Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Yarrah sensitive kip/rijst

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

yuri36
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising poedel/maltezer
dwergpoedel

Re: Yarrah sensitive kip/rijst

Ongelezen bericht door yuri36 »

dagmar88 schreef:Nee, niets klopt wat jouw mening niet is :ok: dat weten we onderhand wel.
Vooral niet als die onzin van jou komt.

Waarom voel je je aangevallen en reageer je zo als jouw informatie duidelijk niet blijkt te kloppen?
Iedereen weet toch dat testen van consumentenbonden niet altijd kloppen?
Alleen jij niet???
yuri36
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising poedel/maltezer
dwergpoedel

Ongelezen bericht door yuri36 »

Paulala schreef:Ah oke.
Maar ik kan niet geloven dat de brok van de Aldi goede voedingsstoffen bevat.
Inderdaad, ik geloof er ook niks van, volkomen idioot om dat te denken.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

yuri36 schreef:
dagmar88 schreef:Nee, niets klopt wat jouw mening niet is :ok: dat weten we onderhand wel.
Vooral niet als die onzin van jou komt.

Waarom voel je je aangevallen en reageer je zo als jouw informatie duidelijk niet blijkt te kloppen?
Iedereen weet toch dat testen van consumentenbonden niet altijd kloppen?
Alleen jij niet???
Ik voel mij allerminst aangevallen :19:

@Paulala; mijn 1e keus zou het ook niet zijn :mrgreen: Maar brokken zijn uberhaupt mijn 1e keus niet.

Ik zou me er in ieder geval niet zo druk om maken en gewoon proberen. Werkt het niet voor Romeo dan schakel je weer over toch?
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

yuri36 schreef:
Paulala schreef:Ah oke.
Maar ik kan niet geloven dat de brok van de Aldi goede voedingsstoffen bevat.
Inderdaad, ik geloof er ook niks van, volkomen idioot om dat te denken.
ach zolang honden er kerngezond oud op worden, honden die zwaar fysiek werk hebben verricht hun hele leven, geloof ik dat er geen slechte brokken meer zijn. En zal ik eerder een Aldi brok geven dan een brok als Orijen bijv. simpelweg omdat ik weiger zo achterlijk veel te gaan betalen voor hondenvoer.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Als ik moet kiezen tussen Orijen en Aldi brok, dan kies ik voor Orijen.
Niet omdat ik denk dat het persé beter is, maar omdat mijn honden problemen hebben met de granen.
Orijen vertrouw ik zelf ook niet volledig om eerlijk te zijn.
Het percentage eiwitten is mij te hoog.
Ik weet dat het dierlijke eiwitten zijn hoor, maar bewerkte dierlijke eiwitten zijn mijns inziens ook niet zo veilig als wordt beweerd.
Dat zal bij sommige honden toch echt problemen met de nieren op gaan leveren denk ik zo.

Als ik dus honden had die prima tegen graan zouden kunnen, dan denk ik dat ik liever Aldi brok zou voeren dan Orijen.

Daarom is het zo persoonlijk, en ook per hond verschillend wat je geeft.

Als het trouwens echt waar is dat er honden op Aldivoer topsport doen, en gezond oud worden, dan kan een hond dat ook op vegetarisch voer (wel zelf samengesteld) mits aangevuld met allerlei supplementen.
Want zo'n aldibrok bestaat uit nog veel minder dan een bewust samengesteld vegetarisch voer, en het bestaat voor het overgrote deel uit supplementen.
:zweep:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Paulala schreef:Als ik moet kiezen tussen Orijen en Aldi brok, dan kies ik voor Orijen.
Niet omdat ik denk dat het persé beter is, maar omdat mijn honden problemen hebben met de granen.
Orijen vertrouw ik zelf ook niet volledig om eerlijk te zijn.
Het percentage eiwitten is mij te hoog.
Ik weet dat het dierlijke eiwitten zijn hoor, maar bewerkte dierlijke eiwitten zijn mijns inziens ook niet zo veilig als wordt beweerd.
Dat zal bij sommige honden toch echt problemen met de nieren op gaan leveren denk ik zo.

Als ik dus honden had die prima tegen graan zouden kunnen, dan denk ik dat ik liever Aldi brok zou voeren dan Orijen.

Daarom is het zo persoonlijk, en ook per hond verschillend wat je geeft.

