Hij is fysiek sterk maar ook mentaal.
het is een superlieve, zachte hond behalve wanneer er teefjes in het spel zijn. Dan gaan zijn hormonen met hem op de loop en wil hij die het liefst "bezitten" .
Hij verdedigt deze dan tegen andere reuen en wil er natuurlijk constant op af, heel heerlijk met wandelen maar zeker ook tijdens de veldtraining.
Nu denken wij erover om hem te laten castreren maar op de een of andere manier sta ik er gevoelsmatig niet helemaal achter, liever laat ik hem compleet
Nu zei iemand om hem als dekreu aan te bieden zodat hij af en toe zijn behoeftes kwijt kan. Zij doet dat ook met haar reutje (is een Shitzu).
De mijne heeft echter geen stamboom en ik zal hem dan ws. ook nog op van alles moeten laten testen (HD en zo)?
Zou dit werken of wordt hij dan juist nog feller?
Wat komt er allemaal bij kijken als het een dekreu wordt?
Pffff weet het echt niet, heb al van een aantal mensen gehoord dat ze wel een nestje van hem zouden willen maar ik ben er nooit serieus op ingegaan omdat het niet in onze bedoeling lag, maar ja als het hem minder gefrustreerd maakt? Of toch gewoon laten castreren met alle voordelen (hopelijk wat minder fel, wat kalmer) maar ook met alle nadelen (gewicht e.d.)?