Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kinderen en duitse herder

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

DjockPuck
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Re: Kinderen en duitse herder

Ongelezen bericht door DjockPuck »

Ach ja.. het is weer weekend......
of vakantie dan gebeurt het ook regelmatig.
Erg sneu voor die kindertjes.....
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Nanna schreef:Van de week zie ik een paar kinderen (jongetje van een jaar of tien en een meisje van hooguit 5) met een aangelijnde grote Duitse herderreu de hei op lopen. Niet de makkelijkste reu, en hij droeg een halti.
Komt een meneer aanwandelen met een kruising Labradorteef en die herder er pissig op af, die kinderen gleden er gewoon achteraan....
Maar ja, die Lab is een kruising met een Shar Pei dus die heeft het verder nergens over en hakt meteen die herder vól in zijn bek :lol1: . Bloeden, dokter. Kinderen janken, staat die baas van die lab die kinderen nog te troosten ook.

Dan vraag ik mij af: WAAROM stuur je als volwassene die (mag ik toch hopen) goed bij zijn verstand is die kinderen met zo'n hond het bos in?
Soms kan ik er écht niet bij. :19:
daar kan ik ook niet bij hoor, ik zou ze zelfs niet met een klein hondje alleen de hei op sturen, er kan altijd iets gebeuren en wat kunnen die kinders dan in hemelsnaam beginnen :U:
stomme ouders :M:

edit: ik zou die kinderen trouwens ook troosten in zo'n geval, die zijn niet de schuld dat zijn hun stomme ouders :S:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Ayurveda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayurveda »

echt belachelijk!!!! :piew:
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

misschien waren de kinderen gestraft en moesten ze een trauma ondergaan :U:
renee-uk
Zeer actief

Nanna schreef:vanmiddag liepen ze er wéér.....
iedere keer als ze een andere hond zagen moesten ze hem aan een boom vastbinden....
niet te geloven dit, je kunt gewoon wachten op ongelukken zo :roll:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
maart
Zeer actief

iedere keer als ze een andere hond zagen moesten ze hem aan een boom vastbinden....

die andere hond?
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

maart schreef:misschien waren de kinderen gestraft en moesten ze een trauma ondergaan :U:
:smile:

Ik vind zoiets ook onverantoord hoor, je kunt echt niet van een jongetje van 10 verwachten dat hij zo'n sterke met-een-handleiding reu kan houden :piew:
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Het zal duren tot 1 van die kinders er tussen zit als die reu gaat vechten :19: dan krijg je weer een telegraaf verhaal

"Kind aangevallen door eigen hond"
Afbeelding
maart
Zeer actief

Nanna schreef:
maart schreef:

die andere hond?
Ja. :engel:
gelukkig, anders is het ook maar sneu voor de Duits met zijn Halti aan, stel je voor dat hij toch uitvalt :ugh:
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Nou dat is ook lekker dan.
Ik vind het uberhaupt niet handig om kinderen met een hond op pad te sturen.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Wat een idioten lopen er toch rond... of in dit geval zitten ze met hun onverantwoorde gat op de bank en laten ze hun kinderen rondlopen :piew: Ik heb medelijden met die kinderen :(
maart
Zeer actief

Flevo Bordertje schreef:Wat een idioten lopen er toch rond... of in dit geval zitten ze met hun onverantwoorde gat op de bank en laten ze hun kinderen rondlopen :piew: Ik heb medelijden met die kinderen :(
of het is een alleenstaande ouder die door een zwaar ongeval beide benen en armen gebroken heeft en nu ff een paar weken niets kan doen. In combinatie met de eigenwijze kinderen van tegenwoordig is het arme mens nu totaal niet in staat haar kinderen tegen te houden als die de hond van de buren pikken om er mee te gaan wandelen :S:
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Frederiek »

Ik kwam laatst twee jongetjes tegen van een jaar of 8, 9 met een gigantische bouvierreu. Ik hoor achter me opeens 'NEE, NIET DOEHOEN, TERUGKOMEN!' roepen, draai me om en zie die bouvier met enorme vaart en wapperende riem achter zich aan op me afrennen. Ik was erg benieuwd want het leek me nogal debiel om 2 kinderen met een agressieve hond over straat te laten gaan, en voor ik het wist had ik een dikke natte neus in m'n jaszak zitten (frolicresten :wink: ) en kreeg ik allemaal knuffeltjes van 't gevaarte :smile: . 'Sorry mevrouw, dat hij zo op u afrende (oh ik smolt van de beleefdheid), hij doet niets hoor, hij is gewoon heel sterk en nieuwsgierig!' Nou ja, dat had ik ook wel door inmiddels haha.
Voor mij is dat gewoon een grappige gebeurtenis, maar voor iemand die bang is voor honden (en waarschijnlijk nog gaat wegrennen ook) is het echt een horrorscenario. Ik vind het dus ook niet slim om kinderen met een veel te grote hond op pad te laten gaan. Voor 't zelfde geld was hij onder een auto gerend, had hij iemand omver gesprongen, iemand echt de stuipen op het lijf gejaagd... Doe maar niet. Deze kinderen waren zelf trouwens ook echt geschrokken, ze hielden daarna de riem samen vast.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
renee-uk
Zeer actief

