Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik wordt er gek van

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Ik wordt er gek van

Ongelezen bericht door marian* »

yuri36 schreef:
marian* schreef:
yuri36 schreef:

Oh ja, voordat ik het vergeet: je moet op de Canadese site van Orijen kijken.
Waar?
A | This is a question we’re asked a lot, and our position on animal testing is simple - we conduct only those tests in which we would allow our own companion dogs and cats to participate.

If it’s not OK for our dogs and cats, THEN IT’S NOT OK FOR ANY OTHER CATS AND DOGS.

We perform only non-invasive tests, which including palatability (taste), urine pH and digestibility (the latter through stool analysis only). These tests are never performed with dogs or cats kept in a laboratory environment (cages).

http://orijen.ca/" onclick="window.open(this.href);return false;

Onder FAQ.
:ok:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

yuri36 schreef:Een ongevaarlijk bot is misschien een bot waar een hond geen splinters vanaf kan kauwen en dat hij niet naar binnen kan werken.
dat is niet waar, van die harde botten slijt het gebit heel erg hard, die geef ik nooit. er is trouwens geen bot waar mijn bullmastiff niets vanaf krijgt hoor ;).
Afbeelding
Lien0
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russel Terrier

Ongelezen bericht door Lien0 »

Bedankt voor iedereen met een reactie op mijn vraag:)

ik heb net de kippennekjes opgehaald en meteen 2 gegeven aangezien ik vandaag geen smuldier kon krijgen en rodi ook uitverkocht was:(

ze pakt het en het kraakte inderdaad behoorlijk wat me wel opviel is dat ze geen 1x het bot uit haar mond heeft gedaan ze heeft het wel lekker lopen kraken maar ze slikte het wel verder gewoon door is dit erg?? (als jullie het zo snappen :scratch: )

en nog een vraag Milo krijgt normaal 200 gram smuldier 100 gram in de ochtend en 100 gram in de avond.
Als ik nu 2 dagen in de week 1 maaltijd wil vervangen door kippenekjes is het dan de bedoeling dat ik in de ochtend 100 gram smuldier geef en in de avond 100 gram kippenekjes?? of moet dit in een andere verhouding?
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Mijn honden kraken op dezelfde manier als die jij beschrijft, zelfs mijn Hava doet dat.
Die krijgt normaal 120 gram, en of dat barf is of kvv maakt niet uit in gewicht.
Zij kraakt dus één zo'n nekje uitgebreid en schuift het daarna in één keer naar binnen :80:

Nekjes weegt wel iets lastiger af trouwens.
Ik heb een soort blikschaar waar ik dat soort dingen mee knip, met een wildschaar kan het ook.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Succes met het voeren van Milo. Ik ben erg tevreden over het rauw voeren en heb er honden erg van op zien knappen. Ik heb mezelf wel goed ingelezen voordat ik ben begonnen met rauw voeren, er zijn wel een aantal aandachtspunten, bijvoorbeeld de verhoudingen die je moet geven. Het boekje van Tannetje Koning, Voer voor Carnivoren, vond ik daarbij wel behulpzaam.

Maar kip valt hier ook goed in de smaak. En hij leeft nog steeds. ;)

Afbeelding
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

De hond dan. :smile:
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
Lien0
Zeer actief

@gaby: :smile: ik dacht al die kip is toch dood? :scratch:

Maar ik ga niet geheel over op barf, aangezien wij hier gewoon geen vriesruimte voor hebben:( wel ben ik er achter gekomen dat bij mij achter zo een 5 minuten lopen een poelier is :lol1: dus daar kan ik zo nu en dan wel iets op gaan halen.

