Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bekeuring

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Bekeuring

Ongelezen bericht door Miranda »

Net terug van een dure wandeling in de Kaapse bossen bij Doorn.
Hond mag er niet los, en vandaag controleerden ze blijkbaar.

70 euro kost dat grapje.
(Is blijkbaar onlangs verhoogd).

Ik werd gevraagd of ik een verklaring af wou leggen.
Neuh. Ik weet dat ik fout zit, ondanks dat ze goed luistert en niet (meer) jaagt mág het niet.

Nou ja, u bent gewaarschuwd dus :wink:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Bekeuring

Ongelezen bericht door renee-uk »

jeez, zondegeld is dat :jank:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

ik hoorde van andere honden eigenaren dat ze bij ons in het grote park ook sinds kort heel streng aan het controleren zijn.
Een man die ik vaak tegenkom had al een boete van 90 euro gehad.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Miranda schreef:Ik werd gevraagd of ik een verklaring af wou leggen.
Neuh. Ik weet dat ik fout zit, ondanks dat ze goed luistert en niet (meer) jaagt mág het niet.
Dat heet een cautie :W:
En de groeten van de mannen :zwaai
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Reny schreef:
Dát moest ik even googelen.
Wiki schreef:- Een mededeling aan een verdachte om hem zijn rechten mee te delen, in het bijzonder het zwijgrecht, zie Cautie (strafrecht).
- Een waarborgsom die door iemand wordt gestort om te garanderen dat hij zijn contractsverplichtingen zal voldoen: Cautie (borgsom).
Ik neem aan dat je op het eerste doelt :wink:
And few will ever climb
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Gaat zo'n boete eigenlijk per hond?
Afbeelding
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Volgens mij wel, maar dat weet Nanna vast beter dan ik, met haar roedeltje waar ze abonnementskosten voor betaald :wink:
And few will ever climb
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Miranda schreef:
Reny schreef:
Dát moest ik even googelen.
Wiki schreef:- Een mededeling aan een verdachte om hem zijn rechten mee te delen, in het bijzonder het zwijgrecht, zie Cautie (strafrecht).
- Een waarborgsom die door iemand wordt gestort om te garanderen dat hij zijn contractsverplichtingen zal voldoen: Cautie (borgsom).
Ik neem aan dat je op het eerste doelt :wink:
:ok:
zo'n riedel: u bent niet tot antwoorden verplicht maar waarom enz enz
En de groeten van de mannen :zwaai
spijkerhond
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated retriever en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door spijkerhond »

Hier is het gelukkig (bijna) allemaal losloopgebied en in de 11 jaar dat ik hier woon heb ik nog nooit het genoegen gesmaakt een boswachter tegen het lekkere boslijf aan te lopen
Tja dan roep ik ook wel dat ik het ervoor over heb......

Mijn ervaring is dat er op de hele Utrechtse heuvelrug een behoorlijk groot boswachtersteam actief is. Ik kom er gemiddeld 2 x per week om paard te rijden en zie ze vaak rondrijden. Daarom durf ik ook niet de honden met de paarden mee te nemen helaas, de losloopgebieden met ruiterpaden erdoor zijn heel beperkt.
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

wow dat is een knap bedrag.
ik besteed dat ook liever aan mijn hond zelf.
gelukkig is het hier losloopgebied bijna overal.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Klinkt lomp :mrgreen: maar ik vind het wel terecht ook al luistert jouw hond toevallig wel goed. Ik vind het altijd zonde geld die boete's.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Nanna schreef:Ik zie dat soort dingen als abonnementskosten ;-)
Betaal het graag om er het hele jaar mijn honden los te laten vliegen ;-)
Ik ook. In zowat 14 jaar hondenbezit 1x een boete gehad van 65 euro meen ik. Waar we geen acceptgiro's van kregen, maar uiteindelijk wel een dwangbevel om voor de rechter te verschijnen :N:

