Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bachbloesem druppels

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

larissa85
Actief
Mijn ras(sen): Bono-kruising Mastino en vermoedelijk een Amstaff.
En Laika- een Bordeaux dog
Contacteer:

Bachbloesem druppels

Ongelezen bericht door larissa85 »

Hallo allemaal,

Ik vroeg me af of jullie ervaringen hebben met Bachbloesemdruppels en dan met name de 'rescue-remedy'. Mijn hond krijgt de druppels nu twee dagen tegen angst en nervositeit. Ik merk nog geen verschil, hoewel dat misschien ook niet zo raar is omdat hij het nog maar zo kort krijgt. Ik hoop natuurlijk dat het helpt, maar wat kan ik precies verwachten als hij op de druppels gaat reageren? Ik hoorde ook dat het bij sommige honden niets doet. Graag jullie ervaringen!

groetjes larissa
AfbeeldingAfbeelding
Moniek B.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Bachbloesem druppels

Ongelezen bericht door Moniek B. »

Ik heb zeer goede ervaringen met Bach; ik gebruik ter ondersteuning in de gedragstherapie. Helaas denken mensen dat de rescue remedy een wondermiddeltje is, maar dat is niet zo. Er zijn in totaal 38 verschillende remedies die bij verschillende problemen met verschillende oorzaken passen. De Rescue is een mooie remedie, maar met name voor acute schrik- en stressmomenten. Het is meer een EHBO-middeltje. (lees hier voor meer info)
Voor angst en nervositeit die niet kortstondig zijn, maar een andere motivatie/oorzaak hebben, zijn er allerlei andere remedies die zouden kunnen helpen. Welke remedie je moet hebben, is niet 1-2-3 te zeggen; moet er meer informatie beschikbaar zijn. Ik zou daarvoor naar iemand toe gaan die er ervaring mee heeft en weet welke keuze te maken, bijvoorbeeld te vinden via de BCND.
Als je niet de juiste remedie hebt, werkt het idd niet! Bij echte problemen is het in mijn visie ook niet voldoende; het haalt scherpe randjes weg en maakt dieren beter bereikbaar voor training. Maar het zou te gemakkelijk zijn als de oplossing uit een potje kwam..
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Ik heb het wel bij de katten gebruikt maar dat was met een verhuizing en het werkte prima, Resque.
Structureel moet je wat anders verzinnen het is alleen een ondersteuning. :ok:
larissa85
Actief
Mijn ras(sen): Bono-kruising Mastino en vermoedelijk een Amstaff.
En Laika- een Bordeaux dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door larissa85 »

Bedankt voor jullie reacties Moniek en Lillith,
Ja inderdaad ter ondersteuning van de gedragstherapie die hij nu krijgt.
De vrouw die mijn honden uitlaat, die ook gedragstherapeut is, heeft het samen met een vrouw die daar verstand van heeft samengesteld. Maar ik vroeg me af hoe lang het duurt voordat de druppels werken? Zou het kunnen dat daar wel een week of 2 over heen gaan?
Overigs vond ik hem met een lange wandeling vandaag ineens wel veel minder angstig en gespannen reageren op nieuwe dingen en andere honden. Misschien dat de bach-druppels nu toch al effect hebben.
AfbeeldingAfbeelding
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

larissa85 schreef:Bedankt voor jullie reacties Moniek en Lillith,
Ja inderdaad ter ondersteuning van de gedragstherapie die hij nu krijgt.
De vrouw die mijn honden uitlaat, die ook gedragstherapeut is, heeft het samen met een vrouw die daar verstand van heeft samengesteld. Maar ik vroeg me af hoe lang het duurt voordat de druppels werken? Zou het kunnen dat daar wel een week of 2 over heen gaan?
Overigs vond ik hem met een lange wandeling vandaag ineens wel veel minder angstig en gespannen reageren op nieuwe dingen en andere honden. Misschien dat de bach-druppels nu toch al effect hebben.
Bij mijn katten heb ik het alleen de dag voor, op en er na gebruikt.
Oude katten die al 10 jr. op hetzelfde flatje woonden, ze waren alleen vreselijk nieuwsgierig niet bang. :ok:
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Bij Shendor doet het helemaal niets. Heb het gebruikt i.c.m. gedragstherapie en trainingen.
Er is voor hem tot 3 keer toe een flesje speciaal voor hem samengesteld, maar ook dat deed niets. Het enige wat bij hem helpt (inmiddels niet meer nodig gelukkig) is een DAP collar.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
MaaikePerla
Actief
Mijn ras(sen): Herder-Whippet

Ongelezen bericht door MaaikePerla »

Ik heb speciale bach druppels voor perla gehad die door de dierenarts voor haar persoonlijk waren samengesteld.
Merkte nauwelijks tot geen verschil.
Toen ze pas bij mij was heeft ze chlomicalm gehad ongeveer 3 maanden.
Nu geen medicatie meer en een super dapper hondje (in vergelijking met toen ik haar net had niet te geloven..)
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Die druppels moeten natuurlijk wel bij volle maan aangemaakt worden he? Misschien moet je dat nog even navragen :pffff: .
MaaikePerla
Actief
Mijn ras(sen): Herder-Whippet

Ongelezen bericht door MaaikePerla »

Rosita Compagner schreef:Die druppels moeten natuurlijk wel bij volle maan aangemaakt worden he? Misschien moet je dat nog even navragen :pffff: .
Oh was dat het :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”