Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe help ik mijn pup van de diarree af?
Moderator: moderatorteam
- Penny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever x Oud Duitse Herder
- Aantal honden: 1
Hoe help ik mijn pup van de diarree af?
Penny (12 weken) heeft sinds een dag of vijf diarree. Uiteraard net na ik met haar bij de dierenarts ben geweest. Ik heb niets veranderd in haar voer (smuldier). Hoe kan ik haar helpen van de diarree af te komen?
Ze heeft de hele dag door aandrang en gaat dan ook werkelijk overal 'zitten'.

- ChantalBos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo, Barbet & Whippet
- Aantal honden: 5
Re: Hoe help ik mijn pup van de diarree af?
Ik zou met een pup die al 5 dagen aan de diarree heel snel naar de dierenarts gaan!!Penny schreef:Penny (12 weken) heeft sinds een dag of vijf diarree. Uiteraard net na ik met haar bij de dierenarts ben geweest. Ik heb niets veranderd in haar voer (smuldier). Hoe kan ik haar helpen van de diarree af te komen?
Elke grote liefde eindigt met een groot verdriet.
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
Persoonlijk zou ik met een jonge pup die al 5 dagen aan de diarree is toch even naar de DA gaan.
Hopelijk drinkt hij nog goed? Puppies kunnen snel uitdrogen van diarree.
Beterschap!
Hopelijk drinkt hij nog goed? Puppies kunnen snel uitdrogen van diarree.
Beterschap!

- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Als het aanhoud moet je zeker terug naar de da, die kleintjes drogen snel uit.Penny schreef:Penny (12 weken) heeft sinds een dag of vijf diarree. Uiteraard net na ik met haar bij de dierenarts ben geweest. Ik heb niets veranderd in haar voer (smuldier). Hoe kan ik haar helpen van de diarree af te komen?
Verder Okugest van VSM in huis halen, werkt hier erg goed bij spuitpoep, misselijkheid.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- Penny
- Zeer actief
Ja dat drinken let ik wel op, ze drinkt nog steeds heel veel en is verder heel erg fit. Ik zal de dierenarts even bellen.

- Penny
- Zeer actief
Dat okugest, is dat voor mensen? Of is vsm er ook voor dieren?

- wendy71
- Zeer actief
- Contacteer:
Zowel voor mens als dier, je mag je pup gerust een aantal van die Okugest geven, wel 1 voor 1 , met een tussentijd van een uur of 3.Penny schreef:Dat okugest, is dat voor mensen? Of is vsm er ook voor dieren?

- Penny
- Zeer actief
Thx voor de tip. Ga het in huis halen. En alsof ze het weet.. Net nu ik me zorgen ga maken wordt haar ontlasting nu weer wat vaster.

- wendy71
- Zeer actief
- Contacteer:
Penny schreef:Thx voor de tip. Ga het in huis halen. En alsof ze het weet.. Net nu ik me zorgen ga maken wordt haar ontlasting nu weer wat vaster.
Dat is iig fijn, hopelijk word ze snel weer beter

- yuri36
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising poedel/maltezer
dwergpoedel - Locatie: sittard
Uiteraard met haar naar de dierenarts, maar vooral dat Smuldier maar eens laten en op zoek gaan naar een goede kwaliteit brok als het blijft of vaker voor gaat komen.Penny schreef:Penny (12 weken) heeft sinds een dag of vijf diarree. Uiteraard net na ik met haar bij de dierenarts ben geweest. Ik heb niets veranderd in haar voer (smuldier). Hoe kan ik haar helpen van de diarree af te komen?
- yuri36
- Zeer actief
En vooral niet in die virusjes geloven. De vele hondjes die het hebben, eten rauw vlees. En ja, misschien dat daar af en toe wel een virusje of bacterie in zit die voor dit soort narigheid zorgt. Maar pssst, niet verder vertellen, je kan er voor worden opgepaktwendy71 schreef:Penny schreef:Thx voor de tip. Ga het in huis halen. En alsof ze het weet.. Net nu ik me zorgen ga maken wordt haar ontlasting nu weer wat vaster.
Dat is iig fijn, hopelijk word ze snel weer beter, veel hondjes hebben er nu last van, zal wel ergens een virusje op de loer liggen.
- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
- Aantal honden: 2
Goh en mijn pup had diarree op de brokken, met smuldier was het overyuri36 schreef:Uiteraard met haar naar de dierenarts, maar vooral dat Smuldier maar eens laten en op zoek gaan naar een goede kwaliteit brok als het blijft of vaker voor gaat komen.Penny schreef:Penny (12 weken) heeft sinds een dag of vijf diarree. Uiteraard net na ik met haar bij de dierenarts ben geweest. Ik heb niets veranderd in haar voer (smuldier). Hoe kan ik haar helpen van de diarree af te komen?
Niet zo miderwaardig over dat smuldier graag, doe ik ook niet over Orijen (om maar eens een brokvoorbeeld te noemen
Owhhhhh en mijn DA was het trouwens helemaal eens met de smuldier
Verder zou ik idd naar de DA gaan, diarree en pups gaat niet lekker samen.
En de groeten van de mannen 

- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Mijn honden eten vlees en hebben vrijwel nooit diarree, juist mooie stevige drollen...yuri36 schreef:En vooral niet in die virusjes geloven. De vele hondjes die het hebben, eten rauw vlees. En ja, misschien dat daar af en toe wel een virusje of bacterie in zit die voor dit soort narigheid zorgt. Maar pssst, niet verder vertellen, je kan er voor worden opgepaktwendy71 schreef:Penny schreef:Thx voor de tip. Ga het in huis halen. En alsof ze het weet.. Net nu ik me zorgen ga maken wordt haar ontlasting nu weer wat vaster.
Dat is iig fijn, hopelijk word ze snel weer beter, veel hondjes hebben er nu last van, zal wel ergens een virusje op de loer liggen.
Ik voer nu Lotgering en ik moet zeggen dat de drollen nu steviger zijn dan van Smuldier.
Je moet niet praten over dingen waar je geen verstand van hebt Yuri...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
-
Luna87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
:lol:yuri36 schreef:Uiteraard met haar naar de dierenarts, maar vooral dat Smuldier maar eens laten en op zoek gaan naar een goede kwaliteit brok als het blijft of vaker voor gaat komen.Penny schreef:Penny (12 weken) heeft sinds een dag of vijf diarree. Uiteraard net na ik met haar bij de dierenarts ben geweest. Ik heb niets veranderd in haar voer (smuldier). Hoe kan ik haar helpen van de diarree af te komen?

- wendy71
- Zeer actief
- Contacteer:
yuri36 schreef:Uiteraard met haar naar de dierenarts, maar vooral dat Smuldier maar eens laten en op zoek gaan naar een goede kwaliteit brok als het blijft of vaker voor gaat komen.Penny schreef:Penny (12 weken) heeft sinds een dag of vijf diarree. Uiteraard net na ik met haar bij de dierenarts ben geweest. Ik heb niets veranderd in haar voer (smuldier). Hoe kan ik haar helpen van de diarree af te komen?
Laat die brokken maar
Honden met gevoelige darmen doen het over het algemeen veel beter op vlees dan die brokkenmeuk.
Mooi op de smul laten.

- wendy71
- Zeer actief
- Contacteer:
yuri36 schreef:En vooral niet in die virusjes geloven. De vele hondjes die het hebben, eten rauw vlees. En ja, misschien dat daar af en toe wel een virusje of bacterie in zit die voor dit soort narigheid zorgt. Maar pssst, niet verder vertellen, je kan er voor worden opgepaktwendy71 schreef:Penny schreef:Thx voor de tip. Ga het in huis halen. En alsof ze het weet.. Net nu ik me zorgen ga maken wordt haar ontlasting nu weer wat vaster.
Hebbie je stokpaardje weer gevonden?

- Penny
- Zeer actief
Het lijkt me niet handig om een hond met diarree van voeding te laten veranderen. Daarnaast zijn er nou eenmaal voorstanders van brok en voorstanders van vlees. Ik behoor tot de eerste groep.

- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Wat is dit nou weer voor offensief tegen versvlees? Iets wat de hond van nature eet? Heb je onderzoek gedaan naar voeding van honden of werk je voor een bekende brokfabrikant (of dierenwinkel)?
En wat doen al die puppies die ik in mijn puppylessen heb dan met diarree en toch op brokken zitten? (en ik garandeer je dat 90 % van de puppies dan op brokken leeft).
En uuhm niet in virussjes geloven? Gaan we straks het hele beginseltheorie ook maar ontkennen..... Dit geld niet alleen voor dieren en als meerdere honden het hebben is de kans dat het veroorzaakt wordt door een virus (dus epidemie) wel aannemelijk.
Uit het feit dat ze meer keren per dag aandrang heeft(meer dan normaal) en dus ook vaker gaat zitten om te poepen kan je afleiden dat het gaat om iets in de dikke darm (bij dunne darm is het maar 1 keer een flinke hoop er uit poepen)
Tuurlijk kan diarree door voer komen. (ja eventueel ook door smuldier). Het kan zijn dat het voer niet bij je pup past(eventueel voedselintolerantie voor een bepaald bestandsdeel). Maar het kan ook door tussendoortjes komen. Maar bij een pup ook bijvoorbeeld dat hij iets van straat op eet, of misschien de vuilnisbak met bedorven voedsel heeft geplundert.
Dan hebben we de virussen, jaja er zijn bewezen virussen en het is vaak de oorzaak van diarree. Op de virus reageert de hond dan met een darmonsteking en ja het is dus besmettelijk. Het kan ook vaak dan samen gaan met koorts en of braken (maar hoeft niet altijd). Je kan zelfs bloed en of slijm erbij vinden. De mildste vorm is het coronavirus en komt vaak voor. Gevreesder is het parvovirus wat natuurlijk bij puppies kan voorkomen en zelfs behoorlijk gevaarlijk is.
Verder kunnen wormen hierin ook een rol spelen en daarbij besmettelijk zijn voor ons!
Dan zijn er ook nog 2 parasieten die bij pups ook een aandeel in diarree kunnen hebben: coccidiose,komt regelmatig voor, vooral in speenperiode en geeft plakkerige donkere poep. Verder is er ook nog natuurlijk Giardia de meest voorkomende darmparasiet bij honden. Ook vooral bij puppies, maar dan met geelgrijze stinkende ontlasting.
En wat doen al die puppies die ik in mijn puppylessen heb dan met diarree en toch op brokken zitten? (en ik garandeer je dat 90 % van de puppies dan op brokken leeft).
En uuhm niet in virussjes geloven? Gaan we straks het hele beginseltheorie ook maar ontkennen..... Dit geld niet alleen voor dieren en als meerdere honden het hebben is de kans dat het veroorzaakt wordt door een virus (dus epidemie) wel aannemelijk.
Uit het feit dat ze meer keren per dag aandrang heeft(meer dan normaal) en dus ook vaker gaat zitten om te poepen kan je afleiden dat het gaat om iets in de dikke darm (bij dunne darm is het maar 1 keer een flinke hoop er uit poepen)
Tuurlijk kan diarree door voer komen. (ja eventueel ook door smuldier). Het kan zijn dat het voer niet bij je pup past(eventueel voedselintolerantie voor een bepaald bestandsdeel). Maar het kan ook door tussendoortjes komen. Maar bij een pup ook bijvoorbeeld dat hij iets van straat op eet, of misschien de vuilnisbak met bedorven voedsel heeft geplundert.
Dan hebben we de virussen, jaja er zijn bewezen virussen en het is vaak de oorzaak van diarree. Op de virus reageert de hond dan met een darmonsteking en ja het is dus besmettelijk. Het kan ook vaak dan samen gaan met koorts en of braken (maar hoeft niet altijd). Je kan zelfs bloed en of slijm erbij vinden. De mildste vorm is het coronavirus en komt vaak voor. Gevreesder is het parvovirus wat natuurlijk bij puppies kan voorkomen en zelfs behoorlijk gevaarlijk is.
Verder kunnen wormen hierin ook een rol spelen en daarbij besmettelijk zijn voor ons!
Dan zijn er ook nog 2 parasieten die bij pups ook een aandeel in diarree kunnen hebben: coccidiose,komt regelmatig voor, vooral in speenperiode en geeft plakkerige donkere poep. Verder is er ook nog natuurlijk Giardia de meest voorkomende darmparasiet bij honden. Ook vooral bij puppies, maar dan met geelgrijze stinkende ontlasting.

