Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Aqua Topic

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

Roompie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Aqua Topic

Ongelezen bericht door Roompie »

Denise. schreef:
Onyx schreef:Snot, dan toch maar een grotere bak dus. :ok:
Is toch geen ramp om een bak te kopen :engel:
Kun je in deze bak garnalen gaan houden :wink:
Even ter illustratie Afbeelding
Zo groot worden ze dus.
Holy crap!! :80: :O: :O: Passen ze zich niet aan aan de bak? En is die op het plaatje dood? :(
Afbeelding
Supernova
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Supernova »

tkuijernl schreef:
Denise. schreef:
Onyx schreef:Waarom zijn mijn vissen dan actief, alert, gezond en eten ze goed?
Ik weet zeker dat jouw vissen in deze bak niet oud zullen worden.
Sluierstaarten worden ongeveer 25-30 cm lang en hebben dus echt een bak van 1,5 meter nodig, het liefst nog groter.
Gewone goudvissen worden 40 cm lang en kunnen het beste in een vijver. Dit is verders geen aanval, iedereen maakt fouten maar jouw bak is echt veels te klein. :wink:
de goud vis die wij erin hebben (die blauw gespikkelde) heeft eerst ook in een 50 liter bak geleefd voor 1,5 jaar...nu leeft hij alweer ruim 1 jaar in deze bak dus hij is al zeker 2,5 jaar.....

en ik weet zeker dat mijn bak wel groot genoeg is eigenlijk voor deze vissen....ze hebben meer dan genoeg ruimte om te zwemmen
Goudvissen worden met goede verzorging gerust een jaar of 20. Dat zullen ze in jouw bak nooit worden omdat ze niet meer kunnen groeien. Binnen groeit alles echter wel door waardoor ze op een gegeven moment zo misvormd zijn dat ze sterven.
Ik vind dat erg sneu dus ik zou echt een grotere bak kopen.
Supernova
Zeer actief

Onyx schreef:
Denise. schreef:
Onyx schreef:Snot, dan toch maar een grotere bak dus. :ok:
Is toch geen ramp om een bak te kopen :engel:
Kun je in deze bak garnalen gaan houden :wink:
Even ter illustratie Afbeelding
Zo groot worden ze dus.
Holy crap!! :80: :O: :O: Passen ze zich niet aan aan de bak? En is die op het plaatje dood? :(
Goudvissen zullen zich inderdaad aan passen aan de bak in de zin dat ze niet groter worden. De organen etc. zullen wel gewoon groeien waardoor de vis misvormd raakt en sterft. Daarom worden de meeste goudvissen niet ouder dan een jaar of 4, simpelweg omdat ze in veels te kleine bakken worden gehouden.
tkuijernl
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door tkuijernl »

Denise. schreef:Goudvissen worden met goede verzorging gerust een jaar of 20. Dat zullen ze in jouw bak nooit worden omdat ze niet meer kunnen groeien. Binnen groeit alles echter wel door waardoor ze op een gegeven moment zo misvormd zijn dat ze sterven.
dat heb ik echt nog nooit gehoord moet ik eerlijk zeggen zelfs niet vanuit de winkel...aangezien die blauw gespikkelde samen met een ander is gekocht voor in een jewel 60......nu heeft die ene dus wel veel meer ruimte en de ander is van de stress overleden toen het dikkoppie erbij kwam..

thanks voor de info in ieder geval!! zo leren we nog eens wat ;)
groetjes Tamara
Supernova
Zeer actief

tkuijernl schreef:
Denise. schreef:Goudvissen worden met goede verzorging gerust een jaar of 20. Dat zullen ze in jouw bak nooit worden omdat ze niet meer kunnen groeien. Binnen groeit alles echter wel door waardoor ze op een gegeven moment zo misvormd zijn dat ze sterven.
dat heb ik echt nog nooit gehoord moet ik eerlijk zeggen zelfs niet vanuit de winkel...aangezien die blauw gespikkelde samen met een ander is gekocht voor in een jewel 60......nu heeft die ene dus wel veel meer ruimte en de ander is van de stress overleden toen het dikkoppie erbij kwam
Je hoeft me niet te geloven hoor, maar als je je een beetje verdiept had in goudvissen dan had je dit gewoon geweten.
En die verkopers weten vaak helemaal niks van vissen, daarnaast zullen ze jou nooit vertellen dat je een bak van een paar honderd euro moet kopen. Dan ga je die vissen natuurlijk nooit kopen :19:
Supernova
Zeer actief

