Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

totaal geen meerwaarde maar wel nieuwsgierig

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

aman.en.don
Zeer actief
Mijn ras(sen): mechelse herder, daro
border collie, skyler
Aantal honden: 2

totaal geen meerwaarde maar wel nieuwsgierig

Ongelezen bericht door aman.en.don »

hoeveel groeit een mechelse pup gemiddeld nog vanaf een maand of 6?
hij is nu 58 cm en 20 kilo.
belangrijk is het ook weer niet maar ik ben gewoon nieuwsgierig hoe groot hij ongeveer zal gaan worden :engel:
tussen 5 en 6 maanden is hij 8 cm de hoogte in gegaan ongeveer. ik denk dat er nu niet veel meer bij zal komen?
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: totaal geen meerwaarde maar wel nieuwsgierig

Ongelezen bericht door laeken »

Ik schat dat hij tegen de 30 kilo zal zijn rond de 2,5 jaar. Wel afhankelijk van hoe schraal hij nu is. Jij geeft geloof ik brokken en als hij dus al wat spek heeft nu kan het evt wat minder worden kwa gewicht later omdat hij dan nu al gewicht heeft dat later weer weg zal gaan door de hormonen. Ook schat ik dat hij een cm of 65 hoog zal worden als hij nu zo groot is als jij zegt. :wink:
Afbeelding
aman.en.don
Zeer actief
border collie, skyler

hij is vrij schaal. je ziet zijn ribben niet maar voelt ze wel duidelijk. zijn flanken zijn smaller als zijn ribben. we kergen nog een complimentje van de DA over zijn gewicht. zo ziet hij ze het liefst. niet te mager maar zeker niet te dik want dat is te belastend voor zijn gewrichten zeker zolang hij in de groei is. hij krijgt idd puppy brok.
we hebben hem gister opgemeten en kwamen echt op 58 cm uit.
ik ben heel benieuwd of hij idd de 65 gaat halen. had ik niet verwacht eigenlijk
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

nee die grote schat ik niet, op brok groeien ze vrij snel en zijn dus vrij snel uitgegroeid. Gemiddeld groeien ze tot een jaar in de hoogte en tot 3 jaar in de breedte.
Ik schat dat ie zo'n 61 cm max zal halen.
Op kvv groeien ze wat langzamer maar langer door over het algemeen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

aman.en.don schreef:hij is vrij schaal. je ziet zijn ribben niet maar voelt ze wel duidelijk. zijn flanken zijn smaller als zijn ribben. we kergen nog een complimentje van de DA over zijn gewicht. zo ziet hij ze het liefst. niet te mager maar zeker niet te dik want dat is te belastend voor zijn gewrichten zeker zolang hij in de groei is. hij krijgt idd puppy brok.
daar zou ik persoonlijk mee stoppen (nooit aan begonnen zijn), de hond groeit veel te snel hierop.
De mijne is overigens alles behalve mager, nu 9 maanden ... ze hebben juist wat extra en reserve nodig als ze in de groei zijn.... straks is er niks meer tegen te voeren.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

ik denk ook eerder aan een 62-63 cm. Een prima standaardhond dus in feite en een kilo of 25-30.
(ik hoop dat de mijne het ook daarbij houdt :boos: al vermoed ik dat het aantal kilo's wel wat hoger zal liggen bij hem :wink: )

en idd, puppybrok buiten en gewoon de volwassen brok geven :ok:
aman.en.don
Zeer actief
border collie, skyler

waarom volwassen brok? voor zover mijn kennis gaat zijn de brokken voor puppy's van grote rassen er spelciaal voor dat ze niet al te snel groeien. zo is me in ieder geval geinformeerd
maart
Zeer actief

Ze doen meer kwaad dan goed, ik heb het nog nooit gegeven. (maar de laatste pups geef ik ook geen brok meer)
Maar als die volgens jou goed staat en goed groeit, moet je dat blijven geven uiteraard.