@Marjoleine: Hoe bedoel je moeilijk wegen? je kan ze toch op een keuken weegschaal leggen of denk ik daar nu weer veelste makkelijk over :19:?

maar is het wel zo dat als ik 100 gram minder smuldier geef ongeveer 100 gram nekjes kan geven of moet ik meer nekjes of juist minder geven???
Afbeelding
lonneke
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door lonneke »

hier krijgen ze vrijdag voor het eerst kippennekken :cheer:
Groetjes Lonneke, Toby, Djucko en Cooper
Afbeelding
http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo
Lien0
Zeer actief

lonneke schreef:hier krijgen ze vrijdag voor het eerst kippennekken :cheer:
Mijn jack russeltje vond het helemaal geweldig in het begin hield ik het vast maar aangezien dat op grommen uitliep liet ik het maar los maar had haar wel in een stukje keuken gehouden zodat ze niet het hele huis doorging en ik niet kon kijken hoe ze het opat. Het ging gelukkig heel goed en ze ligt nu nog steeds na te genieten :lol1:
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Lien0 schreef:Bedankt voor iedereen met een reactie op mijn vraag:)

ik heb net de kippennekjes opgehaald en meteen 2 gegeven aangezien ik vandaag geen smuldier kon krijgen en rodi ook uitverkocht was:(

ze pakt het en het kraakte inderdaad ehoorlijk wat me wel opviel is dat ze geen 1x het bot uit haar mond heeft gedaan ze heeft het wel lekker lopen kraken maar ze slikte het wel verder gewoon door is dit erg?? (als jullie het zo snappen :scratch: )

en nog een vraag Milo krijgt normaal 200 gram smuldier 100 gram in de ochtend en 100 gram in de avond.
Als ik nu 2 dagen in de week 1 maaltijd wil vervangen door kippenekjes is het dan de bedoeling dat ik in de ochtend 100 gram smuldier geef en in de avond 100 gram kippenekjes?? of moet dit in een andere verhouding?
Die verhouding lijkt me prima :ok:
yuri36 schreef:Het IS ook gevaarlijk.
Meen je dat rauw vlees voor je hond gezond is (en ik vind van niet!), geef dan kvv waar de botten gemalen in zitten.
Ooit ga je er misschien spijt van krijgen, maar dan kan het te laat zijn. En dan lijkt het me evenmin leuk om al die mensen onder ogen te komen die nu al zeggen dat je gek bent.
De meeste dingen om op te kauwen en die een hond naar binnen kan werken, zíjn gewoon gevaarlijk.
Als je alleen maar op barf-sites gaat lezen dan krijg je erg eenzijdige informatie.
Kijk je wat verder en lees je meer dan alleen maar barf-sites, dan zul je zien dat je donders goed moet oppassen met wat je je hond te kauwen geeft, laat staan dat je hem botten e.d. naar binnen laat werken.
Als je de barf-sites goed bekijkt zie je dat ze wel degelijk waarschuwen voor de gevaren. Geen dragende onderdelen geven van grote dieren bijvoorbeeld, die zijn te hard. Zelfs de dragende onderdelen van een redelijk klein proodier zijn soms te hard. Ook word gewaarschuwd nooit je hond zonder toezicht te laten eten vanwege mogelijk verslikkingsgevaar. Daardoor word er ook geadviseerd de hond goed te leren kraken en rustig te eten. Nooit bewerkte botten geven zoals bv gerookte botten uit de dierenwinkel, door het bewerken gaat de lijmstof uit het bot waardoor het bot nóg harder en moeilijker te verteren word en gemeen kan splinteren. Rauwe botsplinters (van niet dragende onderdelen) zijn zacht genoeg om te verteren, zeker van jonge dieren. En zo nog meer.
Zie notabene het bottendocument hier op het forum, daar word ook gewaarschuwd voor alle gevaren. Men gaat echt niet lichtzinnig te werk, er zijn verschillende dierenartsen die achter het voeren van botten staan.

En over je opmerking over de ph waarde van het maagzuur; in een ander topic schrijf je zelf dat jouw honden van vegetarische brokken een verkeerde urine ph waarde kregen, op brokken met een hoge concentratie vlees verbeterde dit. Dan zeg je toch zelf dat vlees een zuurdere ph waarde veroorzaakt (nodig heeft om te verteren)? De maagsappen van je hond passen zich aan op het voer wat ze krijgen, bij voer wat hoofdzakelijk uit groenten/granen bestaat is een meer basische ph waarde nodig, bij vlees en botten een zuurdere. En dat vind je weer terug in de urine ;)

Dus je spreekt jezelf nogal tegen.
yuri36
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising poedel/maltezer
dwergpoedel

Ongelezen bericht door yuri36 »

Dat klinkt allemaal heel mooi, en toch gaat het regelmatig mis met barf.