Eerste hit op google.

http://forum.punkyfish.nl/viewtopic.php?f=17&t=64328" onclick="window.open(this.href);return false;
tkuijernl
Zeer actief

Denise. schreef:
tkuijernl schreef:
dat heb ik echt nog nooit gehoord moet ik eerlijk zeggen zelfs niet vanuit de winkel...aangezien die blauw gespikkelde samen met een ander is gekocht voor in een jewel 60......nu heeft die ene dus wel veel meer ruimte en de ander is van de stress overleden toen het dikkoppie erbij kwam
Je hoeft me niet te geloven hoor, maar als je je een beetje verdiept had in goudvissen dan had je dit gewoon geweten.
En die verkopers weten vaak helemaal niks van vissen, daarnaast zullen ze jou nooit vertellen dat je een bak van een paar honderd euro moet kopen. Dan ga je die vissen natuurlijk nooit kopen :19:
ik had er nog een zinnetje bij gezet :mrgreen: ik bedoelde het namelijk goed en ben juist blij met je antwoord, als niemand het meld dan weet je het ook niet....
groetjes Tamara
Supernova
Zeer actief

tkuijernl schreef:ik had er nog een zinnetje bij gezet :mrgreen: ik bedoelde het namelijk goed en ben juist blij met je antwoord, als niemand het meld dan weet je het ook niet....
Lees die link even door, daar staat alles in :D
tkuijernl
Zeer actief

Denise. schreef:
tkuijernl schreef:ik had er nog een zinnetje bij gezet :mrgreen: ik bedoelde het namelijk goed en ben juist blij met je antwoord, als niemand het meld dan weet je het ook niet....
Lees die link even door, daar staat alles in :D
thanks!! normaal is het de hobby van mn man maar ik denk dat ik me er even mee ga bemoeien :F:
groetjes Tamara
Nonsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull terrier en Chinese naakthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nonsy »

indd denise heeft wel gelijk... goudvissen horen groot gehuisvest te zitten, want ze kunnen heel groot en oud worden.. de meeste mensen weten dat niet.. en zijn al blij als hun visje 5 jaar wordt... helaas halen de meeste goudvissen de 2 a 3 jaar niet eens, omdat ze allemaal te klein zitten en slechte verzorging hebben..

Ik heb zelf een koivijver en mijn oudste koi is zo'n 15 jaar.. Deze kunnen ook een hele oude leeftijd behalen..
Dieren zijn vrienden voor het leven, laten wij mensen dat ook voor hun zijn!
Afbeelding

www.nonsyszoo.come2me.nl
www.nonsyschins.come2me.nl
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Nou Onyx, grote bak kopen en de aqua40 inrichten voor garnaaltjes :cheer: :cheer:
Afbeelding
tkuijernl
Zeer actief

ik heb nog een jewel 60 staan....denk dat ik daar ook garnaaltjes in ga houden....door het topic erover vind ik ze echt helemaal super!! maar eerst voor de visjes zorgen
groetjes Tamara
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Ik vind vissies geweldig. Zijn jullie veel extra kosten kwijt in de maand?
Nonsy
Zeer actief
Contacteer:

Nou als je bak eenmaal goed loopt ben je niet veel kwijt voor je aqua...

Mijn koivijver kost wel heel veel in de maand.. qua voer, waterverversen, stroom.. dat is niet zo'n goedkope hobby hahaha

Maar een leuk aqua valt opzich wel mee..
Nu zou ik niet weten wat ik kwijt ben aan mijn aqua, want heb heel veel verblijven die stroom kosten.. Maar een normaal aqua met dus een normaal filter en lampjes valt wel mee..