Nanna schreef: Nee hoor, ik zie de eigenaar er ook weleens mee lopen. De volgende keer dat ik hem zie zal ik hem er op aanspreken. Ik reken op een grote muil terug maar dan heb ik het tóch iig gezegd ;-)
strak plan, veel meer zul je niet kunnen doen denk ik :?
Afbeelding

maart
Zeer actief

Nanna schreef: Nee hoor, ik zie de eigenaar er ook weleens mee lopen. De volgende keer dat ik hem zie zal ik hem er op aanspreken. Ik reken op een grote muil terug maar dan heb ik het tóch iig gezegd ;-)
Of je geeft hem ff een time out aan de boom :engel:
Maantje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle

Ongelezen bericht door Maantje »

dat is echt onverantw ja,ik zie mijn oudtse van 10 ook niet alleen met een volwassen hond lopen hoor,nu met snuf ,maar ook dan ben ik erbij,stel dat hij alleen loopt en er komt iemand anders aan met z,n hond van dit verhaal!!ik moet er toch niet aan denken ,maar ja je hebt van die ouders he :piew:
Afbeelding
Joenino
Actief
Mijn ras(sen): Chow Chow x Herder

Ongelezen bericht door Joenino »

Ik laat me kleine altijd binnen met Rex aan de lijn lopen als we net terug komen van de ronde. Wel leuk om die kleine aan die lijn te zien trekken en Rex hem zien aan kijken van wtf ben je nou aan het doen:P oke oke ik loop wel een stukje mee hahaha. Geweldig om te zien. Maar buiten alleen? Never nooit niet Rex is ontiegelijk sterk zelfs ik moet afentoe even in de ankers gaan staan dus voor zijn 16e mag hij dus niet met Rex lopen. Mocht Rex zo oud worden natuurlijk :P
Proud owner of Chow Chow Herder Rex
Afbeelding
herejede
Zeer actief

Ongelezen bericht door herejede »

Nooit maar dan ook nooit laat ik me kinderen met me honden lopen
zelfs me zoon van 19 niet
Kelev de oude
Actief
Mijn ras(sen): 1 Kruising whippet
2 Galgo's
en een onduidelijke kruising

Ongelezen bericht door Kelev de oude »

herejede schreef:Nooit maar dan ook nooit laat ik me kinderen met me honden lopen
zelfs me zoon van 19 niet
Maar hij mag wel vaste verkering?
herejede
Zeer actief

Ongelezen bericht door herejede »

:mrgreen:
heeft ie al 3 jaar :lol1: :lol1:
Strega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Strega »

Dit vind ik inderdaad onverantwoordelijk, maar als kind met een makkelijke hond... dat vind ik niet zo'n probleem. Toen ik werd geboren waren er al twee honden in huis dus ik had al zat meegekregen over hondengedrag en hoe je daarmee omgaat om onze megamakkelijker boemer toentertijd uit te laten hoor. Vind het juist ook goed dat kinderen leren om met een hond te gaan wandelen. Mijn broer en ik waren twee dagen in de week een middagje alleen thuis en hadden geleerd dat het eerste wat je dan deed de hond even uitlaten was :19: .
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
koentje

Ongelezen bericht door koentje »

mmmmhhh? Een hond met vaste verkering? :engel:
Karine
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruizing Boomer/Golden Retriever, Golden Retriever
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Karine »

Strega schreef:Dit vind ik inderdaad onverantwoordelijk, maar als kind met een makkelijke hond... dat vind ik niet zo'n probleem. Toen ik werd geboren waren er al twee honden in huis dus ik had al zat meegekregen over hondengedrag en hoe je daarmee omgaat om onze megamakkelijker boemer toentertijd uit te laten hoor. Vind het juist ook goed dat kinderen leren om met een hond te gaan wandelen. Mijn broer en ik waren twee dagen in de week een middagje alleen thuis en hadden geleerd dat het eerste wat je dan deed de hond even uitlaten was :19: .
Wij hebben een hele makkelijke kruizing boemer/golden retriever die toch echt niet door de kinderen wordt uitgelaten. Onze hond is dan wel heel makkelijk maar dat wil niet zeggen dat de honden die we tegen komen allemaal even makkelijk zijn. Ook daar moeten ze mee om kunnen gaan voor ze alleen met de hond naar buiten mogen. En gezien de oudste nu 9 is gaat dat nog wel een aantal jaar duren.
Groetjes Karine, poot van Montie en Kaya