Als het trouwens echt waar is dat er honden op Aldivoer topsport doen, en gezond oud worden, dan kan een hond dat ook op vegetarisch voer (wel zelf samengesteld) mits aangevuld met allerlei supplementen.
Want zo'n aldibrok bestaat uit nog veel minder dan een bewust samengesteld vegetarisch voer, en het bestaat voor het overgrote deel uit supplementen.
ja ik ken er een aantal persoonlijk dus dat is zeker waar.
Maar ik vindhet niet vergelijkbaar met vegetarisch aangezien de hond dan toch wat te kort komt in mijn ogen. Vegetarisch is nl. niet goed voor een hond m.i.
het is geen konijn. :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Mojuan
Zeer actief

Maar wat denk je dat er in de aldibrok zit?
Daar zit echt geen vlees in hoor, hooguit wat kippenveren en snavels en misschien met geluk nog wat darmen en koppen.
De rest is zowat alleen maar graan en supplementen.
Ik geloof je trouwens wel hoor, dat je die honden kent.
Maar als dat waar is, dan geloof ik ook dat een vegetarisch menu voor sommige honden prima te doen is aangevuld met supplementen.
En dan ook eieren en zuivelproducten, anders is het veganistisch hè.

Ik denk dat de hond dan nog betere (en beter beschikbare) voedingsstoffen binnen krijgt als je dat zelf samenstelt.

Moest ik kiezen tussen Aldibrok en zelf samengesteld vegetarisch (met ei en melkproducten) dan kies ik toch (hoe vreemd ook misschien) voor het laatste.
Dan weet ik iig precies wat ik geef, en dat ik heel veel afwisseling kan bieden etc etc.
En dat mijn honden niet vol gestopt worden met onnodige granen.

Maar goed, doe mij maar voornamelijk vers vlees.
En een beetje brok met blik in de ochtend.

Jammer dat er geen ervaringen zijn met Yarra kip/rijst.
Ik zal mijn ervaringen plaatsen zodra ik het een tijdje geef.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Paulala schreef:Maar wat denk je dat er in de aldibrok zit?
Daar zit echt geen vlees in hoor, hooguit wat kippenveren en snavels en misschien met geluk nog wat darmen en koppen.
De rest is zowat alleen maar graan en supplementen.
Ik geloof je trouwens wel hoor, dat je die honden kent.
Maar als dat waar is, dan geloof ik ook dat een vegetarisch menu voor sommige honden prima te doen is aangevuld met supplementen.
En dan ook eieren en zuivelproducten, anders is het veganistisch hè.

Ik denk dat de hond dan nog betere (en beter beschikbare) voedingsstoffen binnen krijgt als je dat zelf samenstelt.

Moest ik kiezen tussen Aldibrok en zelf samengesteld vegetarisch (met ei en melkproducten) dan kies ik toch (hoe vreemd ook misschien) voor het laatste.
Dan weet ik iig precies wat ik geef, en dat ik heel veel afwisseling kan bieden etc etc.

dat kan, ik vind vegetarisch helemaal niks... dan ga ik echt voor de aldi brok daar zit dan tenminste nog iets van dier in. Ik geef nu als beloningssnoepjes ook een willekeurig merkloze brok, ik ga daar echt niet over piekeren of dat wel goed zou zijn. Slechte brokken bestaan niet meer imo.
Voor brok ga ik dus ook nooit de prijs van Orijen betalen bijv. simpelweg omdat iets veel natuurlijkers (smuldier bijv.) vele malen goedkoper is... van wat Orijen kost kan ik een maand eten.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Paulala schreef: Moest ik kiezen tussen Aldibrok en zelf samengesteld vegetarisch (met ei en melkproducten) dan kies ik toch (hoe vreemd ook misschien) voor het laatste.

Als je vegetarisch gaat voeren bestaat dat dus ook voor het grootste deel uit granen en peulvruchten.

Ik ken Yarrah alleen persoonlijk van het kattenvoer, en daar was ik zelf niet over te spreken. Maar dat zegt natuurlijk niet zo veel :wink:
Mojuan
Zeer actief

malinois schreef: dat kan, ik vind vegetarisch helemaal niks... dan ga ik echt voor de aldi brok daar zit dan tenminste nog iets van dier in. Ik geef nu als beloningssnoepjes ook een willekeurig merkloze brok, ik ga daar echt niet over piekeren of dat wel goed zou zijn. Slechte brokken bestaan niet meer imo.
Voor brok ga ik dus ook nooit de prijs van Orijen betalen bijv. simpelweg omdat iets veel natuurlijkers (smuldier bijv.) vele malen goedkoper is... van wat Orijen kost kan ik een maand eten.

