dus is het verschil nog groter.
Panna schreef: @Marjoleine
Het scheelt dat ze ongecastreerd zijn natuurlijk, maar ook mijn twee gecastreerde Bengalen zijn slank. Dat is ook wel een beetje hun model en omdat ze zo actief zijn (en NRV krijgen) worden ze niet snel te dik. Ook al eten ze met z'n 5en zo'n 1,5 kilo per dag :N:
Yoost krijgt ook alleen vers en is ook heel actief.
Het probleem is alleen dat hij liefst de hele dag eet en de rest doet dat niet.
Dat is een eufemistische omschrijving voor ouwe dief dus, eigenlijk
Wat zijn ze schitterend, zo ook papa en mama Ik heb wel een zwak voor bepaalde rassen en daar is de bengaal er eentje van. Wat bij mij favoriet nr. 1 is is de Abessijn en dan het liefst de sorrel Er is een fokster hier vlakbij die twee nestjes heeft liggen en binnenkort ga ik op kraambezoek.... en ik probeer natuurlijk mijn manneke Wout mee te nemen, maar volgens mij heeft hij mij al door
Mijn Bengaal Tazz en HTK Scooby krijgen hetzelfde te eten, Scooby jaagt als een bezetene, maar hij is drie keer zo breed als Tazz. Hij past zelfs bijna niet meer door het kattenluik Slankheid zit in de genen dus.
Zo zie je maar het bewijs is geleverd: ik kan er zelf niks aan doen