Maar goed, toen ik gewapend met 65 euro naar de rechtbank ging was het allemaal prima, en kreeg Pieter ook geen strafblad ofzo. Voor die ene bekeuring in 14 jaar, neem ik lekker het risico.
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

chrico schreef:Klinkt lomp :mrgreen: maar ik vind het wel terecht ook al luistert jouw hond toevallig wel goed.
Da's helemaal niet lomp, da's gewoon waar.
Ik denk er zelf net zo over.
And few will ever climb
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Nanna schreef:
Maylala schreef:Gaat zo'n boete eigenlijk per hond?
Volgens mij mag dat niet. Mag het alleen per overtreding.
Hier is het gelukkig (bijna) allemaal losloopgebied en in de 11 jaar dat ik hier woon heb ik nog nooit het genoegen gesmaakt een boswachter tegen het lekkere boslijf aan te lopen ;-)
Kijk, dat scheelt al. 70 Euro vind ik nog prima abonnementskosten, 2 keer 70 wordt al iets minder grappig, maar als ik zoals jij 5 honden zou hebben is het gewoon echt niet leuk meer als die boetes per hond gaan. :N:

Wij zijn in de 4 jaar dat we honden hebben 3 keer een boswachter tegen het (helaas niet zo lekkere) lijf gelopen, maar gelukkig nog nooit beboet. Nu ben ik dus ook wel zo'n brave burger die over het algemeen alleen loopt waar het mag, maar straks komt het lekkere weer er weer aan en daarmee dus ook de van iedere logica gespeende zondagswandelaars met hun bijzettafeltjes die eindelijk eens even uit mogen rauzen, en het ontwijken van die types is me die 70 euro wel waard.
Laatst gewijzigd door Maylala op 03 apr 2011 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

wat een geld :N:

ik ben er een keer afgekomen met een waarschuwing :engel: dan praat ik wel over 6 jaar geleden..
de laatste jaren zie ik ze hier niet meer controleren maar voorheen reden hier altijd van die hondenwacht busjes om de boel in de gaten te houden en bekeuringen uit te delen :S:
Afbeelding
Marion.

Nee, volgens mij niet (al mag de gemeente daar natuurlijk ook weer hun eigen regeltjes op loslaten, net zoals de hondenbelasting). Maar als persoon maak je een overtreding waar je een bekeuring voor krijgt. En of je dan 1 of 50 honden los laat lopen maakt hier niet uit. Je laat hond(en) loslopen, en dat kost - een paar jaar geleden - hier 65 euro.

Ben ook wel eens in Hilversum en contreien in het boekje geschreven, voor 3 loslopende honden die van mij zouden zijn. Nooit een bekeuring van gezien (maar vanaf dat moment was Tapaz van Basil uiteraard wèl in mijn bezit :pffff: )
rakker2000
Zeer actief
Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox

Ongelezen bericht door rakker2000 »

wat een bedragen zeg

heb gelukkig nog geen bekeuring gehad wel een waarschuwing
van de boswachter dat de honden wel op het pad moesten
blijven. dat doen ze bij mij ook gelukkig, dus was verder niets
aan de hand. maar ze controleren hier ook steeds meer vind ik.
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Hier betaal je per hond, ik ken iemand die had 3 honden los, kreeg dus 3 x 65 euro boete :scratch:
Vind dat erg vreemd.... stel...... ik steel een pak koekjes waarin 20 koekjes zitten, dan krijg ik toch ook niet 20 x een proces verbaal/boete...
Afbeelding
Ma-Rianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): vader en zoon

Ongelezen bericht door Ma-Rianne »

Zondegeld :(:
Maar als ik boswachter was ging ik inderdaad op zondag met mooi weer dis soort controles uitvoeren. Op zondag met mooi weer is het drúúk in het bos, je weet niet wat je meemaakt! :80:
Afbeelding
ChantalBos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo, Barbet & Whippet
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door ChantalBos »

Ik heb 1x en boete gehadin de duinen van Castricum. Was te paard en liep niet op het ruiterpad en had 3 loslopende honden bij me. Kreeg een bekeuring van 50 euro.
Elke grote liefde eindigt met een groot verdriet.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Heb hier nooit een boete gehad, een paar jaar terug waren er verschillende mensen beboet voor hun loslopende hond, heb toen gemaild naar de gemeente of er een aanlijngebod gold tijdens het broedseizoen, kreeg een mailtje terug dat er geen aanlijngebod geld in Capelle aan den IJssel en dat bord in het bos was een aanbeveling om je hond tijdens het broedseizoen aan de lijn te houden. Er is toen ook een stuk in de krant geschreven dat mensen die toentertijd onterecht beboet waren hun geld terug konden halen.