- yuri36
- Zeer actief
Over het algemeen, en als ze toch last blijven houden, ze vooral op die rauwe vleesmeuk blijven houden. Hoe meer diarree, hoe beter, dat is het ontgiftingsproces he?wendy71 schreef:yuri36 schreef:Uiteraard met haar naar de dierenarts, maar vooral dat Smuldier maar eens laten en op zoek gaan naar een goede kwaliteit brok als het blijft of vaker voor gaat komen.Penny schreef:Penny (12 weken) heeft sinds een dag of vijf diarree. Uiteraard net na ik met haar bij de dierenarts ben geweest. Ik heb niets veranderd in haar voer (smuldier). Hoe kan ik haar helpen van de diarree af te komen?
Laat die brokken maar, lekker smul geven hoor.
Honden met gevoelige darmen doen het over het algemeen veel beter op vlees dan die brokkenmeuk.
Mooi op de smul laten.
- yuri36
- Zeer actief
Toch wel, onze hond kreeg van de da vlees. Blikvoer weliswaar. Was er ook niet zo over te spreken, en ik zal hier niet de "zonde" begaan om het met dat vieze rauwe vlees te vergelijken, maar het was nu eenmaal nodig omdat ze op de faculteit diergeneeskunde waar ze verbleef nu eenmaal niks anders at. Toen we haar thuis kregen met medicatie tegen diarree, bleef het maar doorgaan en op een gegeven moment was ik het zo moe dat ik haar in de loop van 2-3 dagen op brokken (Orijen) heb gezet. Weg diarree.Penny schreef:Het lijkt me niet handig om een hond met diarree van voeding te laten veranderen. Daarnaast zijn er nou eenmaal voorstanders van brok en voorstanders van vlees. Ik behoor tot de eerste groep.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Jij bent een Orijen-hoer...yuri36 schreef:Toch wel, onze hond kreeg van de da vlees. Blikvoer weliswaar. Was er ook niet zo over te spreken, en ik zal hier niet de "zonde" begaan om het met dat vieze rauwe vlees te vergelijken, maar het was nu eenmaal nodig omdat ze op de faculteit diergeneeskunde waar ze verbleef nu eenmaal niks anders at. Toen we haar thuis kregen met medicatie tegen diarree, bleef het maar doorgaan en op een gegeven moment was ik het zo moe dat ik haar in de loop van 2-3 dagen op brokken (Orijen) heb gezet. Weg diarree.Penny schreef:Het lijkt me niet handig om een hond met diarree van voeding te laten veranderen. Daarnaast zijn er nou eenmaal voorstanders van brok en voorstanders van vlees. Ik behoor tot de eerste groep.

-
Luna87
- Zeer actief
Ik vind het nogal wat dat je lacht om een pup met diarree.yuri36 schreef:Over het algemeen, en als ze toch last blijven houden, ze vooral op die rauwe vleesmeuk blijven houden. Hoe meer diarree, hoe beter, dat is het ontgiftingsproces he?

-
Luna87
- Zeer actief
Blikvoer is totaal niet te vergelijken met KVV of zelf samenstellen. Echt niet!yuri36 schreef:Toch wel, onze hond kreeg van de da vlees. Blikvoer weliswaar. Was er ook niet zo over te spreken, en ik zal hier niet de "zonde" begaan om het met dat vieze rauwe vlees te vergelijken, maar het was nu eenmaal nodig omdat ze op de faculteit diergeneeskunde waar ze verbleef nu eenmaal niks anders at. Toen we haar thuis kregen met medicatie tegen diarree, bleef het maar doorgaan en op een gegeven moment was ik het zo moe dat ik haar in de loop van 2-3 dagen op brokken (Orijen) heb gezet. Weg diarree.Penny schreef:Het lijkt me niet handig om een hond met diarree van voeding te laten veranderen. Daarnaast zijn er nou eenmaal voorstanders van brok en voorstanders van vlees. Ik behoor tot de eerste groep.