Afbeelding
Maantje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle

Ongelezen bericht door Maantje »

koentje schreef:mmmmhhh? Een hond met vaste verkering? :engel:
hahah denk dat dat over de zoon van 19 ging :tongue:
Afbeelding
Kelev de oude
Actief
Mijn ras(sen): 1 Kruising whippet
2 Galgo's
en een onduidelijke kruising

Ongelezen bericht door Kelev de oude »

Behalve honden moest ik op den duur ook kinderen opvoeden. Een van de doelen die ik mijzelf stelde was, dat zij behoorlijk met dieren en in het bijzonder met honden leerden omgaan.
Zij gingen mee wandelen en trainen. Toen de oudste een jaar of veertien was zou hij voor mij de hond wel eens uitlaten. Nu was Kelev een zeer gehoorzame goedaardige Duitse herder, en mijn zoon was sterk genoeg om hem in bedwang te houden als dat onverhoopt nodig zou zijn.
Dus ik slikte even wat weg, en liet ze gaan. (Per slot van rekening was ik twaalf toen ik mijn eerste hondje kreeg, en daar echt zelf voor moest zorgen)
Maar mijn zoon kwam met Kelev niet verder dan de hoek van de straat. Daar keerde die hond resoluut om en sleurde mijn zoon naar huis. Hij wilde niet zonder mij uitgaan, dat maakte hij wel duidelijk. Dus moest ik even het geschonden ego van mijn kind repareren, want dat joch dacht (ten onrechte) dat de hond niet van hem hield.
Kelev was nooit door iemand anders uitgelaten, dus raakte hij van slag wanneer ik er niet was.
Hij is ook de rest van zijn leven niet door iemand anders dan door mij uitgelaten. De noodzaak dat een van de kinderen hem zou moeten uitlaten heeft zich niet voorgedaan.

Afhankelijk van de grootte van de hond en zijn karakter zou ik kijken of een kind vanaf 15 jaar
voldoende overwicht heeft om een korte wandeling met de hond te maken.

Iemand schreef dat de zoon van 19 jaar dat nog niet zou mogen, maar dan spreken wij toch niet meer van een kind dacht ik. Hij mag bijvoorbeeld wel in Afghanistan mensen doodschieten
van de regering.
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Ik vind 19 ook echt al meer dan oud genoeg om een hond uit te laten hoor. Ik was zelf amper 20 toen ik het huis uit ging en Diesel hier kwam wonen. Iemand van 19 is al lang geen kind meer, en zou al voldoende verantwoordelijkheidsgevoel moeten hebben om voor een hond te zorgen. Natuurlijk, als je altijd angstvallig je kinderen niet in de buurt van je hond laat komen zullen ze het nooit kunnen. Zelf ga ik al vanaf mijn 2de levensjaar mee met de wandeling. En ik mocht vanaf een jaar of 6 weleens de riem vast houden, samen met mijn vader. Na een tijd mocht ik zelfs de riem zelf vast houden, al heb ik nooit de kans gehad om ze alleen uit te laten. De oudste stierf toen ik 12 was, deze doodbrave hond was mijn soulmate, mijn dikke vriend die nooit iets of iemand kwaad gedaan heeft en waar je makkelijk een kind van 10 mee op straat had kunnen sturen. Toch mocht het niet van mijn ouders, logisch ook stel je voor dat je een andere niet zo brave hond tegen komt. Onze jongste rottweiler stierf toen ik 14 was en die is altijd enkel en alleen door mijn vader uit gelaten. Was ook een heel ander kaliber van hond. Ik heb mijn pa weleens op zijn buik door het bos gesleept zien worden, en mijn pa was/is toch echt geen zwakke vent.

Het hangt allemaal van hond tot hond en van kind tot kind af.
Afbeelding
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Het is gewoon afhankelijk van hond en kind en omgeving wanneer het verantwoord is, denk ik :19: . Mijn zoon van 15 en dochter van 13 zijn prima in staat om Boyke eens uit te laten. Ze hebben instructies gehad, niet los laten lopen, weg houden van andere honden etc. Nu is het bij ons rustig met honden en lopen er geen agressieve joekels tussen, dus een kort rustig ommetje is ze toevertrouwd.
Dat is wel even wat anders dan de situatie die Nanna schetst :N:
Strega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Strega »

Op je vijftiende alleen een ommetje aangelijnd? Ik liep op mijn vijftiende altijd 's avonds om een uur of 22.00 door het park met Does :N: . Ik heb echt vanaf mijn zevende altijd met honden gelopen. Als je daar zo mee opgevoed bent dan weet je toch ook wanneer je moet aanlijnen en wanneer je hem bij een andere hond moet weghouden?
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
&nicole
Zeer actief

Ongelezen bericht door &nicole »

.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”