Dan ben ik bij deze na 6 jaar met een herplaatser van inmiddels 11, met vier baasjes voor ons en twee jaar asiel, een expert, thanks! En misschien niet opgevoed geboren maar wel opgevoed bij ons komen wonenrenee-uk schreef:Ervaring doe je al doende op, voor je het weet ben je een expertSuske schreef: Kgeloof dat we toch niet nog meer Mechelaars in nog minder ervaren handen dan die van mij moeten stoppen, dan kan de nietmachinefabriek wel sluiten.........
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
opgevoed geboren ??
Moderator: moderatorteam
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: opgevoed geboren ??
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Zie je nou dat bedoel ik, en alles wat je nog niet wist kun je nu lerenSuske schreef:Dan ben ik bij deze na 6 jaar met een herplaatser van inmiddels 11, met vier baasjes voor ons en twee jaar asiel, een expert, thanks! En misschien niet opgevoed geboren maar wel opgevoed bij ons komen wonenrenee-uk schreef:Ervaring doe je al doende op, voor je het weet ben je een expertSuske schreef: Kgeloof dat we toch niet nog meer Mechelaars in nog minder ervaren handen dan die van mij moeten stoppen, dan kan de nietmachinefabriek wel sluiten.........

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Suske
- Zeer actief
- Contacteer:
Dan ben ik bij deze na 6 jaar met een herplaatser van inmiddels 11, met vier baasjes voor ons en twee jaar asiel, een expert, thanks! En misschien niet opgevoed geboren maar wel opgevoed bij ons komen wonenSuske schreef:Ervaring doe je al doende op, voor je het weet ben je een expertSuske schreef: Kgeloof dat we toch niet nog meer Mechelaars in nog minder ervaren handen dan die van mij moeten stoppen, dan kan de nietmachinefabriek wel sluiten.........
Zie je nou dat bedoel ik, en alles wat je nog niet wist kun je nu leren
Ik ga morgen vol vertrouwen naar de 4e puppyklas! Weet nu al dat die kleine na drie keer dezelfde oefening op haar dikke Belgische billen om zich heen gaat liggen kijken wanneer het nu een keertje leuk wordt
- renee-uk
- Zeer actief
Ga je ook nog leren quoten?Suske schreef: Ik ga morgen vol vertrouwen naar de 4e puppyklas! Weet nu al dat die kleine na drie keer dezelfde oefening op haar dikke Belgische billen om zich heen gaat liggen kijken wanneer het nu een keertje leuk wordt
Ja het is soms wat saai voor intelligente hondjes en 3 x dezelfde oefening is ook saai, zeker als ie de eerste keer al goed ging

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Suske
- Zeer actief
- Contacteer:
Kben enorm van voor de internetgeneratie dus dat kloten met quoten zal nog wel even durenrenee-uk schreef:Ga je ook nog leren quoten?Suske schreef: Ik ga morgen vol vertrouwen naar de 4e puppyklas! Weet nu al dat die kleine na drie keer dezelfde oefening op haar dikke Belgische billen om zich heen gaat liggen kijken wanneer het nu een keertje leuk wordt
Ja het is soms wat saai voor intelligente hondjes en 3 x dezelfde oefening is ook saai, zeker als ie de eerste keer al goed ging
- renee-uk
- Zeer actief
Het is niet moeilijk, als je wat weghaalt moet je dat doen inclusief de openingshaakjes [quote=''..."] en de sluitingshaakjes [/quote]Suske schreef:Kben enorm van voor de internetgeneratie dus dat kloten met quoten zal nog wel even durenrenee-uk schreef:Ga je ook nog leren quoten?Suske schreef: Ik ga morgen vol vertrouwen naar de 4e puppyklas! Weet nu al dat die kleine na drie keer dezelfde oefening op haar dikke Belgische billen om zich heen gaat liggen kijken wanneer het nu een keertje leuk wordt
Ja het is soms wat saai voor intelligente hondjes en 3 x dezelfde oefening is ook saai, zeker als ie de eerste keer al goed gingIk lach me helemaal rot op de cursus, leer daar meer dan zij en dan vooral door naar haar en de andere pups te kijken...... (mijn vrouw doet de oefeningen en ik drink koffie
)
Als je het jezelf makkeljk wil maken haal je alles weg behalve de laatste quote en die is altijd van de eerste naam bovenin, even opletten dat je de eindquote niet ook weghaalt.
je kunt ook even kijken hoe het er uit gaat zien door op 'voorbeeld' te klikken.
En van kijken naar anderen leer je inderdaad een heleboel, hoe het wél en hoe het juist niet moet