Al vind ik een hond van 6 maand de naam 'pup' al niet meer echt waardig.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

aman.en.don schreef:waarom volwassen brok? voor zover mijn kennis gaat zijn de brokken voor puppy's van grote rassen er spelciaal voor dat ze niet al te snel groeien. zo is me in ieder geval geinformeerd
Ze groeien er vaak juist wel te snel van en puppybrokken geven ook vaak de kans op groeipijnen.
Ik deed het ook niet hoor puppybrokken voeren en nooit honden met groeipijn gehad terwijl hun nestzusjes en
-broertjes daar wel last van hadden.
Waren puppen uit verschillende nesten en van verschillende rassen dus het was in mijn ogen niet echt toeval ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
aman.en.don
Zeer actief
border collie, skyler

maar zit er in puppy brok dan geen toevoegingen die ze nodig hebben?
maart
Zeer actief

in een goeie brok zit nu eenmaal alles wat ze nodig hebben :U:

nestbroer van de mijne krijgt Bevo om te eten. Doet het prima :ok: (al staat die minder mooi dan de mijne :engel: )
aman.en.don
Zeer actief
border collie, skyler

daro krijgt carocrok. is volgens mij wel een goede brok?
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Nee hoor, puppybrok is echt niet nodig.
Biène is groot geworden op een combinatie van vers en een gewone volwassen brok (Cavom destijds) en is gewoon 62 cm schoft geworden, zonder ooit last te hebben gehad van groeipijnen oid en met perfecte gewrichten.
Biène heeft alleen de eerste paar dagen puppybrok gehad (rechtstreeks vanaf de fokker), daarna pikte ze al de volwassen brokken ertussenuit en liet ze de puppybrok liggen.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

In de natuur bestaan er ook geen speciale puppy konijntjes en hertjes.
Je pup haalt de extra's uit de aantal keren voeren per dag evengoed wel met volwassen brok.
Ben ook niet voor puppybrok en zet mijn pups ook zo snel mogelijk aan de volwassen brok.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
maart
Zeer actief

wat voor brok, maakt mij niet uit hoor :F: Bevo heeft gewoon geen puppybrok, daarmee :wink:

carocroc zal wel prima zijn als jouw hond het prima doet. Alleen zou ik dus de volwassen versie geven :wink:
aman.en.don
Zeer actief
border collie, skyler

misschien was iemand toevallig bekend met het merk :wink:
bedankt voor de tip iig
maart
Zeer actief

Ik ken het merk hoor, maar verder dan dat gaat mijn kennis niet :mrgreen:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik ken Carcocroc wel, Marouck is daar op opgegroeid (volwassen versie dus)
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
aman.en.don
Zeer actief
border collie, skyler

dan word de volgende zak maar de volwassen versie. heb nu net een nieuwe zak pup brok gehaald
Pukkeduk
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Australian sheperd x Border collie

Ongelezen bericht door Pukkeduk »

aman.en.don schreef:misschien was iemand toevallig bekend met het merk :wink:
bedankt voor de tip iig
Ik voer het ook en heb het jaren verkocht. De puppie brokjes zijn iets hoger in eiwitten en vetten (iets scheelt niet heel veel met de volwassen brok, zeker omdat je bij adult voer kunt kiezen tussen 22/8 of 23/12 of nog hoger voor de echte actievelingen ;)) maar vooral wordt de maat van de brok aangepast aan het kleine puppy bekkie. Ik zou met die van jou iig overstappen op de junior, omdat de brok daar groter van is hebben ze minder de neiging om te schrokken. Bij ons was de vuistregel:
Pups van kleine of middelgrote rassen kunnen prima pup of junior eten, de grote rassen of de echte snelle groeiers die zette wij op adult of een combinatie van de 2.
Uiteindelijk groeit een pup op practisch alles, het is aan ons de kunst om uit het enorme aanbod dat er is dat gene te zoeken waar je hond het beste op reageert .
aman.en.don
Zeer actief
border collie, skyler

ik ga de brokken combineren met smuldier
sochtends en smiddags brok en savonds 300 gram smuldier compleet :mrgreen:
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Wij zijn met Cena ook met 5 of 6 maanden overgestapt op de Junior brok van Carocroq. De puppebrok was in het begin fijn omdat het een kleinere brok was, maar eenmaal een goed gebit, kunnen ze makkelijk op de junior of volwassen variant over.
Afhankelijk van hoe actief jouw herder is, kun je dus kiezen tussen de varianten die Carocroq biedt! :ok:

