sinds enkele weken loopt er een dame met een weimaraner(herplaatsre die bij eengezin gewoond heeft waar ze rotverwend was, mocht alles en dat zie je duidelijk) les bij ons...en het gaat niet van een leien dakje
gisteren liep de dochter er mee en dat ging al wat beter maar toch...ze kunnen de hond niet baas, hebben geen overwicht enz enz....ze krijgen tips maar slagen er niet in om die in de praktijk om te brengen tot wanhoop van hun zelf, instructeurs en medecursisten (nog even meegeven dat het in de C klas is (=A klas) waar ik met Juno loop (die B is)...
Er loopt ook nog een heel jong meisje(10?) met een staff die ze nauwelijks de baas kan dus bij tijd en wijlen is het gevaarlijk op het terrein... :N:
Bon, na de les staan we nog wat na te praten en er worden uiteraard tips uitgewisseld...
krijg ik als reactie "jamaar, gij hebt gemakkelijke honden en die luisteren goed"
Ja...ze luisteren (dat goed is relatief) en ik vind hen ook gemakkelijk in vergelijk met de twee vorigen...
Van de Lagotto wordt gezegd 'de kleinste onder de waterhonden maar daarom niet de makkelijkste hond" (is oa door een forumlid
Juno is de makkelijkste van de twee maar toch moet je daar ook aan werken en dat heb ik die mensen ook verteld...heb hen verteld hoe ik het doe oa veel belonen, doorheen de dag kleine oefeningen laten doen, vb zitten om leiband aan te doen, poten af te kuisen enz enz...én belonen...
Vorige week in de A klas (=C klas) met Giorgio wisselden de geleiders van hond, ik heb met een oa rottieteefje gelopen en al diegegen die Giorgio aan de lijn hadden moesten vaststellen dat hij écht niet mee wilde, hij meer op zijn achterpoten heeft gestaan en achterstevoren heeft gelopen dan deftig nodeloos te zeggen dat hij zeer baasgericht is
Er wordt toch vaak gedacht dat honden opgevoed geboren worden