Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Cursus Kay * UPDATE 14-05-2011 EXAMEN GH1
Moderator: moderatorteam
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Re: Cursus Kay * UPDATE 19-03-2011
Ja, dat wist hij vast nog wel 
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Ja, ik denk ook wel dat je dat een beetje in de gaten moet gaan houden de komende weken.ranetje schreef:Aan de andere kant, als ik lees dat zich een soort roedel gaat vormen is dat leuk om te zien, maar geeft mij ook weer een beetje dubbel gevoel
Hoe die groep zich ontwikkeld als ze elkaar eenmaal een beetje kennen. Dan ontstaat er vaak wel een soort rolverdeling, inclusief groepsleden die zich daar tegenaan gaan bemoeien als je ze die kans geeft
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Icecold81
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 2
Inmiddels al weer bijna een week geleden.. morgen weer cursus uiteraard.. maar even een update van vorige week...
De trainer had een halti bij zich voor mij om mee te proberen..dus omgedaan... Kay vond het even vreemd, beetje aan krabben met poot en schudden.. moest er geen aandacht aan besteden en gewoon even met m 'volgen' oefenen... dus even lopen...
Nou ja... hij vond het al vrij snel prima....
Ok ik ben om! Geweldig dit ding! Ik kwam thuis met schone knieen, geen buikschuiver gemaakt... en het allergeweldigste... hij had meer aandacht voor mijn persoontje
en hij luisterde naar alles... binnen 1x! Hij leek bijna de meest perfecte hond van het groepje
.. 1 iemand zei zelfs... ow het gaat al heel snel heel goed met Kay he!
Zelf na cursus en het loslopen met Kay naar de trainer.. en er 1 gekocht... en daar loop ik nu dus een weekje mee...
ik heb de riem gekoppeld aan allebei.. dus halsband en halti...
Op het moment dat Kay dan de Berner Sennen uit de buurt hier tegen komt of die Golden Retriever reu die hij echt gewoon allebei haat... dan corrigeer ik aan de riem.. (Kay gaat dan nog steeds compleet door het lint.... en het contact van tevoren onderbreken, dus het fixeren of zorgen dat hij niet gaat fixeren lukt mij bij deze 2 honden helaas niet...) ...
Maar voor de rest loopt hij op lichte correcties van de halti... en inmiddels hoeft Kay niet meer voorop maar loopt hij naast me...
Echt een openbaring
Ik word niet meer uitgelaten....
En toen zei mn zus... jaa.... dat deed Lady *mechelse herder teef* de eerste 3 weken ook perfect... daarna trok ze dwars door de halti...
Hoe ga ik dit voorkomen?? Want ik wil nooooit maar dan ook noooooit meer uitgelaten worden door mn hond
De trainer had een halti bij zich voor mij om mee te proberen..dus omgedaan... Kay vond het even vreemd, beetje aan krabben met poot en schudden.. moest er geen aandacht aan besteden en gewoon even met m 'volgen' oefenen... dus even lopen...
Nou ja... hij vond het al vrij snel prima....
Ok ik ben om! Geweldig dit ding! Ik kwam thuis met schone knieen, geen buikschuiver gemaakt... en het allergeweldigste... hij had meer aandacht voor mijn persoontje
Zelf na cursus en het loslopen met Kay naar de trainer.. en er 1 gekocht... en daar loop ik nu dus een weekje mee...
ik heb de riem gekoppeld aan allebei.. dus halsband en halti...
Op het moment dat Kay dan de Berner Sennen uit de buurt hier tegen komt of die Golden Retriever reu die hij echt gewoon allebei haat... dan corrigeer ik aan de riem.. (Kay gaat dan nog steeds compleet door het lint.... en het contact van tevoren onderbreken, dus het fixeren of zorgen dat hij niet gaat fixeren lukt mij bij deze 2 honden helaas niet...) ...
Maar voor de rest loopt hij op lichte correcties van de halti... en inmiddels hoeft Kay niet meer voorop maar loopt hij naast me...
Echt een openbaring
En toen zei mn zus... jaa.... dat deed Lady *mechelse herder teef* de eerste 3 weken ook perfect... daarna trok ze dwars door de halti...
Hoe ga ik dit voorkomen?? Want ik wil nooooit maar dan ook noooooit meer uitgelaten worden door mn hond
- stefanie
- Zeer actief
Ik weet niet hoe je dit precies bedoelt maar met een halti mag je niet corrigeren. De bedoeling is dat je dmv de halti zijn hoofd weg kan draaien.MariskaB schreef:
Echt een openbaring![]()
Je kunt het beste een riem nemen met aan elke kant een musketonhaak. De ene haak gaat dan op de halti en de andere op de halsband.
