Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

aan de lijn mee laten lopen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Maantje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle

aan de lijn mee laten lopen

Ongelezen bericht door Maantje »

hoe leer ik me pup,lekker mee lopen aan de lijn,ik moet m nu nog mee trekken,alleen vanaf voor na achter weet ze dondergoed waar we heen gaan,dan loopt snuf wel mee :D
Afbeelding
Supernova
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: aan de lijn mee laten lopen

Ongelezen bericht door Supernova »

Nou dat doe je niet door haar mee te trekken in ieder geval. :mrgreen:
Ze vindt het buiten waarschijnlijk nog erg spannend, dat hebben veel pups.
Je kunt haar mee lokken met een speeltje of snoepjes, of je tilt haar een stuk en loopt vanaf daar terug naar huis.
Waarschijnlijk wilt ze erg graag naar huis en ze zal dan ook mee lopen, beloon haar dan. Zo gaat ze wandelen vanzelf leuk vinden. :wink:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

->hier<- staan tips om je hondje mee te laten lopen buiten.
Misschien een idee om dat topic even door te lezen?

edit: :pffff:
Laatst gewijzigd door renee-uk op 30 mar 2011 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief

Nanna schreef:
renee-uk schreef:mee te laten klopen
:mrgreen:
:oeps: :tong:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Op je hurken met een snoepje naar je toe lokken, zo stapje voor stapje doorgaan.
Duurt even, over een rondje van 5 minuten kan je zomaar een half uur doen, maar komt vanzelf goed.
Ik liet soms als ze echt niet verder wilde gewoon de riem los en liep verder, dan weten ze echt niet hoe snel ze bij je moeten komen.......
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Maantje
Zeer actief

Suske schreef:Op je hurken met een snoepje naar je toe lokken, zo stapje voor stapje doorgaan.
Duurt even, over een rondje van 5 minuten kan je zomaar een half uur doen, maar komt vanzelf goed.
Ik liet soms als ze echt niet verder wilde gewoon de riem los en liep verder, dan weten ze echt niet hoe snel ze bij je moeten komen.......

ja haha deze heb ik zelfs ook al gedaan,maar dat werkt alleen als ik huis waards gaat,de heen weg zegt ze beur me maar op,of te wel blijfd ze op dr billen zitten en kijkt je van ik ga toch niet lopen,ook met een honden snoepje,gaat ze niet lopen. :denken:
Afbeelding
Suske
Zeer actief
Contacteer:

Je kan ook een tennisbal in een sok doen en haar een beetje spelend achteruitlopend meelokken. En veel geduld hebben werkt ook erg goed..... :W:

Afbeelding
mum

Ongelezen bericht door mum »

Miss moet je een beloning gebruiken die echt onweerstaanbaar is, stukje frikadel, of knakworst hebben hier hun dienst goed bewezen
Miss vind jouw hond dat ook lekker genoeg om gewoon achter je aan te struinen
Laatst gewijzigd door mum op 01 apr 2011 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.
renee-uk
Zeer actief

snuf schreef:
Suske schreef:Op je hurken met een snoepje naar je toe lokken, zo stapje voor stapje doorgaan.

ja haha deze heb ik zelfs ook al gedaan,maar dat werkt alleen als ik huis waards gaat,de heen weg zegt ze beur me maar op,of te wel blijfd ze op dr billen zitten en kijkt je van ik ga toch niet lopen,ook met een honden snoepje,gaat ze niet lopen. :denken:
Dan verzin je wat anders...
Ik zou haar om te beginnen al wat verder dragen zodat ze het veilige huis niet meer ziet, dan is ze op jou aangewezen.
Verder zou ik overdag veel één op één met haar bezig zijn, zodat ze weet dat jij heel erg leuk bent, de leukste van de hele wereld!! en dat kun je dan weer gebruiken om haar bij je te roepen.
Je moet dat natuurlijk wel erg leuk maken he, het is iets dat ze eigenlijk niet wil en om haar dat toch te laten doen heb je wel wat meer overredingskracht nodig dan om haar iets te laten doen dat ze wel leuk vindt.

Ik had een lang dun lijntje bij pup Jan, het uiteinde daarvan liet ik boven z'n neus bungelen, beetje het ezel met een wortel idee, en omdat ie dat uiteinde toch wel wilde pakken kwamen we weer een paar meter vooruit.

Dus bedenk maar wat leuke dingen waardoor je hondje wel bij je wil komen, bij de pakken neer gaan zitten en zeggen 'ze wil niet' is de makkelijkste weg natuurlijk. Beetje moeite doen mag wel hoor!
Afbeelding

nomo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door nomo »

Dan laat je haar toch eerst alleen de terugweg lopen? Morris zette eerst ook geen stap hoor de heenweg. Kon een koekje hem gestolen worden. Maar na een paar dagen is het dan al minder eng en kun je proberen of ze ook al een paar stapjes zelf wil lopen. En ja, dan dus met koekje gaan staan en je vreselijk aanstellen bij elk stapje wat ze zet... Stond Morris ook zo aan te moedigen dat op een gegeven moment mensen al over de schutting gingen kijken om te zien wat voor idioot daar op het paadje stond. Tja, kan mij het schelen, het werkte wel!