- Suske
- Zeer actief
- Contacteer:
Vind het juist heel leuk en leerzaam te kijken hoe andere pups wel of niet reageren.Vorige week kwam er een politie-auto met sirene voorbij; er was maar 1 pup die opkeek en dat was die van ons, daar leer ik weer eens van hoe alert ze is en hoe veel rust wij dus moeten hebben in de omgang met haar (want na jaren met een volwassen hond sluipt het gemak er ook wel eens in natuurlijk)renee-uk schreef:En van kijken naar anderen leer je inderdaad een heleboel, hoe het wél en hoe het juist niet moet
- renee-uk
- Zeer actief
Ik bedoelde het ook serieus hoor, op de club zaten we, als we niet zelf op het veld stonden, altijd buiten te kijken naar de andere leden die aan het trainen waren.Suske schreef:Vind het juist heel leuk en leerzaam te kijken hoe andere pups wel of niet reageren.Vorige week kwam er een politie-auto met sirene voorbij; er was maar 1 pup die opkeek en dat was die van ons, daar leer ik weer eens van hoe alert ze is en hoe veel rust wij dus moeten hebben in de omgang met haar (want na jaren met een volwassen hond sluipt het gemak er ook wel eens in natuurlijk)renee-uk schreef:En van kijken naar anderen leer je inderdaad een heleboel, hoe het wél en hoe het juist niet moet
Ook in de winter in de kou, even tussendoor opwarmen in de kantine voor de kachel en weer naar buiten, je leert er echt veel van
Ik vind dat een van de leukste dingen van een pup, dat je overal weer bij moet nadenken en dat je zo een heerlijk onbeschreven blad hebt dat je helemaal kunt vormen naar je eigen ideeën, al blijven ze natuurlijk wel wat eigen inbreng hebben

- Suske
- Zeer actief
- Contacteer:
Wist dat het serieus bedoeld was, ik bedoelde alleen dat ik niet echt naar de andere mensen kijk maar eigenlijk alleen naar de andere pups en hoe die wel of niet reageren t.o.v. van die van ons. Vind het ook heel leuk om een eerste pup te hebben en nu al te merken dat wat we met de oudere baas puur op gevoel hebben gedaan nu ook al werkt; zorgen dat wij de leukste zijn!renee-uk schreef:Ik bedoelde het ook serieus hoor, op de club zaten we, als we niet zelf op het veld stonden, altijd buiten te kijken naar de andere leden die aan het trainen waren.Suske schreef:Vind het juist heel leuk en leerzaam te kijken hoe andere pups wel of niet reageren.Vorige week kwam er een politie-auto met sirene voorbij; er was maar 1 pup die opkeek en dat was die van ons, daar leer ik weer eens van hoe alert ze is en hoe veel rust wij dus moeten hebben in de omgang met haar (want na jaren met een volwassen hond sluipt het gemak er ook wel eens in natuurlijk)renee-uk schreef:En van kijken naar anderen leer je inderdaad een heleboel, hoe het wél en hoe het juist niet moet
Ook in de winter in de kou, even tussendoor opwarmen in de kantine voor de kachel en weer naar buiten, je leert er echt veel van
Ik vind dat een van de leukste dingen van een pup, dat je overal weer bij moet nadenken en dat je zo een heerlijk onbeschreven blad hebt dat je helemaal kunt vormen naar je eigen ideeën, al blijven ze natuurlijk wel wat eigen inbreng hebben
- renee-uk
- Zeer actief
dat is ook het allerbelangrijkste als ze nog zo klein zijn zeker, daarmee krijg je aandacht en alleen met aandacht kun je bouwen aan de rest.Suske schreef: Wist dat het serieus bedoeld was, ik bedoelde alleen dat ik niet echt naar de andere mensen kijk maar eigenlijk alleen naar de andere pups en hoe die wel of niet reageren t.o.v. van die van ons. Vind het ook heel leuk om een eerste pup te hebben en nu al te merken dat wat we met de oudere baas puur op gevoel hebben gedaan nu ook al werkt; zorgen dat wij de leukste zijn!
Tenminste zo denk ik er over

- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Ja, dat wil er bij Skadi niet in, dat ze opgevoed en afgericht is geboren omdat haar voorouders dh's zijn. Ik doe duidelijk iets fout :N:renee-uk schreef:Dat zeg ik, maar jij moet dat ook weten want die witte van jou is gewoon een afstammeling van dh'sMiranda schreef:Ja, Duitsers zijn van nature erg gehoorzaam
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
-
nance
- Erelid
Heel herkenbaar. Als ik in het bos ben en de Bassets lopen los, krijg ik ook altijd vragen. Die honden kunnen toch niet los?
Nou, jawel hoor, maar je moet er wel wat tijd in steken en dat blijven doen. Met een jachthond moet je interactie hebben anders gaan ze zelfstandig jagen.
Ik ken veel Bassets die hun levenlang aan de riem worden uitgelaten en nooit eens lekker kunnen rennen, echt doodzonde!!
Je kunt een Basset enorm veel leren als je er de tijd voor hebt en hun manier van leren ontdekt. Mensen gaan er zonder meer van uit dat ze niet los kunnen lopen, want dan lopen ze weg.
Nou, jawel hoor, maar je moet er wel wat tijd in steken en dat blijven doen. Met een jachthond moet je interactie hebben anders gaan ze zelfstandig jagen.
Ik ken veel Bassets die hun levenlang aan de riem worden uitgelaten en nooit eens lekker kunnen rennen, echt doodzonde!!
Je kunt een Basset enorm veel leren als je er de tijd voor hebt en hun manier van leren ontdekt. Mensen gaan er zonder meer van uit dat ze niet los kunnen lopen, want dan lopen ze weg.
- renee-uk
- Zeer actief
Ze is vast nog in de ontkenningsfase, als het goed is gaat dat over op den duurMiranda schreef:Ja, dat wil er bij Skadi niet in, dat ze opgevoed en afgericht is geboren omdat haar voorouders dh's zijn. Ik doe duidelijk iets fout :N:renee-uk schreef:Dat zeg ik, maar jij moet dat ook weten want die witte van jou is gewoon een afstammeling van dh'sMiranda schreef:Ja, Duitsers zijn van nature erg gehoorzaam