De Ph-waarde van maagzuur en de ph-waarde van urine zijn twee totaal verschillende dingen.
Blijkbaar ben jij absoluut niet medisch onderlegd, anders haalde je deze twee zaken niet door elkaar.
Mensen als jij kan veel wijsgemaakt worden helaas ;-( En in dit geval door barf-fanatici.

Wat ik gezegd heb over de ph-waarde van het maagzuur: de ph-waarde van het maagzuur van de hond verschilt niet tot nauwelijks met dat van de mens, dit in tegenstelling tot wat vaak door barfers beweerd wordt om aan te tonen waarom honden wel botten zouden kunnen opeten en verteren zonder problemen, en mensen niet. Dat klopt dus absoluut niet. Er zijn genoeg gevallen bekend van honden die botten niet wisten te verteren; wat uiteindelijk (bijna-)fataal afliep.
Gollum schreef: Als je de barf-sites goed bekijkt zie je dat ze wel degelijk waarschuwen voor de gevaren. Geen dragende onderdelen geven van grote dieren bijvoorbeeld, die zijn te hard. Zelfs de dragende onderdelen van een redelijk klein proodier zijn soms te hard. Ook word gewaarschuwd nooit je hond zonder toezicht te laten eten vanwege mogelijk verslikkingsgevaar. Daardoor word er ook geadviseerd de hond goed te leren kraken en rustig te eten. Nooit bewerkte botten geven zoals bv gerookte botten uit de dierenwinkel, door het bewerken gaat de lijmstof uit het bot waardoor het bot nóg harder en moeilijker te verteren word en gemeen kan splinteren. Rauwe botsplinters (van niet dragende onderdelen) zijn zacht genoeg om te verteren, zeker van jonge dieren. En zo nog meer.
Zie notabene het bottendocument hier op het forum, daar word ook gewaarschuwd voor alle gevaren. Men gaat echt niet lichtzinnig te werk, er zijn verschillende dierenartsen die achter het voeren van botten staan.

En over je opmerking over de ph waarde van het maagzuur; in een ander topic schrijf je zelf dat jouw honden van vegetarische brokken een verkeerde urine ph waarde kregen, op brokken met een hoge concentratie vlees verbeterde dit. Dan zeg je toch zelf dat vlees een zuurdere ph waarde veroorzaakt (nodig heeft om te verteren)? De maagsappen van je hond passen zich aan op het voer wat ze krijgen, bij voer wat hoofdzakelijk uit groenten/granen bestaat is een meer basische ph waarde nodig, bij vlees en botten een zuurdere. En dat vind je weer terug in de urine ;)

Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Lien0 schreef:
lonneke schreef:hier krijgen ze vrijdag voor het eerst kippennekken :cheer:
Mijn jack russeltje vond het helemaal geweldig in het begin hield ik het vast maar aangezien dat op grommen uitliep liet ik het maar los maar had haar wel in een stukje keuken gehouden zodat ze niet het hele huis doorging en ik niet kon kijken hoe ze het opat. Het ging gelukkig heel goed en ze ligt nu nog steeds na te genieten :lol1:
Oh lekker hoor :cheer:
Lien0
Zeer actief

yuri36 schreef:Dat klinkt allemaal heel mooi, en toch gaat het regelmatig mis met barf.

De Ph-waarde van maagzuur en de ph-waarde van urine zijn twee totaal verschillende dingen.
Blijkbaar ben jij absoluut niet medisch onderlegd, anders haalde je deze twee zaken niet door elkaar.
Mensen als jij kan veel wijsgemaakt worden helaas ;-( En in dit geval door barf-fanatici.