- yuri36
- Zeer actief
En hoe kan coccidiose worden overgedragen? Precies, via rauw vlees.gyanty schreef:Dan zijn er ook nog 2 parasieten die bij pups ook een aandeel in diarree kunnen hebben: coccidiose,komt regelmatig voor, vooral in speenperiode en geeft plakkerige donkere poep.
Iedereen die een beetje handig is met googlen,kan dat nagaan. Idem voor lintwormen.
- yuri36
- Zeer actief
Dat zie je dan toch verkeerd. Ik lach om die rauwevlees-kul.Inez87 schreef:Ik vind het nogal wat dat je lacht om een pup met diarree.yuri36 schreef:Over het algemeen, en als ze toch last blijven houden, ze vooral op die rauwe vleesmeuk blijven houden. Hoe meer diarree, hoe beter, dat is het ontgiftingsproces he?
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Even googlen levert mij op dat coccidiose soort specifiek is. Dus dan zouden de honden al rauw hondenvlees moeten eten(en dat doet niemand....). Maar wat blijkt dat coccidiose wordt verspreid via de ontlasting. Dus het eten van de ontlasting..... nou dat is geen versvlees hoor...... Nu ga ik eerst eten en naar mijn paard....yuri36 schreef:En hoe kan coccidiose worden overgedragen? Precies, via rauw vlees.gyanty schreef:Dan zijn er ook nog 2 parasieten die bij pups ook een aandeel in diarree kunnen hebben: coccidiose,komt regelmatig voor, vooral in speenperiode en geeft plakkerige donkere poep.
Iedereen die een beetje handig is met googlen,kan dat nagaan. Idem voor lintwormen.

- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Iets zegt me dat Yuri een forumtrol is.... of flink wat aandelen heeft in de brokkenindustrieyuri36 schreef:Dat zie je dan toch verkeerd. Ik lach om die rauwevlees-kul.Inez87 schreef:Ik vind het nogal wat dat je lacht om een pup met diarree.yuri36 schreef:Over het algemeen, en als ze toch last blijven houden, ze vooral op die rauwe vleesmeuk blijven houden. Hoe meer diarree, hoe beter, dat is het ontgiftingsproces he?
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Gekookte kip met wat gekookte rijst, helpt direct 
- Me_and_Sandy
- Zeer actief
Laat ze maar praten
Is je pup net ingeënt? Het kan dat de weerstand daardoor is verminderd, en de pup meer vatbaar is voor ziektes.
Vijf dagen diarree voor een pup is best wel lang, ik ben misschien een miep maar ik was al naar de dierenarts gegaan na een dag. Dus als je wilt weten wat het is en wat je het beste kan doen, hup naar de dierenarts (of bellen voor advies). Ik zou nu niet veranderen van voer, ga eerst maar na waar het precies van komt. De dierenarts heeft ook medicijnen tegen diarree en kan de juiste dosis geven. Ik zou niet zomaar wat gaan doen met homeopatische middelen.
Mijn hond was net ingeënt toen ze vlak daarna kennelhoest kreeg. Toen was ze 12 weken oud, ik ben naar de dierenarts gegaan. Sorry maar in dit soort gevallen kan je beter de dierenarts vertrouwen dan een paar ruziemakende mensen op een forum die allemaal maar wat roepen. Succes ermee en beterschap voor je pup.
Is je pup net ingeënt? Het kan dat de weerstand daardoor is verminderd, en de pup meer vatbaar is voor ziektes.
Vijf dagen diarree voor een pup is best wel lang, ik ben misschien een miep maar ik was al naar de dierenarts gegaan na een dag. Dus als je wilt weten wat het is en wat je het beste kan doen, hup naar de dierenarts (of bellen voor advies). Ik zou nu niet veranderen van voer, ga eerst maar na waar het precies van komt. De dierenarts heeft ook medicijnen tegen diarree en kan de juiste dosis geven. Ik zou niet zomaar wat gaan doen met homeopatische middelen.
Mijn hond was net ingeënt toen ze vlak daarna kennelhoest kreeg. Toen was ze 12 weken oud, ik ben naar de dierenarts gegaan. Sorry maar in dit soort gevallen kan je beter de dierenarts vertrouwen dan een paar ruziemakende mensen op een forum die allemaal maar wat roepen. Succes ermee en beterschap voor je pup.