Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kay geslaagd voor behendigheid B

Moderator: moderatorteam

gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Kay geslaagd voor behendigheid B

Ongelezen bericht door gyanty »

Gister had ik het examen van de b cursus en na voor mij een nogal persoonlijke dip in de training met Kay, ging het gelukkig de laaste 2 weken ook weer langzaam beter en hebben we een fijn en vooral leuk examen gelopen. Kay en ik hadden beide weer plezier. We hadden 95 punten verzameld, een hele mooie score en ben trots op die snelle Kay. Fouten die Kay tijdens een reeks maakt kan ik momenteel helemaal niks mee doen, ja het enige wat ik kan doen is doorlopen. Herstellen in een rij paaltjes of bijvoorbeeld de paaltje opnieuw beginnen is voor Kay al zo'n dusdanig terugslag, dat hij dan helemaal dichtklap, en soms niet eens meer weer lopen. Met als resultaat, dat hij zelfs dus niet meer de paaltje wilde doen. Nu ik dat alles van me af heb gegooid, wil Kay gelukkig weer vol enthousisasme de paaltjes in :cheer: . Eveneens heb ik de rem eraf gehaald. Dus we gaan misschien soms wat hard en ongecontroleerd, maar ik zie dat dit voor Kay momenteel wel de manier is om zijn plezier vast te houden. Verder doet Kay het gewoon wel leuk hoor. Hij heeft soms wat moeite met zijn afzet, maar begint hierin echt lekker te groeien en schat steeds beter in. Voor eerst heb ik ook weer filmpjes waar ik een beetje trots op ben en dus nu wel aan jullie durf te laten zien :D

We begonnen met de wissels. Ging niet helemaal vlekkeloos en dus ook puntjes laten liggen, maar zeker niet onaardig. Hier alleen de tweede serie, bij de eerste was ik te snel gestart en was ik al rond voordat het record knopje ingedrukt kon worden :D
http://www.youtube.com/watch?v=kowk3bsiX8U

Daarna nog een reeks paaltjes (waarvan ik filmpje niet op youtube heb). Sloeg 1 poortje over, maar ging er wel volledig in. Zo'n mooi gezicht!

Binnen eerst de wip (ook filmpje niet op youtube, want ik ben al bijna van de wip af, als record is ingedrukt, we zijn zo snel haha), waar we echt maar een kantjeboord raakvlak hadden.

Dan een kort lijntje, waarin we 2 wissels moesten laten zien, waarin niet alleen sprongen stonden (zoals filmpje buiten), maar ook paaltjes en tunnels waren. Kay klapte hier hard in de borstelsprong door een nogal ongecontroleerde afzet, maar na het lijntje sprong hij gelukkig gewoon de borstels weer. Wat dat betreft is het soms echt een harde hoor

Vervolgens het afsluitend parcoursje, waarin we lekker hard gingen en wat wel een fijne ronde was. Wederom komt hij in paaltjes niet uit, maar hij zit er met enthousiasme in en dat vind ik belangrijk.

http://www.youtube.com/watch?v=eDjJvBu9YfY&NR=1

We zijn in ieder geval erg blij en nu gaan we trainen voor ons eerste wedstrijd(in mei). Niet dat we er al veel van gaan verwachten, maar hij is zo dichtbij, dus we maken er gewoon een leuk dagje van en we zien wel hoe het gaat.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: Kay geslaagd voor behendigheid B

Ongelezen bericht door LongFields »

Gefeliciteerd! Jullie doen het hartstikke leuk vind ik. :ok:
Je klapt wel veel in je handen tijdens het eerste filmpje, waarom doe je dat? Ik hoorde dat je de paaltjes ook dmv handklappen aangeeft. Vind je dat handiger dan een geluidje te maken voor attentie en de paaltjes?
Geen kritiek hoor, maar bij ons wordt het handklappen steevast bekritiseerd en wordt aangeraden een geluidje te gebruiken op die momenten.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

LongFields schreef:Gefeliciteerd! Jullie doen het hartstikke leuk vind ik. :ok:
Je klapt wel veel in je handen tijdens het eerste filmpje, waarom doe je dat? Ik hoorde dat je de paaltjes ook dmv handklappen aangeeft. Vind je dat handiger dan een geluidje te maken voor attentie en de paaltjes?
Geen kritiek hoor, maar bij ons wordt het handklappen steevast bekritiseerd en wordt aangeraden een geluidje te gebruiken op die momenten.
Kay reageert van nature heel erg op klappen, dus het is er zo ingslopen. Als er geapplaudiseerd wordt, reageert Kay direct. Is eigenlijk nooit iets van gezegd.
En dat bij de paaltjes. Tja ook daar gebruik ik het omdat hij daar zo goed op reageert. En omdat het de laatste tijd sowieso een nogal behoorlijk obstakel was ben ik maar dat gaan gebruiken wat bij hem past. En ik wissel het overigens af met door de hele rij paaltjes, paaltjes PAAAAAAAAALTJEs te roepen, maar soms heb ik daar niet genoeg adem voor haha. Zal er bij een volgende training eens naar vragen.
Afbeelding
Syllvero

Ongelezen bericht door Syllvero »

Gefeliciteerd :cheer:
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”