-
Marion.
Zelfde hier. Zolang een ander ze aan de lijn heeft gaan ze volledig in de no-howers. Behalve als ik (of Pieter) meeloop, dan vinden ze het goed. Maar ja, dat is niet mijn verdienste maar een verdienste van het ras. Goldens worden ook gehoorzaam geboren volgens de meesten.carine schreef:en al diegegen die Giorgio aan de lijn hadden moesten vaststellen dat hij écht niet mee wilde, hij meer op zijn achterpoten heeft gestaan en achterstevoren heeft gelopen dan deftig nodeloos te zeggen dat hij zeer baasgericht is
Er wordt toch vaak gedacht dat honden opgevoed geboren worden
- Miranda
- Erelid
Oh, gelukkig maarrenee-uk schreef:Ze is vast nog in de ontkenningsfase, als het goed is gaat dat over op den duurMiranda schreef:Ja, dat wil er bij Skadi niet in, dat ze opgevoed en afgericht is geboren omdat haar voorouders dh's zijn. Ik doe duidelijk iets fout :N:
And few will ever climb
- renee-uk
- Zeer actief
alleen als het goed is hèMiranda schreef:Oh, gelukkig maarrenee-uk schreef:Ze is vast nog in de ontkenningsfase, als het goed is gaat dat over op den duurMiranda schreef:Ja, dat wil er bij Skadi niet in, dat ze opgevoed en afgericht is geboren omdat haar voorouders dh's zijn. Ik doe duidelijk iets fout :N:

- Miranda
- Erelid
Mijn hond is heul goed 
And few will ever climb
- renee-uk
- Zeer actief
Maar toch geen hetMiranda schreef:Mijn hond is heul goed

- Miranda
- Erelid
Heul goede hond met hét gedrag 
And few will ever climb
- renee-uk
- Zeer actief
dan zou de ontkenningsfase inderdaad over moeten gaanMiranda schreef:Heul goede hond met hét gedrag

- ChantalBos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo, Barbet & Whippet
- Aantal honden: 5
Mijn honden hebben een chip en zijn dus ingeprogammeerd

Elke grote liefde eindigt met een groot verdriet.
- ZaZa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
Dat is de omgekeerde stelling: ze zijn eigenwijs, dus ja, ze luisteren gewoon niet. Dat hoort nu eenmaal bij het ras. Niets aan te doennance schreef:Heel herkenbaar. Als ik in het bos ben en de Bassets lopen los, krijg ik ook altijd vragen. Die honden kunnen toch niet los?
-
nance
- Erelid
Ze luisteren wel! Je moet ze alleen opvoeden met wat humor en geen absolute gehoorzaamheid eisen.ZaZa schreef:Dat is de omgekeerde stelling: ze zijn eigenwijs, dus ja, ze luisteren gewoon niet. Dat hoort nu eenmaal bij het ras. Niets aan te doennance schreef:Heel herkenbaar. Als ik in het bos ben en de Bassets lopen los, krijg ik ook altijd vragen. Die honden kunnen toch niet los?
Als ik in het bos ben en ik roep ze, komen ze gelijk aanrennen. Loddie kan zelfs aporteren, ook uit het water. Als je weet hoe je ze kunt motiveren, kun je ze veel leren.
- ZaZa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
Tuurlijk luisteren ze wel!nance schreef:Ze luisteren wel! Je moet ze alleen opvoeden met wat humor en geen absolute gehoorzaamheid eisen.
Als ik in het bos ben en ik roep ze, komen ze gelijk aanrennen. Loddie kan zelfs aporteren, ook uit het water. Als je weet hoe je ze kunt motiveren, kun je ze veel leren.
Ik bedoelde dat dezelfde mensen die vinden dat bijv. Border Collies gewoon luisteren het als een excuus gebruiken dat hun hond niet luistert, omdat dat nou eenmaal het ras is