Het opzetten is vaak het duurst..
Afbeelding

www.nonsyszoo.come2me.nl
Supernova
Zeer actief

Devel schreef:Ik vind vissies geweldig. Zijn jullie veel extra kosten kwijt in de maand?
Ik vind het wel een prijzige hobby ja, voordat je zo'n bak helemaal opgestart hebt ben je best wat centen kwijt. Hoe veel ligt aan de grootte van je bak en wat voor een inrichting je wilt. Zo'n klein bakje kost je natuurlijk minder dan een bak van 1 meter die je heel mooi beplant wil hebben.
tkuijernl
Zeer actief

ik vind het wel een kostbare hobby eigenlijk...als ik zie wat het ons al gekost heeft en nu nog gaat kosten..

maar het is wel zo dat als hij eenmaal draait het reuze meevalt
groetjes Tamara
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Mijn ex had een zee aquarium van 2,5 meter dus ik vind de kosten om te gieren daarbij vergeleken.
Ik heb dan wel een klein bakje. Denk dat ik nu al met al zo tegen de 200 euro kwijt ben, inclusief 1 dooie school vissen.
Afbeelding
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

oh nou ik zit denk ik al op het dubbele :N: hoor Mit
Maar idd,als het eenmaal draait dan kost het niet zoveel meer.
ik heb wel extreem veel planten gekocht(matjes javavaren kostten 2x5 en 1x10euro)de rest allemaal 2,95 per stuk ofzo x7
ik heb een nieuw filter besteld a32,50 euro,ik heb een andere lichtkap erop gedaan(oude voldeed niet) a25euro
de bak zelf was maar 50euro maar het loopt snel op.
druppeltestset(zodat ik niet steeds naar de winkel hoef) kostte39,90euro,c02 contineu test a 22,50,co2 bioset,19,95euro
Pff ik ga stoppen met opnoemen,anders krijg ik nog een schuldgevoel :N:
Nonsy
Zeer actief
Contacteer:

De vraag was, of je veel extra geld kwijt was in de maand met een aquarium... Dus dan is hij al opgestart.. En dan valt het reuze mee.. Zeker als je een niet te groot aqua hebt..

In vergelijking met mijn andere hobby's is het geld wat ik maandelijks kwijt ben aan mijn aqua echt geen drol... Dus dan vind ik het zeker geen dure hobby.. Ook qua aanschaf, zijn veel van mijn andere hobby's (dieren) duurder dan mijn kleine aqua (60 liter)..

Voer doe je normaal redelijk lang mee, dat beetje stroom en water is nou ook niet echt een dikke kostenpost..

Het opzetten kost indd wel wat geld... Maar dat ligt er ook helemaal aan, hoe je het aanpakt.. Maar dat is met alles zo..
Afbeelding

www.nonsyszoo.come2me.nl
Eefje83
Zeer actief

Nonsy schreef:De vraag was, of je veel extra geld kwijt was in de maand met een aquarium... Dus dan is hij al opgestart.. En dan valt het reuze mee.. Zeker als je een niet te groot aqua hebt..

In vergelijking met mijn andere hobby's is het geld wat ik maandelijks kwijt ben aan mijn aqua echt geen drol... Dus dan vind ik het zeker geen dure hobby.. Ook qua aanschaf, zijn veel van mijn andere hobby's (dieren) duurder dan mijn kleine aqua (60 liter)..

Voer doe je normaal redelijk lang mee, dat beetje stroom en water is nou ook niet echt een dikke kostenpost..

Het opzetten kost indd wel wat geld... Maar dat ligt er ook helemaal aan, hoe je het aanpakt.. Maar dat is met alles zo..
per maand zal het idd niet heel veel zijn maar ja je moet hem dus wel eerst opstarten anders ben je sowieso niks kwijt.
Vandaar ook mijn optelsommetje(die niet eens compleet is)
Maar goed,als je een kale bak met 2stengels waterpest zonder verwarming en licht doet ben je ook heel goedkoop uit,of je vissen het dan zo leuk hebben is een 2e maar goed.
Je moet vooral kijken wat je er aan wilt besteden,en aan de hand daarvan beslissen welk aquarium je wilt en hoe je dat wil inrichten,en op welke termijn.
Elke maand een beetje sparen en ineens alles aanschaffen(behalve visjes) of ineens aanschaffen(en dus een grote aanslag op je portemonnee ineens indien niet gespaard) tis maar net wat je zelf wil en hoe gek je het zelf maakt.en ik maak het nogal gek,zo zit ik in elkaar
Nonsy
Zeer actief
Contacteer:

Ik bespaar ook zeker niet op de inrichting van de verblijven van mij dieren, zeker niet.. zal geen opsommingen maken, want dat wordt te gek.... Maar alles wat je wil beginnen kost geld, in dieren gebied.. En je kan kiezen voor 2e hands of nieuw.. Ik bedoel er staan al leuke kleine aqua's voor 35 a 50 euro.. 2e hands, dat noem ik niet duur.. En ja, natuurlijk kost de inrichting ook geld.. Maar indd de visjes komen dan toch later...Je bak hoeft ook niet meteen helemaal vol te zitten..

Ik heb vissen van 55 euro en 65 euro per stuk.. Maar ja, je kan ook gewoon visjes van 2 euro kopen..

Daarbij is duur.. ook een begrip.. Ik kan niet bij een ander in zijn porto kijken.. Dus voor ieder is het ook anders.. en iedereen wil ook niet zoveel geld uitgeven aan vissen en een ander wel en die vind het dan al snel mee vallen..

Ik spreek alleen uit mijn ervaring.. en ik vind een klein aqua wel mee vallen, als ik kijk wat ik uitgegeven heb voor mijn andere dieren en huisvesting en voeding etc..

En zeker op de vraag, of je maandelijks veel kwijt bent, zeg ik nee.. Dat is echt niet veel als je kijkt naar een hond of wat dan ook..

Ik wil ooit nog een zeeaquarium, maar dat is toch zeker een stuk duurder dan een gewoon klein zoetwaterbakkie.. :D
Afbeelding

www.nonsyszoo.come2me.nl
Yaika
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador, ruwharige teckel

Ongelezen bericht door Yaika »

@nonsy

Dat is mijn bak niet hoor! Dat is gewoon een foto van een amano bak!

Over een paar maanden beginnen mijn amano projecten weer. Nu staan ze leeg! :)
"Als je op de witte lijn blijft rijden, rij je altijd goed"
Nonsy
Zeer actief
Contacteer:

ooh hahah... want hij is wel heel mooi!!!
Afbeelding

www.nonsyszoo.come2me.nl
patricia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Contacteer:

Ongelezen bericht door patricia »

dankzij dit topic en deze kreeg ik ook het aquariumvirus te pakken.
Ik heb al 13 jaar dezelfde 120l bak staan maar deed er eigenlijk weinig meer mee.
Totdat ik al die mooie aquariumfoto's hier zag en dacht; dat wil ik ook!
ik heb ooit met mijn stomme kop twee plaatjes gekocht en je raadt het al dat werden er meer, te veel, zo veel dat er geen ruimte meer was voor andere vissen.
Ze vraten mijn planten steeds op en veel meer dan voeren en de bak schoonmaken deed ik niet.
En toen ging het verwarmingselement stuk, op een ochtend zag ik heel veel plaatjes drijven en bleek het water 30 graden te zijn :eek: sneu voor die vissen maar ik vond het op dat moment niet zo erg, ik had "nog maar" 30 plaatjes de andere vissen hadden het wel overleefd.
Een nieuw verwarmingselement gekocht en beetje bij beetje werden het steeds minder plaatjes, de kleintjes werden vaker opgegeten en er sneuvelden nog wat grote ik heb er nu nog 9.
Toen kreeg ik een algenexplosie, alles wat als decoratie in de bak lag werd groen en de enige plant die ik er nog in had staan kwam ook onder de alg te zitten.
Ik vond er eigenlijk geen moer meer aan, maarja weg doen vond ik ook zonde.
De vissen die erin zaten deden het verder goed maar de bak was niet mooi.
Door tips van het HF en internet kwam ik erachter dat ik helemaal verkeerd bezig was, ik kocht geen planten meer want die hadden toch geen kans met die algenzooi maar die moesten er dus wel in, een lamp die voor betere plantengroei zorgt kocht ik nooit want dan zouden mijn algen alleen maar sneller groeien enz..
allemaal misverstanden dus. :piew:
Gisteren bij de Intratuin plantjes gekocht, een plantengroeilamp had ik ondertussen al, visjes gekocht waaronder ook een algeneter, een nieuw laagje bodembedekker erin gedaan, de decoratiestenen weggegooid en de stukken hout schoongemaakt die zijn weer bruin ipv groen.
Ik ga nog minder voeren, ik laat de verlichting langer branden, ga het water vaker verversen enz.
En nu maar hopen dat de alg minder wordt en wegblijft.
De bak straalt in ieder geval al veel meer rust uit ipv ergernis.
HF bedankt :cheer:
geprobeerd om wat foto's te maken.
Afbeelding
de achterwand zit nog vol met alg
Afbeelding
Onder die stronk ligt een clown botia
Afbeelding
waarbij ze niet verteld hadden dat hij zo groot kan worden :eek:
Afbeelding
Afbeelding
Een grondeltje, erg leuke visjes vind ik dat
Afbeelding
Afbeelding
en nog een grondbewoner
Afbeelding
Groetjes Patries
Afbeelding
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