- Icecold81
- Zeer actief
Re: Cursus Kay * UPDATE 01-04-2011
Ik bedoel het zoals jij zegt : Ik draai zn hoofd weg (dat noem ik een lichte correctie) en dat vind ie o zo vervelend... t echte corrigeren doe ik idd aan halsband ..
ik heb ook een riem met 2 haken 1 zit idd aan halti andere aan band... en t werkt ideaal...
volgens de trainer straalde ik zei hij vanmorgen.. klopt ook wel een beetje.. al waren vanmorgen alle honden baldadig maar volgens de trainer kwam het ook door het mooie weer dat ze er niet helemaal bij waren .. jaja
maar ja ik voel me wel zeer happy hierbij
ik heb ook een riem met 2 haken 1 zit idd aan halti andere aan band... en t werkt ideaal...
volgens de trainer straalde ik zei hij vanmorgen.. klopt ook wel een beetje.. al waren vanmorgen alle honden baldadig maar volgens de trainer kwam het ook door het mooie weer dat ze er niet helemaal bij waren .. jaja
maar ja ik voel me wel zeer happy hierbij
- stefanie
- Zeer actief
Re: Cursus Kay * UPDATE 01-04-2011
Ik dacht even dat je bedoelde dat je echt ging corrigeren aan de Halti.
- Icecold81
- Zeer actief
Re: Cursus Kay * UPDATE 14-05-2011 EXAMEN GH1
Yeeeeeeee gisteren hadden we onze laatste les en daarmee het examen van GH1.
Voor de verandering gingen we ipv op het veld in het bos trainen... en dat was voor alle honden best lastig.
Kay deed het voorbeeldig echter en ik was gewoon mega trots op 'm.
Zo netjes als hij luistert naar me sta ik gewoon van te kijken! Helaas gaat het thuis nog niet altijd even goed, zo sprint hij in het bos nog regelmatig weg als hij een konijn of hond ziet... maar soms zeg ik sta en dan blijft hij ook gewoon staan. Dan verbaas ik me weer honderduit
Op cursus is het echt het toonbeeld van gehoorzaamheid, haha, zo goed dat ik soms zit te wachten tot 'ie de mist in gaat...
Op een gegeven moment moesten we gisteren ze allemaal op een rij zetten, laten zitten en blijven... en de riem loslaten en het pad oversteken (wooooooeiiiii)... en hij bleef zo braaf zitten! 3 gingen er ineens weg rennen en nog bleef Kay zitten...pas toen de baasjes van die 3 ook gingen rennen achter de hond aan was Kay er klaar mee
maar toen had ik z'n riem alweer vast...
Daarna mochten ze met z'n allen gewoon lekker los en hebben we een flink eind gewandeld en mochten ze zwemmen in een poel... heerlijk gezicht ... een stuk of 8 honden in totaal die zo intens genieten!
Nu gaan we op naar GH2 ... dan moet alles zonder riem heb ik begrepen
.. we starten in juni...

Voor de verandering gingen we ipv op het veld in het bos trainen... en dat was voor alle honden best lastig.
Kay deed het voorbeeldig echter en ik was gewoon mega trots op 'm.
Zo netjes als hij luistert naar me sta ik gewoon van te kijken! Helaas gaat het thuis nog niet altijd even goed, zo sprint hij in het bos nog regelmatig weg als hij een konijn of hond ziet... maar soms zeg ik sta en dan blijft hij ook gewoon staan. Dan verbaas ik me weer honderduit
Op cursus is het echt het toonbeeld van gehoorzaamheid, haha, zo goed dat ik soms zit te wachten tot 'ie de mist in gaat...
Op een gegeven moment moesten we gisteren ze allemaal op een rij zetten, laten zitten en blijven... en de riem loslaten en het pad oversteken (wooooooeiiiii)... en hij bleef zo braaf zitten! 3 gingen er ineens weg rennen en nog bleef Kay zitten...pas toen de baasjes van die 3 ook gingen rennen achter de hond aan was Kay er klaar mee
Daarna mochten ze met z'n allen gewoon lekker los en hebben we een flink eind gewandeld en mochten ze zwemmen in een poel... heerlijk gezicht ... een stuk of 8 honden in totaal die zo intens genieten!
Nu gaan we op naar GH2 ... dan moet alles zonder riem heb ik begrepen

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Re: Cursus Kay * UPDATE 14-05-2011 EXAMEN GH1
Gefeliciteerd 
Leuk dat je verder gaat.
Alles hoeft niet ineens zonder riem denk ik.
Je gaat oefenen tot alles zonder riem kan.
Leuk dat je verder gaat.
Alles hoeft niet ineens zonder riem denk ik.
Je gaat oefenen tot alles zonder riem kan.
-
tkuijernl
- Zeer actief
- Aantal honden: 0