Nu pas zei iemand weer dat er in het Schollebos mensen bekeurd waren voor het loslopen van hun hond en dat het per hond 30 euro kostte en als je je id kaart niet bij je had kwam er nogeens 30 euro bij.

Denk dat dat weer een gevalletje nieuwe bezems vegen schoon want in heel Capelle aan den IJssel geld geen aanlijngebod.

Nou ze gaan de mensen die zitten te barbequen maar eens beboeten, moest vanochtend twee honden weg gaan plukken van de plek waar die mensen gezeten hadden en alle botjes en plastic bordjes e.d. lagen weer helemaal over het pad en grasveld verspreid.
Laatst gewijzigd door gonnie op 05 apr 2011 08:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Marion.

gonnie schreef:Nou ze gaan de mensen die zitten te barbquen maar eens beboeten, moest vanochtend twee honden weg gaan plukken van de plek waar die mensen gezeten hadden en alle botjes en plastic bordjes e.d. lagen weer helemaal over het pad en grasveld verspreid.
Daar is geen mankracht voor helaas. Bbq-ende mensen die hun zooi achterlaten betalen geen extra belasting namelijk.

Ik heb me er al heel lang geleden bij neergelegd hoor. Ik betaal voor de zooi die mijn honden achterlaten. Terwijl ik hun stront in een zakje meeneem naar huis, en ook alle 'zwerf'vuil die ze mee naar huis nemen bij mij in de kliko gaat. En ik moedig ze maar gewoon aan om die zooi mee naar huis te nemen.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Af en toe heb ik zo`n bui dat ik er weer eens een mailtje aan waag aan de gemeente, maar ik wil dat ook niet te vaak doen want anders zeggen ze dat ik mijn honden maar niet moet laten vreten en dat kan alleen maar als ik ze aan de lijn houd, en ik wil geen slapende honden wakker maken, neem het maar op de koop toe, voorlopig hebben mijn honden er nog nooit wat overgehouden aan het eten van botjes, maar ik kom af en toe wel in de verleiding om de honden maar langs te sturen als de mensen beginnen met barbequen dan is alles tenminste nog rauw. Die mensen die buiten zitten te eten willen wel dat hondeneigenaars er rekening mee houden dat zij ongestoord kunnen eten maar ze zullen niet hun rotzooi opruimen, nou ja, misschien denken ze wel dat ze er de honden een plezier mee doen, mijn honden zijn het daar wel mee eens want die vinden het wel lekker al die zooi die achtergelaten word.

Van mij mag het de hele zomer regenen in het Schollebos. :F:
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Toch jammer van het geld :ugh: Hopelijk heb je daarvoor wel lang kunnen wandelen.Het lijkt me helemaal zuur als het aan het begin gebeurt.
Ik loop al een leven lang met de honden los en gelukkig altijd alleen een waarschuwing gehad (zelfs een keer een stel forumwandelaars vrij kunnen lullen :mrgreen: ) maar op zondag hou ik ze meestal vast.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Nanna schreef:
Volgens mij mag dat niet. Mag het alleen per overtreding.
Hier is het gelukkig (bijna) allemaal losloopgebied en in de 11 jaar dat ik hier woon heb ik nog nooit het genoegen gesmaakt een boswachter tegen het lekkere boslijf aan te lopen ;-)
In België is het alleszinds per hond.
Elke loslopende hond is namelijk een overtreding.
Bientje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Bientje »

Bij ons in het park was 2 weken geleden ook een handhavingsactie. Vroeger stonden er borden met instructies voor hondeneigenaren, die zijn weggehaald. Bij de ingang van het park staat een algemeen bord met een verhaaltje over het park. Op dat bord staat een loslopende hond en daarbij de tekst: "honden zijn welkom in het park behalve op enkele aangegeven plaatsen". De honden mogen bijvoorbeeld niet bij het kinderbadje en dat is prima.

