Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wanneer kun je een zonnesteek oplopen?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Lisette1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
Aantal honden: 3

wanneer kun je een zonnesteek oplopen?

Ongelezen bericht door Lisette1985 »

Kan een hond met dit weer ook een zonnesteek oplopen?
Of moet de temperatuur dan veel hoger liggen?
Iemand heeft me een tijdje geleden namelijk bang zitten maken.
En aangezien ik regelmatig met Bumba naar een recreatieplas ga waar ik rustig 2 uur kan vertoeven met hem, kan dit dan kwaad?
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
Neeltje

Re: wanneer kun je een zonnesteek oplopen?

Ongelezen bericht door Neeltje »

Een hond kan ook een zonnesteek oplopen, maar of dat al met deze temperaturen kan, ligt een beetje hoe goed/slecht je hond tegen de warmte kan. Gewoon goed op je hond letten en zeer zeker niet in een auto of andere afgesloten ruimte laten zitten waar het erg warm kan worden, ook met lagere temperaturen. Stap in de winter maar eens in een auto waar de zon een poos op heeft geschenen.
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

als je een beetje je gezond verstand gebruikt loopt je hond niet zomaar een zonnesteek op. Als jij daar lekker twee uur in de zon kan zitten zonder ergens last van te hebben, dan kan een (gezonde) hond dat ook. In de zomer is het even opletten of je hond niet te lang te druk doet en dat er water in de buurt is, maar nu is het daar nog niet warm genoeg voor hoor.
Lisette1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lisette1985 »

okeej gelukkig maar, ik had inderdaad water mee genomen en dat werd zeer gewaardeerd, en in de auto laten zitten zou ik nooit doen, ook niet als het koud is.
Heb 1 keer een kind (jaar of 1) uit een auto gehaald vorig jaar toen het zo heet was, kindje was aan het huilen en was zeiknat van het zweet en gelukkig hadden ze de auto niet op slot gedaan, stond ik daar met een kindje in de armen op de parkeerplaats...
Heb de moeder van het kindje flink de wind van voren gegeven en inmiddels stond er een behoorlijke menigte omheen die ook van schande spraken.

Met dat hele hete weer hou ik de wandelingen gewoon kort en kan ik er beter s'avonds lekker lang op uit gaan dus.
Wat dat betreft ben ik een overbezorgd moedertje :smile:
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”