Wat ik gezegd heb over de ph-waarde van het maagzuur: de ph-waarde van het maagzuur van de hond verschilt niet tot nauwelijks met dat van de mens, dit in tegenstelling tot wat vaak door barfers beweerd wordt om aan te tonen waarom honden wel botten zouden kunnen opeten en verteren zonder problemen, en mensen niet. Dat klopt dus absoluut niet. Er zijn genoeg gevallen bekend van honden die botten niet wisten te verteren; wat uiteindelijk (bijna-)fataal afliep.
Gollum schreef: Als je de barf-sites goed bekijkt zie je dat ze wel degelijk waarschuwen voor de gevaren. Geen dragende onderdelen geven van grote dieren bijvoorbeeld, die zijn te hard. Zelfs de dragende onderdelen van een redelijk klein proodier zijn soms te hard. Ook word gewaarschuwd nooit je hond zonder toezicht te laten eten vanwege mogelijk verslikkingsgevaar. Daardoor word er ook geadviseerd de hond goed te leren kraken en rustig te eten. Nooit bewerkte botten geven zoals bv gerookte botten uit de dierenwinkel, door het bewerken gaat de lijmstof uit het bot waardoor het bot nóg harder en moeilijker te verteren word en gemeen kan splinteren. Rauwe botsplinters (van niet dragende onderdelen) zijn zacht genoeg om te verteren, zeker van jonge dieren. En zo nog meer.

als je overal zoveel van afweet waarom geef je dan ook niet gewoon antwoord op de vraag welke opleiding je hebt gedaan??

en waarom verpest je iedereen zijn topic ga lekker je eigen topics verpesten!
Afbeelding
yuri36
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising poedel/maltezer
dwergpoedel

Ongelezen bericht door yuri36 »

Lien0 schreef: waarom verpest je iedereen zijn topic ga lekker je eigen topics verpesten!
Dametje, mag het een beetje vriendelijker?
Ik weet niet of je het ten volle beseft, misschien scheelt er iets aan je, dan kan ik het je niet kwalijk nemen, maar je hebt zelf de titel "ik wordt er gek van" (taalfout trouwens, die t moet weg, dus [ik word]) aan ditonderwerp gegeven en ook opgemerkt:
"Nu vertelde ik dit aan mening mens hier in de wijk en aan familie en die vertelde mij allemaal dat ik gek ben en dat het erg gevaarlijk is dit en dat... om gek van te worden eigenlijk."

Dan moet je het ook niet raar vinden om reacties daarop te krijgen.

Ik hoop oprecht dat je nooit iets ellendigs hoeft mee te maken door de domme keuzes die je nu maakt.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

yuri36 schreef:
Lien0 schreef: waarom verpest je iedereen zijn topic ga lekker je eigen topics verpesten!
Ik weet niet of je het ten volle beseft, misschien scheelt er iets aan je, dan kan ik het je niet kwalijk nemen, maar je hebt zelf de titel "ik wordt er gek van" (taalfout trouwens, die t moet weg, dus [ik word]) aan ditonderwerp gegeven en ook opgemerkt:
"Nu vertelde ik dit aan mening mens hier in de wijk en aan familie en die vertelde mij allemaal dat ik gek ben en dat het erg gevaarlijk is dit en dat... om gek van te worden eigenlijk."

Ik hoop oprecht dat je nooit iets ellendigs hoeft mee te maken door de domme keuzes die je nu maakt.
Maar welke opleiding heb je nou gevolgd????? Daar heeft nog steeds niemand antwoord op gekregen.
Afbeelding
Dondersteen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondjes

Ongelezen bericht door Dondersteen »

Ik denk dat 2 kippennekken ongeveer 100 gram zullen wegen, een keer iets minder of meer is helemaal niet erg, ik geef ze hier qaf en toe de ene dag 250 gram en dan weer 200 gram en dan weer 300 gram.
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Tuurlijk niet op deze manier krijgt hij alle aandacht die hij overduidelijk nodig heeft :19:
Lien0
Zeer actief

yuri36 schreef:
"Nu vertelde ik dit aan mening mens hier in de wijk en aan familie en die vertelde mij allemaal dat ik gek ben en dat het erg gevaarlijk is dit en dat... om gek van te worden eigenlijk."http://www.hondenforum.nl/plaza/posting ... &p=4626201#

oke dat er een taalfout inzit tot daar aan toe er zijn mensen die dyslexie hebben en ja ik ben er 1 van :wink: en eigenlijk gaat dat jou helemaal geen zak aan!

ik word er gek van dat mensen die zich helemaal niet hebben ingelezen maar dingen gaan roepen van ja dat kan niet en ja dan moet je het wel eerst koken, het gaat splinteren dit en dat. Denk je nou echt dat ik zo dom ben mijn hond zomaar iets te geven tuurlijk heb ik me wel ingelezen!

en je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op de vraag wat is je opleiding??
maar ach.... het boeit me ook niet jij moet doen wat je wilt doen dan doe ik dat ook en ja ik geef mijn hond gewoon kippennekjes en ja ze vind het lekker!

