Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wrat is open

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Marion.

Wrat is open

Ongelezen bericht door Marion. »

Sinds 2005 ofzo kweekte Saar een wrat in haar binnenoog (erbuiten hoor). Alle dierenartsen die ze sindsdien heeft gezien, hebben ervan gezegd dat ze er niets mee zouden doen. Omdat het niet in de weg zit. En ik ging daarin mee, want buiten dat ik het zeer ontsierend vind ("gutttt, daar zit een teek hoor!"), had ze er geen last van.

Vandaag is hij opengesprongen, en er komt bloed uit. Helder, mooi bloed. Dat mag ik laten gaan denk ik? En hopende dat - het inmiddels tot 7 mm doorsnee gegroeid wratje - misschien wel verdwijnt?

Verdwijnen hoeft overigens niet hoor. Maar ik wil ook niet dat er bloed in haar oog loopt. Wat kan ik doen? Of moet ik doen?
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Re: Wrat is open

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik zou ermee terug naar de da gaan, een opengesprongen wrat vind ik niet zo lekker klinken :ugh:
Maar ik sta nogal snel bij de da dus ik zou niet persé van mijn antwoord uitgaan :mrgreen:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Gollum schreef:Ik zou ermee terug naar de da gaan, een opengesprongen wrat vind ik niet zo lekker klinken :ugh:
Maar ik sta nogal snel bij de da dus ik zou niet persé van mijn antwoord uitgaan :mrgreen:

Sluit ik me bij aan ,ik weet er verder niets vanaf hoor Marion :wink: maar dat is wat ik zou doen.
Marion.

Gollum schreef:Ik zou ermee terug naar de da gaan, een opengesprongen wrat vind ik niet zo lekker klinken :ugh:
Naar de dierenarts?????

Haha, dat is nog geen seconde in me opgekomen. Het was een flubberding dat groeide, en toen ze vandaag tussen het opgroeiende groen rende is het gesprongen. Ik druk het nu gewoon steeds weg met een keukenrolletje. Hopelijk heeft ze morgen dan weer een glad koppie zonder wrat :mrgreen:

Nee, serieus. Hier ga ik niet mee naar een dierenarts hoor. Ik wil alleen wel graag antwoord van "deskundigen" of ik nog meer moet doen dan wegpoetsen.
(als het aan mij ligt dan knip ik gewoon met de keukenschaar dat loshangende velletje weg :N: )
Marion.

tineke schreef:
Sluit ik me bij aan ,ik weet er verder niets vanaf hoor Marion :wink: maar dat is wat ik zou doen.
Ahhhhhhhhhh, echt? Ik ga even aan Pieter vragen onder welke omstandigheden hij gesprongen is...

Gewoon tijdens het lopen dus. Ze is ook vreselijk normaal. Ik laat het lekker gaan. Ik denk dat het goed komt en dat ze hooguit met een wratje eindigt dat half zo groot is.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Marion. schreef:
tineke schreef:
Ahhhhhhhhhh, echt? Ik ga even aan Pieter vragen onder welke omstandigheden hij gesprongen is...

Gewoon tijdens het lopen dus. Ze is ook vreselijk normaal. Ik laat het lekker gaan. Ik denk dat het goed komt en dat ze hooguit met een wratje eindigt dat half zo groot is.
Nou blij dat je Tineke iets serieuzer neemt :mrgreen:

Ik zou er toch mee naar de da gaan, een wrat die groeit en openspringt doet mij aan kanker denken.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pemba »

Koud nat watje er tegenaan houden, stopt het bloeden vanzelf wel weer.
Afbeelding
Marion.

Wrat zit er zeker vanaf begin 2005. In die tijd heeft ze 3 dierenartsen gezien, en allen heb ik ze de groeiende wrat laten zien. Géén van de 3 wilde er iets aan doen (omdat het bij het oog zat). Dan zou ze onder narcose moeten.

In mijn beleving is er nu een stukje wrat blijven haken. Hij is de helft van volume dan wat hij vanochtend was :cheer: :cheer: :cheer:
Ik kijk het wel aan. Ik dep wel gewoon (en druk het kreng leeg :mrgreen: ). Vooralsnog is ze heel erg Saar.
Marion.

Gollum schreef:Nou blij dat je Tineke iets serieuzer neemt :mrgreen:

Ik zou er toch mee naar de da gaan, een wrat die groeit en openspringt doet mij aan kanker denken.
Nee, dat is het niet ;) (dat ik Tineke serieuser neem dan jou)

Een wrat groeit altijd. En deze zit er minstens vanaf begin 2005. Het is ook geen kanker (denk ik :N: )
Het 'dingetje' bij haar oog heeft zich dus in 6 jaat ontwikkeld naar 7 mm doorsnee. En ze heeft hem nu opengehaald aan de groeiende grasjes.

Nou ja, ik ga sowieso niet naar de DA vanavond. Kanker kan ook morgen of maandag geconstateerd worden. Maar dat is het niet hoor.Vraag was meer of ik nog wat met huis-tuin en keukenmiddeltjes moest.
Marion.

Inge O schreef:kan je 'het ding' niet afbinden? en/of een foto van maken (dat laatste heeft weinig invloed op de wrat zelf :mrgreen: )?
Sorry, zie het nu pas. Yep, ik denk dat hij nu wel afgebonden kan worden (maar ik durf dat zelf niet goed). In de tijd dat ik het aan dierenartsen heb laten zien was het daar veel te klein voor, met een te brede basis geloof ik.

Vorige week - toen hij nog heel was - zag het er zo uit:
Afbeelding

Nu - en ze ligt nu natuurlijk net met geschonden plakje voor de kijker aan de onderkant. Hij is dicht en er is gewoon een plakje vanaf, zeg maar.
Afbeelding
Marion.

Ow, en dit was mei 2006. Zat er dus een jaar naast, hij zit er pas een jaar of 5. Het bloeden was vrij snel over, en er is nu gewoon een plakje van af lijkt het.
Afbeelding
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Ik was er wel mee naar de DA gegaan en had het weg laten halen. :N:
Afbeelding
Marion.

Inge O schreef:hmmm, nee, het ziet er nog niet echt een makkelijk modelletje uit om af te binden - niet met zekerheid te zeggen van de foto maar het lijkt wel nog steeds een brede basis.

als het echt vervelend zou worden misschien vragen of ze het niet kunnen wegbranden?
Het is niet vervelend, dit is de eerste keer dat ze hem open heeft gehaald. En precies wat jij zegt hebben al die 3 verschillende dierenartsen ook gezegd. En wegbranden vind ik zelf ook wat eng, juist omdat het zo dicht bij het oog zit :ugh:
En haar onder narcose laten brengen voor zoiets onbenulligs doe ik zeker niet. Het is ontsierend, maar inmiddels zijn we het stadium van iedere voorbijganger die we tegen komen meent te moeten zeggen "daar zit een teek hoor!" ook voorbij.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”