Een telefoontje bij kennissen waar ik op bezoek was....
Je moest zo snel mogelijk weg, je had meerdere malen kinderen gebeten......
Het liefst dezelfde dag nog, anders werd je ingeslapen (en dit was geen dreigement, de afspraak stond)
In overleg met de mensen afgesproken dat we je op kwamen halen en samen naar een nieuw huisje voor je zouden kijken.
De afspraak gemaakt voor dezelfde avond, ik had geen foto gezien, wist alleen dat je een border collie reu was en waarom je weg moest.....
's Middags in de auto gesprongen en na dik 2 uur rijden kwamen we bij je toemalige baasje aan.....
Jee ik schok van je.....zo dik, zo slecht in de vacht, er was niks moois aan je te bekennen....alleen die blik......treurig, vragend......
Nu weeg je 20 kilo en ben je goed in vorm......toen woog je 32 kilo
We kwamen met Kaylee op de arm binnen, en jij ging aan onze voeten liggen, en maakte totaal geen onbetrouwbare indruk....
Kerel wat heb je toch allemaal meegemaakt....uit het gesprek bleek dat wij de 5e eigenaar zouden zijn (toen was voor ons al helder dat je zou blijven, dit verdiend geen enkel dier), je had geen paspoort, je was niet gechipt, helemaal niks.......
Je baasjes zijn nog eens komen kijken, maar ik schrok van je reactie naar het ene kindje des huizes......zo fel.....ik heb dit daarna ook nooit meer gezien, zowel niet bij onze eigen kinderen als ook niet bij andere kinderen. Wat is er toch allemaal met je gebeurt?
Je bent nog steeds een schat van een hond, doet geen vlieg kwaad, en geniet van alle wandelingen en allerlei sporten die we samen doen
Je geboortedatum weten we niet, en je leeftijd ook niet. Toen we je pas hadden hebben we de dierenarts een schatting laten maken en die leeftijd kwam overeen met hetgeen dat ikzelf ook dacht, een jaar of 8.
We hebben de dag dat je bij ons kwam wonen maar gelijk tot je verjaardag benoemd en dat zou inhouden dat je vandaag 12 jaar bent geworden.
Hopelijk blijf je nog vele jaren bij ons.

Een dikke knuffel van ons!
corina