Verstand van hoe groot of zwaar hij zal worden, heb ik niet. Hij zal misschien toch nog wel iets in de hoogte gaan, maar heel veel zal het niet meer zijn. Je zult merken dat hij over een jaar pas echt wat breder zal gaan worden en wat meer body krijgt!
RIP Cena :roos:
    aman.en.don
    Zeer actief
    border collie, skyler

ik heb de zak niet meer maar als het goed is staat daar ook junior op. hij eet zijn brokken heel rustig zonder te schrokken. pakt echt brokje voor brokje en kauwt er goed op. voor het voormaat brok zou ik dus niet over hoeven stappen.
    ik blijf overigens brok met smuldier combineren omdat ik het heel handig blijf vinden als we ergens heen gaan en hij gewoon droge brok eet. dat is toch veel makkelijker te voeren en mee te nemen als je een dagje weg gaat.
    ik zou hem graag iets voller zien. een kilo of 2 meer met zijn huidige formaat zou ik mooier vinden. hij zou volgens de zak 350 gram brok per dag moeten eten. ik weeg niet dagelijks af. voer gewoon op het zicht. hij krijgt normaal die ongeveer 350 gram(3 mokken) verspreid over 3 maaltijden. wil de laatste gaan vervangen door 300 gram smuldier. de andere 100 gram mogen de katten op smikkelen :engel:
    SannePP
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
    Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

hmm, misschien dat je al terug kan naar 2 keer per dag voeren?
    Ik denk dat hij vanzelf voller zal worden. Hij is nu nog jong, in de groei en waarschijnlijk behoorlijk actief. Dat gewicht dat komt wel, zeker als hij straks wat breder gaat worden!
    RIP Cena :roos:
      Budkes
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
      Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Zet hem maar lekker op "volwassen" brokken.

Ben wel bekend met carocroc. Het zal wel een goed brok zijn, veel van mijn collega's voeren het, ik heb het ook een aantal maanden gevoerd, maar ik vond het niet bijzonder en je zag mijn honden erop achteruit gaan. maar dat kwam mss ook wel omdat ik een heel hoogwaardige brok voerde, Nutro. Onbetaalbaar, dat dan weer wel, maar ik ben na een maand of 4 weer terug overgestapt naar Nutro.
      Gr. Aniek

Afbeelding
      malinois
      Zeer actief
      Contacteer:

Ik heb jaren caracroc gevoerd ivm zeer zwakke maag door de vergiftiging... dat was caracroc lam/rijst diet, ik was er heel tevreden over. Maar langzaamaan weer gemengd met smuldier en dat ging ook prima, en nu staat alles weer op kvv en dat bevalt me nog veel beter.
      Afbeelding
      aman.en.don
      Zeer actief
      border collie, skyler

daro heeft net zijn eerste smuldier maaltijd op :cheer: . hij heeft mazzel want maar 1 van de 3 katen vind het lekker. de andere hebben liever brok. ruim 350 gram per avond voor daro dus, zie hem al balen :W: :mrgreen:.
      aman.en.don
      Zeer actief
      border collie, skyler

wat grappig om oude berichten terug te lezen hahaha. en vooral wat er allemaal verandert is in de afgelopen 7 jaar!

maar daro is idd uitgegroeid tot 30 kilo en 65 schoft, precies zoals iemand hier voorspelde.
      brok krijgt hij al jaren niet meer
      laeken
      Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

aman.en.don schreef:wat grappig om oude berichten terug te lezen hahaha. en vooral wat er allemaal verandert is in de afgelopen 7 jaar!

maar daro is idd uitgegroeid tot 30 kilo en 65 schoft, precies zoals iemand hier voorspelde.
      :engel:
      laeken schreef:Ik schat dat hij tegen de 30 kilo zal zijn rond de 2,5 jaar. Wel afhankelijk van hoe schraal hij nu is. Jij geeft geloof ik brokken en als hij dus al wat spek heeft nu kan het evt wat minder worden kwa gewicht later omdat hij dan nu al gewicht heeft dat later weer weg zal gaan door de hormonen. Ook schat ik dat hij een cm of 65 hoog zal worden als hij nu zo groot is als jij zegt. :wink:
      Afbeelding
      Emma
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Ongelezen bericht door Emma »

laeken schreef:
      aman.en.don schreef:wat grappig om oude berichten terug te lezen hahaha. en vooral wat er allemaal verandert is in de afgelopen 7 jaar!

:engel:
      laeken schreef:Ik schat dat hij tegen de 30 kilo zal zijn rond de 2,5 jaar. Wel afhankelijk van hoe schraal hij nu is. Jij geeft geloof ik brokken en als hij dus al wat spek heeft nu kan het evt wat minder worden kwa gewicht later omdat hij dan nu al gewicht heeft dat later weer weg zal gaan door de hormonen. Ook schat ik dat hij een cm of 65 hoog zal worden als hij nu zo groot is als jij zegt. :wink:
      Haha,
      Goed voorspeld hoor :ok: :lol1:
      Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”