Op het internet zwerven nog een paar kaartjes rond met het hondenbeleid in onze buurt, de kaartjes verschillen iets. Waar het groen is mag de hond los. Bijna het hele park is groen. De paden in het park zijn als blauwe lijntjes in de tekening aangegeven.

Nu zijn er dus hondenbezitters bekeurd omdat hun hond op het pad liep. Honden mogen alleen naast het pad los, want het pad is blauw op het internetkaartje en blauw is niet groen volgens de handhaaf-meneer.:lees:
Ook is een hondenbezitter bekeurd omdat de hond liep op een driehoekje gras van 3 bij 4 meter waar een logo op het kaartje staat dat daar hondenpoepzakjes hangen, ja het logo is geel en niet groen, dus :lees:
Wordt een leuke wandeling, 4 meter los - 2 meter vast. :hamer: Of Zizou leren dat ze met een lange aanloop over het pad moet springen? :U:

Trouwens, ik zie nu dat ze op de foto hieronder ook in overtreding is. Op de stenen. Oei! Niet verder vertellen....
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Ik heb hem net betaald E70,-, alleen Lil liep los, in de bebouwde kom....volkomen veilig.
Heel jammer, was niet tegen te kletsen :mep:
Ik kreeg hem pas na 2 mnd. binnen, schijn nu een strafblad te hebben, ik ben een crimineel :oeps: :mann:
Ik dacht dat het een overtreding was, maar het heet een strafbaar feit, dadelijk ben ik een draaideur crimineel :19:
Bientje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Bientje »

Lillith schreef:Ik heb hem net betaald E70,-, alleen Lil liep los, in de bebouwde kom....volkomen veilig.
Ik kreeg hem pas na 2 mnd. binnen, schijn nu een strafblad te hebben, ik ben een crimineel :oeps: :mann:
Ik dacht dat het een overtreding was, maar het heet een strafbaar feit, dadelijk ben ik een draaideur crimineel :19:
Echt waar? Een strafblad omdat je hond losloopt zonder iemand lastig te vallen? Wat leven we toch in een vreemde wereld.

PS volgens wikipedia krijg je meestal geen strafblad als de boete minder dan 100 euro is, daar schijnen dan weer uitzonderingen op te zijn, maar die kan ik zo snel niet vinden.
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Bientje schreef:
Lillith schreef:Ik heb hem net betaald E70,-, alleen Lil liep los, in de bebouwde kom....volkomen veilig.
Echt waar? Een strafblad omdat je hond losloopt zonder iemand lastig te vallen? Wat leven we toch in een vreemde wereld.

PS volgens wikipedia krijg je meestal geen strafblad als de boete minder dan 100 euro is, daar schijnen dan weer uitzonderingen op te zijn, maar die kan ik zo snel niet vinden.
Je wilt de brief over mijn boete niet zien, OM voert het uit, grote politieemblemen, het kan een strafblad geven. :blah:
E 100,-? dus ik kan nog een bewijs van goed gedrag krijgen, geen crimi-crimineel :wink: :pffff:
Terwijl hier als gewoonterecht de auto's enbloc op de stoep worden geparkeerd bv. :piew:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Haha, sorry :mrgreen: Een strafbaar feit betekend gewoon dat je iets hebt gedaan wat in strijd is met de wet, niet meer en niet minder. Geen zorgen, je hebt geen strafblad. :mrgreen: Zou wat zijn, al die arme hondenbaasjes die hun hond gewoon ergens even loslaten, waar het niet mag, en dan gelijk een zogenaamd strafblad ( nou bestaat een strafblad ook niet zo letterlijk als dat de meeste denken )

Die smurf van mij loopt trouwens ook zo goed als overal los, zoek wel de plaatsen op waar het mag voor de uitgebreide wandelingen, maar in de wijk en op het plantsoen, loopt ze los.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”