patricia schreef: waarbij ze niet verteld hadden dat hij zo groot kan worden :eek:
Afbeelding
Ze hebben je er vast ook niet bij verteld dat het een scholenvis is die met minimum 6 stuks gehouden moet worden :wink: Maar zo te zien is ie nog lang niet uitgegroeid...

Ze worden heel erg groot

Afbeelding

Maar leuk dat je er weer zin in hebt :cheer:

Ik heb nog een extra bakje opgestart, had er zin in en ik had een extra lamp liggen. Zo ziet ie er na een paar dagen uit, er zitten nog snelgroeiers in voor de opstart maar dat wordt nog vervangen door andere planten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
patricia
Zeer actief
Contacteer:

6 stuks :eek: waar laat ik ze??
Nee dat hebben ze niet verteld.
Ik vind trouwens de normale dierenwinkles maar bar weinig verstand van visjes en planten hebben.
Ik ook niet maar verwacht van hun dan wel een eerlijk advies.
Bij de Intratuin heb ik toevallig al twee keer een jongen getroffen die er wel verstand van heeft (tenminste daar ga ik van uit)
Groetjes Patries
Afbeelding
patricia
Zeer actief
Contacteer:

hoe maak je trouwens zo'n mooie foto?
Groetjes Patries
Afbeelding
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Je moet ook niet verwachten dat verkopers er verstand van hebben. Je moet eigenlijk zelf eerst opzoeken over hoe en wat, voor je naar de winkel trekt. Is met honden toch ook zo, je gaat eerst kijken wat je wil, of het bij je past en hoe je er voor moet zorgen. Je kan wel in een opwelling een deerhound pup meenemen en dan na drie maanden "ships, hij wordt zo groot...."

En dat is met vissen net zo. Mensen kijken alleen naar hoe het visje eruit ziet en dan nemen ze het mee, totdat ze na een half jaar ontdekken dat ie toch wel heel hard groeit, of dat er opeens toch wel heel veel visjes verdwijnen. Volgens verkopers past zowat alles samen, als ze maar kunnen verkopen. Dus eerst opzoeken hoe het moet, en dan pas eraan beginnen.
Afbeelding
patricia
Zeer actief
Contacteer:

daar ben ik ondertussen ook achter :ok:
Ik vraag tegenwoordig altijd hoe groot een vis wordt, bij enige twijfel neem ik hem niet.
Ik heb eerder een algeneter gehad en die groeide de bak uit, die heb ik weggegeven dus toen ik weer een algeneter zocht ben ik eerst op internet gaan speuren naar een niet zo grootwordende maar als je dan in die winkel staat moet je ze maar geloven dat ze ook daadwerkelijk de goede meegeven.
Er zijn nogal veel verschillende en ik ben ook geen wandelende encyclopedie.
Die clown werd me aangeraden omdat ik last van slakken had.
Groetjes Patries
Afbeelding
Eefje83
Zeer actief

Patricia,die op je laatste foto,die corydoras wil ook graag met minimaal 6soortgenootjes leven,heeft ie die?
Verder is het een leuk bakje(waar ikzelf nog veel meer planten in zou zetten,beetje zoals Eline haar goudvissenbak in het andere topic)

Fijn dat je weer nieuwe moed hebt gevonden om te herstarten!
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”