Als je nu verder niet mijn topic wilt gaan verpesten alvast bedankt!
Afbeelding
Lien0
Zeer actief

Dondersteen schreef:Ik denk dat 2 kippennekken ongeveer 100 gram zullen wegen, een keer iets minder of meer is helemaal niet erg, ik geef ze hier qaf en toe de ene dag 250 gram en dan weer 200 gram en dan weer 300 gram.

Klopt 2 kippenekken zit ik rond de 80 gram een derde tussen de 110 en 120 dus ik ga er 3 geven en wat minder smuldier!
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Lien0 schreef:
Dondersteen schreef:Ik denk dat 2 kippennekken ongeveer 100 gram zullen wegen, een keer iets minder of meer is helemaal niet erg, ik geef ze hier qaf en toe de ene dag 250 gram en dan weer 200 gram en dan weer 300 gram.
Klopt 2 kippenekken zit ik rond de 80 gram een derde tussen de 110 en 120 dus ik ga er 3 geven en wat minder smuldier!
je moet het wel wegen hoor, want er zit best verschil in.
Tenminste, je moet niks natuurlijk, maar als je een kleine hond hebt is 30 gram al snel de helft ;)
Ik heb soms nekken van 60 gram en soms van 30, en dat in één verpakking.
De ene is langer dan de ander en de ene kan ook dikker bevleesd zijn dan de andere.

Afbeelding

Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

yuri36 schreef:Dat klinkt allemaal heel mooi, en toch gaat het regelmatig mis met barf.

Nee klopt, ik ben niet medisch onderlegd, verlicht mij dan :mrgreen:
Ik meen het serieus, hoe verklaar je dan dat de urine van zoveel dieren veel zuurder word bij het voeren van vlees. Een heleboel dieren met blaasproblemen zijn opgeknapt door het voeren van vlees, inclusief de katten van mijn moeder.

hier een stukje van een onderzoek wat ze hebben gedaan naar de invloed van salmonella:
Bij dit onderzoek hebben de maag van de hond gesimuleerd en de pH waarde van het maagzuur bestudeerd. Zowel bij brokken als bij rauwe vleesvoeding. De resultaten van dit onderzoek zijn in dit grafische plaatje te zien:

Afbeelding

In beide gevallen (zowel brokken als rauw vlees voer) toont aan dat er een verandering plaats vindt in pH waarde. Bij brokken stijgt de pH waarde alleen naar pH 6 terwijl bij de rauw vleesvoeding de pH waarde niet verder stijgt als een pH 3. Brokken blijven dus al langer in het spijsverteringssysteem (zoals boven al beschreven is) en dat is ook nog eens in een meer basisch millieu. Dit kan significante betekenis hebben aangezien de pH waarde in de maag een van de belangrijkste barrieres is tegen salmonella. Deze resultaten laten in ieder geval het verschil zien hoe honden brokken en rauw vlees verteren. Verdere conclusies kunnen uit deze bevindingen nog niet getrokken worden (meer onderzoek nodig)".
Lien0
Zeer actief

Marjoleine schreef:
Lien0 schreef:
je moet het wel wegen hoor, want er zit best verschil in.
Tenminste, je moet niks natuurlijk, maar als je een kleine hond hebt is 30 gram al snel de helft ;)
Ik heb soms nekken van 60 gram en soms van 30, en dat in één verpakking.
De ene is langer dan de ander en de ene kan ook dikker bevleesd zijn dan de andere.
ja ik heb ze nu in aparte zakjes ingevroren en het verschilt van 108 gram tot ongeveer 125 gram ik weeg elk zakje ook weer voor ik het geef en voer bij tot 200 gram met smuldier. Milo is nu trouwens 7 maanden en weeg 4.5 kilo ongeveer.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

oh goden kan yuri niet collectief in de negeer?
alsjeblieft?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Nee, dametje, dat kan niet :pffff:

Afbeelding

renee-uk
Zeer actief

Marjoleine schreef:Nee, dametje, dat kan niet :pffff:
verdomme
één yuri topic dan?
In plaats van al die aandachttrekkende posts verdeeld over topics van mensen die er ook geen zin in hebben?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Lien0
Zeer actief

renee-uk schreef:oh goden kan yuri niet collectief in de negeer?
alsjeblieft?
zo'n functie zou verrekte handig zijn Negeer .... persoon!

