Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lobke is begonnen

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Re: Lobke is begonnen

Ongelezen bericht door Pemba »

Fijn om te horen dat het goed gaat met moeders en het kleine grut :ok:
Afbeelding
Lobke
Actief
Mijn ras(sen): wetter

Ongelezen bericht door Lobke »

Vanmiddag is Marianne (de eigenaar van Lieuwe) op kraamvisite geweest. Ze werd zelfs door Lobke begroet wat een goed teken is. Na de koffie mocht ik een pupje aan Marianne geven. Och en die was helemaal in love .
Ja ze was even niet meer dat aanspreekbaar . Dat dat ook van Lieuwe is en natuurlijk van Lobke. Foto,s staan weer in het album op de website

Gre en allllllllllllllllllllllll haar Wetters
Syllvero

Ongelezen bericht door Syllvero »

Hoe gaat het vandaag met Lobke en de pups?
Lobke
Actief

Er waren drie pups die weinig aankwamen. Waren wel behoorlijk vlot maar wilden geen tepel vasthouden. Gewoon op mams der buik sabbelen. Weer met sspraak met de dierenarts en natuurlijk Limmie contant aanleggen de pups. Maar als ze de tepel niet willen dan is dat nog niet zo makkelijk. Als ze traag werden dan direkt bellen en dan kregen ze de sonde. Maar smorgens kregen we er wat in. (ja het waren ook van die shoppers terwijl ze geen of moeilijk een tepel wilden vasthouden). De hele dag in de werpkist en Henk nachts voeden. Laten nu goed geroeid zijn. Eentje zelfs 82 gram en als die de teppel nu vast heeft laat ze niet meer los totdat ze in slaap valt. Zuigreflect is sterk. We hopen dat het nu goed gaat en dat er nu niks meer bijkomt.

Lobke heeft geen koorts meer 38.4 vanmorgen, eet me arm en dat mag ze. Ze kan net zoveel eten als ze wil. Lobke is een dame van vol is vol en dan hoeft ze niet meer dus dat is meegenomen. Ze werkt liefdevol mee met alles. Ze ligt gedurig even buiten in het zonnetje of naast de werpkist. O wat ben ik toch gek op deze dame. Ook op Limka hoor.

Gre en alllllllllllllllllllllllll haar wetters
Syllvero

Fijn dat het de goede kant op gaat :ok:
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Prima, lekker ontspannen mams en groeiende pups :balon:
Lobke
Actief

Ik heb wat filmpjes op youtube gezet bij wetterhounpups daar staat Lobkefandefrijewetters bij. Veel plezier.
Zal er gedurig wat neerzetten.

Gre en Allllllllllllllllllllll haar fantastische Wetters
Lobke
Actief

Sinds vanacht 3 pups aan de diaree. Dus weer spitsmorgen hier. Dierenarts gebeld. Henk met de pups naar de dierenarts en ik hier alles wasen en ontsmetten . Ze hadden hier en bij de dierenarts geen koorts ook Lobke niet 38.5 en de pups 37.5 en eentje 37.7.
Oogjes en bekkies waren goed en de pups vlug en gezond. Geen virus. Wel wat voor de diaree meegekregen en in de gaten houden. Ze drinken goed. Vermoeden dat moeder vette melk heeft. Niet mindere laten voeden zeiden ze. Woensdag moesten ze hun eerste wormkeur hebben dus daar waren ze nog niet aan toe. Heeft een van jullie dat oomk weleens gehad met pups van bijna 2 weken? En zo ja wat deden jullie eraan. O ja ze kon ook aan de pups zien dat ze niet te warm en niet te koud lagen. Het zijn gewoon levendige pups maar ja diaree is toch iets om goed in de gaten te houden.

Toch met een zonnige lach (we blijven er van genieten) Gre en allllllllllllll haar wetters
heppiedepeppie
Actief
Mijn ras(sen): Beagles

Ongelezen bericht door heppiedepeppie »

Lobke schreef:Sinds vanacht 3 pups aan de diaree. Dus weer spitsmorgen hier. Dierenarts gebeld. Henk met de pups naar de dierenarts en ik hier alles wasen en ontsmetten . Ze hadden hier en bij de dierenarts geen koorts ook Lobke niet 38.5 en de pups 37.5 en eentje 37.7.
Oogjes en bekkies waren goed en de pups vlug en gezond. Geen virus. Wel wat voor de diaree meegekregen en in de gaten houden. Ze drinken goed. Vermoeden dat moeder vette melk heeft. Niet mindere laten voeden zeiden ze. Woensdag moesten ze hun eerste wormkeur hebben dus daar waren ze nog niet aan toe. Heeft een van jullie dat oomk weleens gehad met pups van bijna 2 weken? En zo ja wat deden jullie eraan. O ja ze kon ook aan de pups zien dat ze niet te warm en niet te koud lagen. Het zijn gewoon levendige pups maar ja diaree is toch iets om goed in de gaten te houden.

Toch met een zonnige lach (we blijven er van genieten) Gre en allllllllllllll haar wetters
Eén keer gehad... Hadden echt wormkuur nodig. Dus met DA toen overlegd en da heeft toen zelf de wormkuur eerder gegeven.. Na een dag geen diarree meer, wel wormen ;)

Blijft altijd lastig zoiets... Wanneer en hoe moet je ingrijpen. Overleg goed met je dierenarts, maar zo te zien hierboven komt dat wel goed.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
In loving memory
Wiljean's Branko (28 augustus 1995 - 16 maart 2010)
Geable v/d Oppershoeve (10 mei 2000 - 14 december 2010)
Mary Tudor of Geable's Pride (11 april 2010 - 22 december 2010)
Syllvero

Hoe gaat het nu ?
christiane
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collies
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door christiane »

nu mag het wel gaan beteren
Afbeelding
Lobke
Actief

Gelukkig gaat het sinds gistermiddag beter. Lobke zat er helemaal doorheen net als de bazen. Ook dat hoort erbij. En dan is het fijn dat je wat mensen hebt waar ze lekker even tegen aan kunt zeuren. We hebben het roei omgegooid. s-morgens ging Henk al met de honden lopen maar nu ga ik ook s-middags met de honden lopen. De pups worden wat bijgevoerd vooral tegen de nacht zodat wij ook eens lekker kunnen slapen. Te weinig tepels, teveel dominantjes. Lobke wilde niet meer eten. Maar vanaf nu gaat het goed wij een heerlijke nachtsrust. Lobke een heerlijke nachtrust, lekker speuren buiten en kijk dan krijg je behoorlijk weer zin in eten. Lekker eten slagroom over je brokken hmmmmmm, lekker filet, appeltje banaantje, gekookt eitje, makreel, tonijn. Bedenk me nu dat ik niet zo lekker eet. Maar ja voor een kraamvrouw doe je alles.

Gre en Allllllllllllllllllllllllllll haar wetters
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Fijn dat het beter gaat :D
Ik krijg gewoon trek van jouw Lobke lekkernijen :ok: :ok:
gerda__b
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres of te wel de prutschuivers...:)
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door gerda__b »

Gelukkig :ok:
Afbeelding

Those who know don't speak....and those who speak don't know ;)

06-06-2003 - 29-04-2015 Branca.
06-01-2007 - 24-02-2016 Cayuse.
09-08-2005 - 01-03-2016 Brandy.
05-07-2005 - 04-07-2017 Sita.
26-03-2008 - 06-08-2018 Centho.
26-03-2008 - 13-06-2025 Dyani
Syllvero

Fijn dat het goed gaat :D
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”