Op onbekende stukjes werkte het trucje met het koekje wel meteen. Misschien eens proberen om wat verder van huis te gaan. En ja, dan kun je rustig een half uur doen over een stukje van 5 minuten, maar je komt er uiteindelijk wel! Gewoon veel geduld hebben.
Suske
Zeer actief
Contacteer:

[quote="nomo"]En ja, dan dus met koekje gaan staan en je vreselijk aanstellen bij elk stapje wat ze zet... Stond Morris ook zo aan te moedigen dat op een gegeven moment mensen al over de schutting gingen kijken om te zien wat voor idioot daar op het paadje stond. Tja, kan mij het schelen, het werkte wel!/quote]

Leuk hondje! En dat van de Emiel Ratelband imitatie ken ik haha! Dodelijk vermoeiend om b.v. bij elk plasje van 10 cc te staan juichen alsof je de jackpot hebt gewonnen maar inderdaad: het werkt wel! :lol1:

Afbeelding
mum

mensen denken wss ook dat ik zo gestoord als een deur ben maar ach ja who cares?
Syllvero

Ongelezen bericht door Syllvero »

Beike wou vroeger ook absoluut niet aan de lijn lopen.
Helemaal dwars doen en niks willen :mrgreen:
Ik kreeg verschillende adviezen en van sommige schrok ik echt.
Deze schrikbarende adviezen kreeg ik gelukkig niet van het forum.
Toen Beike eenmaal aan de halsband gewend was heb ik de lijn eraan laten hangen en zo liep hij met de lijn door het huis.
Natuurlijk wel onder toezicht.
Veel leuke spelletjes doen, afleiden en belonen etc.
Op een gegeven moment kon ik buiten gewoon de lijn ( losjes ) vastpakken en al spelend hebben we dat opgebouwd.
Ook op cursus destijds is er veel tijd ingestoken.
Op een gegeven moment is het vanzelf goedgekomen.

Edit: Foutje in tekst.
Laatst gewijzigd door Syllvero op 01 apr 2011 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Maantje
Zeer actief

nou vandaag is het al een stukje gelukt,met speeltje en koekje,maar ze deed het wel,ze is nog wel erg jong,dus zal vast wel komen nog denk ik toch
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik heb Nilo een hele tijd getild op de heenweg en dan mocht hij de terugweg vrolijk meelopen. Tot hij de heenweg ook leuk ging vinden :ok:
renee-uk
Zeer actief

snuf schreef:nou vandaag is het al een stukje gelukt,met speeltje en koekje,maar ze deed het wel,ze is nog wel erg jong,dus zal vast wel komen nog denk ik toch
het beestje is net 8 weken, daar mag je echt nog niet zo heel veel van verwachten.
de wereld is nog heel vreemd voor haar en het is logisch dat ze niet staat te springen om van haar veilige, bekende plek weg te gaan.
Langzaam aan dan breekt het lijntje niet ;)
Ik las dat jullie op cursus gaan volgende week?
Strak plan hoor :ok:
Afbeelding

Suske
Zeer actief
Contacteer:

Top!

Zal je vast waarschuwen: straks vindt ze het zo leuk dat je het trekken aan de lijn weer moet afleren :lol1:

Afbeelding
mum

oooo is het pas acht weken.....
Lisette1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lisette1985 »

Bumba vond mee lopen ook echt niet leuk in het begin, nu weet hij niet hoe maf hij moet doen als ik zeg: plasje doen?
Ik heb hem steeds opgetild als hij niet meer wilde, en de stukjes die hij wel liep uitbundig beloond.
Terug naar huis wilde hij ook altijd wel dus dan ook flink motiveren en belonen.
Ik weet zeker dat het bij jou ook helemaal goed gaat komen joh!
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
Sassol
Actief
Mijn ras(sen): Meestal Labrenco, soms Podador.

Ongelezen bericht door Sassol »

Een pup van 8 weken hoeft bij ons nog niet veel te lopen hoor. Alle indrukken zijn al zoooo vermoeiend, je zou er nog maar bij moeten lopen!

Lekker een tijd gewoon in de voortuin zitten en een beetje kijken. En ben je al een half uur aan het wandelen, dan ben je de straat nog niet uit :tongue:

Wat je ook zou kunnen doen is zelf gaan lopen en een lange lijn mee. Neem iets heel lekkers mee en zet een stap en laat dat lekkers achter je vallen.

Elke keer als jij loopt liggen er op magische wijze snoepjes achter je! Zo kan de pup rustig snuffelend achter je aan huppelen.
Begin hier binnen al mee en zo de voordeur uit. Rustig stapje voor stapje.

Ennem... je wilt niet dat je pup aan de riem trekt toch? Waarom mag jij dat dan wel? :klaar:
Doggo = life

Party Puma :balon:

Afbeelding
Maantje
Zeer actief

Lisette1985 schreef:Bumba vond mee lopen ook echt niet leuk in het begin, nu weet hij niet hoe maf hij moet doen als ik zeg: plasje doen?
Ik heb hem steeds opgetild als hij niet meer wilde, en de stukjes die hij wel liep uitbundig beloond.
Terug naar huis wilde hij ook altijd wel dus dan ook flink motiveren en belonen.
Ik weet zeker dat het bij jou ook helemaal goed gaat komen joh!
ja ik ga er vanuit dat het wel goed komt,en ze is vandaag al een heel rondje mee geweest,me meisjes liepen voorop en snuf liep er pardoes achteraan,en trekken aan de riem hoef ik niet,als niet wil lopen draag ik haar,wand anders gaat ze toch niet mee. :I:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”