Edit: 2 zelfde soort zinnen :oohja:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

Lien0 schreef:
alsjeblieft?
dat zou wel echt heel handig zijn inderdaad!

zo'n functie zou verrekte handig zijn Negeer .... persoon!
die is er, de ellende is dat je posts dan toch ziet zo gauw die iemand geciteerd wordt :jank:
Afbeelding

Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

yuri36 schreef:

Alsof jij zo 'vriendelijk' reageert, steek eens hand in eigen boezem, jongetje.

Persoonlijk vind ik dat jij degene bent die de meest domme keuzes maakt mbt zijn eigen honden. Ik zie veel liever mensen die ondoordachte dingen (willen) doen en eea navragen, dan iemand die doet alsof hij alles weet en dan toch zo met zijn honden omgaat.
Waarom heb je überhaupt honden?
Ik krijg de indruk dat je ze hebt aangeschaft als proefdieren om alles wat je in diverse artikelen leest zelf uit te proberen.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

yuri36 schreef:
Lien0 schreef:@yuri: ach alles kan gevaarlijk zijn toch?? jij eet vast ook wel is iets waar je een ziekte van kan krijgen?? en een hond kan ook in gewoon brokjes stikken of wat dan ook.

Edit: Toevoeging
Tussen ergens ziek van worden, je verslikken in eten of met darmperforaties door het eten van botten op de intensive-care belanden, of erger nog eraan doodgaan, zit een wereld van verschil.
"In brokjes kun je ook stikken..." Dat is de dooddoener van de barfers. Maar van brokken krijgt een hond wel geen darmperforaties! Als je dan gezond wil doen geef dan kvv met gemalen botten. Waarom het leven van je hond op het spel zetten? Want dat is wel wat je doet. Ook al roepen een aantal mensen op dit forum van niet.
Die mensen in jouw omgeving die het je allemaal afraden en je "voor gek verklaren", zijn die dan allemaal gek? Misschien zijn ze niet zo goed geïnformeerd, maar denk je nu werkelijk dat ze zomaar iets roepen? Voordat er brokken waren en honden vaker botten kregen, zijn er veel honden door gestorven. Dat zit nog in het collectief geheugen, al weten ze niet meer precies waarom, mensen wéten dat botten gevaarlijk zijn. En laat je niet wijsmaken dat er ongevaarlijke botten zijn. Een ongevaarlijk bot is misschien een bot waar een hond geen splinters vanaf kan kauwen en dat hij niet naar binnen kan werken.
Laat je NIET wijsmaken dat een hond botten beter kan verteren dan mensen omdat zijn maagzuur zuurder zou zijn dan dat van de mens: dat is ABSOLUUT niet waar. Het maagzuur van de hond verschilt in zuurgraad nauwelijks van dat van de mens. Aanhangers van barf verkondigen allerlei halve waarheden die op het eerste gezicht lijken te kloppen, maar die bij andere bestudering onjuist blijken. De goedgelovigen laten zich verleiden tot dit gevaarlijke dieet.

In het Engels vind je hier wat info over de mythes van barfen:

http://www.woodhavenlabs.com/barf-myth.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Nogmaals, prik door de onwaarheden van barf heen, speel op zeker en geef je hond kvv als je hem per se rauw wil geven.
het verhaal van de wolfjes en de hondjes... mensjes zijn geen afstammelingen van de wolfjes... hondjes wel.. en die gingen echt geen kvv halen bij de buurtsuper en al helemaal geen brokjes poffen
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

alsjeblieft?
Ik heb nog nooit iemand in de negeer moeten zetten, maar voor alles is een eerste keer... Met al dat gezeur :blah:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”