Oh nee, de prijs van Orijen ga ik ook mijn leven lang niet betalen voor een brok, belachelijk is dat gewoon.
En idd, geef mij dan maar Smuldier, goedkoop maar wel goed.
Romeo lust het ook heel erg graag.

En over het feit of er slechte brokken bestaan zijn de meningen natuurlijk verdeeld.
Mojuan
Zeer actief

dagmar88 schreef: Als je vegetarisch gaat voeren bestaat dat dus ook voor het grootste deel uit granen en peulvruchten.

Ik ken Yarrah alleen persoonlijk van het kattenvoer, en daar was ik zelf niet over te spreken. Maar dat zegt natuurlijk niet zo veel :wink:

Daar had ik niet bij stilgestaan.
Doe maar niet dan........
yvonne1961
Actief

Ongelezen bericht door yvonne1961 »

op de duitse zooplus staan 2 ervaringen:

http://www.zooplus.de/feedback/shop/hun ... rrah/53322" onclick="window.open(this.href);return false;
mum

Ongelezen bericht door mum »

En heb je er wat van gevoerd?
yvonne1961
Actief

Ongelezen bericht door yvonne1961 »

op de nederlandse trouwens ook zie ik nu:

http://www.zooplus.nl/feedback/shop/hon ... rrah/59081" onclick="window.open(this.href);return false;
Mojuan
Zeer actief

JolandaHuizing schreef:Hallo Paulala,

Ik was even getriggerd door je bericht aangaande de Sensitive brok van Yarrah. Ik werk bij Yarrah (als marketing manager) en vind het natuurlijk jammer dat je al bij het openen van de verpakking een slechte eerste indruk hebt gekregen van het product. Zou je mij de code kunnen geven die op de verpakking geprint staat? Deze staat -als het goed is- achterop de verpakking onderaan. Het gaat dan om de volledige code. Wellicht dat ik kan uitzoeken of dit een batch is waar meerdere klachten over binnen zijn gekomen. Bellen mag uiteraard ook: 0341-439859.

groet,

Jolanda Huizing
Ik denk dat alle brok van Yarrah er gewoon zo uitziet.
Dus op zich zal er niets raars mee zijn, maar ik vind het gewoon een rare brok.
Maar ik zal wel eens op de zak kijken voor je, je hoort nog van mij.
Mojuan
Zeer actief

mum schreef:En heb je er wat van gevoerd?

Oh gut nee, nog lang niet haha.
Ik heb nog Taste of the Wild en Nutro Choice in de emmer zitten, en daaronder zit de Yarrah pas.
Romeo eet nu alleen maar blik en Julia krijgt alleen in de ochtend een half theekopje brok.
Dus het duurt nog wel even :N:
mum

Ongelezen bericht door mum »

ben iig blij dat romeo weer wat beter gaat
Mojuan
Zeer actief

Even een update over de Yarrah sensitive kip/rijst.
We zijn er heel erg tevreden over.
In het begin alles gemengd met de andere brokjes, en nu krijgen ze in de ochtend dus Yarrah.
Ze eten het heel graag, en ze hebben er zeer goede en stevige ontlasting van.
Wel wat meer dan met de Taste of the Wild, maar ik had ook niet anders verwacht met al die rijst.
Toch ben ik er heel tevreden over, omdat ik liever kies voor biologisch.
En het is uiteindelijk kiezen tussen verschillende dingen waar je achter staat, een middenweg zeg maar.
dagmar88
Zeer actief

:ok: Wat telt is dat de hondjes het er goed op doen toch?
Mojuan
Zeer actief

Ja zeker, tot nu toe heel goed zelfs.
Geen diarree, zelfs hele vaste ontlasting, alleen een beetje te veel naar mijn zin.
Maar het feit dat het diervriendelijk geproduceerd is zonder allerlei antibiotica en andere ongezonde zaken, is voor mij toch echt belangrijker.
Ze zien er tot nu toe nog steeds heel gezond uit, ik merk niet echt verandering aan ze.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”